Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ElleboogDysplasie en het herstel na een operatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Donna is gisteren voor het eerst na 5,5 maand weer naar het bos geweest!!!Ze vond het geweldig...ging compleet uit dr dak!
Op zich gaat het nog steeds niet echt goed met haar,ze krijgt sinds 1,5 week weer metacam omdat ik zag dat ze moeite had met lopen,ze werd er echt depri van en had nergens geen zin in.Nu ze weer pijnstilling krijgt gaat het een stuk beter!Heb op advies van dr arts dan ook weer de draad opgepakt met het doen van dingen die zij leuk vind en op 1 staat toch wel het bos.Voor haar lpc operatie aan beide pootjes liepen we hier een uur of 4 gister hebben we het beperkt tot een uur.
Vanmorgen was ze wel wat stijfjes maar erg vrolijk!Even een paar dagen iets rustiger en dan lekker weer naar het bos.
Wat is het heerlijk om je hond te zien genieten na zo'n tijd!!!(zonder pijnstillers hadden we dit niet gekund,wat mij betreft...lang leve de pijnstillers!!!)
Groetjes Hilda
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Bas Rouge schreef:Pfoeh ... ik vind het wel allemaal reuze lastig. Goed jullie ervaringen te lezen. Met Barousse kom ik net van de dierenarts vandaan, na fysiotherapie en acupunctuur waar ze best van opknapte (maar m.n. haar rug en achterhandspieren) vond ik toch dat het niet goed gaat met haar zoals ze nu is.
Zondag hebben we 6 uur gelopen en ze was echt erg pijnlijk aan haar elleboog na verloop van tijd, ook met pijnstilling.

De d'arts heeft me dan nu ook met klem, en terecht, aangeraden foto's te laten maken om in ieder geval te kunnen beoordelen of ze geopereerd kan worden. Ik zie er al tijden tegenop omdat ik vrees dat er niets aan gedaan kan worden en ik moet beslissen over inslapen... en daar ben ik helemaal niet aan toe. Ik steek liever mijn kop in het zand en houdt met pijnstilling de pijn onder controle.

Ik kan een heel eind met Sypke mee gaan in haar overwegingen maar als het dan je eigen hond is merk ik dat ik helemaal geen held ben en als de dood voor het -vroegtijdige- einde.

Jullie verhalen hier stemmen me in die zin wel positief omdat er verhalen bij zitten van honden die echt weer pijnvrij kunnen bewegen.
Mij is aangeraden naar Roelof Maarschalkerweerd te gaan met haar.
Ik moet mezelf echt over die drempel heenslepen, ben erg bang voor wat ik te horen krijg.
Daar ben ik ook geweest met Kaya en dat zijn echt super artsen :ok:
Kan je met een gerust hart naartoe gaan en ze geven ook absoluut een eerlijke mening en zullen de hond niet onnodig of zonder uitzicht opereren.

Doen dus, dan weet je precies waar je aan toe bent.

Sterkte!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou trouwens af en toe een update geven over de Glucobest die ik nu sinds een week geef aan Kaya.

Er lijkt voorzichtig verbetering in te komen. Natuurlijk is het moeilijk vast te stellen of ze nu weer een goede periode heeft of dat het werkelijk helpt, maar sinds gisteren is ze ineens veel drukker dan anders en veel vrolijker en speelser.
Ze staat ook iets soepeler op, al is dat nog niet helemaal zoals het hoort.

Voorzichtig dus goede berichten :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Baloe van ons is afgelopen vrijdag aan beide voorpoten verlost van zijn LPC fragment door Maarten Kappen. Baloe heeft ook al 2 bekkenkantelingen gehad. Echter Baloe doet bijna alles weer, hij hoefde van Maarten ook niet zo onwijs lang rust te houden. We moesten natuurlijk wel oppassen met wat hij doet en hoe hij het doet maar met de bekkenkanteling moest hij echt opgesloten worden en nu mag hij zelf bepalen wat hij doet. Hij is zelfs maandag alweer aan de lijn mee geweest voor aan wandeling van 30minuten, dit allemaal in overleg met Maarten. Je ziet aan zijnn lopen dan ook helemaal niets mis. Het gaat om de witte Golden.

Cindy

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Even een weetje Roelof Maarschalkerweer in behoorlijk duur. Destijds met Terry rekende hij 6.500 gulden voor een total hip operatie en Maarten Kappen en Wilco Rasenberg 3.000 gulden beide. Wij hebben voor Baloe afgelopen maandag bij Maarten 675 euro betaald voor de LPC operatie aan beide voorpoten. Informeer dus eerst telefonisch, ook om kennis te maken hoe je te woord word gestaan en ga op je gevoel af. Het MOET goed voelen.

Cindy.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

samX schreef:
Scooby schreef: Lana krijgt Artholuxyl C.
Karen, ik kom net bij mijn da vandaan en de assistente vertelde dat dat niet meer verkocht wordt. Zij heeft me nu ISO Joint meegegeven, maar dat krijg ik er bij Sam moeilijk in.
Kun jij nog wel Artholuxyl krijgen? En waar?
Hoi,

Vreemd, ik kan het nog gewoon iedere maand bij onze dierenarts bestellen en die bestelt het dan speciaal voor mij. Ik weet niet waar, maar het is dus nog gewoon te krijgen, hoor.
samX
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door samX »

:denken:
Dan moet ik zo maar eens even langs mijn eigen da, de assistente op haar vingers tikken dat ze me geen onzin moet gaan verkopen. :boos:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

samX schreef::denken:
Dan moet ik zo maar eens even langs mijn eigen da, de assistente op haar vingers tikken dat ze me geen onzin moet gaan verkopen. :boos:
Hoi,

Nou, dat lijkt me wel.
dusk
Actief

Ongelezen bericht door dusk »

Bas Rouge schreef:Pfoeh ... ik vind het wel allemaal reuze lastig. Goed jullie ervaringen te lezen.

--------------------------------------------------

Jullie verhalen hier stemmen me in die zin wel positief omdat er verhalen bij zitten van honden die echt weer pijnvrij kunnen bewegen.
Mij is aangeraden naar Roelof Maarschalkerweerd te gaan met haar.
Ik moet mezelf echt over die drempel heenslepen, ben erg bang voor wat ik te horen krijg.
Hoi Bas!

Niemand kan je succes garanderen.... en Dick van Zuilen of Roelof Maarschalkerweerd van de doca zullen je ook niks kunnen beloven. Maar ik was ook zeer negatief gestemd voor de operatie en van mening dat ik mijn hond "kwijt" zou raken.

Dat de DOCA duur is dat zal ik niet ontkennen maar je wordt wel ontzettend goed geholpen. Laatst was ik een beetje bezorgd om Rocky zijn pootje... ik dacht dat zijn bot niet goed aan elkaar groeide... Mocht vrijblijvend langs komen voor een check-up... Dick van Zuilen vroeg ons ook even te lopen zodat hij kon zien hoe het lopen ging.

Mensen hebben mij ook over de drempel heen moeten slepen maar uiteindelijk ben ik daar heeel blij mee! Mijn hond kan op den duur steeds meer genieten. (hij is nu 3 maanden geleden geopereerd en het gaat steeds beter)
Afbeelding
dusk
Actief

Beste mensen... Dick heeft nog eens gekeken naar hoe Rocky loopt.... Hij was zelf niet echt tevreden nog... volgens hem moest het nog beter kunnen! Hoewel rocky wel wat mank liep omdat hij de dag ervoor stiekum een tijd los heeft gerend raadde hij toch aan om een tijdje rymadyll te geven zodat zijn mogelijk geirriteerde elleboog beter kon genezen.

Volgens de Assistente heeft het weinig zin om affentoe rymadyll te geven en is het beter om het bijv. 3 weken aaneengesloten te geven. Dit zou voor rocky zijn gewicht 75 pillen betekenen. oftewel € 57,00

Bij mijn DA kosten 100 pillen € 67,00..

Ps... Stang:
Hoe gaat het met de glucobest?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dusk schreef:Beste mensen... Dick heeft nog eens gekeken naar hoe Rocky loopt.... Hij was zelf niet echt tevreden nog... volgens hem moest het nog beter kunnen! Hoewel rocky wel wat mank liep omdat hij de dag ervoor stiekum een tijd los heeft gerend raadde hij toch aan om een tijdje rymadyll te geven zodat zijn mogelijk geirriteerde elleboog beter kon genezen.

Volgens de Assistente heeft het weinig zin om affentoe rymadyll te geven en is het beter om het bijv. 3 weken aaneengesloten te geven. Dit zou voor rocky zijn gewicht 75 pillen betekenen. oftewel € 57,00

Bij mijn DA kosten 100 pillen € 67,00..

Ps... Stang:
Hoe gaat het met de glucobest?
Behalve jouw directe vraag aan mij, snap ik niet zo goed of je verder nog een vraag had? Ik denk idd dat het wel beter is om een tijdje aaneengesloten Rimadyl te geven en dat die medicijnen duur zijn, ja dat is bekend :boos: :mrgreen:

Vooralsnog vind ik het uitstekend gaan met de Glucobest :ok: Ongeveer 1 week nadat ik ermee was begonnen, stond Kaya weer gewoon soepel op en ik heb haar niet meer mank zien lopen. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ze sinds 2 weken iets minder beweging krijgt vanwege de wond op haar achterpoot (gehecht en alle ellende).
Maar ik heb toch de indruk dat de Glucobest wel degelijk iets doet. Ook werd ze na ongeveer 1 week ineens weer veel vrolijker, echt de 'oude Kaya'.

Beterschap voor Rocky gewenst!! Ik hoop dat het snel weer goed gaat :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

dusk
Actief

Ik ben een beetje te lui geweest de afgelopen dagen om het te bestellen eigenlijk en daarnaast wacht ik ook nog op de lange termijn werking van de glucobest eer ik het bestel! :mrgreen:
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Hebben jullie ook wel eens meegemaakt dat de hond zijn poot overbelast had? Wij zo'n 9 weken geleden, en zijn nu nog steeds aan het opbouwen. Vanaf volgende week mag ze eindelijk weer los (maar nog wel rustig aan). De ene dierenarts zei dat ze ED heeft en de andere (second opinion) zei van niet, en meldde dat de foto's niet goed waren genomen zodat het leek dat het om ED ging. Hij voelde ook duidelijk dat ze geen last had van de elleboog maar een stuk daaronder.

Ik ben zo bang voor een terugval, als ze bijvoorbeeld weer een trauma oploopt door een andere hond/misstap etc.
Mijn vraag uiteindelijk is:
Zal de glucobest hier ook voor kunnen helpen. Roxy is trouwens een Bullmastiff van 13 maanden.

Bedankt voor het lezen.
Groeten
Brigitte
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Brigitte,

Volgens mij kun je Glucobest ook heel goed preventief geven.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Bowie is 5,5 jaar geleden geopereerd aan zijn elleboog,alleen had hij een stukje afgebroken door een trauma.Hij heeft toen 6 wkeen gerust en daarna weer langzaam opgebouwd,hij doet eigenlijk alles,wandelen,met ballen spelen,zwemmen,spelen,rennen,alles eigenlijk.Ik geef hem dagelijks 1 tablet glucosamine van de etos.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Scooby schreef:Glucosamine, Glucobest, Arthroluxyl, Fortiflex, Canoflex, enz. Dit zijn allemaal voedingssupplementen die bijdragen aan een gezonder bewegingsgestel.
Heeft iemand wel eens een overzichtje gemaakt van deze (en andere) supplementen qua ingrediënten en hoeveelheid ingrediënten? Vooral de hoeveelheid glucosamine interesseert me. Ik ben zelf nogal fan van 'het pure spul' en geef (en gebruik zelf..) glucosamine van www.glucosamine.com . Ik vraag me af of alle 'extra's' :denken: wel zoveel toevoegen.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Onze Joy, een Golden teefje van 8,5 jaar heeft ook veel last van de heupen gehad (HD - arthrose) en pasgeleden (12 weken inmiddels) een kruisbandoperatie gehad, waarbij ook artrose uit de knie is verwijderd.

Wij hebben de afgelopen jaren verschillende middelen gegeven met wisselende werking :

Dysplavetsem --> goed effect, maar na jaren gebruik werd dat minder
Mac Samuel Gewricht D --> zo goed als geen effect
Glucosamine met vit C --> werd ze misselijk van dus gestopt
Hokamix --> vond ze heerlijk maar werkte absoluut niet
Sasha's Blend --> krijgt ze nu sinds zo'n 2,5 maand en werkt als een tierelier! :ok:

Heb ook altijd Rimadyl in huis, maar zolang deze dame nog elke keer naar de deur sprint als ik zeg "wandelen" of "lopen" en ze loopt haar wandelingen goed uit geef ik haar uiteraard geen pijnstilling. Ze wil na zware belasting nog weleens stijf zijn vanuit haar knie, maar dat is gelukkig na een paar passen helemaal weg.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Femmel schreef: Dysplavetsem --> goed effect, maar na jaren gebruik werd dat minder
Mac Samuel Gewricht D --> zo goed als geen effect
Glucosamine met vit C --> werd ze misselijk van dus gestopt
Hokamix --> vond ze heerlijk maar werkte absoluut niet
Sasha's Blend --> krijgt ze nu sinds zo'n 2,5 maand en werkt als een tierelier! :ok:
Fijn dat je nu zo´n goed resultaat hebt. Heb je ook alle potjes bewaard en het overzicht van de ingrediënten? Dan zou je nu kunnen vertellen welke 'werkzame stof' voor jouw hond zo geschikt is?
regina

Ongelezen bericht door regina »

Hoi, mijn rottie van 9 maanden is 6 weken geleden geopereerd aan ED in zijn linkervoorpoot, via kijkoperatie en moet zeggen het gaat super met hem, hij mag nu al stukjes los, en elfs als ie rent, zie je bijna niks meer, ook ik geef een suplement erbij glucosamine en nog iets :mrgreen: sinds dat ie geopereerd is heeft ie geen pijnstillers meer nodig, ben blij dat ik de operatie heb gedaan, het koste me 493,00 euro, als beide voorpoten gedaan moesten worden was ik 600 euro kwijt, dus er is best een groot verschil in de prijzen
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”