Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trillen
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Trillen
Gisteren was ik bij de dierenarts. Ik had een lijstje met 'te vragen dingen'. Het belangrijkste had ik er niet opgezet, omdat ik dacht dat ik dat niet zou vergeten. Wel dus. Ook vanwege het nieuws dat m'n pup al een tijd oormijt heeft.
Daarom hier even de vraag.
Als Bram (de pup) gegeten heeft, trilt hij een tijdje best erg. Na circa vijf minuten is alles weer normaal. Over negen dagen ga ik weer naar de dierenarts voor de oormijt. Kan ik dan m'n vraag over het trillen stellen of zal ik vandaag of morgen gaan?
Of weet iemand waarom dat trillen is?
Daarom hier even de vraag.
Als Bram (de pup) gegeten heeft, trilt hij een tijdje best erg. Na circa vijf minuten is alles weer normaal. Over negen dagen ga ik weer naar de dierenarts voor de oormijt. Kan ik dan m'n vraag over het trillen stellen of zal ik vandaag of morgen gaan?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ow, dus er zijn meer puppen die dat doen! Dan wacht ik wel even met m'n vraag. Ik heb de dierenarts sinds de afspraak van gisteren alweer twee keer gebeld, die arme man raakt nog overspannen van meMarie-Josée schreef:Zou misschien kunnen maar onze puppen deden dat ook vaak, vooral toen ze nog heel jong waren, het eten kost denk ik ook een hoop energie.Jonge katjes doen dat ook vaak, dus misschien is er niets aan de hand

Linda, Izzie en Bram
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Mantitaur
- Actief
als ze bang zijn kunnen ze ook trillen
Voor meer foto's van Micha:
http://photobucket.com/albums/y206/mantitaur/
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/ ... /event.png
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee het is echt alleen vlak na het eten. Ja en gisteravond toen we terugkwamen van de dierenarts. Maar toen was hij gewoon ernstig onder de indruk van die prikken en het gedoe aan z'n oren. Heb hem een extra dekentje gegeven en daar kroop hij lekker onder.Mantitaur schreef:als ze bang zijn kunnen ze ook trillen

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Re: Trillen
Is het alleen na het eten?Zoek stok! schreef: Als Bram (de pup) gegeten heeft, trilt hij een tijdje best erg. Na circa vijf minuten is alles weer normaal. Over negen dagen ga ik weer naar de dierenarts voor de oormijt. Kan ik dan m'n vraag over het trillen stellen of zal ik vandaag of morgen gaan?
Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt. Echt jonge puppies hebben veel stuiptrekkingen, dat komt doordat ze zo moeten groeien. Bij een kooikerpup van 8 weken kan ik mij dit niet herinneren.
De hoeveelheid voedsel, dat is wel juist? Dus bijv. niet (veel) te veel of (veel) te weinig? Krijgt hij nu nog hetzelfde voer als bij de fokker? Zo nee, dan zou het dus ook daar aan kunnen liggen. Misschien is dit een goede vraag om aan jouw fokker te stellen. Hij zal weten als Bram (of nestgenoten) dit trillen in het nest ook deed.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Re: Trillen
Ik zal de fokker even bellen inderdaad. Hij krijgt nu wel hetzelfde voer als bij de fokker in volgens mij de juiste hoeveelheid, maar ik ga overstappen op iets anders. De schok daarvan moet dus nog komen. Misschien ga ik dan toch maar even naar de dierenarts. Maar ik wil niet iemand worden die elke week daar zit met een potentiele ziekte. Als Bram nu 1 keer een gek geluid maakt, denk ik al dat er iets is. Moeders heRenske schreef:Is het alleen na het eten?Zoek stok! schreef: Als Bram (de pup) gegeten heeft, trilt hij een tijdje best erg. Na circa vijf minuten is alles weer normaal. Over negen dagen ga ik weer naar de dierenarts voor de oormijt. Kan ik dan m'n vraag over het trillen stellen of zal ik vandaag of morgen gaan?
Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt. Echt jonge puppies hebben veel stuiptrekkingen, dat komt doordat ze zo moeten groeien. Bij een kooikerpup van 8 weken kan ik mij dit niet herinneren.
De hoeveelheid voedsel, dat is wel juist? Dus bijv. niet (veel) te veel of (veel) te weinig? Krijgt hij nu nog hetzelfde voer als bij de fokker? Zo nee, dan zou het dus ook daar aan kunnen liggen. Misschien is dit een goede vraag om aan jouw fokker te stellen. Hij zal weten als Bram (of nestgenoten) dit trillen in het nest ook deed.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik kan me voorstellen dat je overbezorgd bent en bij twijfel gewoon toch aan je da vragen maar ik heb er nooit iets geks in gezien als ze dat deden. Ik vond het wel aandoenlijk. Je ziet ook dat, als ze beginnen te eten, de staartjes nog omhoog staan en dan langzaam naar de grond zakken naarmate het buikje voller wordt 
- Renske
- Zeer actief
Eet hij zijn brokjes snel op? Of brokje voor brokje.Zoek stok! schreef:
Dat kan, ze moesten in het nest natuurlijk 'vechten' om het eten. Maar kan ik daar dan iets aan doen? Overigens heb ik niet het idee dat hij erg snel eet..
Als het echt schrokken is, dan zou je hem bijvoorbeeld twee of drie kleine porties achter elkaar kunnen geven. Verder kun je er nu niets meer aan doen. De ene kooiker is nou eenmaal een 'vreetzak' en de ander geeft niet om eten. Heb er van allebei eentje
Een ding scheelt, je hebt kooikers die maar moeizaam eten. Als hij nu al goed zijn brokjes opeet, dan zul je daar geen last van krijgen :smile1: .
Je schrijft dat je over wilt gaan op een andere voeding. Dit is inderdaad over het algemeen geen probleem. Het is inderdaad wel goed om even te wachten totdat Bram echt gewend is. En daarna steeds een beetje meer van een andere voeding door de huidige voeding heen mengen. Dit bijvoorbeeld in 1 tot 2 weken. Op die manier is er een rustige overgang en zal hij er het minst last van hebben.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hij krijgt nu alleen versvoer van een bepaald merk en ik ga overstappen naar een combinatie van vers vlees van een ander merk en brokken (om en om per dag denk ik). Hij eet niet echt veel vind ik. Heb ik de fokker al een keer over gebeld. Die zei 'als ze hier vandaan komen, komt het eten ze de neus uit, dus maak je geen zorgen'. Eigenlijk eet hij alleen 's middags echt goed, 's ochtends en 's avonds minder.Renske schreef:
Eet hij zijn brokjes snel op? Of brokje voor brokje.
Als het echt schrokken is, dan zou je hem bijvoorbeeld twee of drie kleine porties achter elkaar kunnen geven. Verder kun je er nu niets meer aan doen. De ene kooiker is nou eenmaal een 'vreetzak' en de ander geeft niet om eten. Heb er van allebei eentje(alhoewel Beetle nadat zij geholpen is, ook erg op eten is gefixeerd, voorheen was dit niet het geval).
Een ding scheelt, je hebt kooikers die maar moeizaam eten. Als hij nu al goed zijn brokjes opeet, dan zul je daar geen last van krijgen :smile1: .
Je schrijft dat je over wilt gaan op een andere voeding. Dit is inderdaad over het algemeen geen probleem. Het is inderdaad wel goed om even te wachten totdat Bram echt gewend is. En daarna steeds een beetje meer van een andere voeding door de huidige voeding heen mengen. Dit bijvoorbeeld in 1 tot 2 weken. Op die manier is er een rustige overgang en zal hij er het minst last van hebben.
Ik heb wat zakjes van de oude voeding bewaard en die mix ik vanaf morgen met de nieuwe voeding om de vers vlees dagen.

Linda, Izzie en Bram
- Mantitaur
- Actief
ik zou het dit weekend eens kunnen vragen, als ik een van de dierenartsen van de dierenkliniek Kampen tegen kom. Er woont er een in de buurt van mijn ouders, die wandeld ook met zijn hond, voordeel geen consult 
Voor meer foto's van Micha:
http://photobucket.com/albums/y206/mantitaur/
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/ ... /event.png
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bram gaat eten en daarna gaat hij vlak voor me zitten met een vragende blik (dat maak ik er van) en trillend. Er ligt altijd nog wat in de bak, dus hij wil niet meer eten. Ik geef hem dan maar een knuffeltje en dan neemt het trillen ook snel af.Moos schreef:Moos en Saar trilden altijd tijdens het eten totdat ze een week of 11 waren. Erna niet, maar wel tijdens het eten. Net alsof ze heel ingespannen ermee bezig waren...en het erg veel energie vergde van die kleine lijfjes.
De katten deden dat trouwens ook als kitten.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Als je dat zou willen doen! Het gaat me niet om het geld hoor, maar straks moet ik op zoek naar een andere dierenarts omdat ik zo zit te miepenMantitaur schreef:ik zou het dit weekend eens kunnen vragen, als ik een van de dierenartsen van de dierenkliniek Kampen tegen kom. Er woont er een in de buurt van mijn ouders, die wandeld ook met zijn hond, voordeel geen consult
Over negen dagen moet ik sowieso weer, dus dan kan ik het zelf vragen. En als het erger wordt, ga ik gewoon wel naar het spreekuur

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Misschien dat het eten hem ook gewoon heel veel inspanning kost?Zoek stok! schreef:Bram gaat eten en daarna gaat hij vlak voor me zitten met een vragende blik (dat maak ik er van) en trillend. Er ligt altijd nog wat in de bak, dus hij wil niet meer eten. Ik geef hem dan maar een knuffeltje en dan neemt het trillen ook snel af.Moos schreef:Moos en Saar trilden altijd tijdens het eten totdat ze een week of 11 waren. Erna niet, maar wel tijdens het eten. Net alsof ze heel ingespannen ermee bezig waren...en het erg veel energie vergde van die kleine lijfjes.
Je kan natuurlijk altijd de da even bellen. Je moest eens weten hoe snel ik daar aan de telefoon hang!
En ze vinden mij, en de beesten, nog steeds aardig

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, dat zegt hij welMoos schreef:Misschien dat het eten hem ook gewoon heel veel inspanning kost?Zoek stok! schreef:Bram gaat eten en daarna gaat hij vlak voor me zitten met een vragende blik (dat maak ik er van) en trillend. Er ligt altijd nog wat in de bak, dus hij wil niet meer eten. Ik geef hem dan maar een knuffeltje en dan neemt het trillen ook snel af.Moos schreef:Moos en Saar trilden altijd tijdens het eten totdat ze een week of 11 waren. Erna niet, maar wel tijdens het eten. Net alsof ze heel ingespannen ermee bezig waren...en het erg veel energie vergde van die kleine lijfjes.
Je kan natuurlijk altijd de da even bellen. Je moest eens weten hoe snel ik daar aan de telefoon hang!
En ze vinden mij, en de beesten, nog steeds aardig![]()

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
Overstappen van de ene vers vlees voeding op de andere, geeft meestal erg weinig problemen, anders dan bij brokken.Zoek stok! schreef:
Ik heb wat zakjes van de oude voeding bewaard en die mix ik vanaf morgen met de nieuwe voeding om de vers vlees dagen.
Alhoewel ik er hier een heb met een maag-darmstelsel van beton.
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat geeft hoop, maar ik ga het toch maar voorzichtig doen. Baat het niet dan schaadt het niet. De brokken zal hij wel aan moeten wennen, want dat kreeg hij tot nu toe niet of nauwelijks.starfleet schreef:Overstappen van de ene vers vlees voeding op de andere, geeft meestal erg weinig problemen, anders dan bij brokken.Zoek stok! schreef:
Alhoewel ik er hier een heb met een maag-darmstelsel van beton.
Anne

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Dan had ie maar even erbij moeten zeggen dat Bram, Moos en Saar kon besmetten. Had je ook niet weer hoeven te bellenZoek stok! schreef:Ja, dat zegt hij welMoos schreef:Misschien dat het eten hem ook gewoon heel veel inspanning kost?Zoek stok! schreef:Bram gaat eten en daarna gaat hij vlak voor me zitten met een vragende blik (dat maak ik er van) en trillend. Er ligt altijd nog wat in de bak, dus hij wil niet meer eten. Ik geef hem dan maar een knuffeltje en dan neemt het trillen ook snel af.Moos schreef:Moos en Saar trilden altijd tijdens het eten totdat ze een week of 11 waren. Erna niet, maar wel tijdens het eten. Net alsof ze heel ingespannen ermee bezig waren...en het erg veel energie vergde van die kleine lijfjes.
![]()
De dierenarts is ontzettend aardig hoor, maar na de tweede keer bellen, hoorde ik gisteren wel een zucht. Arme man.

- Renske
- Zeer actief
Soms hebben pups nog last met kauwen van de brokken, soms vinden zo het ook geweldig.Zoek stok! schreef:
Dat geeft hoop, maar ik ga het toch maar voorzichtig doen. Baat het niet dan schaadt het niet. De brokken zal hij wel aan moeten wennen, want dat kreeg hij tot nu toe niet of nauwelijks.
Als hij er last van heeft, bijvoorbeeld ze uitspuugd oid, dan kun je ze eerst ook weken en mengen met vlees. Op die manier zijn onze pups altijd groot geworden (laatste nest een teefje van 44 cm, dus zeker groot....)
- Zoek stok!
- Zeer actief
Daar heb je een punt, was erg slordig!Moos schreef:Dan had ie maar even erbij moeten zeggen dat Bram, Moos en Saar kon besmetten. Had je ook niet weer hoeven te bellenZoek stok! schreef:Ja, dat zegt hij welMoos schreef:Misschien dat het eten hem ook gewoon heel veel inspanning kost?Zoek stok! schreef: Bram gaat eten en daarna gaat hij vlak voor me zitten met een vragende blik (dat maak ik er van) en trillend. Er ligt altijd nog wat in de bak, dus hij wil niet meer eten. Ik geef hem dan maar een knuffeltje en dan neemt het trillen ook snel af.
![]()
De dierenarts is ontzettend aardig hoor, maar na de tweede keer bellen, hoorde ik gisteren wel een zucht. Arme man.
![]()
![]()

Linda, Izzie en Bram
-
Sjiel
- Zeer actief
Daar zijn dierenartsen gek op, net als huisartsen edMantitaur schreef:ik zou het dit weekend eens kunnen vragen, als ik een van de dierenartsen van de dierenkliniek Kampen tegen kom. Er woont er een in de buurt van mijn ouders, die wandeld ook met zijn hond, voordeel geen consult
weg gehaald zit een virus in