Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
speuren/zoeken
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
speuren/zoeken
hoi,
mijn norwich terrier is erg moeilijk moe te krijgen maar nou heb ik gezien dat hij speuren(naar zijn bal)erg leuk vind hier beleeft hij en ik ook veel plezier aan.
is er misschien bij jullie bekend waar ik dit met hem kan trainen?
want ik ben er niet zo in thuis en ik wil het wel goed doen .
groetjes eefje
mijn norwich terrier is erg moeilijk moe te krijgen maar nou heb ik gezien dat hij speuren(naar zijn bal)erg leuk vind hier beleeft hij en ik ook veel plezier aan.
is er misschien bij jullie bekend waar ik dit met hem kan trainen?
want ik ben er niet zo in thuis en ik wil het wel goed doen .
groetjes eefje
- stefanie
- Zeer actief
Je kunt het hem ook heel goed zelf leren hoor.
Ik ben met de hond op cursus geweest maar had het net zo goed zelf kunnen doen. Beetje zonde van het geld.
Gewoon heel simpel beginnen. De hond mag kijken terwijl jij de bal op een heel makkelijke plek neerlegt. Als je de bal verstopt hebt, ga je naar de hond en zeg : zoek! Zelf rustig blijven en de hond op zijn gemak laten zoeken. In het begin is het wel moeilijk om niet te helpen. Als de hond het spoor bijster is en je aankijkt, zeg je weer rustig Zoek! En wijs je in de goede richting.
Als dit goed gaat, verstop je de bal steeds moeilijker. Je kunt hem zelfs iets hoger verstoppen in een klein boompje/struikje. En zo maak je het steeds moeilijker voor je hond.
Op een gegeven moment mogen ze ook niet meer kunnen zien wat je aan het doen bent.
Je kunt het dus zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Ik doe het ook nog wel eens thuis en dat werkt ook heel goed.
Ik ben met de hond op cursus geweest maar had het net zo goed zelf kunnen doen. Beetje zonde van het geld.
Gewoon heel simpel beginnen. De hond mag kijken terwijl jij de bal op een heel makkelijke plek neerlegt. Als je de bal verstopt hebt, ga je naar de hond en zeg : zoek! Zelf rustig blijven en de hond op zijn gemak laten zoeken. In het begin is het wel moeilijk om niet te helpen. Als de hond het spoor bijster is en je aankijkt, zeg je weer rustig Zoek! En wijs je in de goede richting.
Als dit goed gaat, verstop je de bal steeds moeilijker. Je kunt hem zelfs iets hoger verstoppen in een klein boompje/struikje. En zo maak je het steeds moeilijker voor je hond.
Op een gegeven moment mogen ze ook niet meer kunnen zien wat je aan het doen bent.
Je kunt het dus zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Ik doe het ook nog wel eens thuis en dat werkt ook heel goed.
-
- Zeer actief
- Mechelfanaat
- Actief
-
- Zeer actief
ik heb wel gekeken bij de vereniging bij ons in de buurt maar die doen dit niet maar het zoeken naar de bal daar doen we wel al wat mee want hij ziet soms niet waar die valt en dan zeggen we dus inderdaad zoek en dat vind hij helemaal geweldig,hij pakt hem beet en gaat er dan naar staan blaffen en ons aan staan kijken.
hij is dus al heel goed bezig.
maar ik hoopte eigenlijk dat ik hier wat verder mee kon gaan en er misschien iets mee kan doen(bij douane ofzo)
hij is nog geen jaar oud dus kan nog ontzettend veel leren.
ik kan alleen nergens info vinden wat betreft het echte werk ervan maken.
Ãk heb het al eens nagevraagd bij de douane maar toen ben ik niet veel wijzer geworden.
ik vraag me dus af of er hier misschien mensen zijn die daar iets over weten.
groetjes eefje
maar ik hoopte eigenlijk dat ik hier wat verder mee kon gaan en er misschien iets mee kan doen(bij douane ofzo)
Ãk heb het al eens nagevraagd bij de douane maar toen ben ik niet veel wijzer geworden.
groetjes eefje
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb geen idee wat er bij jou in de omgeving zit, maar vraag eens na over het reddings honden werk, en dan iig de training, het speuren naar, het zoeken naar enz...wel moet je hond dan op ruw terrein uit de voeten kunnen...(en jijzelf ookeefje+huig schreef:ik heb wel gekeken bij de vereniging bij ons in de buurt maar die doen dit niet maar het zoeken naar de bal daar doen we wel al wat mee want hij ziet soms niet waar die valt en dan zeggen we dus inderdaad zoek en dat vind hij helemaal geweldig,hij pakt hem beet en gaat er dan naar staan blaffen en ons aan staan kijken.
groetjes eefje

-
- Zeer actief
nou ja we zijn allebei niet groot en redelijk vasthoudend dus dat moeten we gewoon uitproberen denk ik.
we zitten in onze omgeving moeilijk we hebben alleen kv rijnland en verder is het allemaal verder weg,ik zit toch een beetje krap qua tijd ivm werk en net gekocht huis en dergelijke maar ik ga gewoon verder zoeken en kijken waar we terecht komen en anders ga ik gewoon zelf een spoor neerleggen en kijken wat hij doet.
thanks!
groetjes eefje
we zitten in onze omgeving moeilijk we hebben alleen kv rijnland en verder is het allemaal verder weg,ik zit toch een beetje krap qua tijd ivm werk en net gekocht huis en dergelijke maar ik ga gewoon verder zoeken en kijken waar we terecht komen en anders ga ik gewoon zelf een spoor neerleggen en kijken wat hij doet.
thanks!
groetjes eefje
- de drentjes
- Actief
Hoi,
Op www.duitseherders.com staat een heel veel info.
klik op training en scroll dan naar beneden (rechts bij de foto's) tot handleiding speuren klik op ga naar pagina en voila.
Wil
Op www.duitseherders.com staat een heel veel info.
klik op training en scroll dan naar beneden (rechts bij de foto's) tot handleiding speuren klik op ga naar pagina en voila.
Wil
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
de kans dat je proffesioneel aan het werk kunt is bijzonder klein. Douane hous zich alleen maar bezig met het opleiden van eigen honden. Als je meer wilt weten over mogelijkheden kijk dan hier:eefje+huig schreef:ik heb wel gekeken bij de vereniging bij ons in de buurt maar die doen dit niet maar het zoeken naar de bal daar doen we wel al wat mee want hij ziet soms niet waar die valt en dan zeggen we dus inderdaad zoek en dat vind hij helemaal geweldig,hij pakt hem beet en gaat er dan naar staan blaffen en ons aan staan kijken.
groetjes eefje
http://www.trackerdogs.nl/nsa.htm
Jan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
de kans dat je proffesioneel aan het werk kunt is bijzonder klein. Douane hous zich alleen maar bezig met het opleiden van eigen honden. Als je meer wilt weten over mogelijkheden kijk dan hier:eefje+huig schreef:ik heb wel gekeken bij de vereniging bij ons in de buurt maar die doen dit niet maar het zoeken naar de bal daar doen we wel al wat mee want hij ziet soms niet waar die valt en dan zeggen we dus inderdaad zoek en dat vind hij helemaal geweldig,hij pakt hem beet en gaat er dan naar staan blaffen en ons aan staan kijken.
groetjes eefje
http://www.trackerdogs.nl/nsa.htm
Jan
In beverwijk ,niet zo erg ver van Katwijk,vind je Cor Oldenburg die geeft ook speurlessen heb het gedaan met Rio en vond het heel leuk om te doen en inderaad erna was hij doodmoeeefje+huig schreef:nou ja we zijn allebei niet groot en redelijk vasthoudend dus dat moeten we gewoon uitproberen denk ik.
thanks!
groetjes eefje