Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

en wat zou hier in zitten??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

tapas
Vaste gebruiker
Contacteer:

en wat zou hier in zitten??

Ongelezen bericht door tapas »

het is een mixje uit spanje, niet echt groot,
Afbeelding

puntig koppie
Afbeelding

grote krulstaart
Afbeelding

fietsmandformaat en ongeveer 13 kilo zwaar
Afbeelding

qua karakter, heel zachtaardig en voorzichtig, in huis alleen maar slapen en buiten erg zelfstandig en vooral geinteresseerd in klein wild en verpakt eten... zit dus een jachthond in.

ik zie zelf iets van een podenco (vooral gedrag en koppie)
herder (kleur van de vacht)
en evt een terrier maar waarom weet ik ook niet...
Afbeelding
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

vermoedelijk een kruising tussen een kruising en een kruising,ooit ergens idd een herder ingezeten maar deze is kleiner,moeilijk...
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Ik denk een kruisingXkruising. :mrgreen:
Maar ik zie er wel Whippet in, en misschien inderdaad podenco?
Hij is wel klein.
Mooie foto's trouwens, de 2e vind ik heel leuk. :wink:
Afbeelding
debbie1979
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door debbie1979 »

Daar zit zeker iets van een windhondachtige in. Niet alleen het koppie en het gedrag, maar ook de lange poten. Podenco's zijn ook vrij klein, toch? Dus misschien podenco (of andere kleine windhond) x herder. Echt een snoepie trouwens!
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

even tussendoor - wat heb je een kostelijk onderschrift, anke!

verder hou ik het bij tapas ook op iets whippet-achtigs (die oogjes) en iets herderino-achtigs.
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Afbeelding

Tapas heeft ook veel weg van onze Spaanse Bowie, maar da's een 'rasechte Mestizo' :mrgreen:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
tapas
Vaste gebruiker
Contacteer:

ja, die rasechte meztizo zit er volgens mij wel in haha.. en een grote vleug perro vagabundo!!

Ik ben toch wel benieuwd naar Bowie hoor.. want ook qua karakter hebben ze volgens mij iets van elkaar weg. Gaat Bowie nog wel eens de hort op?

Bij Tapas gaat het steeds beter maar zoals gisteren was er in de buurt een veld waar op 5 mei een festival was en waarvan nog niet alle resten opgeruimd waren... en floep, weg wassie... vanuit het bos ....een drukke weg over... en dan ben ik echt een half uur zoet om hem weer bij me te krijgen.. eerst dat buikje vol he... dat is iets wat er nooit meer uitgaat!

het podenco stukje wijt ik aan zijn gedrag, erg zelfstandig en eigengereid, alsof hij mij buiten niet echt nodig heeft.... jagen en helemaal blind zijn dan en niet meer bereikbaar.. nooit in paniek als ik niet meer in het zicht ben.. dan zoekt hij me wel op zijn tijd op... die " blinde" periodes met zwerfvuil of wild duren gelukkig nooit langer dan een half uur.. dan ontwaakt hij weer uit zijn " trance" en beseft hij weer dat er ook nog een baasje was ergens... en gaat ie me zoeken. Meestal zit ik dan al een half uurtje lekker in het zonnetje ergens op een bankje (mijn nagels op te vreten en te fluiten)

het is een apart mannetje!! maar wel erg lief!!
Afbeelding
tapas
Vaste gebruiker
Contacteer:

linlin schreef:even tussendoor - wat heb je een kostelijk onderschrift, anke!
gewoon je hond slapend betrappen met je digi op macro ....
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

grappig hoe veel mensen er altijd van uit gaan dat er in een spaanse mix podenco zit , maar dat terzijde, er zou podenco in kunnen zitten maar dan wel een kleine soort, podenco andaluz medio of pequeno, geen ibicenco die zijn veel te groot, maar je weet maar nooit
je ziet het in elk geval niet aan zijn uiterlijk terug
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
tapas
Vaste gebruiker
Contacteer:

klopt, wat betreft het uiterlijk is het ook hoogstens die smalle kop, en vooral niet de oren. Maar als ik de gedragsomschrijving lees is het wel weer heel herkenbaar, meer dan van een herder of een whippet

Tapas hier samen met een echte!!
Afbeelding

Afbeelding

ja, en nu is het genoeg, geef dat koekje verdorie nou!!!
Afbeelding
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind het een leuke hond om te zien! :ok: Typisch spanjaardje inderdaad! Enig! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

tapas schreef:
linlin schreef:even tussendoor - wat heb je een kostelijk onderschrift, anke!
gewoon je hond slapend betrappen met je digi op macro ....
jaha, maar dan ook nog én een geestige opmerking én reuzeknap dat in die foto monteren - die combinatie maakt het echt kostelijk.
tapas
Vaste gebruiker
Contacteer:

dank je!!!!! :wink:

die uitdrukking gebruiken we op het buitenlandsehondenforum veel, de welbekende bananen in de oren.. daar schijnen sommigen buitenlandertjes (en nl honden ook) wel eens last van te hebben, vandaar

Verder ben ik ontwerpster dus dit soort dingen heb je weer speciale programma's voor. Ik heb het onderschrift in photoshop gemaakt daar kan je foto's op alle manieren bewerken.
Afbeelding
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

tapas schreef:ja, die rasechte meztizo zit er volgens mij wel in haha.. en een grote vleug perro vagabundo!!

Ik ben toch wel benieuwd naar Bowie hoor.. want ook qua karakter hebben ze volgens mij iets van elkaar weg. Gaat Bowie nog wel eens de hort op?

Bij Tapas gaat het steeds beter maar zoals gisteren was er in de buurt een veld waar op 5 mei een festival was en waarvan nog niet alle resten opgeruimd waren... en floep, weg wassie... vanuit het bos ....een drukke weg over... en dan ben ik echt een half uur zoet om hem weer bij me te krijgen.. eerst dat buikje vol he... dat is iets wat er nooit meer uitgaat!

het podenco stukje wijt ik aan zijn gedrag, erg zelfstandig en eigengereid, alsof hij mij buiten niet echt nodig heeft.... jagen en helemaal blind zijn dan en niet meer bereikbaar.. nooit in paniek als ik niet meer in het zicht ben.. dan zoekt hij me wel op zijn tijd op... die " blinde" periodes met zwerfvuil of wild duren gelukkig nooit langer dan een half uur.. dan ontwaakt hij weer uit zijn " trance" en beseft hij weer dat er ook nog een baasje was ergens... en gaat ie me zoeken. Meestal zit ik dan al een half uurtje lekker in het zonnetje ergens op een bankje (mijn nagels op te vreten en te fluiten)

het is een apart mannetje!! maar wel erg lief!!
Hoi Anke,

Nou ik ben ook benieuwd naar Tapas hoor :wink:
Bowie is nu 4 jaar en het schoolvoorbeeld van een gehoorzaam hondje, echt waar!!! Als ik dat 2 jaar geleden gezegd zou hebben dan zou iedereen me uitgelachen hebben :smile2:
Maar hij is nu erg braaf. Op de hondenclub kan hij alles als de beste, maar niet te lang.... dan gaat ie zich vervelen en zijn eigen activiteiten bedenken :roll: Dus we doen steeds weer iets anders :-)
Hij gaat er alleen nog maar vandoor als ie een kat in het vizier krijgt, ik vrees dat we dat er nooit meer uit krijgen.
O'ja en samen met Chamook op muizenjacht is ook erg leuk, en ja, dan hebben ze ook nog wel eens bananen in hun oren :mrgreen:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”