Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ineens veel hijgen in rust...wat te doen?
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Ineens veel hijgen in rust...wat te doen?
Ik heb hier een oppashond die regelmatig bij ons komt en die ik ook goed ken. (labrador 3 jaar).
Vorige week was ze heel even alleen thuis en toen heeft ze het blik waar ik het voer in bewaar op de één of andere manier open gekregen en de halve inhoud ervan opgegeten (ongeveer 5 kilo schat ik) Prins Super geperste brok. Ja, ze si een echte vreethond, die altijd op zoek is naar eten.
Ze heeft zich toen dus echt helemaal vol gegeten.
Daarna is ze een paar dagen aan de diaree geweest. Haar baasje is naar de dierenarts geweest en die heeft gezegd dat de maag helemaal opgezet is geweest door het vele eten en dat ie nu weer moet krimpen en dat ze daar last van heeft. Ze heeft nu speciaal voer en medicijnen van de dierenarts.
Maar nu is ze dus weer hier (ik heb het voer goed opgeborgen!!!) en haar baasje zei ook al dat het haar was opgevallen dat ze zoveel hijgt ineens. Ik zag het nu ook en gewoon in rust hijgt ze, terwijl de andere honden dat helemaal niet doen nu. Soms trilt ze ook.
Haar baasje had haar temperatuur opgemeten, 37,7 graden.
Ik maak me wel een beetje ongerust, wat kan dit zijn? Moeten we actie ondernemen?
Vorige week was ze heel even alleen thuis en toen heeft ze het blik waar ik het voer in bewaar op de één of andere manier open gekregen en de halve inhoud ervan opgegeten (ongeveer 5 kilo schat ik) Prins Super geperste brok. Ja, ze si een echte vreethond, die altijd op zoek is naar eten.
Ze heeft zich toen dus echt helemaal vol gegeten.
Daarna is ze een paar dagen aan de diaree geweest. Haar baasje is naar de dierenarts geweest en die heeft gezegd dat de maag helemaal opgezet is geweest door het vele eten en dat ie nu weer moet krimpen en dat ze daar last van heeft. Ze heeft nu speciaal voer en medicijnen van de dierenarts.
Maar nu is ze dus weer hier (ik heb het voer goed opgeborgen!!!) en haar baasje zei ook al dat het haar was opgevallen dat ze zoveel hijgt ineens. Ik zag het nu ook en gewoon in rust hijgt ze, terwijl de andere honden dat helemaal niet doen nu. Soms trilt ze ook.
Haar baasje had haar temperatuur opgemeten, 37,7 graden.
Ik maak me wel een beetje ongerust, wat kan dit zijn? Moeten we actie ondernemen?

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Takkie
- Zeer actief
- rianneke
- Zeer actief
Takkie schreef:We zijn naar de dierenarts geweest en ze is schijnzwanger... pfff gelukkig niets ernstig.
Het heeft gelukkig niets te maken met het vele eten, dat is weer helemaal goed.
Gelukkig maar! Dus dat hijgen komt van de schijnzwangerschap? Wat gek joh.
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nou dat is niet zo gek hoorrianneke schreef:Takkie schreef:We zijn naar de dierenarts geweest en ze is schijnzwanger... pfff gelukkig niets ernstig.
Het heeft gelukkig niets te maken met het vele eten, dat is weer helemaal goed.
Gelukkig maar! Dus dat hijgen komt van de schijnzwangerschap? Wat gek joh.
groetjes
rianne
Gelukkig dat er verder niks ernstigs aan de hand is
- rianneke
- Zeer actief
-
rob80
- Actief
- Takkie
- Zeer actief