Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
herstel na verwijdering ontstoken baarmoeder
Moderator: moderatorteam
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
herstel na verwijdering ontstoken baarmoeder
Onze teef is geopereerd aan een baarmoeder ontsteking,alles is weggehaald,de operatie is goed verlopen zei de DA.
Wiens hond heeft dit ook gehad? en hoelang hebben jullie rust gehouden met je hond,hoelang niet los laten lopen ,trap lopen endergelijke?
Wiens hond heeft dit ook gehad? en hoelang hebben jullie rust gehouden met je hond,hoelang niet los laten lopen ,trap lopen endergelijke?
- tomaj
- Vaste gebruiker
- Locatie: Goirle *************** Voornaam: Karin Geb.Datum: 24-08-'69 Aantal honden: *2* Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Onze Jarga is is 2 jaar geleden na haar 2e nest geholpen, ze had ook een baarmoederontstekking. Ik heb haar 10 dagen aan de lijn gehouden, maar eigenlijk was ze die avond al weer helemaal fit.
Pijn heeft ze nooit gehad, wel heeft ze nog 10 dagen ab gehad.
Pijn heeft ze nooit gehad, wel heeft ze nog 10 dagen ab gehad.
Karin en de Laiki dames
Laiki and rats are a way of Life
Laiki and rats are a way of Life
-
Baily
Desi had veel tijd nodig om op te knappen. Bij haar hadden ze ook wat melkklieren weggehaald omdat daar knobbels zaten.
Maar daarna heeft ze veel pijn gehad. Dat merkten we doordat ze niet wilde eten vooral. De pijnstillers die ze meekreeg waren al op en ik moest er daarna nog voor vier dagen bij halen. Daarna is ze goed opgeknapt en voelde zich aanmerkelijk beter als voor die tijd.
Maar ze was op dat moment ook al bijna 11 jaar, dus leeftijd scheelt misschien ook.
Dus toen ze echt pijn had was ze van zichzelf al rustig. Verder is ze altijd al heel rustig in huis, ze slaapt bijna alleen maar. En naar buiten waren hele korte stukjes, maar zodra de pijn weg was weer als vanouds. Ik denk dat de hond zelf aangeeft wat er wel en niet kan.
Maar daarna heeft ze veel pijn gehad. Dat merkten we doordat ze niet wilde eten vooral. De pijnstillers die ze meekreeg waren al op en ik moest er daarna nog voor vier dagen bij halen. Daarna is ze goed opgeknapt en voelde zich aanmerkelijk beter als voor die tijd.
Maar ze was op dat moment ook al bijna 11 jaar, dus leeftijd scheelt misschien ook.
Dus toen ze echt pijn had was ze van zichzelf al rustig. Verder is ze altijd al heel rustig in huis, ze slaapt bijna alleen maar. En naar buiten waren hele korte stukjes, maar zodra de pijn weg was weer als vanouds. Ik denk dat de hond zelf aangeeft wat er wel en niet kan.
-
Sjiel
- Zeer actief
- Sandracula
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Bij Nessa heeft alles nog wat langer geduurd dan voorzien heelaas..
Naast de normale herstelperiode van een dag of 10 rustig aan, zijn we nog twee keer langs de dierenarts gegaan...
Eerst omdat de wond opengeknapt was en er een hoop wondvocht uit lekte en later is de wond gaan ontsteken (waarschijnlijk was de baarmoederontsteking erger dan ze in hadden geschat en waren er toch al bacteriën in haar bloed terrecht gekomen)
Al met al heeft ze na de operatie nog 2 antibioticakuren gehad..
Van de operatie op zich is ze een toch nog een dag of 3 loom en beroerd geweest, maar dat schijnt normaal te zijn bij grote honden (die reageren over het algemeen toch wat heftiger op de narcose)
Ze is de hele periode netjes van haar hechtingen afgebleven, maar wij hebben gewoon pech gehad
Gelukkig is ze na de 2e kuur wel goed opgeknapt en nu is ze weer vrolijk, uitgelaten, klierig en ontdeugend
Ze heeft dan ook nog heel wat schade in te halen
Naast de normale herstelperiode van een dag of 10 rustig aan, zijn we nog twee keer langs de dierenarts gegaan...
Eerst omdat de wond opengeknapt was en er een hoop wondvocht uit lekte en later is de wond gaan ontsteken (waarschijnlijk was de baarmoederontsteking erger dan ze in hadden geschat en waren er toch al bacteriën in haar bloed terrecht gekomen)
Al met al heeft ze na de operatie nog 2 antibioticakuren gehad..
Van de operatie op zich is ze een toch nog een dag of 3 loom en beroerd geweest, maar dat schijnt normaal te zijn bij grote honden (die reageren over het algemeen toch wat heftiger op de narcose)
Ze is de hele periode netjes van haar hechtingen afgebleven, maar wij hebben gewoon pech gehad
Gelukkig is ze na de 2e kuur wel goed opgeknapt en nu is ze weer vrolijk, uitgelaten, klierig en ontdeugend
Ze heeft dan ook nog heel wat schade in te halen

- moeli
- Actief
- Contacteer:
Bij mij tervuerense herder teef is op ruim twaalf jarige leeftijd de baarmoeder weggehaald na een baarmoederontsteking, zij heeft er absoluut geen bijwerkingen van gehad en deed na een paar dagen zoals vanouds , nu gaat zij heus niet meer als een dolle rondrennen, maar alles is prima verlopen .Nu is ze afgelopen maandag aan een enorme vetbult bij de knie geopereerd ( ondertussen is ze 13 1/2 ) en heeft een enorme jaap in haar been . De eerste dagen was ze toch niet zo lekker , maar nu gaat het weer prima en komt ze ons in galop begroeten. succes Annemieke
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer: