Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Test op verdediging baas

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Inge O schreef:
johan1969 schreef:Waarom zou je het willen weten als je het toch niet mag gebruiken ?

Wat heb ik er aan om te weten of mijn auto 160 of 165 km/u kan als hij maar 120 km/u mag op de baan ?
dat je een hond niet bewust als wapen mag gebruiken, volledig akkoord, maar er zijn ook situaties waar iets volledig buiten je wil om gebeurt, en dan kan een hond net wel die extra zekerheid geven.

maar ik heb wel het gevoel dat er bij de vraag van mastho's vriend toch wat meer machogehalte aan kleeft...

Waar baseer je deze speculatie op?
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik ben nog nooit in een situatie geweest dat ik mij bedreigd voelde, zelfs niet als ik alleen in Molenbeek wandelde tijdens de rellen.

En wat als ze je hond neersteken of schoppen als hij jou wil verdedigen ? Dat wil ik niet meemaken.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

johan1969 schreef:Ik ben nog nooit in een situatie geweest dat ik mij bedreigd voelde, zelfs niet als ik alleen in Molenbeek wandelde tijdens de rellen.

En wat als ze je hond neersteken of schoppen als hij jou wil verdedigen ? Dat wil ik niet meemaken.

Wandelen tijdens rellen? :roll:

Lekker kuieren tijdens een rel, je houdt er rare hobbies op na jij :mrgreen:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
johan1969 schreef:Ik ben nog nooit in een situatie geweest dat ik mij bedreigd voelde, zelfs niet als ik alleen in Molenbeek wandelde tijdens de rellen.

Ik moest toen naar een optreden in de Vk in Molenbeek.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

johan1969 schreef:Waarom zou je het willen weten als je het toch niet mag gebruiken ?

Wat heb ik er aan om te weten of mijn auto 160 of 165 km/u kan als hij maar 120 km/u mag op de baan ?

wel es gehoord van zelfverdediging?
als jij bedreigt wordt en je heb je hond bij je, kan het zomaar zijn dat je hond iets uit zn eige doet.

ik vind t wel handy om te weten hoe hard mn auto ken.
in duitsland mag je hard op de autobahn.
little-wolf
Zeer actief

johan1969 schreef:
Angel-eyes schreef:

Ik moest toen naar een optreden in de Vk in Molenbeek.
dat wil je wel meemaken dat jezelf in elkaar gemept wordt. :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

johan1969 schreef:Ik kan me voorstellen dat pakwerk een fijne hobby is, maar het is verboden om het buiten het oefenveld te gebruiken voor de particulier.
Idem met judo, karate ....

.
Het is verboden hem op te jutten naar mensen, zowel getrainde als ongetrainde honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:wel, ik wel :roll: . en daar heb ik mijn honden echt niet voor genomen hoor, maar moet ik je er een tekeningetje bij maken dat je als vrouw alleen wel een keer in minder leuke situaties terechtkomt?
precies! :ok:
Ik voel me wel veiliger op straat 's avonds als ik een hond bij me heb. En inderdaad daar heb ik ze zeker niet voor genomen, maar het is wel een fijne bijkomstigheid. Ook al zou ik weten dat ze niets zouden doen, een hond schrikt altijd af.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

little-wolf schreef:

als jij bedreigt wordt en je heb je hond bij je, kan het zomaar zijn dat je hond iets uit zn eige doet.

Als je weet dat je hond wat doet, kom je dan op andere plaatsen? Als je weet dat hij niks doet, doe je hem dan weg?

Lijkt me dus hoe dan ook onbelangrijk en je maakt er meer mee stuk dan je wint tenzij je je hond wegdoet of bewust bonje opzoekt, de enige redenen om het te willen weten :19:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

MARC_S schreef:
little-wolf schreef:

Als je weet dat je hond wat doet, kom je dan op andere plaatsen? Als je weet dat hij niks doet, doe je hem dan weg?

Lijkt me dus hoe dan ook onbelangrijk en je maakt er meer mee stuk dan je wint tenzij je je hond wegdoet of bewust bonje opzoekt, de enige redenen om het te willen weten :19:
ik kan begrijpen dat je t zou willen weten, maar om t nou echt expres uit te zoeken watie zal doen...nee, dat vind ik niet nodig.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

MARC_S schreef:
little-wolf schreef:

Inderdaad ik weet zeker dat Orson het doet en vermijd alle situaties waarin het zou kunnen gebeuren,overmacht natuurlijk daar gelaten.
Van Rio heb ik het sterke vermoeden dat hij het niet doet en dat is toch veel relaxter lopen in bepaalde situaties.
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Ik denk dat zo'n test niet veel zou uitmaken. Mijn hond doet bijvoorbeeld helemaal niets als een pakwerker mij pakt of op de grond gooit. Leuk, gezellig... Hij kijkt eens de andere kant uit of daar ook nog iets te zien is.

Dit omdat het in scene is gezet. Een heel ander verhaal is het wanneer ik bedreigd of aangevallen wordt. Zo heb ik laatst kunnen ervaren. Ik dacht dat mijn hond echt nooit tussen mij en mijn belager zou springen. Heb ik me goed op verkeken dus. Hij reageerd gewoon op de adrenaline denk ik?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Martijn schreef:
mechelaar_fan schreef:maak je geen illusies over het resultaat, een hond moet je het meester verdedigen leren, maar je kunt altijd bij ons in Westerlo eens komen kijken. Africhting is een langdurig en intensief proces.
Je hebt ook honden die het vanzelf doen hoor. Ongetwijfeld niet op de manier zoals dat in de africhting graag gezien wordt en lossen op commando zal er ook wel niet bij zijn maar puur het verdedigen van de baas als die aangevallen wordt doen veel honden vanzelf.
idd, er zijn genoeg honden waarbij je niet aan het baasje/vrouwtje moet komen.
Chello, onze DH reu, is bijv. bang voor de manwerker maar ik weet vrij zeker dat hij door het lint zal gaan als er iemand hier mij iets probeert te doen.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Inge O schreef:wel, ik wel :roll: . en daar heb ik mijn honden echt niet voor genomen hoor, maar moet ik je er een tekeningetje bij maken dat je als vrouw alleen wel een keer in minder leuke situaties terechtkomt?
Ik voel me wel veiliger op straat 's avonds als ik een hond bij me heb.
Da's een vicieuze cirkel he, als je geen hond had, moest je 's avonds ook niet buiten he. :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

johan1969 schreef:
malinois schreef:
Ik voel me wel veiliger op straat 's avonds als ik een hond bij me heb.
Da's een vicieuze cirkel he, als je geen hond had, moest je 's avonds ook niet buiten he. :denken:
niet?? hoe moet ik dan van A naar B? Ik heb hier maar 1 auto, dus als die weg is, ben niet de enige hier in huis, zal ik toch moeten lopen of fietsen.
Moet ik maar binnen blijven omdat 1 of andere idioot z'n handjes niet thuis kan houden?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef: Je hebt ook honden die het vanzelf doen hoor. Ongetwijfeld niet op de manier zoals dat in de africhting graag gezien wordt en lossen op commando zal er ook wel niet bij zijn maar puur het verdedigen van de baas als die aangevallen wordt doen veel honden vanzelf.
inderdaad, de mijne hadden het al van nature, ze moeten niet aan 't vrouwtje komen, ook m'n huishond heeft het en die heeft nooit iets aan africhting gedaan.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Luna vertoont in de avonduren beschermende trekjes, dus voor de zekerheid zeg ik altijd maar even dat het goed is. Weet vrij zeker dat ze de baas zal beschermen. Spok zal het niet doen denk ik, hoewel ook hij wantrouwend is in de avonduren.

Een test vind ik niet nodig.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik weet uit ervaring dat Dingo mij beschermt. Dat is op zich wel fijn om te weten, maar idd de meeste honden doen dit uit zichzelf
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Mastho...kan die vriend van je niet uit het gedrag van zijn hond opmaken wat hij doen zou? Hij loopt toch neem ik aan vaker op straat in het donker met onbekenden?

Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat Bono iemand die verkeerd naar mij kijkt, pàkt.

Als ik 's avonds met hem op straat loop, is hij waaks. En net als die hond van Marc bijna niet te houden aan de riem. Het zou mij sterk verbazen als hij geen uitval zou doen naar iemand die mij wat zou proberen te doen.
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

sample schreef:Mastho...kan die vriend van je niet uit het gedrag van zijn hond opmaken wat hij doen zou? Hij loopt toch neem ik aan vaker op straat in het donker met onbekenden?

Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat Bono iemand die verkeerd naar mij kijkt, pàkt.

Als ik 's avonds met hem op straat loop, is hij waaks. En net als die hond van Marc bijna niet te houden aan de riem. Het zou mij sterk verbazen als hij geen uitval zou doen naar iemand die mij wat zou proberen te doen.
zeg me je adres even dan zal ik je eens komen opzoeken om je te pakken :mrgreen: natuurlijk niet op een geweldadige manier he
sample
Zeer actief

zeg me je adres even dan zal ik je eens komen opzoeken om je te pakken natuurlijk niet op een geweldadige manier he
Whahaha. Bluf :wink:
scooby doo

sample schreef:
zeg me je adres even dan zal ik je eens komen opzoeken om je te pakken natuurlijk niet op een geweldadige manier he
:roll: idd als je voor mij stond zou ik niet weten wat te doen
sample
Zeer actief

scooby doo schreef:
sample schreef:
Weet ik :roll: :wink:
scooby doo

sample schreef:
scooby doo schreef:
sample schreef:
Weet ik :roll: :wink:
maar met zo een vurige dame als jouw moet dat wel allemaal in orde komen :ok:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Freek bijt, maar zal niet blaffen of iets dergelijks maar hij bijt wel, daarom ontwijk ik situaties waarin het zou kunnen gebeuren, dat is ook overdag zo.

Groetjes Els
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Buck bijt ook in een situatie dat ik bedreigt of aangevallen word, maar ik ben daar niet blij mee.
sample
Zeer actief

Baily schreef:Buck bijt ook in een situatie dat ik bedreigt of aangevallen word, maar ik ben daar niet blij mee.
Ik wel. Als Bono bijt als ik aangevallen wordt, ben ik vast eeuwig blij dat ik hem bij me had. Ik zie niet echt voor me dat ik hem wegstuur terwijl ik gemolesteerd wordt. Een hond aan laten vallen mag misschien niet. Iemand lastig vallen, bedreigen of aanvallen ook niet.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

sample schreef:
Baily schreef:Buck bijt ook in een situatie dat ik bedreigt of aangevallen word, maar ik ben daar niet blij mee.
Ik wel. Als Bono bijt als ik aangevallen wordt, ben ik vast eeuwig blij dat ik hem bij me had. Ik zie niet echt voor me dat ik hem wegstuur terwijl ik gemolesteerd wordt. Een hond aan laten vallen mag misschien niet. Iemand lastig vallen, bedreigen of aanvallen ook niet.
Dan zouden ze me echt iets heel ergs moeten aandoen voor ik Freek loslaat, anders ben ik mn hond kwijt vrees ik.

Groetjes Els
Afbeelding
scooby doo

mijn hond is er op getraind . als iemand op mij komt aflopen en een hand geeft doet ie niets behalve eens blaffen . verder zou hij wel bijten moest iemand me iets doen . hij zal nooit zomaar bijten maar indien noodweer zich voordoet bijt ie gewoon en dan moet ie van mij niet vol in de arm bijten maar waar hij maar wil
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Luna loopt in de avonduren wel eens met het vrouwtje buiten, en die schijnt dat ook wel pretiig te vinden, zo'n beschermende hond. Moet zeggen dat ik het zelf heel onprettig vind. Probeer haar dan ook zo relaxt mogelijk te krijgen als ze met mij loopt. Alles goed, niks aan de hand !!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”