Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer een meitoxine Golden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Zal ik anders net als Rocky1 om het woord een smilie plaatsen?
Mss blijft het dan vrolijk en aardig overkomen...
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marion. schreef:
Leanne schreef:Dus vandaar mijn vraag (op een normale toon) waar je je nu druk om maakt...

Omdat ik dus niet wist dat jij je honden nog "vrij" moet praten
Op zo'n heel normale toon vond ik je vraag niet gesteld :wink:

Ik neem aan dat ik vrijgepleit ben. Ik maak me er in deze bewuste situatie niet druk om. Hoewel er dus in mijn achterhoofd wel steeds een stemmetje zit, van wat als? Stel nou dat wij wel aangewezen bleven. Wat dan? Kan ik voor mezelf genoeg bewijzen dat mijn honden het niet waren? En als ik het voor mezelf kan (omdat ik in de tuin zat), kan ik dat dan ook voor anderen?
als er geen getuigen zijn, als je het zelf niet gezien hebt is het heel moeilijk om iets te bewijzen, ja of je moet echt aan kunnen tonen dat je toen echt niet met de honden op die plaats kon zijn... het lijkt me een naar gevoel als je honden aangewezen worden als schuldig terwijl je zelf echt weet dat ze dat niet gedaan hebben... maar ik denk ook dat het wel een beetje om je reputatie gaat, ik neem aan dat jou meiden in jullie buurt goed bekend staan dat er iig nog nooit iets ernstigs is voorgevallen, dat er nu dus ff naar saar en miep werd gewezen? tja omdat ze die misschien het meest zien lopen? die zijn iig de bekende goldens?

hoe is het nu uiteindelijk 'duidelijk"geworden om welke golden het ging? of is het min of meer nog gegis?
Sophia
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sophia »

Misschien kan je navraag doen bij de politie of (rechtsbijstand)verzekering hoe de procedure is, of je inderdaad zonder getuigen aangewezen kan worden als dader. (uit voorzorg altijd fijn om te weten hoe de vork in de steel zit :ok:)

Lijkt me dat er idd een getuige moet zijn om het verhaal te bevestigen. :19:
Sophia
Vaste gebruiker

Leanne schreef:Zal ik anders net als Rocky1 om het woord een smilie plaatsen?
Altijd gezellig!! :mrgreen:
Sophia
Vaste gebruiker

Dit is trouwens wel "grappig" top 20 van de meeste overlijdensoorzaken kwam ik toevallig tegen, dus mensen voorzichtig slapen!!:

Vliegrampen trekken de aandacht. Vaak gaat het om grote hoeveelheden dodelijke slachtoffers. Dat maakt indruk, maar wist u dat u 40 keer zoveel kans loopt om bij een auto-ongeluk om het leven te komen? Hieronder vindt u een aantal dodelijke kansen (gelezen in AD Magazine).
1. hartaanval (1 : 3)
2. kanker (1 : 4)
3. auto-ongeluk (1 : 100)
4. griep (1 : 100)
5. bergbeklimmen (1 : 167)
6. verdrinking (1 : 170)
7. uit bed vallen (1 : 255)
8. motorrijden (1 : 1.100)
9. eten van pindakaas (1 : 3.300)
10. vliegtuigongeluk (1 : 4.000)
11. doodvriezen (1 : 10.000)
12. parachutespringen (1 : 85.000)
13. asteroïde (1 : 100.000)
14. aardbeving (1 : 140.000)
15. insectenbeet (1 : 300.000)
16. voedselvergiftiging (1 : 400.000)
17. hondenbeet (1 : 2.000.000)
18. blikseminslag (1 : 10.000.000)
19. haaienbeet (1 : 300.000.000)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

yamie schreef:hoe is het nu uiteindelijk 'duidelijk"geworden om welke golden het ging? of is het min of meer nog gegis?
Deduceren. Er lopen op zich niet zo heel veel honden door die bosjes. Maar als het kind geen bijbehorende bazen heeft gezien, hoe moet dat kind (van anti-honden-ouders trouwens) dan weten welke hond het is?

Gisterenavond kwam Pieter de man tegen, was de plaatselijke krant aan het rondbrengen. Hij liep op de andere stoep. Normaal zeggen we gewoon goeiedag. Nu keek de hond naar Saar en Miep, en kreeg de hond een hengst met een krant :jank:

Ik denk wel dat ze de goede 'dader' te pakken hebben. De oude man denkt het in elk geval ook, anders zou hij gisteren niet zo gereageerd hebben. Ik weet het niet, ik heb er de hele week al een naar gevoel van. Ik ken de Goldens met een kronkel (stuk voor stuk uit foute fok trouwens), maar ik herken het niet bij deze hond. Absoluut niet.
Marion.

Leanne schreef:Zal ik anders net als Rocky1 om het woord een smilie plaatsen?
Leanne, vrolijk en aardig hoeft niet hoor. Maar een beetje luchtigheid bij je uitspraken maakt misschien dat ik ze iets minder letterlijk neem :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
yamie schreef:hoe is het nu uiteindelijk 'duidelijk"geworden om welke golden het ging? of is het min of meer nog gegis?
Deduceren. Er lopen op zich niet zo heel veel honden door die bosjes. Maar als het kind geen bijbehorende bazen heeft gezien, hoe moet dat kind (van anti-honden-ouders trouwens) dan weten welke hond het is?

Gisterenavond kwam Pieter de man tegen, was de plaatselijke krant aan het rondbrengen. Hij liep op de andere stoep. Normaal zeggen we gewoon goeiedag. Nu keek de hond naar Saar en Miep, en kreeg de hond een hengst met een krant :jank:

Ik denk wel dat ze de goede 'dader' te pakken hebben. De oude man denkt het in elk geval ook, anders zou hij gisteren niet zo gereageerd hebben. Ik weet het niet, ik heb er de hele week al een naar gevoel van. Ik ken de Goldens met een kronkel (stuk voor stuk uit foute fok trouwens), maar ik herken het niet bij deze hond. Absoluut niet.
he getsie...voor die man ook zeer zeker... maar zo zonder getuigen..tja wie weet wat er gebeurt is... vreselijk lastige dingen en ook altijd erg jammer dat er mensen zullen zijn die die man als paria gaan behandelen als hij met zijn hond loopt...

hoe is het met het kindje trouwens? weet jij dat?
Marion.

yamie schreef:hoe is het met het kindje trouwens? weet jij dat?
Nee, maar dat weet ik morgen waarschijnlijk wel. Zondag was het allemaal net gebeurd, en het is een twee-verdieners wijk. Dus door de week zie je daar bijna niemand.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
yamie schreef:hoe is het met het kindje trouwens? weet jij dat?
Nee, maar dat weet ik morgen waarschijnlijk wel. Zondag was het allemaal net gebeurd, en het is een twee-verdieners wijk. Dus door de week zie je daar bijna niemand.
aha ik snap, ik hoop dat het voor haar ook allemaal meevalt..
Marion.

yamie schreef:aha ik snap, ik hoop dat het voor haar ook allemaal meevalt..
Ik ook.
Marion.

Yamie, met het meisje gaat het (lichamelijk) helemaal goed. Houdt er waarschijnlijk niets aan over. Lichamelijk dan.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Yamie, met het meisje gaat het (lichamelijk) helemaal goed. Houdt er waarschijnlijk niets aan over. Lichamelijk dan.
ah das dan iig heel prettig... hopen dat het ook voor die meneer en zijn golden goed blijft gaan :wink:
lihramj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lihramj »

ik vind het echt erg wat er is gebeurdt zal er niet aan moeten denken dat iemand mijn honden verdenkt.
Het spijt mij echt.

Ondanks het meiotoxine. Hahahahahah
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”