Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aangezien jullie mij en casper nog niet zo goed kennen, ben ik toch wel erg benieuwd over wat jullie denken van casper
casper is mijn herplaatsertje, die met 11 maanden bij mij kwam
over de vorige eigenaar is niks bekend, over zijn verleden is weinig bekend, over het nest waar casper in zat helemaal niks...
jullie hebben nu ongeveer alle kanten van casper kunnen zien geloof ik haha
ben benieuwd wat jullie denken!
Ziet eruit als een heerlijk hondje Dwergkees of misschien middenslagkees zie ik er ook in. De oren, de vacht en de gezichtsuitdrukking komt op mij echt als een keesje over.
Maar verder? Hij heeft de lengte en de billen van een JR terrier. Daar lopen er ook zat van rond dus dat zou me op zich niks verbazen.
haha foei floortje, noor en mascha!
ik zet het epxpress hier neer zodat ik van andere mensen hoor whaha
kwa karakter denk ik zelf ook dat er iets van een terrier in zit...
het felle, het vasthoudende, eigenwijze.... tja... net een jack hahaha
als casper bijv z'n flos vast heeft, kan ik hem zo eraan optillen, zonder dat ie los laat
als ie iets in z'n kop heeft, moet het ook gebeuren
casper heeft ook ongelofelijk veel energie, kan goed en hoog springen, houd erg veel van speuren op zijn manier haha
vangt regelmatig muizen, zodra ie een muis hoort piepen gaat ie al met de neus op de grond, vind dat helemaal geweldig om te zoeken
hij vind het erg moeilijk om te luisteren als ie eenmaal iets in z'n kop heeft, als ie weer een muis aan het vangen is, of een hondje ziet, of een bekende, dan kan ik hoog en laag springen, boos worden, enz. maar komen doet ie niet haha
verder issie wel wat groter als een jack russell, hele dikke vacht, verhaart het hele jaar door, hij heeft een grote jas aan haha, overal zit vel wat je makkelijk kan pakken zonder hem pijn te doen ofzo, zwarte randjes om z'n ogen, behoorlijk gespierd vind ik....
misschien is het nu wat duidelijker, dat iemand echt denkt van jaaaa dat moet een kruising tussen .. en ... zijn
in z'n paspoort staat ook het een en ander, maar ik vraag me wel eens af of het wel zijn paspoort is...
wauw!
inderdaad!
bouw en vacht lijkt behoorlijk op elkaar!
alleen is cas wit, en heeft ie iets minder een pluisstaart, en volgens mij issie wat kleiner
xSuzannex schreef:wauw!
inderdaad!
bouw en vacht lijkt behoorlijk op elkaar!
alleen is cas wit, en heeft ie iets minder een pluisstaart, en volgens mij issie wat kleiner
Het zal idd geen echte zijn, ze mogen qua rasstandaard alleen zwart of tarwekleurig zijn.
haha nee dat bedoelde ik ook niet, dat ik dacht dat dat zijn ras was
want casper is gewoon duidelijk een kruising
maar het kan natuurlijk zo zijn dat er iets van die hond in zit
ik ben een beetje aan het zoeken naar die buhund, maar nu heb ik toch iets van nee.... dat is het echt niet...
karakter, vacht, staart, enz is gewoon echt heel anders als dat van casper
kijk hier maar eens http://members.lycos.nl/Spitshond_Poolh ... uhund.html
Op het eerste gezicht, zonder goed te kijken, dacht ik Keeshond / Samojeed. Natuurlijk is ie heel anders dan de laatste, maar de vacht doet me er wel aan denken. Heb even op internet gekeken, Samojeed heeft een veel vollere vacht, maar de staart vind ik typerend.
haha ja ben ook druk aan het bedenken wat het kan zijn...
opzich zou japanse spits ook goed kunnen, karakter, zelfreinigende vacht, kleur, staart, alles komt overeen, alleen de vollere vacht niet, en volgens mij is cas wat minder hoekig tussen neus en schedel http://www.hondenplaza.nl/page/rasjapansespits.php
johan1969 schreef:Mij doet hij zo'n beetje denken aan Noordse Spitsen zoals de Lundehund, Norbottenspets en dergelijke, maar het is niet waarschijnlijk.
Anna Penta schreef:Op het eerste gezicht, zonder goed te kijken, dacht ik Keeshond / Samojeed. Natuurlijk is ie heel anders dan de laatste, maar de vacht doet me er wel aan denken. Heb even op internet gekeken, Samojeed heeft een veel vollere vacht, maar de staart vind ik typerend.
Even ter vergelijking
Hoi Anna,
De Samojeed heeft die typische 'lachende' uitdrukking en die mis ik bij dit hondje.
Daarnaast hebben bijna alle honden van het type keeshond/poolhond/spitsen een krulstaart.