Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pettowel?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marieke*
Zeer actief

pettowel?

Ongelezen bericht door Marieke* »

Wie heeft ervaring met een pettowel? Hoe beviel het?

Ik wil hem gaan aanschaffen, maar twijfel nog. Is het ahndig voor een ietwat lange vacht?

Welke maat zou ik moeten hebben om 4 tot 5 Markiesjes droog te krijgen?

45 x 33 of 45 x 66 cm?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Wij hebben ben inderdaad ervaring met een pettowel. Ik weet niet hoe groot die is, maar als ik het schat de kleinste. Maar we drogen er makkelijk 2 Goldens mee af en als het moet ook nog wel een paar meer.
Verschil heb ik het duidelijkst gemerkt toen ik met iemand ging wandelen die 2 strandlakens mee had. Doeken waren kleddernat en de honden (2 Goldens) nauwelijks droger, terwijl ze dat wel waren met de pettowel.
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Zijn dat van die dweilen die je vochtig in een koker moet bewaren?
Afbeelding
Branka
moderator

Dibbes schreef:Zijn dat van die dweilen die je vochtig in een koker moet bewaren?
Inderdaad, anders worden ze keihard en kan je ze in stukjes breken.
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

De kleinste is wel heel klein 33 x 45 cm. Heb nu toch maar de tussenmaat 45 x66 cm besteld. Ben benieuwd! :ok:
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik zag er hier een in de winkel liggen voor 2,99. De maat was 39x38 cm. Het was een meeneemzeem van Sorbo. Is dat duur of valt dat mee?
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Beetje late reactie.
Ik heb de grootste maat en kan daar makkelijk onze twee mee drogen. Gewoon even wringen tussendoor en je kan weer verder. Ook vuil wordt er goed mee afgehaald. Ook de losse haren in deze tijd van het jaar komen er lekker mee af.
Daarna even uitspoelen onder de lauwe kraan, goed uitwringen en hij is weer klaar voor de volgende keer. :ok:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

dat is mooi, ik denk dat ik er dan ook maar eentje aanschaf, want hier zijn ze voornamelijk vuil :wink:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ook hier de grootste maat. Kan ik als een soort van deken over ze heen vouwen. Ideaal, beide honden (die vaak vies zijn) wrijf ik ermee droog/schoon. Af en toe in de 90-graden was en hij is weer schoon.
Ik heb geen idee of de sorbo-zemen net zo goed werken :19:
Branka
moderator

Marion. schreef:Ook hier de grootste maat. Kan ik als een soort van deken over ze heen vouwen. Ideaal, beide honden (die vaak vies zijn) wrijf ik ermee droog/schoon. Af en toe in de 90-graden was en hij is weer schoon.
Ik heb geen idee of de sorbo-zemen net zo goed werken :19:
Ik heb zelf zo'n goedkope variant bij de Action gekocht om daarmee de douche uit te kunnen drogen. Maar ik heb toch het idee dat de kwaliteit daarvan aanzienlijk minder is. Kleiner, dunner en sneller volgezogen met water waardoor je dus vaker uit moet wringen.
Denk ook dat die een stuk sneller slijt doordat ie dunner is dan een 'echte' Pet-towel.
Afbeelding
mugo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door mugo »

Ik heb ze en ze zijn ideaal. Gewoon de normale maat. Je kunt er eindeloos mee afdrogen, want het is gewoon een soort van zeem. Je knijpt hem uit en gaat weer verder. Ik vind het ideaal en ze worden er erg goed droog van! :ok:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zelfs in de trimsalon gebruik ik niets anders meer. Het neemt veel meer en sneller water op dan een 'gewone' handdoek. Het uitwringen kan voor mij misschien tzt wat rsi-achtige problemen opleveren daarom kijk ik rond naar een 2e-hands wringer of misschien toch een kleine centrifuge maar dat is met een paar eigen hondjes natuurlijk niet van belang. Pettowel heeft tegenwoordig ook nog een maatje groter trouwens. Wanneer je je hond na het afdrogen ook nog een poosje óp de pettowel kunt laten liggen wordt hij nog sneller droog, 't lijkt soms wel een watermagneet :cheer:
Marieke*
Zeer actief

Heb hem nu een aantal maal gebruikt en hij is inderdaad ideaal! Kan hem iedereen aanraden :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”