Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prikkie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Prikkie

Ongelezen bericht door Minhie »

wanneer nmoet je eigenlijk een titanus prik halen?? er werdt ergens een topic geopend dat iemand was gebeten..Maar puppies bijten heel veel.. dus ik was er even benieuwd naar
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tja :denken:
Ik heb nog nooit een tetanus prik gehaald :19: en heb ook al wat opengelegen.
Voor mezelf hou ik aan dat als ik een keer echt door en door gebeten wordt, dus echt een wond, dat ik dan maar eens ga bellen of het nodig is :mrgreen:
Wat je wel in de gaten moeten houden na een beet is of je niet 'naar' wordt, als dat zo is moet je wel gelijk naar de eerste hulp.

Soms heb je met de kleinste verwonding een infectie te pakken en soms met de grootste verwonding niet. Dat is gewoon moeilijk te zeggen.
Mijn schoonmoeder werd jaren geleden gekrabt door een kat, terwijl ze al 100 keer eerder gekrabt was, en ineens werd ze helemaal beroerd: dat was dus ineens een bloedvergiftiging terwijl die 100 keer daarvoor nooit iets aan de hand was.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Mij is verteld dat een 'schone' wond (dus een goed bloedende wond) geen tetanusinjectie nodig heeft. Het vuil wordt dan n.l. door het bloed uit de wond 'gespoeld'.
Een een snel sluitende en diepe wond geeft juist wel weer een risico op tetanus omdat daarbij het vuil in wordt gesloten.
E.e.a. is mij vertelt door de hier door een keurmeester die vroeger d.a. was, nadat ze op een show was gebeten door een hond.
Afbeelding
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

Naar mij weten is dat als de wond open is.

groetjes

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

een titanusprik helpt toch voor de volgende tien jaar?
heb zelf overigens nog niooit zo,n prik gehad. Gelukkig niet :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb nog nooit een prik gehaald, terwijl ook ook weleens wat open heb gelegen hier en daar :roll: wat al genoemd is, als je er niet ziek van wordt gaat het meestal wel goed. In principe moet je met het kleinste wondje al zo'n prik halen, dan zit ik elke week wel in het ziekenhuis denk ik, want mijn vingers worden nogal eens voor het balletje aangezien :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Dat was ik die gebeten was :mrgreen:

Ik heb voor de zekerheid ff gebeld met de huisarts, ze moest het opzoeken want ze wist het ook niet uit haar hoofd.
De prik is 10 jaar geldig!

Mijn man is ooit gebeten door Stapper, tijdens een stoeipartijtje en die hoefde geen prik omdat het zijn eigen hond was, die zelf goed ge ent is :denken:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik ben op oudjaarsdag door mijn eigen hond gebeten (moest hem bevrijden uit de kaken van een 'gevaarlijke' hedder Afbeelding ).
Ik heb, in overleg met de huisarts, dus wel tetanus injecties gehaald. O.a. omdat het tig jaar geleden was dat ik daartegen geënt was.
Zo'n kuurtje bestaat uit 3 injecties .................. de eerste twee worden zo snel mogelijk gegeven.
De een is de vaccinatie en de andere is een eerste bescherming. Na een half jaar volgt de laatste vaccinatie en dan ben je weer voor een jaar of tien beschermd.

Zo'n prik stelt eigenlijk echt niks voor hoor.
Oke, ik kan er niet tegen als iemand anders mij prikt, daarom doe ik het zelf maar en dan voel ik er niks van. Ben iemand die graag de touwtjes in handen houdt :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”