heel veel sterkte en lorenzo is een toppie DA door hem was je zeker doorgestuurd naar dr janssens wij zijn bij hun geweest voor een kruisband operatie (TPLO) ook doorgestuurd door lorenzo hij is vanaf die dag ook onze vaste DA echt een top ventSjalot schreef:We zijn vandaag naar Antwerpen/Aartselaar geweest, naar dr. Luc Janssens voor het tweede EMG-onderzoek. Helaas geen goed nieuws.
We hebben het advies gekregen haar pootje te laten amputeren.![]()
De zenuw van haar strekspier is dood. Ze heeft alleen gevoel in haar meeste rechter teen. De andere tenen helemaal niks meer. Daarom is ze ook aan de dode tenen gaan knagen. De dokter zei ook dat het fantoompijn is. Door het knagen krijgen we alleen maar meer ellende. Kans op infectie is groot en zelfs levensbedreigend als de infectie naar binnen slaat.
Ik ben wel opgelucht dat we deze beslissing niet alleen hebben hoeven nemen. Dat de arts dit zo overtuigd adviseert maakt het voor ons minder zwaar.
We hebben een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag in het Dierenziekenhuis Rotterdam. Dokter Lorenzo, de orthopedisch chirurg daar, gaat haar opereren.
Het is niet leuk, maar we kunnen wel zeggen dat we er alles aan hebben gedaan om haar beter te krijgen. Ik ben er nu ook van overtuigd dat ze heel goed uit haar voeten zal kunnen met drie poten!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Amputatie poot (update pagina 4)
Moderator: moderatorteam
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Inderdaad! Hij heeft daar gewerkt en elke woensdag komt hij daar met een stapel rontgenfoto's uit Rotterdam om ze met Luc Janssens te bespreken.monky555 schreef: heel veel sterkte en lorenzo is een toppie DA door hem was je zeker doorgestuurd naar dr janssens wij zijn bij hun geweest voor een kruisband operatie (TPLO) ook doorgestuurd door lorenzo hij is vanaf die dag ook onze vaste DA echt een top vent
Voor alles wat met botten te maken heeft komen wij ook bij hem. Voor andere zaken gaan we meestal naar een ander.
Groetjes van Charlotte

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
ja hij heeft voor ons ook al een aantal x foto's mee genomen maar wij mogen er niks over zeggen als het goed is weet zijn baas (paul .....) niet dat hij dat hij dingen met dr. janssens bespreekt althans dat begrijp ik er altijd uit en wij gaan voor alles naar hem monky reageerd zo goed op hemSjalot schreef:Inderdaad! Hij heeft daar gewerkt en elke woensdag komt hij daar met een stapel rontgenfoto's uit Rotterdam om ze met Luc Janssens te bespreken.monky555 schreef: heel veel sterkte en lorenzo is een toppie DA door hem was je zeker doorgestuurd naar dr janssens wij zijn bij hun geweest voor een kruisband operatie (TPLO) ook doorgestuurd door lorenzo hij is vanaf die dag ook onze vaste DA echt een top vent![]()
Voor alles wat met botten te maken heeft komen wij ook bij hem. Voor andere zaken gaan we meestal naar een ander.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Sjiel
- Zeer actief
-
snuffel11
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik had al een post achter gelaten op dierenparadijs, maar wil ook hier veel sterkte wensen en nog een dikke knuf voor je kanjer....
Klote dat het toch moet gebeuren, maar schrale troost...zoals je weet, op 3 kunnen ze net zo veel als op 4 (bijna net zoveel dan) Ik hoop dat jou hondje er net zo snel boven op komt als Bucksy dat deed
Klote dat het toch moet gebeuren, maar schrale troost...zoals je weet, op 3 kunnen ze net zo veel als op 4 (bijna net zoveel dan) Ik hoop dat jou hondje er net zo snel boven op komt als Bucksy dat deed
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- linda
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- beppie
- Zeer actief
Hallo ik heb 12 jaar een grote hond met een,na een auto-ongeluk verlamde voorpoot gehad. We hebben haar poot niet laten amputeren, maar in overleg met de dierenars in rotterdam,en die vond het wel een idee dat we uit konden proberen,haar poot opgebonden met een slipketting aan haar halsband.,na een paar weken is haar poot zo vergroeid. Ze heeft altijd prima mee kunnen rennen en is 3 jaar geleden op de leeftijd van 12 jaar aan ouderdom overleden.
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Is ze nooit aan de poot gaan knagen?beppie schreef:Hallo ik heb 12 jaar een grote hond met een,na een auto-ongeluk verlamde voorpoot gehad. We hebben haar poot niet laten amputeren, maar in overleg met de dierenars in rotterdam,en die vond het wel een idee dat we uit konden proberen,haar poot opgebonden met een slipketting aan haar halsband.,na een paar weken is haar poot zo vergroeid. Ze heeft altijd prima mee kunnen rennen en is 3 jaar geleden op de leeftijd van 12 jaar aan ouderdom overleden.
Groetjes van Charlotte

- beppie
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hadden een poes die op 3 poten thuis kwam, een vorpoot was er gewoon af en ze was nog zwanger ook.
Nest is gewoon groot geworden en de poes heeft nog 12 jaar geleefd.
Ik ken ook een hond die 3 poten heeft en zo gevonden is in Turkije. Moet wel zeggen dat zijn baas altijd erg voorzichtig is omdat andere honden toch soms raar schijnen te reageren op het gehups als hij aan kwam lopen. Wuilus had er geen problemen mee en ze accepteerde die reu gewoon zoals hij was.
Ik zou er dus wel iets rekening mee houden wat betreft andere honden omdat je hondje wat gaat hupsen en toch de aandacht eerder trekt.
Ik zou zelf zoveel mogelijk laten weghalen. Onze kat was eerst met schouderblad er nog aan thuisgekomen maar daarmee ging ze proberen te lopen. Ze liep dus op de stomp die daardoor helemaal geinfecteerd bleef raken. Eenmaal de helft van het schouderblad ook weggenomen en ze was de oude, klom in bomen, liep altijd buiten rond en heeft nooit meer iets van problemen gehad.
Je verlegt het zwaartepunt ook wat meer als je niet de schouder helemaal laat zitten. De hond kan dan makkelijker het evenwicht bewaren denk ik. Maargoed, laat je maar informeren want een hond is geen kat en de DA zal de meest ervaren persoon zijn wat betreft de uitkomst van zo'n operatie
Sterkte.
Nest is gewoon groot geworden en de poes heeft nog 12 jaar geleefd.
Ik ken ook een hond die 3 poten heeft en zo gevonden is in Turkije. Moet wel zeggen dat zijn baas altijd erg voorzichtig is omdat andere honden toch soms raar schijnen te reageren op het gehups als hij aan kwam lopen. Wuilus had er geen problemen mee en ze accepteerde die reu gewoon zoals hij was.
Ik zou er dus wel iets rekening mee houden wat betreft andere honden omdat je hondje wat gaat hupsen en toch de aandacht eerder trekt.
Ik zou zelf zoveel mogelijk laten weghalen. Onze kat was eerst met schouderblad er nog aan thuisgekomen maar daarmee ging ze proberen te lopen. Ze liep dus op de stomp die daardoor helemaal geinfecteerd bleef raken. Eenmaal de helft van het schouderblad ook weggenomen en ze was de oude, klom in bomen, liep altijd buiten rond en heeft nooit meer iets van problemen gehad.
Je verlegt het zwaartepunt ook wat meer als je niet de schouder helemaal laat zitten. De hond kan dan makkelijker het evenwicht bewaren denk ik. Maargoed, laat je maar informeren want een hond is geen kat en de DA zal de meest ervaren persoon zijn wat betreft de uitkomst van zo'n operatie
Sterkte.
-
Sjiel
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Oke, dan laten we de keus aan de arts over die haar gaat opereren. Bedankt voor het opzoeken. Je hoort van mij welke keus de arts maakt en waarom.Sjiel schreef:Ik heb zogauw niet kunnen vinden waarom je het schouderblad laat zitten of niet, behalve wie de operatie doet, een chirurg kan een voorkeur hebben voor de ene of de andere operatie. Met de voorkeur komt meestal ook de handigheid
Groetjes van Charlotte

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
We kregen net een telefoontje dat Soraya de operatie goed heeft doorstaan. We mogen haar om half 8 gaan ophalen.
Ze zal nog haar balans moeten leren vinden.
Ik zal blij zijn als ze weer thuis is. Het ergste is in ieder geval nu voorbij.
Ik hoop dat zie niet al teveel pijn heeft.
Bedankt voor jullie steun!
Ze zal nog haar balans moeten leren vinden.
Ik zal blij zijn als ze weer thuis is. Het ergste is in ieder geval nu voorbij.
Ik hoop dat zie niet al teveel pijn heeft.
Bedankt voor jullie steun!
Groetjes van Charlotte

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Beterschap met Soraya en veel sterkte met haar. Ze zal het best zwaar hebben. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
We hebben haar net opgehaald.
Toen ik haar in de bench zag zitten viel ik bijna van mijn stokje.
Ik had verwacht dat ze in het verband zou zitten, dat was dus niet zo. Ik had gelukkig wat foto's van Lydia haar hond gezien van vlak na de operatie. Ondanks dat was ik even niet voorbereid op wat ik nu te zien kreeg. Het is een heel naar gezicht.
Ze zat ook zielig te piepen en haar ogen staan nog zo dof. Ik kon het niet helpen, ik heb de hele weg naar huis zitten janken.
Natuurlijk moet ik blij zijn dat ik haar nog heb en is zo hopelijk over een paar weken weer mijn ouwe, vrolijke meisje zonder pijn en met glanzende oogjes.
Hier moeten we even doorheen....
Toen ik haar in de bench zag zitten viel ik bijna van mijn stokje.
Ik had verwacht dat ze in het verband zou zitten, dat was dus niet zo. Ik had gelukkig wat foto's van Lydia haar hond gezien van vlak na de operatie. Ondanks dat was ik even niet voorbereid op wat ik nu te zien kreeg. Het is een heel naar gezicht.
Ze zat ook zielig te piepen en haar ogen staan nog zo dof. Ik kon het niet helpen, ik heb de hele weg naar huis zitten janken.
Natuurlijk moet ik blij zijn dat ik haar nog heb en is zo hopelijk over een paar weken weer mijn ouwe, vrolijke meisje zonder pijn en met glanzende oogjes.
Hier moeten we even doorheen....
Groetjes van Charlotte

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Monique_Nino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff