Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te dik en visolie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ik denk dat er maar weinig (werkende) mensen zijn die elke dag zulke stukken met hun hond lopen..

Knoeppie staat sinds vorige week vrijdag ook op dieet, ze krijgt gewoon dezelfde brokken maar van 2x 100 gram per dag naar 2x 40 gram per dag, we zien haar bijna met de dag smaller worden!

Ik werk 3 dagen in de week, dan moet ze het doen met 1x plassen, 1x 20 minuten en 1x 15 minuten hardlopen (aan de riem).
Als ik vrij ben loop/fiets ik minimaal een uur in het bos met haar (los) en verder de normale wandelingen + vaak nog een half uur extra fietsen, als het niet te warm is.

Knoeppie heeft een hartkwaal en kan slecht tegen de warmte, heb net een uur met haar in het bos gelopen, haar tong hangt dan op de grond maar rennen blijft ze doen, ze krijgt er geen genoeg van.

Probeer je hond eens wat minder voer te geven?
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Knoeppie schreef:Ik denk dat er maar weinig (werkende) mensen zijn die elke dag zulke stukken met hun hond lopen..
Ik werk 40 uur per week en wandel elke dag 2-3 uur met mijn honden. Als je bv. geen tv kijkt houd je zeeen van tijd over voor je honden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Knoeppie schreef:Ik denk dat er maar weinig (werkende) mensen zijn die elke dag zulke stukken met hun hond lopen..
Pardon? Ook toen wij beiden 40 uur per week werkten, werden ze minstens 4 uur per dag uitgelaten hoor. Als dat niet kon waren we namelijk niet aan honden begonnen :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

sypke schreef:
Ik werk 40 uur per week en wandel elke dag 2-3 uur met mijn honden. Als je bv. geen tv kijkt houd je zeeen van tijd over voor je honden.
Ja, precies. Ik heb ook dagen gehad dat ik van 7:30 uur 's ochtends tot 18 uur 's avonds weg was naar college.
Dan liep ik dus om 6 uur 's ochtends 1.5 uur met Moos. Want ik wilde hem niet een aantal uur alleen laten net nadat hij wakker geworden was zonder dat hij zijn energie kwijt kon. De middag ging hij dna naar mijn moeder waar ook lekker gebalt en gespeeld werd zodat hij 's avonds lekker tevreden moe was.

Alles kan als je het maar graag genoeg wilt.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

jidde schreef:Estelle, Nanni is het wel gewend hoor, lang lopen! Voorheen liepen we de ronde van 40 min namelijk een uur. Maar door ziekte van mijn moeder is die korter geworden.
Ik denk dat je het aantal minuten dat je loopt met Nanni gewoon langzaam moet uitbreiden. Bijvoorbeeld beginnen met een ronde van 50 minuten en twee van 20 minuten. Vergeet niet dat een hond die minder beweegt ook snel zijn conditie verliest.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”