Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
johan1969 schreef:Wat een mooierd, maar wel spijtig van de oortjes !
tja smaken verschillen...
ik had dit weekend meegedaan met een wedstrijd en hij is gediskwalificeerd omwille van zen gecoupeerde oortjes
Goed zo! Het is een mooie hond, maar inderdaad horen er oren aan en geen afgeknipte lapjes vlees.
Ik denk dat het diskwalificeren van gecoupeerde honden maakt dat het couperen van honden daadwerkelijk niet meer interessant wordt. Ik ben daar blij mee.
Oortjes couperen? Waarom??? Vind er niets moois aan. (sorry, vind het bovendien een flinke vorm van mishandeling. Wil niemand aanvallen, maar dat is mijn mening)
Bernadette schreef:Oortjes couperen? Waarom??? Vind er niets moois aan. (sorry, vind het bovendien een flinke vorm van mishandeling. Wil niemand aanvallen, maar dat is mijn mening)
ik ga me daar effe -ondanks het geen aanval is- op verdedigen, ik weet niet of je er bewust van bent, maar couperen gebeurt dezer dagen pijnloos, gaan via een laserstraal, die naast het lasersnijden ook de zenuwuiteinden doet afsterven tot op 1mm van de 'wonde' met als gevolg dat de hond nooit zal weten dat er iets gebeurd is, zal nooit krabben want het jeukt niet, zal nooit pijn hebben want is gevoelloos, dus bloeden en halskokers tegen het krabben enzo is allemaal van de oude tijd hoor...
maar ik kan je wel volgen met 'alles wat he eraf haalt is mishandeling'...
Het zal de komende 4000 postings wel alleen over de oortjes gaan , maar even een ander vraagje, wat ga je met hem doen? ga je hem gewoon als huishond houden of ga je ook trainen met hem?
Dankje voor de reacties en idd smaken verschillen, laten we het daarbij houden, ja ga hem trainen, maar moet nog een school vinden waar ie toegelaten wordt, is niet zo voordehand liggend blijkbaar... discriminatie grrr
maar ik train em nu zelf en luister echt geweldig al
Mastho schreef:Dankje voor de reacties en idd smaken verschillen, laten we het daarbij houden, ja ga hem trainen, maar moet nog een school vinden waar ie toegelaten wordt, is niet zo voordehand liggend blijkbaar... discriminatie grrr
maar ik train em nu zelf en luister echt geweldig al
Mooi ik heb ze 14 jaar gehad(patrick) 4 stuks en ook altijd mee getraind
Zonde van de oortjes, maar dat is inmiddels wel duidelijk Ik vind het een prachtige hond Het is ook mijn favo ras, heb er zelf ruim 15 jaar een gehad en zou er bijna richting belgie voor vertrekken
Mastho schreef:Dit is mijn kleine amigo! Op de fotos is ie 3 maand oud (vorige week genomen)
Oooooooooooh wat een lekker ding
En ondanks dat ik geen papagaaiensoep gegeten heb toch nog ff;
ook ik had met hele oortjes mooier gevonden.
En ben ook enigszins verbaast dat je niet wist dat couperen verboden is
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie