Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Borstel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Borstel

Ongelezen bericht door Minhie »

Minyo moet inatuurlijk geborsteld worden, nu hebben wij een borstel met ijzerachtige dingen... maar die is niet goed.. de dierarts raadde ons aan om toch een rubberen borstel te gebruiken, wat de dierenwinkelmeneer weer afraadde..Dus.. wat kan ik nou het beste doen?? wat gebruiken jullie voor borstels bij de "pup"??
Afbeelding
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Bij een pup gebruiken we alleen een zachte borstel van haren, alleen om ze te laten wennen aan het borstelen.
Wij hebben kortharige honden die bijna nooit geborsteld hoeven te worden. Als ze in de rui zijn gebruik in zo'n rubberen met van die nopjes, werkt heel goed vind ik. En de honden vinden het heerlijk, ze gaan dan zo lekker hangen en soms willen ze er zelfs bij gaan liggen en lekker genieten.
Die ijzeren van jou zou ik niet gebruiken, zeker niet bij een pup hoor!!! Ze moeten het wel leuk blijven vinden toch?
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

Ok.. toch maar even die rubberen aanschaffen dan!!
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

minhie schreef:Ok.. toch maar even die rubberen aanschaffen dan!!
in een dierenspeciaalzaak vind ik nooit de borstels die ik nodig heb, koop ze meestal via de groothandel of grote hondenshows, bij dierenspeciaalzaken vraag ik me altijd af wie daar de inkopen/bestellingen doet want ze hebben echt alleen maar ondingen slecht advies en zijn ook nog harstikke duur.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Volgens mij ligt het heel erg aan het type vacht van de hond. Moos en Saar kan ik bijv. wel kammen met een borstel, maar dan haal je nooit de klitten eruit. Die krijg ik er alleen maar uit als ik ze kam met een echte kam, dus geen borstel.
Moos en Saar worden dus gekamd; pupje Saar ook al, maar gewoon even kort en heel voorzichtig.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik had voor Sypke een kam en een rubber borstel als pup, om haar er aan te wennen. Aan een Stabijvacht hoef je eigenlijk nooit iets te doen. Als ze in de rui zijn kam ik ze een keer in de week.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb nu een zoom groom (van de maker/verkoper van de kong) en die is heel erg fijn, voor allerlei vachten van glad tot kort stokhaar.
weg gehaald zit een virus in
Minhie
Zeer actief

we hebben dus een rubberen borstel om hem te laten wennen... maarhij hapt er steeds naar.. wat doen jullie hiermee?
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik denk als je je hond aan het kammen bent en hij hapt naar de kam of borstel dat je gewoon consequent NEEmoet zeggen tegen je hond, iedere keer weer als hij hapt.
Zo gaat je hond het kammen of borstelen ook als prettig ervaren.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Ozzy
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ozzy »

Paardenborstels zijn ook echt super! mijn oma had een duitse herder en als die aan het verharen was ben je niet blij. Toen had ik dr een rubberen roskam gegeven en daarmee haal je alle losse haren eruit. is wel verstandig om buiten te doen :mrgreen:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

minhie schreef:we hebben dus een rubberen borstel om hem te laten wennen... maarhij hapt er steeds naar.. wat doen jullie hiermee?
Ik weet niet of het zo hoort maar bij mijn honden werkte het goed. Ik had een brokje in mijn ene hand. Mijn hand hield ik gesloten voor de neus van de hond met het brokje.

Dan deed ik terwijl de hond aan mijn hand snuffelde een streek met de borstel. En gaf het brokje daarna aan de hond.

Daarna voerde ik het langzaam op als het goed ging, dus twee streken met de borstel en dan pas het brokje geven, en daarna na drie streken als hij die twee gewoon zonder tegensputteren ondergaat zo ga je verder en dan raakt hij er snel aan gewend dat kammen leuk is want als het klaar is krijg hij een brokje of koekje. En een paar keer per dag herhalen als je het aan het aanleren bent, gewoon kort maar wel vaak.

Nu vinden ze het heerlijk om gekamd of geborsteld te worden.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”