Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nieuwe dierenarts

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

nieuwe dierenarts

Ongelezen bericht door M@scha »

ik was niet meer blij met mijn DA toen ik van een van de leden van het staffordforum begreep wat ik sam aan het geven was..

dus vandaag voor een checkup naar de nieuwe da.

ik heb daar bijna staan janken echt waar!

het is dus WEL mogelijk dat sam nog demodex heeft, het afkrabsel zei gistert niks, maar we meoten het ion de gaten houden.

sams oor is vaak ontstoken, hier kregen we hydrocortiderm voor... volgens de nieuwe DA had dit niet gemogen omdat dit middel voor op de huid en niet voor in het oor is......

die pillen mag sam niet meer want zowel de hydrocortiderm als de dexamethason die hij had "strijden" met demodex waardoor het dus erger kan worden.

sams oogontsteking kan van de demodex komen, hij heeft dus ook van sams ooglid een afkrabsel gemaakt. deze was negatief, maar nu gaan we dus met die hydrocortiderm dun smeren. is het ontsteking dan gaat het over, wordt het erger dan moeten we terug en is het waarschijnlijk dus demodex en gaan we een nieuw moddel van bayer proberen. dit is een vlooienmiddel wat volgens de fabrikant ook demodex aanpakt. het is pas een paar weken op de markt en er is dus nog geen ervaring van patienten, maar omdat sam zo gevoelig is is een behandeling zoals met bijvoorbeeld taktix of ectodex af te raden.

deze DA wist hoe een hond werkt! sam was niet bang!!! normaal moet ik hem pakken omdat ie de laatste tijd zelfs angstagressie begon te vertonen bij de andere dierenarts!!!!
nu was ie redelijk rustig en de da kon gewoon een afgrabsel bij zijn oog maken en sam trok niet eens weg!

lola's kale plekje waar ik helemaal benauwd over was is gewoon een schaafwondje geweest en niks om me zorgen over te maken. maar aangezien ik al zo'n stumpert heb neem ik met mijn meissie geen enkel risico, gelukkig is dit dus niks!

echt, ik blijf bij deze DA! hij luisterde naar mij i.t.t. de oude en hij wist de honden heel erg gerust te stellen. alles ruikt daar schoon en je kon gewoon zien dat hij sinds de patient voor ons had gepoetst voordat sam de tafel op mocht. ook dit i.t.t. de oude.

ook was hij het zeer eens met de voeding die sam nu krijgt en hij kon aan zijn huid zien dat het erger was geweest maar nu al veel rustiger was en zelfs alweer haartjes kreeg in zijn liezen!

echt, ik kon wel janken van verdriet toen ik zag wat sammes allemaal mee heeft moeten maken

en van blijdschap dat er eindelijk een da is die mijn monsters begrijpt en een DAritje alles behalve traumatisch heeft weten te maken!

alles komt goed!
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

:cheer: Wat fijn dat je nu een dierenarts hebt waar je vertrouwen in hebt.
Advocate heet dat spulletje van Bayer, volgens de vertegenwoordiger helpt het absoluut en krijg je er demodexhonden klachtvrij mee.
weg gehaald zit een virus in
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:cheer: Ben blij voor jullie :cheer: Ik hoop voor je dat alles weer goed komt met Sam!
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
M@scha
Zeer actief

Sjiel schreef::cheer: Wat fijn dat je nu een dierenarts hebt waar je vertrouwen in hebt.
Advocate heet dat spulletje van Bayer, volgens de vertegenwoordiger helpt het absoluut en krijg je er demodexhonden klachtvrij mee.
dat was het ja!

de DA zegt dus ook dat de fabrikant er heel positief over is, dus als het toch demodex is dan gaan we dat proberen, ben benieuwd, ik hoop dat het niet nodig is en dat het nieuwe voer zijn werk doet
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat naar dan hè dat je zolang eigenlijk waarschijnlijk voor Jan Doedel zo loopt te stumperen met Sam. Hopelijk gaat het nu gewoon beter met hem en ben je straks van al het gedoe af.
Fijn dat je nu een goede dierenarts gevonden hebt! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
M@scha
Zeer actief

ik ben er idd echt heel blij mee. al was het alleen maar omdat het gewoon een drama was om met hem naar de DA te gaan en hij nu redelijk rustig was en die man hem begreep en zo ook bij hem handelde.

de DA vond hem zelfs "een lekker rustig hondje"

nou ik ken een hoop DA's waar ik geweest zijn die zijn chip zouden willen lezen omdat ze dan niet geloven dat het over dezelfde sam gaat.

het was al zo erg dat pascal hem al niet meer op de tafel kon zettten omdat sam wegkroop en er soms uitzag alsof hij zou grijpen uit angst
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

wat fijn meis dat het toch goed gaat komen!! :cheer:
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

ik heb ook de advocate gebruikt, mijn hond had ook een plekje, bij afkrabsel geen mijt gezien, maar toch voor de zekerheid gegeven, en het plekje is mooi verdwenen, hoor er wel goeie verhalen over, ze zijn ook gelijk ontvlooid, ontwormd etc, het is een iets uitgebreider middel dan de stronghold.
M@scha
Zeer actief

gucci schreef:ik heb ook de advocate gebruikt, mijn hond had ook een plekje, bij afkrabsel geen mijt gezien, maar toch voor de zekerheid gegeven, en het plekje is mooi verdwenen, hoor er wel goeie verhalen over, ze zijn ook gelijk ontvlooid, ontwormd etc, het is een iets uitgebreider middel dan de stronghold.

bedankt voor je reactie!!!
Afbeelding
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

EEn vriendin van mij haar hond had ook demodex en heeft ook advocate gekregen en werkte echt goed.
en het is ook gelijk voor meerdere dingen volgens mij.
Succes bij je nieuwe DA.
gr Sabrina
M@scha
Zeer actief

sabrinasj schreef:EEn vriendin van mij haar hond had ook demodex en heeft ook advocate gekregen en werkte echt goed.
en het is ook gelijk voor meerdere dingen volgens mij.
Succes bij je nieuwe DA.
gr Sabrina
het schijnt idd een heel uitgebreid vlooienmiddel te zijn
Afbeelding
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

IK had het nog aan mijn vriendin gevraagd en Advocate is ook voor;vlooien ,haakworm,larve,zweepworm,rondworm,oormijt ,schurft en Demodex.
Jammer dat het ook niet tegen teken is want dat had je alles in een. :mrgreen:
Sabrina
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

sabrinasj schreef:IK had het nog aan mijn vriendin gevraagd en Advocate is ook voor;vlooien ,haakworm,larve,zweepworm,rondworm,oormijt ,schurft en Demodex.
Jammer dat het ook niet tegen teken is want dat had je alles in een. :mrgreen:
Sabrina
Dezelfde vertegemwoordiger raadde advantix tegen teken aan :mrgreen: (was een vertegenwoordiger van Bayer)
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”