Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
halsband of tuig?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Mijn hond trok niet zomaar maar zodra hij een andere hond in het vizier kreeg dan gingen alle remmen los en trok hij heel hard. Dat wist ik want dat was precies de reden waarom de vorige eigenaren hem weggedaan hebben.
Hij kwam met een Halti, een waardeloos ding vond ik dat, zo'n Halti drukt heel snel tegen de onderkant van de ogen aan.
Dat was dus niets maar met een gewone halsband kon ik hem simpelweg niet houden als er honden aankwamen. Op zoek naar een Gentle leader kwam ik het tuigje tegen. Dat ging even goed tot hij erachter kwam dat je daar ook uitstekend in kon hangen en dan moest ik alle zeilen bijzetten. Bovendien kon ik zijn blik niet weghalen van hetgeen waar hij op dat moment op gefixeerd was.
Vervolgens heb ik een gentle leader geleend van een goede kennis en dat beviel heel goed. Helaas is hij niet zolang daarna overleden.
Met een jonge hond zou ik gewoon met een halsband blijven trainen. Zeker als je fysiek in staat bent hem te houden want dat was bij mij helaas niet het geval. Rhodesian Ridgeback en ik met mijn 56 kg., dat schoot niet op.
Het is inderdaad even doorzetten maar het werkt wel. Met mijn andere honden heb ik altijd gewoon met een halsband kunnen lopen.
Hij kwam met een Halti, een waardeloos ding vond ik dat, zo'n Halti drukt heel snel tegen de onderkant van de ogen aan.
Dat was dus niets maar met een gewone halsband kon ik hem simpelweg niet houden als er honden aankwamen. Op zoek naar een Gentle leader kwam ik het tuigje tegen. Dat ging even goed tot hij erachter kwam dat je daar ook uitstekend in kon hangen en dan moest ik alle zeilen bijzetten. Bovendien kon ik zijn blik niet weghalen van hetgeen waar hij op dat moment op gefixeerd was.
Vervolgens heb ik een gentle leader geleend van een goede kennis en dat beviel heel goed. Helaas is hij niet zolang daarna overleden.
Met een jonge hond zou ik gewoon met een halsband blijven trainen. Zeker als je fysiek in staat bent hem te houden want dat was bij mij helaas niet het geval. Rhodesian Ridgeback en ik met mijn 56 kg., dat schoot niet op.
Het is inderdaad even doorzetten maar het werkt wel. Met mijn andere honden heb ik altijd gewoon met een halsband kunnen lopen.
- Senta
- Zeer actief
Wat let je om een tuig en een halsband tegelijkertijd te gebruiken? Het is even oefenen, maar met een politielijn/multipurposelijn, of hoe je ze ook wilt noemen, kan dat heel gemakkelijk.jojenny schreef:Ik ben zelf dus band dat als ik een tuig neem dat utah dan met mij aan de loop gaat .
Nou zal dat niet zo snel gaan (ik ben 1.85 ha ha ha)
Utah wil nog wel eens tegen van alles en nog wat uitvallen en dan is het wel heel handig dat ik hem even bij zijn halsband kan houden om zijn koppie af te wenden
De ene musketon zet je vast aan de halsband, de andere aan het tuig.
- Donja
- Actief
we hebben de kruising cane corso x rottweiler van me zus een paar weken hier gehad, en die sleepte je echt het hele dorp door. ik had haar wel geleerd om rustiger te lopen. elke x dat ze trok stond ik acuut stil, en wees ik naast me been, en zei ik HIER, dan kwam ze naast me staan, zei ik heel uitbundig GOEDZO, en liep ik door. in t begin had ik wel rare reacties van buurtbewoners(vind ik niet gek als je elke 2 meter 6 x moet stoppen), maar ze was n slimme doggie, en had het zo door! het is heel diervriendelijk, en hoef je ook je hond niet op te hangen. was het enige probleem nog dat wanneer ze een andere hond zag, trok ze je omver. toen had me zus dus zo`n tuigding gehaald, en als je dan aan de bovenkant van dat ding haar omhoog trok, kon ze zich niet meer afzetten, en kon ik haar dus makkelijk houden. helaas is me zus n beetje blonT, en had ze dat ding om laten zitten, en toen wassie kapot gevreten.
o ja, Tara was ook n hele onzekere hond (angstbijter, omdat ie eikel van n exvriend van me zus haar altijd lag te etteren) en elke keer als ik dus goedzo! zei, maakte ze een sprongetje van blijdschap, ze vond het dus ook nog leuk om zo te leren, deed me echt goed!!! :smile1:
o ja, Tara was ook n hele onzekere hond (angstbijter, omdat ie eikel van n exvriend van me zus haar altijd lag te etteren) en elke keer als ik dus goedzo! zei, maakte ze een sprongetje van blijdschap, ze vond het dus ook nog leuk om zo te leren, deed me echt goed!!! :smile1:
veel liefs, en een douche van me toekomstige boxiepup!!!
- caitlin
- Actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- Zoie
- Zeer actief
Dat is idd denk ik de truc, als je de lijn kort houdt til je ze als het ware zo van de grond, of ze doen het zelf als ze flink afzetten. Ze krijgen minder grip.Donja schreef: toen had me zus dus zo`n tuigding gehaald, en als je dan aan de bovenkant van dat ding haar omhoog trok, kon ze zich niet meer afzetten, en kon ik haar dus makkelijk houden. :

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
tegen trekken help alleen oefenen op die leeftijd moet het nog makkelijk gaan.
er zijn tuigjes tegen het trekken en er zijn tuigjes om de hond het trekken aangenamer te maken Bv canicross speuren.
hangt er dus vanaf welk tuigje je neemt.
Martine
er zijn tuigjes tegen het trekken en er zijn tuigjes om de hond het trekken aangenamer te maken Bv canicross speuren.
hangt er dus vanaf welk tuigje je neemt.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com