Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

american stafford

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

4AllDoggies
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door 4AllDoggies »

Een pup kan nog zo'n karakter hebben wat je denkt, maar 't kan in de loop der jaren toch heel anders uitpakken!

Ik heb zelf 'n reu eng. stafford. Ik zou er echt geen teef of reu bij zetten. Ik had al 'n jrt-teefje, met 'n heel pittig karakter. Vooral in huis heeft ze de broek aan. Scous is buiten echt 'n macho, best wel dominant, maar in huis is hij 't tegenovergestelde. Zoek daar maar eens 'n pup bij. Hij is in huis echt 'n doetje (doet z'n naam eer aan!), je kunt nooit zeggen bij 'n pup dat ie ook in huis rustig zal zijn en uit huis niet. Lijkt mij onmogelijk.
Karakters kunnen zoveel uiteen lopen, je hebt niet twee lijnen: dominant of juist niet. Althans, dat is tot nu toe mijn ervaring!

Daarom komt er hier ook geen 3e hond bij, voordat deze twee aan hun rustigere seniorenjaren gaan beginnen! :wink:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

4AllDoggies schreef:Nou Nicole, mooi vooruitzicht hoor!!! :mrgreen:

Maar effe 'n vraagje over 'n antwoord wat aan 't begin van dit topic staat:

waarom is 'n duo boxer-teef & amstaff-teef niet zo'n goede combi?

Niet dat ik 't zelf ooit zou willen hoor, ben sbt-verslaafde he! Maar 't interesseert me enorm!!!
Ben benieuwd naar jullie reacties en eventuele ervaringen
zoals ik al eerder schreef en geloof ook al door iemand anders gezegt, ast's kunnen over het algemeen niet met sexe genoten.
4AllDoggies
geregistreerd lid
Contacteer:

Dus m.a.w. als je 'n amstaff hebt kun je 't beter maar op 2 honden houden?

Ik "ken" toch mensen die er meerdere hebben. Hoe doen zij 't dan? Laten de honden apart uit, apart in huis en tuin los, zoiets?

ik ben er gewoon heel erg nieuwsgierig naar!!
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

monky555 schreef:
monica schreef:
monky555 schreef:en die stapel wordt hier ook steeds hoger :mrgreen: man man man wat ben ik ineens verslaafd aan honden :mrgreen: monky is super moeilijk maar nu hebben we een super makkelijk teefje erbij (8 maanden) en nu wil ik er nog 1 bij terwijl einde dit jaar hopelijk ons 3de hondje wordt geboren maar ik wil er dus nu in totaal 4 waarvan 3 AST's en 1 DC echt de drempel hier wordt in plaats van hoger elke keer lager :mrgreen:
jezusssssss...... 3 amstaffies... waarom niet 2 om 2 ??
2 staffies en 2 DC :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ik weet niet ben ineens helemaal verliefd op de AST :mrgreen: komt ook door de fokker van amy die heeft nu een nestje en 1 pup die springt ervoor mij helemaal uit :I: en als ze allemaal het zelfde karakter hebben als amy wil ik er wel 10 ik denk dat de DC dan en vooral van viva & kazan teveel temparament krijgen (zijn pittige ouders en ik wil ook een gestroomde die zijn meestal iets pittiger) en monky is ook al zo moeilijk dus vindt ik 2 moelijke honden en 2 makkelijke honden toch fijner denk ik :denken:
Ben je niet bang voor problemen Nicole? Ik bedoel, wordt de DC dan een teef? Want twee moeilijke reuen van dergelijke rassen... oei! En wat wordt de nieuwe AST? Een reu of teef?

Ik denk dat je hier wel heel goed over hebt nagedacht, maar omdat je zo vaak hoort over dat het misgaat met AST in de combi sexegenoten. Ik ken ze zelf, twee teven die nooit meer 1 moment bij elkaar mogen (altijd gescheiden worden gehouden in de bench). Een gruwel lijkt me. Vandaar dat ik me afvraag hoe jij dit gaat oplossen.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

4AllDoggies schreef:Dus m.a.w. als je 'n amstaff hebt kun je 't beter maar op 2 honden houden?

Ik "ken" toch mensen die er meerdere hebben. Hoe doen zij 't dan? Laten de honden apart uit, apart in huis en tuin los, zoiets?

ik ben er gewoon heel erg nieuwsgierig naar!!
zoals ik eerder ook zei, uitzonderingen daar gelaten en over het algemeen.

als mensen meerdere staffs hebben, zitten ze 's nachts en wanneer ze alleen zijn, vaak appart.
hoe ze het verder geregeld hebben, durf ik niet te zeggen.
4AllDoggies
geregistreerd lid
Contacteer:

Da's me helemaal duidelijk, little-wolf! :wink:
De meesten die ik ken, die 'n amstaff of sbt heeft (hebben), hebben ook benches waar ze veel gebruik van maken.

Mijn honden zitten ook allebei in aparte benches als we er niet zijn. Niet omdat ze elkaar wat aan zouden doen, maar meer omdat ik niet met 'n gerust hart ga! Stel dat ze wat omlopen of zichzelf bezeren!!
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Anna Penta schreef:
monky555 schreef:
monica schreef:
monky555 schreef:en die stapel wordt hier ook steeds hoger :mrgreen: man man man wat ben ik ineens verslaafd aan honden :mrgreen: monky is super moeilijk maar nu hebben we een super makkelijk teefje erbij (8 maanden) en nu wil ik er nog 1 bij terwijl einde dit jaar hopelijk ons 3de hondje wordt geboren maar ik wil er dus nu in totaal 4 waarvan 3 AST's en 1 DC echt de drempel hier wordt in plaats van hoger elke keer lager :mrgreen:
jezusssssss...... 3 amstaffies... waarom niet 2 om 2 ??
2 staffies en 2 DC :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ik weet niet ben ineens helemaal verliefd op de AST :mrgreen: komt ook door de fokker van amy die heeft nu een nestje en 1 pup die springt ervoor mij helemaal uit :I: en als ze allemaal het zelfde karakter hebben als amy wil ik er wel 10 ik denk dat de DC dan en vooral van viva & kazan teveel temparament krijgen (zijn pittige ouders en ik wil ook een gestroomde die zijn meestal iets pittiger) en monky is ook al zo moeilijk dus vindt ik 2 moelijke honden en 2 makkelijke honden toch fijner denk ik :denken:
Ben je niet bang voor problemen Nicole? Ik bedoel, wordt de DC dan een teef? Want twee moeilijke reuen van dergelijke rassen... oei! En wat wordt de nieuwe AST? Een reu of teef?

Ik denk dat je hier wel heel goed over hebt nagedacht, maar omdat je zo vaak hoort over dat het misgaat met AST in de combi sexegenoten. Ik ken ze zelf, twee teven die nooit meer 1 moment bij elkaar mogen (altijd gescheiden worden gehouden in de bench). Een gruwel lijkt me. Vandaar dat ik me afvraag hoe jij dit gaat oplossen.
nou met monky heb ik ook 4,5 jaar gewacht om er een hondje bij te nemen omdat ik aan hem zag dat hij er niet aan toe was monky is geen makkelijke hond en heb daar een hondje bij gezocht met een stabielere bloedlijn en bij de 1ste keer dat ik haar zag tot nu toe is gebleken dat ze ook best stabiel is het is ook een heel lief hondje en is heel goed bekent met de hondentaal (amy heeft tot 4,5 maand met 5 volwassen en 2 puppen AST's geleefd bij de fokker waar het ook gewoon goed gaat behalve de 2 volwasse reuen niet en dat komt omdat die ene pas op 4,5 jarige leeftijd erbij kwam) en ik weet niet of de 3de AST komt tuurlijk in de toekomst wel en zal die zeker bij de fokker van amy vandaan halen en het pupje waar ik zo verliefd op ben heb ik alleen gezien van foto heb ook geen idee hoe het hondje zou worden als er wordt besloten om een pup erbij te nemen ga ik die pas uitzoeken over 4 weken dan zijn de pups 5 weken het kan dus zeker zijn dat dat pupje niet eens bij ons past de DC komt ook wel maar dat kan net zo goed het volgende nest pas worden van viva dus over 2 jaar ook al wacht ik nu al 2 jaar ik wil zeker weten dat het dan in onze situatie past alles gaat dus ook in goed overleg met de fokkers van zowel de AST en de DC aangezien die allebij goed kan ik wil ook geen hondjes van andere fokkers dan van deze 2 ja en de volgende wordt toch weer een teef daarna misschien een reu maar dat is denk ik te bepalen hoe de roedel dan in elkaar steekt en ik ken toch eigenlijk ook een hoop mensen die 2 reuen of 2 teven hebben waarbij het wel goed gaat en ook kan ik mensen waar het niet goed gaat waar de honden een goed leven hebben ondanks dat ze afgescheiden van elkaar moeten leven oke ik heb geen groot huis daardoor ben ik veel buiten te vinden met mijn honden en heb er genoeg tijd voor en als ik weg ga zal monky altijd los zijn in de woonkamer en de rest vast of amy of 1 van de toekomstige honden moet zo goed met monky overweg kunnen dat er in ieder geval 1 bij hem los kan blijven met amy gaat dat nu nog wel maar als er ooit een punt komt dat ze niet meer naar monky luisterd (hij komt onder ons zo wordt hij ook behandeld) als ik bijvoorbeeld ff de gang op ga dan zal ze toch echt ff in de bench moeten of monky gaat mee de gang op dat ben ik ze nu al wel aan het leren maar ik denk er zeer zeker goed over na maar dromen mag en die honden zullen er ook zeker gewoon komen maar wanneer dat zal de tijd toch uit moeten wijzen

zo als je nog meer vragen hebt hoor ik ze graag ben nu onwijs moe en ga naar mijn bed :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

't is duidelijk Nicole :wink:

Je hebt er goed over nagedacht en doet dat nog. Prima! Zeker dat je droom ooit realiteit zal worden!
Donja
Actief

Ongelezen bericht door Donja »

gyanty schreef:Nou de boxers die ik ken, kun je uren buiten uitlaten, uren mee trainen, maar na een halfuurtje rust, breken ze het huis alsnog weer af..... soms lijkt het bij boxers wel hoe meer ze je met ze doet, hoe meer ze willen.. haha
:I: boxers r the best!!! :I:
veel liefs, en een douche van me toekomstige boxiepup!!!
4AllDoggies
geregistreerd lid
Contacteer:

Donja schreef:
gyanty schreef:Nou de boxers die ik ken, kun je uren buiten uitlaten, uren mee trainen, maar na een halfuurtje rust, breken ze het huis alsnog weer af..... soms lijkt het bij boxers wel hoe meer ze je met ze doet, hoe meer ze willen.. haha
:I: boxers r the best!!! :I:
Waarom wil je er dan een amstaff bij als je zo gek bent van boxers?!
Afbeelding
Donja
Actief

ik ben al heel lang maf van boxers, betekent niet dat ik andere honden niet mooi vind :wink: als ik moest kiezen tussen boxer en amstaff zou t natuurlijk n boxie worden
4AllDoggies
geregistreerd lid
Contacteer:

Donja schreef:ik ben al heel lang maf van boxers, betekent niet dat ik andere honden niet mooi vind :wink: als ik moest kiezen tussen boxer en amstaff zou t natuurlijk n boxie worden
Ik vind ook veel andere rassen dan de stafford mooi, maar dat wil ook niet zeggen dat ik die ook erbij wil. Het moet de situatie wel toestaan natuurlijk. :wink:

Ik zou je willen adviseren om eerst op zoek te gaan naar 'n boxertje dat bij jou past, en als hij/zij een jaar of 3 is eens te kijken of er wel 'n amstaff (of andere hond) bij kan :wink:

Succes!!!
Afbeelding
Donja
Actief

4AllDoggies schreef:
Donja schreef:ik ben al heel lang maf van boxers, betekent niet dat ik andere honden niet mooi vind :wink: als ik moest kiezen tussen boxer en amstaff zou t natuurlijk n boxie worden
Ik vind ook veel andere rassen dan de stafford mooi, maar dat wil ook niet zeggen dat ik die ook erbij wil. Het moet de situatie wel toestaan natuurlijk. :wink:

Ik zou je willen adviseren om eerst op zoek te gaan naar 'n boxertje dat bij jou past, en als hij/zij een jaar of 3 is eens te kijken of er wel 'n amstaff (of andere hond) bij kan :wink:

Succes!!!
danke!!

ja, dat had ik hieruit ook wel begrepen. was erger geweest als ik zonder info te vragen gewoon n amstaff had gehaald. maja, vind zoveel rassen mooi. hall idd eerst n boxertje, heb al veel gelezen hier dattie eerst idd n jaar 2, 3 moet zijn voor je n andere erbij haald, en als dat zover is, kom ik natuurlijk weer hier om info vragen
4AllDoggies
geregistreerd lid
Contacteer:

Heel goed :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”