Ik had toch minstens verwacht (of eigenlijk gehoopt) dat er iemand zijn die een doos van die dingen op voorraad zou hebben voor al die onwetende Golden-eigenaren.Antoinet schreef:Ze heeft er vast één op reserve.Weet je wel hoe belangrijk die dingen wel niet zijn?Als je buiten loopt en je komt een golden tegen en je metertje slaat rood uit (of nog erger:paars :N: ) dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je zo snel mogelijk weg bent daar.Voor je het weet heb je zo'n golden in je hangenBranka schreef:Wat moet jij eigenlijk met zo'n metertje? Je hebt geeneens Goldens. En ik dacht dat je hem aan Sanneke had uitgeleed?Rataplan schreef:Hee we gaan hier niet logisch redeneren hoor![]()
Zal wel een valsstrik zijn van die goldeneigenaarsonschuldig blond zijn maar ondertussen
![]()
Mijn meitoxinemetertje slaat paars uit als ik alleen al richt op die onderschriften :N:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zondags mensen
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Ik weet nu zeker dat mijn honden niet met Goldens mogen spelen, dat is vér beneden hun niveau en ik moet een grens gaan trekkenBranka schreef:Ik had toch minstens verwacht (of eigenlijk gehoopt) dat er iemand zijn die een doos van die dingen op voorraad zou hebben voor al die onwetende Golden-eigenaren.

- Branka
- moderator
Mochten ze dat dan voorheen wel?bram en thijs schreef:Ik weet nu zeker dat mijn honden niet met Goldens mogen spelen, dat is vér beneden hun niveau en ik moet een grens gaan trekkenBranka schreef:Ik had toch minstens verwacht (of eigenlijk gehoopt) dat er iemand zijn die een doos van die dingen op voorraad zou hebben voor al die onwetende Golden-eigenaren.![]()
![]()

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
SelectiefBranka schreef:Mochten ze dat dan voorheen wel?bram en thijs schreef:Ik weet nu zeker dat mijn honden niet met Goldens mogen spelen, dat is vér beneden hun niveau en ik moet een grens gaan trekkenBranka schreef:Ik had toch minstens verwacht (of eigenlijk gehoopt) dat er iemand zijn die een doos van die dingen op voorraad zou hebben voor al die onwetende Golden-eigenaren.![]()
![]()
![]()

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als al die zondagswandelaars naar het bos gaan krijg je op zondag spitsstarfleet schreef:M@ri@nne schreef: Sorry Marion maar als jij in Nijmegen Dukenburgh/ Lindenholt woon is Groesbeek zo een half uur rijden hoor.
Ik werk in Lindenholt en doe er in de spits ook zomaar een half uur over. us op een zondag van Nijmegen naar Groesbeek kan ook een half uur duren.
In de spits op zondag?

- Branka
- moderator
Het enige wat ik hieruit haal is dat ze onderzoeken of agressief gedrag een genetische afwijking betreft en daarvoor 1 ras hebben uitgezocht om een niet te diverse genenpool te hebben.marian* schreef:http://home.hccnet.nl/b.vanoost/doelstelling.html
En ik kan mij zo voorstellen dat men gekozen heeft voor de Golden omdat er daar heel veel (te veel) van zijn, ze geacht worden zachtaardig te zijn (en agressie dus afwijkend gedrag is) en er helaas ook steeds meer agressieve Goldens zijn (door slecht fokken).

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Maar dit is denk ik zo ongeveer wel wat topicstartster met een opmerking ergens bedoelde.Branka schreef:Het enige wat ik hieruit haal is dat ze onderzoeken of agressief gedrag een genetische afwijking betreft en daarvoor 1 ras hebben uitgezocht om een niet te diverse genenpool te hebben.marian* schreef:http://home.hccnet.nl/b.vanoost/doelstelling.html
En ik kan mij zo voorstellen dat men gekozen heeft voor de Golden omdat er daar heel veel (te veel) van zijn, ze geacht worden zachtaardig te zijn (en agressie dus afwijkend gedrag is) en er helaas ook steeds meer agressieve Goldens zijn (door slecht fokken).

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
alleen weet ze dat zelf niet. zij denkt dat het door de konijnen komtmarian* schreef:Maar dit is denk ik zo ongeveer wel wat topicstartster met een opmerking ergens bedoelde.Branka schreef:Het enige wat ik hieruit haal is dat ze onderzoeken of agressief gedrag een genetische afwijking betreft en daarvoor 1 ras hebben uitgezocht om een niet te diverse genenpool te hebben.marian* schreef:http://home.hccnet.nl/b.vanoost/doelstelling.html

- Branka
- moderator
Hmmm, dacht dat ze het over een of andere meitoxine heeft. Een hormoon dat alleen bij Goldens schijnt voor te komen. Als ze bij die opmerkingen aan dit onderzoek dacht heeft ze hele andere informatie gelezen, iets gehoord en daar een eigen invulling aan gegeven of gewoon selectief gelezen.marian* schreef:Maar dit is denk ik zo ongeveer wel wat topicstartster met een opmerking ergens bedoelde.Branka schreef:Het enige wat ik hieruit haal is dat ze onderzoeken of agressief gedrag een genetische afwijking betreft en daarvoor 1 ras hebben uitgezocht om een niet te diverse genenpool te hebben.marian* schreef:http://home.hccnet.nl/b.vanoost/doelstelling.html
Ik kan haar opmerkingen niet plaatsen in het kader van dit onderzoek en dat is echt niet omdat ik toevallig Goldens heb

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Om even on-topic te blijven: in Nijmegen is een losloopgebied in de Hatertse vennen. Dat is vlakbij Lindenholt. Het is niet zo heel groot, maar dan loop ik gewoon twee keer hetzelfde rondje. Het is wel een leuk gebied, met bos, zand en water en 's zomers lekkere bramen. Als het rustig is kun je ze verder in de Hatertse vennen ook wel los laten lopen en anders wandel ik ook wel een stuk aangelijnd.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Dan ga je op woensdag trainen met je honden en kom je donderdags weer eens op het forum kijken... Heb je echt veel te lezen
Ik heb me kostelijk vermaakt moet ik zeggen.
Misschien moet dit topic verplaatst worden naar de afdeling humor.
Ik heb dit probleem nooit met mijn honden: wij gaan nl zondags met ze naar de meubelboulevard, vooral 2e kerst- pinkster- en paasdag zijn favoriet

Ik heb me kostelijk vermaakt moet ik zeggen.
Misschien moet dit topic verplaatst worden naar de afdeling humor.
Ik heb dit probleem nooit met mijn honden: wij gaan nl zondags met ze naar de meubelboulevard, vooral 2e kerst- pinkster- en paasdag zijn favoriet

Haha, heb jij geluk. Met die 2e pinksterdag in het verschietNanc schreef:Ik heb dit probleem nooit met mijn honden: wij gaan nl zondags met ze naar de meubelboulevard, vooral 2e kerst- pinkster- en paasdag zijn favoriet

Maar pas je wel een beetje op met je pup? Er kunnen ook zomaar van die bijtgrage, met het meitoxine-hormoon besmette Goldens op de meubelboulevard rondlopen hoor
- Nanc
- Zeer actief
Nanc schreef:Nee, die zijn te langzaam, die komen niet door de draaideur bij IKEA. Wel veel last van windhonden.
Bij welke Ikea woon jij? Die draaideur in Duiven gaat errug traag hoor. Daar kunnen mijn goldens zelfs doorheen (en die kijken niet naar de gaten in de draaideur van voorganger windhond die te snel was

- Rossi
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Rossi
- Zeer actief
En het Ikea verhaal is al 2 jaar geleden.Branka schreef:Is het meitoxine verhaal dus toch al bekender dan we dachtenRossi schreef:Rossi mocht niet in Ikea.Maar goed, bij de deur is de pakkans natuurlijk wel groot. Zeker als het een trage draaideur is
![]()
Ros was nog zo'n heel lief pupje.

Kun je nagaan hoe lang die meitoxine actief is.

Groeten van Angel en Rossi.

- Branka
- moderator
- Nanc
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Nanc
- Zeer actief
Je maakt het me wel moeilijk. Moet ik kiezen tussen 2 kwaden. Zondagse mensen in het bos, of de Ikea helemaal in Breda.Nanc schreef:Hier vlakbij in Breda heb je een officiele losloop-IKEA en daar is ie welkom hoor.
Nou, hoe graag ik ook naar de Ikea zou gaan op pinkstermaandag, mijn honden zijn mijn alles. Dus ik ga toch maar met ze naar het bos. Kunnen ze voor de laatste keer nog even een paar witte broeken bemodderen voordat ik met ze naar de d.a. moet

- Nanc
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Is dat nou met ballenbak dan?Nanc schreef:Hier vlakbij in Breda heb je een officiele losloop-IKEA en daar is ie welkom hoor.
Dat is namelijk nog een droom van mij met de honden in de ballenbak.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Nanc
- Zeer actief