Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

teken

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Hier hebben we nu al last van die krengen :N: we zijn net verhuisd naar een huis in het bos en de honden lopen alleen maar in de tuin en ik kan de teken nu al van ze af halen, ze zijn allemaal ingespoten met tekenspul. Wat werkt er heel erg goed tegen teken? en zou er geen gif zijn die we kunnen spuiten in de tuin? die naturrlijk niet schadelijk is voor de honden?
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

he bah :devil: :devil: :devil: klotbeesten weer hoor, wel een nadeel van het bos inderdaad, afijn ik spray mijn honden altijd met frontline, dat werkt bij mijn honden heel goed al zijn er altijd weer teken die er wel tegenkunnen :evil: :evil: een goedje wat je in je tuin kan gebruiken heb ik geen flauw idee van :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

De d.a. die les gaf op mijn KK1 cursus vond dat op het gebied van tekenbestrijding Defendog toch nog steeds het beste was. Maar het helpt niet tegen vlooien en daarom is Frontline populairder.
Mijn moeder sprayt de honden tegenwoordig voor het wandelen ook wel in met een verdunning van tea tree oil. Schijnt ook goed tegen teken te helpen.
Afbeelding
rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

Wij gebruikten frontline.
En willen nu een mengsel van tea tree gaan gebruiken.
Of je wat in de tuin kan spuiten weet ik niet.Tea tree kan je b.v
verdampen in huis of het hok van de hond.Ik schrob er ook mee.
Dus je kan het misschien in de tuin sproeien.
Dit heb ik ergnes uit gehaald:

Luchtzuiverend:
De leefomgeving van de hond wordt zuiverder wanneer u dagelijks een paar druppels Teatree-olie laat verdampen. De lucht van Teatree doodt bacteriën en schimmels en vliegen hebben er ook een hekel aan. Aangezien vliegen uw hond kunnen besmetten met vlooien is het raadzaam de ruimte waarin de hond leeft te ontsmetten met de dampen van Teatree-olie, ook kunt u de slaapplaats van de hond met de water/olie-oplossing behandelen waardoor parasieten op afstand blijven. Afgezien daarvan neutraliseert Teatree eventueel aanwezige "hondenluchtjes" zodat u uw huis hondenlucht vrij kunt maken.
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Nouba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nouba »

Wij gebruiken ook Frontline. Werkt prima. Je bent meteen ook van het vlooienprobleem af.
De hele tuin teekvrij maken lijkt me een klus. Dan kun je beter de hond insprayen.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Je kunt je hond in combinatie met anti-tekenspul ook knoflook geven,daar houden die krengen namelijk ook niet van.
Ik geef de honden óf vers een klein beetje óf een pilletje door het voer.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

wij gebruiken ook frontline en sinds verleden jaar krijgen ze ook een scaliborhalsband om (we gaan ook ieder jaar naar Frankrijk). Met frontline alleen had vooral Joep veel last van teken. Verleden jaar heeft hij amper een teek gehad :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook weer Scaliborbanden gekocht. Ik woon ook in het bos en Mees zat van de week helemaal onder. Ik heb zeker 20 teken van hem afgehaald in twee dagen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Vreselijk he? Ik heb er hier ook al tig van ze afgepulkt. Meestal sproei ik ze voor het wandelen in met een plantenspuit water waarin een paar druppeltjes teatree zitten.
Maar hier zitten ze ook in de tuin. Geen doen dus, om ze steeds in te spuiten. Gewoon goed veel kroelen steeds, en zodra ze rustig liggen na de wandeling goed kijken. Tenminste... ik kan dat bij mijn gouden hondjes, want daar zie ik ze lopen.

Blijven ondingen. Iedere teek die ik van ze afpluk (de meesten dus lopend nog) wordt ook ongenadig vermoord door mij. In de hoop dat ik daarmee de tekenpopulatie ooit kan laten uitsterven :pffff:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:Vreselijk he? Ik heb er hier ook al tig van ze afgepulkt. Meestal sproei ik ze voor het wandelen in met een plantenspuit water waarin een paar druppeltjes teatree zitten.
Maar hier zitten ze ook in de tuin. Geen doen dus, om ze steeds in te spuiten. Gewoon goed veel kroelen steeds, en zodra ze rustig liggen na de wandeling goed kijken. Tenminste... ik kan dat bij mijn gouden hondjes, want daar zie ik ze lopen.

Blijven ondingen. Iedere teek die ik van ze afpluk (de meesten dus lopend nog) wordt ook ongenadig vermoord door mij. In de hoop dat ik daarmee de tekenpopulatie ooit kan laten uitsterven :pffff:

Welke sluiting zit er aan die Scaliborbanden?
Als er een gewone aan zit dan heb ik er voor Max weinig aan,want die verliest zoiets onherroepelijk.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

sypke schreef:Ik heb ook weer Scaliborbanden gekocht. Ik woon ook in het bos en Mees zat van de week helemaal onder. Ik heb zeker 20 teken van hem afgehaald in twee dagen.
Ik pluk er rustig 25 af na een wandeling hoor. Wel in een uurtje, niet in 2 dagen. Ik denk dat ik 95% van de teken nog lopend grijp, dus ik vind gif-spullen nog niet nodig hier.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik haal er ook heel wat lopende teken vanaf. Ik controleer ze na elke wandeling en 's ochtends en 's avonds en toch vind ik steeds van die ontzettend dikke volgezogen teken. Dus toch maar banden gekocht.
Marion.

sypke schreef:Ik haal er ook heel wat lopende teken vanaf. Ik controleer ze na elke wandeling en 's ochtends en 's avonds en toch vind ik steeds van die ontzettend dikke volgezogen teken. Dus toch maar banden gekocht.
Je moet ze even laten "rusten". Zodra de honden gaan liggen slapen, dan gaan de teken op pad lijkt het. Na het wandelen nog even lekker stoeien, dan een wit biertje op je terrasje nemen. Honden gaan uiteindelijk naast je liggen, en na een kwartier sla je je slag :mrgreen:
Gisterenavond overigens een ienie-mienie teekje van Miep's ooglid afgehaald. Had ze dus die middag bij de trimster al, maar die had hem blijkbaar ook niet opgemerkt. Heeft ze 's ochtends opgelopen. Had zich ook net vastgenesteld hoor, maar ik heb er oog voor gekregen. Eigenlijk alleen als ze op rare plekken zitten, dan moet ik er wel eens een volgezogen kreng vanaf draaien. Dan zitten ze boven de rug, op konthoogte ofzo. Die smerige groene druiven vind ik alleen maar als ons logé-hondje hier een paar dagen is geweest :kotz:
Branka
moderator

Merk ook dat je er inderdaad oog voor krijgt, of misschien beter gevoel :wink: Want het is een soort automatisme dat je met de hond kroelt en ze dan meteen controleert op teken.
Zelfs mijn vader die ondertussen t.v. zit te kijken doet dat. Bijna onbewust.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik kom met Ameno dagelijks in het bos, en met mijn vorige honden trouwens ook, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me altijd suf zoek naar vieze teken maar ik heb nog nooit een teek op mijn honden gezien. Ik gebruik Frontline, maar dat doen mijn schoonouders ook en deze hond zit na dezelfde wandeling wel vol met teken.

Zijn sommige honden lekkerder voor teken dan andere?
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Zoals al eerder geschreven werkt een verdunde vorm van Tea Tree Olie inderdaad erg goed en
is niet schadelijk voor de hond.
Tegen vlooien zou je inderdaad knoflook kunnen gebruiken.
Zelf heb ik voorheen ook frontline gebruikt.
Ik heb wel geteld in de ruim 8 jaar dat ik honden heb, maar 1 teek bij Murphy, 1 teek bij Bink en 1 bij Amiga gehad.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Misschien heeft het ook te maken met de soort vacht die een hond heeft? Mijn vriendin heeft 2 mastin de los Pirineos en die zitten regelmatig onder de teken. Mijn honden (1 gladhaar en 1 ruwhaar) hebben echt nooit teken! Zelfs als we samen hebben gewandeld zitten die van haar onder en die van mij niet? In de 15 jaar dat ik honden heb, heb ik welgetelt 1 teek op één van mijn honden gevonden....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

bedankt voor de reactie's

Ik heb al de honden ingespoten met frontline, maar dat is blijkbaar niet genoeg. Het is echt een ramp, hier kunnen ze binnen en buiten lopen, als het lekker weer is staat de deur gewoon open, en ik controleer ze wel steeds maar ze lopen af en toe wel 10 x op een dag binnen en buiten, als ze eenmaal liggen idd dan kan je ze er goed afhalen, maar het erge is dat die KL*TE teken ook van de honden afvallen en dan binnen lopen en daar ben ik niet blij mee, jakkes :evil: vorig jaar heb ik het bos een beetje vermeden maar dat zal nu moeilijk gaan :roll:

Ik ga het ook maar eens proberen met die tea tree daat heb ik al vaker van gehoord, kan ik dat gewoon in een dierenwinkel halen??
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
Branka
moderator

Ik heb even mijn moeder gebeld omdat ik het niet meer zeker wist. Zij bevestigde wat ik dacht: je kan de tea tree oil bij de drogist kopen. Zelf heeft ze het een keer in de aanbieding bij de Aldi gekocht en dat was toen spotgoedkoop. De moeite dus om die advertenties in de gaten te houden.
Je moet het wel flink verdunnen en de verdunning voor elke wandeling opspuiten. Helpt het niet of te weinig dan kan je het altijd wat sterker maken door wat extra olie toe te voegen.
Afbeelding
rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

Op 300ml water moet je 20 druppels doen. :ok:
Als je eerst wat zout in je hand doet en daar de druppels op doet dan blijft de olie niet boven drijven maar mengt het zich me het water.

Je kan het mengsel effe bewaren.
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Ik heb wel eens gehoord dat ze vroeger de hond gewoon elke dag een schoteltje karnemelk gaven en dat moet ook werken...
Branka
moderator

Nanc schreef:Ik heb wel eens gehoord dat ze vroeger de hond gewoon elke dag een schoteltje karnemelk gaven en dat moet ook werken...
Onze honden krijgen ook iedere dag een scheut karnemelk in hun bakken. Vinden ze heerlijk, maar tegen teken helpt het eerlijk gezegd niet :wink:
Afbeelding
Nanc
Zeer actief

Branka schreef:
Nanc schreef:Ik heb wel eens gehoord dat ze vroeger de hond gewoon elke dag een schoteltje karnemelk gaven en dat moet ook werken...
Onze honden krijgen ook iedere dag een scheut karnemelk in hun bakken. Vinden ze heerlijk, maar tegen teken helpt het eerlijk gezegd niet :wink:
Het is al lang geleden dat ik het had gelezen, en nu ik dit lees begin ik te twijfelen of dat het tegen vlooien of tegen teken was...... :denken:
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:Ik heb even mijn moeder gebeld omdat ik het niet meer zeker wist. Zij bevestigde wat ik dacht: je kan de tea tree oil bij de drogist kopen. Zelf heeft ze het een keer in de aanbieding bij de Aldi gekocht en dat was toen spotgoedkoop. De moeite dus om die advertenties in de gaten te houden.
Je moet het wel flink verdunnen en de verdunning voor elke wandeling opspuiten. Helpt het niet of te weinig dan kan je het altijd wat sterker maken door wat extra olie toe te voegen.
bedankt, ik ga vandaag eerst dat spul halen :ok:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik hier ook last van die krengen. Vanochtend kom ik beneden en knuffel mijn honden. Zie ik bij Kyra net boven de wimpers op dr oog iets roodbruins zitten. Ik kijken, nee he een teek. :evil: Rotbeesten ook. Het lijkt wel of ze elk jaar vroeger komen.
Meestal behandel ik mijn honden met frontline. Maar dat treatree olie lijkt me wel wat om dat eens uit te proberen.

Afbeelding Afbeelding

Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Kyra en Yvar.
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Branka schreef:De d.a. die les gaf op mijn KK1 cursus vond dat op het gebied van tekenbestrijding Defendog toch nog steeds het beste was. Maar het helpt niet tegen vlooien en daarom is Frontline populairder.
Mijn moeder sprayt de honden tegenwoordig voor het wandelen ook wel in met een verdunning van tea tree oil. Schijnt ook goed tegen teken te helpen.
Sorry hoor maar ik gebruik ook Defendog spray werkt perfect :ok:
En ook tegen vlooien hoor !!!!! 1 maand tegen teken 3 maanden tegen vlooien.
Ik heb ook frontline geprobeerd maar toe hadden de honden toch nog last van teken. :boos:

Dus zit nu weer op de Defendog :mrgreen:
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

Bah rot beesten die teken!!

Bobby en Jovi hadden er nooit last van, maar Bobby lijkt al die jaren ineens in te halen deze week. Ik pluk er iedere dag wel vier vanaf!!!

Moet ook maar eens een bus Frontline kopen voor ze.

Hoe lang werkt dat als je sprayt?
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
Nanc
Zeer actief

Ik gebruik de pipetjes frontline die je in de nek druppelt en dat werkt geloof ik 4 weken tegen teken en tegen vlooien veel langer.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”