Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zondags mensen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Marion. schreef:
lihramj schreef:Iedereen trekt wel eens kleren aan bij z'n hond.
Tering. Ik ben niet doof :eek:

En nee, ik heb mijn honden nooit kleren aangetrokken. Is dat de remedie tegen meitoxine misschien? Heb ik dat dus fout gedaan?
Het is nog niet zo lang bekend dat het dragen van een t shirt helpt tegen meitoxine bij de gr. Je kunt er dus niks aan doen. Wat je wel kunt doen is een briefje ophangen bij je dierenarts om andere gr bezitters te waarschuwen. Anders kunnen hun hondjes wel eens grrrrrrrrrrrr gaan doen.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wil de hond schreef: Mitoxine is volgens Google stikstofmosterd, een giftige substantie.
Ik wist niet dat het al zo erg was met die goldens :eek: :wat:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

sypke schreef:Het is nog niet zo lang bekend dat het dragen van een t shirt helpt tegen meitoxine bij de gr. Je kunt er dus niks aan doen. Wat je wel kunt doen is een briefje ophangen bij je dierenarts om andere gr bezitters te waarschuwen. Anders kunnen hun hondjes wel eens grrrrrrrrrrrr gaan doen.
Dus voor die van mij is het te laat? Nou ja, jammer dan. Dan ga ik maar genieten van de tijd die ze nog tot hun grrrrrrrr hebben. Na hun eerste grrrrrrr moet ik de zware gang naar de da dus maken. Dan is het over en sluiten.
Ga ik inderdaad maar briefjes ophangen. Misschien kan ik ook nog t-shirts in de aanbieding gaan gooien :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

sypke schreef:
Wil de hond schreef: Mitoxine is volgens Google stikstofmosterd, een giftige substantie.
Hondenforumterreur :N: onder al dat onschuldige blond :N:
Met een spaanse connectie :idea:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marion.

sypke schreef:
Hahaha, ah gosjjjjjjjjj. Je zult maar golden zijn in dit leven :mrgreen:
Marion.

basil schreef:je zult maar een golden zijn en niet in de buurt van nijmegen wonen :jank: :jank: :jank: dan heb je en geen losloopgebieden en er vallen dodelijke teken op je :roll:
Maar die dodelijke teken loop je dan weer niet op in je eigen tuin, dus kun je weer zeggen dat het niet jouw schuld was :smile:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

lihramj schreef:Heb toch al gezegt dat ik het verkeerd heb geschreven!!!!!
je moet dingen niet verkeerd schrijven!!!!!! dat roep ik al jaren!!!!! daar krijg je alleen maar ellende van!!!!!!
starfleet
Erelid

Re: zondags mensen

Ongelezen bericht door starfleet »

lihramj schreef: Nou bij dit soort mensen moet ik altijd tot tien tellen.
Hebben jullie dit ook of ben ik de enige?
Ik moet altijd tot tien tellen als mensen hun hond laten rondstruinen in niet losloopgebied.

Anne
starfleet
Erelid

lihramj schreef:Dit betekent dus dat jij je honden nooit los laat. Er zijn maar drie officieele plekken in Nederland waar je hond los mag. Of je moet hem in een honden uitlaat plek los laten van drie bij vier met een flinke kans op ziektes.?
Dan liggen die drie losloopgebieden toevallig net in een straal van 500 meter rond mijn huis.

Anne
starfleet
Erelid

M@ri@nne schreef: Sorry Marion maar als jij in Nijmegen Dukenburgh/ Lindenholt woon is Groesbeek zo een half uur rijden hoor.
Ik werk in Lindenholt en doe er in de spits ook zomaar een half uur over. us op een zondag van Nijmegen naar Groesbeek kan ook een half uur duren.

In de spits op zondag?

Anne
starfleet
Erelid

lihramj schreef:He he dankje. Hallo iedereen ben hier niet om ruzie te maken. Maar die MARION werkt nu echt wel op mijn zenuwen. En inderdaad ik woon ook in lindenholt. En het duurdt echt een half uur voor dat ik in nijmegen ben.
Daar deed ik vroeger met de fiets een twintig minuten over om in het centrum te komen vanaf de Lindenholdt. Met de bus tien met stoppen bij alle haltes.

Lijkt me echt onzin. dat half uur op zondag.

Anne
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Rataplan schreef:
linlin schreef:google doet het niet op 'meitoxine' .
Klopt hoor het is ook vrij nieuw en nog maar een paar uur bekend op het net.
Maar goede fokkers schijnen nu al meitoxinemetertjes mee te geven aan nieuwe eigenaren zo kun je de kans inschatten of jouw hond in de top 10 van bijtincidenten voor gaat komen.
De mijne heb ik uitgeleend aan Sanneke voor Luka :mrgreen:
Hij doet het niet, ofwel is ie stuk
ofwel... oja, Luka ligt te :slaap:

Hé, hij slaat uit, en Luka liet enkel zijn tanden zien terwijl ie lag te slapen.
Ik denk dat ie verkeerd is afgesteld :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Wil de hond schreef:
lihramj schreef:
linlin schreef:google doet het niet op 'meitoxine'.

Heb toch al gezegt dat ik het verkeerd heb geschreven!!!!!
Welterusten!!!
Maar hoe schrijf je het dan wel goed????

Mitoxine is volgens Google stikstofmosterd, een giftige substantie.
:eek:
Nou herinner ik me waarom er geen losloopgebieden zijn in Belgie
ken je dat verhaal van die dame, hoe heet ze nou ook weer, die uit Nederland met de'r Goldens in Belgie rondliep :smile: :smile: :smile:
Stikstofmosterd, klinkt als een chemisch wapen uit de oorlog.
Wat is dat nou, stikstofmosterd ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

lihramj schreef:Niks hoor is een goed idee om vroeg te gaan wandelen ben bijn atoch altijd vroeg op.
Oh gots :N: :N: :N: Alwéér iemand die vroeg gaat wandelen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Antoinet »

Shit,shit,shit,mijn meiden hebben nog nooit een t-shirt aangehad :eek: Nu ben ik waarschijnlijk te laat en heb ik dus ook meitoxine goldens :jank:
Oh wacht :idea: Cindy heeft een keer voor drie dagen een t-shirt aangehad na een operatie.Zal dat genoeg geweest zijn om die meitoxine weg te houden of is drie dagen in vijf jaar tijd toch te weinig :denken:
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Antoinet schreef:Shit,shit,shit,mijn meiden hebben nog nooit een t-shirt aangehad :eek: Nu ben ik waarschijnlijk te laat en heb ik dus ook meitoxine goldens :jank:
Oh wacht :idea: Cindy heeft een keer voor drie dagen een t-shirt aangehad na een operatie.Zal dat genoeg geweest zijn om die meitoxine weg te houden of is drie dagen in vijf jaar tijd toch te weinig :denken:
Je haalt mij de woorden uit de mond. Dit lezende bedenk ik mij dat wel al die jaren met de jongens vreselijk veel geluk hebben gehad dat ze door de meitoxine niet hebben gebeten. En natuurlijk vergeten om ze een t-shirt aan te doen :boos:
Ergste is ook dat we hier blijkbaar ook geen losloopgebieden hebben :jank:
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik heb iets gemist geloof ik met rare goldens. :denken: :19:

Heeft het nog zin om 14 pagina's terug te lezen? :eek:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Branka
moderator

Als je even tijd hebt en wilt lachen wel :mrgreen:
Afbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Branka schreef: Ergste is ook dat we hier blijkbaar ook geen losloopgebieden hebben :jank: [/color]
Wij ook al niet :jank: Die 3 losloopgebieden die we hier in Nederland hebben,liggen allemaal al in de buurt van andere forummers.Ik heb even geteld in dit topic en ik kom al over de 3 heen,dus dan zal er voor hier wel niks meer over zijn :boos:
Afbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Branka schreef:Als je even tijd hebt en wilt lachen wel :mrgreen:
Je bent me net voor.Ik wou precies hetzelfde zeggen :mrgreen:
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

:N: :N: :N:

Ik ga mijn tijd nuttig besteden en lekker met die enge golden en kind het park in waar hond kan loslopen en het officieel niet mag.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Rossi schreef:

Ik ga mijn tijd nuttig besteden en lekker met die enge golden en kind het park in waar hond kan loslopen en het officieel niet mag.
Doe je wel een tshirt aan :N: oranje schijnt het beste te helpen tegen dodelijke teken :N:
Of zouden Goldens daar door het hormoon meitoxine geen last van teken hebben :idea:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Branka
moderator

Rataplan schreef:
Rossi schreef:

Doe je wel een tshirt aan :N: oranje schijnt het beste te helpen tegen dodelijke teken :N:
Of zouden Goldens daar door het hormoon meitoxine geen last van teken hebben :idea:
Of is de productie daarvan een gevolg van een tekenbeet? :denken:
Afbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Branka schreef:
Rataplan schreef:
Rossi schreef:

Maar dan zou je zeggen dat andere rassen het ook zouden kunnen krijgen na een tekenbeet.En naar wat ik begreep komt meitoxine alleen bij goldens voor :19:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Hee we gaan hier niet logisch redeneren hoor :neenee:
Zal wel een valsstrik zijn van die goldeneigenaars :pffff: onschuldig blond zijn maar ondertussen :pffff:
Mijn meitoxinemetertje slaat paars uit als ik alleen al richt op die onderschriften :N:
Branka
moderator

Antoinet schreef:
Branka schreef:
Rataplan schreef:
Rossi schreef: :N: :N: :N:

Maar dan zou je zeggen dat andere rassen het ook zouden kunnen krijgen na een tekenbeet.En naar wat ik begreep komt meitoxine alleen bij goldens voor :19:
Blijkbaar zijn Goldens toch anders :19:
Afbeelding
Branka
moderator

Rataplan schreef:Hee we gaan hier niet logisch redeneren hoor :neenee:
Zal wel een valsstrik zijn van die goldeneigenaars :pffff: onschuldig blond zijn maar ondertussen :pffff:
Mijn meitoxinemetertje slaat paars uit als ik alleen al richt op die onderschriften :N:
Wat moet jij eigenlijk met zo'n metertje? Je hebt geeneens Goldens. En ik dacht dat je hem aan Sanneke had uitgeleed?
Afbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Zal het nooit meer doen :N:
Maare.....dan zou ik mijn meitoxinemetertje maar weghouden van de goldentopic in 'hondenrassen' als ik jou was.Ik ben bang dat je metertje anders compleet door het lint zou gaan :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Branka schreef:
Wat moet jij eigenlijk met zo'n metertje? Je hebt geeneens Goldens. En ik dacht dat je hem aan Sanneke had uitgeleed?
Ik ben bang als ik Obelix een keertje was dat hij er blond uit komt :N:
En ik heb heel lang een Golden in huis opgevangen :wink: :mrgreen:
Euh ja Sanneke die heb ik de reserve meegegeven :pffff:
Antoinet
Actief
Contacteer:

Branka schreef:
Ze heeft er vast één op reserve.Weet je wel hoe belangrijk die dingen wel niet zijn?Als je buiten loopt en je komt een golden tegen en je metertje slaat rood uit (of nog erger:paars :N: ) dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je zo snel mogelijk weg bent daar.Voor je het weet heb je zo'n golden aan je lijf hangen :jank:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”