Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lange aanlijnwandeling

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gast

Lange aanlijnwandeling

Ongelezen bericht door Gast »

4 juni ga ik 30 km met de honden wandelen. Ze moeten dan aangelijnd zijn. Ze zijn niet gewend om zulke lange einden aangelijnd te wandelen. Sterker nog: ze lopen tegenwoordig 100 meter aangelijnd en mogen dan los.
Ik oefen het nu als volgt: ik loop eerst 5 kilometer met ze los en daarna 5 kilometer aangelijnd. De afstanden wil ik langzaam opvoeren. Het is niet helemaal eerlijk vind ik want op de dag van de wandeling mogen ze niet eerst los. Ik zal natuurlijk wel eerst even een rondje door het bos hier lopen met ze voor ik naar het startpunt ga maar dat is toch anders.
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rocky1 »

:denken: Dat zal niet meevallen voor de hondjes 30 km aangelijnt,ben je niet bang dat ze raar gaan doen of verveelend,zijn toch wel gewend om veel los te lopen :19: Ik hoop dat het lukt :ok:
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Mag ik vragen waarom je aan die wandeling deelneemt, als je je honden er eigenlijk geen plezier mee doet? :denken:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik zou daar ook niet aan meedoen. Mijn honden willen lekker los rennen, in de bagger spelen, tegen alle bomen aanpissen die er staan etc etc
Aan de lijn lopen ze zich alleen maar op te fokken.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik zie niet in wat het probleem is :denken:

Als wij aan een wandeling beginnen moeten ze ook eerst wel eens een paar kilometer vast. En als ze dan eventueel ergens los mogen, dan worden het echt geen dolle projectielen. Want ze hebben al een paar kilometer in hun pootjes dan :wink:
Ik denk dat het geen enkel probleem gaat geven, en dat ze ook niet voor die tijd eerst een uur in het bos hoeven te dollen. En daarna in elk geval helemaal niet. Heel veel plezier, Sypke en Mees!
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik zie het probleem ook niet. Mijn honden lopen de hele dag los maar als ik met een wandeling mee ga of zelf met ze ga wandelen dan zijn ze aangelijnd. Het weekend hebben we met een Survival mee gedaan en heeft Tank 47.5 km aan de lijn gelopen.
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rocky1 »

Brigitte schreef:Ik zie het probleem ook niet. Mijn honden lopen de hele dag los maar als ik met een wandeling mee ga of zelf met ze ga wandelen dan zijn ze aangelijnd. Het weekend hebben we met een Survival mee gedaan en heeft Tank 47.5 km aan de lijn gelopen.
:ok: knap hoor :denken: was dat die foto die ik zag dat hij total los was :smile:
Afbeelding
Gast

estelle schreef: Aan de lijn lopen ze zich alleen maar op te fokken.
Dat doen mijn honden niet.
Gast

Rocky1 schreef::denken: Dat zal niet meevallen voor de hondjes 30 km aangelijnt,ben je niet bang dat ze raar gaan doen of verveelend,zijn toch wel gewend om veel los te lopen
Ze zijn inderdaad gewend om veel los te lopen maar ze kunnen ook prima aan de riem lopen als dat moet. Ik ben niet bang dat ze raar gaan doen.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik denk ook dat het prima moet kunnen hoor, aan de lijn het merendeel van de wandeling en je komt vast wel hier of daar plekjes tegen waar ze even lekker los kunnen. Maar op zich moet aangelijnd wandelen lange afstanden helemaal geen probleem zijn.
Ik loop welliswaar niet van die grote afstanden, maar ik wissel speel wandelingen ook wel eens af met een "aanlijnwandeling"waarbij we gewoon lekker doorstappen en de honden braaf met ons mee lopen aan de lijn. En ik heb niet het idee dat ze dat nou zo erg vinden. Ze zijn mee, dat vinden ze veel belangrijker. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gast

Roelfien schreef:Ik denk ook dat het prima moet kunnen hoor, aan de lijn het merendeel van de wandeling en je komt vast wel hier of daar plekjes tegen waar ze even lekker los kunnen. Maar op zich moet aangelijnd wandelen lange afstanden helemaal geen probleem zijn.
Ik loop welliswaar niet van die grote afstanden, maar ik wissel speel wandelingen ook wel eens af met een "aanlijnwandeling"waarbij we gewoon lekker doorstappen en de honden braaf met ons mee lopen aan de lijn. En ik heb niet het idee dat ze dat nou zo erg vinden. Ze zijn mee, dat vinden ze veel belangrijker. :wink:
Ik denk dat ze het ook gewoon wel kunnen. Ze gedragen zich altijd netjes aan de lijn. Ik heb gisteravond nog 4 kilometer aangelijnd met ze gewandeld. Ik heb met Sypke al eerder langere aanlijnwandelingen gedaan, met Mees niet. Maar die loopt sowieso altijd keurig mee aan de lijn.
Ik doe voor de wandeling ook nog mee aan een vierdaagse in de buurt, daar lopen we weliswaar door het losloopbos maar honden mogen allee aangelijnd mee.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Mijn honden lopen ook de meeste tijd aangelijnd en het is echt niet zo dat je een hond gelijk maar geen plezier meer doet in een wandeling...ze kunnen er ook hun energie mee kwijt :19: plus dat ze idd mee zijn.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
estelle

cloris schreef:Mijn honden lopen ook de meeste tijd aangelijnd en het is echt niet zo dat je een hond gelijk maar geen plezier meer doet in een wandeling...ze kunnen er ook hun energie mee kwijt :19: plus dat ze idd mee zijn.
Als een hond het gewend is om vaker aangelijnd lange stukken te wandelen zal het geen probleem zijn. Maar een hond die gewend is om vrijwel altijd los te rennen en zijn eigen gang te gaan zal het best moeilijk hebben denk ik en ik denk dat je hem er ook niet echt een plezier mee doet.
estelle

sypke schreef:
estelle schreef: Aan de lijn lopen ze zich alleen maar op te fokken.
Dat doen mijn honden niet.
Tjsa ik kijk ook teveel naar mijn honden die ontzettende horken zijn aan de lijn. :wink:
Die trekken zich een ongeluk, gaan lopen te gillen en piepen omdat ze niet kunnen doen wat ze eigenlijk willen etc etc etc

Maar ja ik heb ook ontzettend vervelende hedders.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

estelle schreef:
cloris schreef:Mijn honden lopen ook de meeste tijd aangelijnd en het is echt niet zo dat je een hond gelijk maar geen plezier meer doet in een wandeling...ze kunnen er ook hun energie mee kwijt :19: plus dat ze idd mee zijn.
Als een hond het gewend is om vaker aangelijnd lange stukken te wandelen zal het geen probleem zijn. Maar een hond die gewend is om vrijwel altijd los te rennen en zijn eigen gang te gaan zal het best moeilijk hebben denk ik en ik denk dat je hem er ook niet echt een plezier mee doet.
Ja okej, maar ze is daar toch mee bezig, kon ik uit het stukje opmaken dan he...
Mijn honden lopen natuurlijk ook liever los (denk ik) maar ze zijn ook gewend om aangelijnd te lopen en ze hebben evengoed plezier. Ik vind het zo vaak maar aangenomen dat honden aangelijnd nooit plezier hebben :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gast

Martijn schreef:30 kilometer met een aan jou aangepast tempo wandelen vind ik heel zwaar.
Ik ben me ervan bewust dat dat heel zwaar is. 30 km aangelijnd lopen is voor een hond iets heel anders dan 30 km zelf lopen. Daarom heb ik ook besloten het aangelijnd lopen echt te trainen. Het ging mij er ook niet zozeer om of ze dan gaan trekken of niet. Ik weet dat ze dat niet doen.
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Wij hebben het wel eens gedaan (25 km) en dat ging goed, maar mijn hond loopt liever los, van aangelijnd wandelen wordt hij niet moe.
Ik weet niet of je honden trekken, maar bij een lange wandeling bevestig ik zijn tuig met leiband aan een heupgordel, beter voor mijn schouders en ik krijg een duwtje in de rug :wink:
groetjes!Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”