Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie honden training (filmpje)

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

plop
Zeer actief

politie honden training (filmpje)

Ongelezen bericht door plop »

Ze moeten inderdaad nog leren vlugger te lossen.

http://www.putfile.com/media.php?n=Poli ... -bizarsite
Afbeelding Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat wel ja.
Het was wel erg spectaculair vond ik!
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

:N: oei die wil ik niet tegen komen :N:

hij bijt zelfs zijn eigen begeleider en loslaten ho maar
Fenneke en Baloe
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Gaaf :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Martijn schreef:
fenneke schreef::N: oei die wil ik niet tegen komen :N:

hij bijt zelfs zijn eigen begeleider en loslaten ho maar
Durf te wedden dat de begeleider normaal geen bivakmuts op heeft..hahaha.
Maar zou hij het dan ook niet ruiken.
Heb dit filmpje op een ander forum gezien en vind het er vreselijk hard uitzien en ook dat de hond de begeleider wil pakken lijkt me niet wenselijk.
Dat snuitje om na afloop waar is dat voor.
Zal wel een watje zijn maar vind het er hard uitzien.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

De het eerste bijtgeval vind ik geen kwestie van slecht lossen. de verdachte is op dat moment nog niet onder controle, men heeft de verdachte het liefst op zijn buik, en daar werkt men ook zichtbaar naar toe.

en ja, ook hondengeleiders worden wel eens gebeten :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
tineke

Dingo schreef:De het eerste bijtgeval vind ik geen kwestie van slecht lossen. de verdachte is op dat moment nog niet onder controle, men heeft de verdachte het liefst op zijn buik, en daar werkt men ook zichtbaar naar toe.

Maar hoe gaat zoiets dan als het niet meer om trainen gaat en je als onschuldige voorbijganger naast zo'n arrestatie staat kan je dan ook gebeten worden (niet dat zoiets vaak voor komt maar toch).
Ik heb een vriendin die pakwerk traint en ik kan me niet voorstellen dat het er zo aan toe gaat is dit een zwaardere training of is dit normaal.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

tineke schreef:
Dingo schreef:De het eerste bijtgeval vind ik geen kwestie van slecht lossen. de verdachte is op dat moment nog niet onder controle, men heeft de verdachte het liefst op zijn buik, en daar werkt men ook zichtbaar naar toe.

Maar hoe gaat zoiets dan als het niet meer om trainen gaat en je als onschuldige voorbijganger naast zo'n arrestatie staat kan je dan ook gebeten worden (niet dat zoiets vaak voor komt maar toch).
Ik heb een vriendin die pakwerk traint en ik kan me niet voorstellen dat het er zo aan toe gaat is dit een zwaardere training of is dit normaal.
Dit is een training van het franse AT (arrestatieteam) deze honden worden, net zoals het AT bij bijzondere gelegenheden ingezet.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

tineke schreef:

Je hebt wel verschil in IPO manwerk en KNPV manwerk.
Bij IPO mogen ze alleen op de mouw bijten bij KNPV overal.
Ook gaat het er bij IPO manwerk allemaal wat gemoedelijker aan toe, wat 'stokslagen' en meer niet. Bij de KNPV moet dat uiteraard wat harder zijn, die honden gaan wel de praktijk in.

Overigens ziet het er op de filmpjes allemaal erg hard uit maar het enige wat ze doen is schreeuwen.
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

tineke schreef: Maar hoe gaat zoiets dan als het niet meer om trainen gaat en je als onschuldige voorbijganger naast zo'n arrestatie staat kan je dan ook gebeten worden (niet dat zoiets vaak voor komt maar toch).
Dat heb ik dus ook een keer meegemaakt een paar jaar geleden op de dance valley. We gingen met z'n allen naar de uitgang en het pad was omgeven door hele hoge container gevallen. Daar bovenop stonden dus beveiligers oid met honden. In de drukke menigte vielen mensen flauw en om die mensen uit de massa te halen werden ze op die containers getrokken. Toen greep een hond ook een meisje! Echt recht in haar gezicht begon ie woest te happen. Iedereen werd helemaal gek en die beveiliger trapte toen zijn hond van de container af. (niet aan onze kant, maar aan de lege kant) Ik neem aan dat dit een incident is, maar ik vond het echt afschuwelijk.
Groet,
Dorien
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tineke schreef:Maar hoe gaat zoiets dan als het niet meer om trainen gaat en je als onschuldige voorbijganger naast zo'n arrestatie staat kan je dan ook gebeten worden (niet dat zoiets vaak voor komt maar toch).
uit de buurt blijven... voor de honden is iedereen een 'pakwerker' dus of je nou onschuldige voorbijganger bent of niet.
Lang niet alle honden zijn hier geschikt voor. Hoeft ook niet, ik vind het prima als ik met plezier voor mijn hond en mij kan sporten, de ander wil er echt mee werken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

zo, ziet er wel heftig uit ja.
Afbeelding
tineke

malinois schreef:
tineke schreef:Maar hoe gaat zoiets dan als het niet meer om trainen gaat en je als onschuldige voorbijganger naast zo'n arrestatie staat kan je dan ook gebeten worden (niet dat zoiets vaak voor komt maar toch).
uit de buurt blijven... voor de honden is iedereen een 'pakwerker' dus of je nou onschuldige voorbijganger bent of niet.
.
Tenzij ik mijn doggies bij me heb natuurlijk dan kunnen hun beter oppassen :pffff:

Nu even zonder dollen mag dan wel hopen dat ze controle over de honden weten te houden want als je ongewild bijvoorbeeld tussen voetbalrellen komt dan lijkt me dat niet zo'n pretje.
Je hebt het niet altijd voor het zeggen en uiteraard weet zo'n hond het verschil niet maar de begeleider wel mag ik hopen.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Ff over het als onschuldige omstander gebeten worden: het gebeurt niet vaak, maar ja als jij geen gehoor heb gegeven aan de vorderingen (=sommaties/bevel van een bevoegd politieambtenaar), ben je daar op dat moment niet meer rechtmatig en zou je idd een hond op je kunnen krijgen. Meestal weten ze heel goed wie de relschoppers zijn en worden de ergste er uitgepikt, maar als ik het zou zien gebeuren zorgde ik wel dat ik heeeeeeeeeeeel snel de andere kant op liep.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Dorien schreef:
tineke schreef: Maar hoe gaat zoiets dan als het niet meer om trainen gaat en je als onschuldige voorbijganger naast zo'n arrestatie staat kan je dan ook gebeten worden (niet dat zoiets vaak voor komt maar toch).
Dat heb ik dus ook een keer meegemaakt een paar jaar geleden op de dance valley. We gingen met z'n allen naar de uitgang en het pad was omgeven door hele hoge container gevallen. Daar bovenop stonden dus beveiligers oid met honden. In de drukke menigte vielen mensen flauw en om die mensen uit de massa te halen werden ze op die containers getrokken. Toen greep een hond ook een meisje! Echt recht in haar gezicht begon ie woest te happen. Iedereen werd helemaal gek en die beveiliger trapte toen zijn hond van de container af. (niet aan onze kant, maar aan de lege kant) Ik neem aan dat dit een incident is, maar ik vond het echt afschuwelijk.
DIT heb ik gezien op de t.v en heb dit ooit op een forum geschreven,dacht hier , en werd toen voor gek uitgemaakt,dat kon nml niet :denken:
want hun hond trappen deden ze nooooit :roll:
Ik had het goed gezien dus!!
:boos:
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

ien schreef:
Dorien schreef:
DIT heb ik gezien op de t.v en heb dit ooit op een forum gegooit,dacht hier ,en werd toen voor gek uitgemaakt,dat kon nml niet :denken:
Hee, wat toevallig. Ja het is absoluut waar. Ik was er zelf bij en heb het met mijn eigen ogen gezien.
Groet,
Dorien
tineke

ien schreef:
Dorien schreef:
DIT heb ik gezien op de t.v en heb dit ooit op een forum geschreven,dacht hier , en werd toen voor gek uitgemaakt,dat kon nml niet :denken:
:boos:
Ja hoor dat heb ik ook weleens gezien en als ik het mij goed herinner was dat bij de engelsepolitiehonden opleiding.
Is toen nog een rel om geweest dacht ik omdat er stiekum opname van waren gemaakt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Ff over het als onschuldige omstander gebeten worden: het gebeurt niet vaak, maar ja als jij geen gehoor heb gegeven aan de vorderingen (=sommaties/bevel van een bevoegd politieambtenaar), ben je daar op dat moment niet meer rechtmatig en zou je idd een hond op je kunnen krijgen. Meestal weten ze heel goed wie de relschoppers zijn en worden de ergste er uitgepikt, maar als ik het zou zien gebeuren zorgde ik wel dat ik heeeeeeeeeeeel snel de andere kant op liep.
precies, ik zelf ben ook weleens bij voetbalwedstrijden geweest en ik heb alle ruimte gehad om uit de buurt te blijven van de honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
Nu even zonder dollen mag dan wel hopen dat ze controle over de honden weten te houden want als je ongewild bijvoorbeeld tussen voetbalrellen komt dan lijkt me dat niet zo'n pretje.
ik heb altijd de mogelijkheid gehad om me uit de voeten te maken als er iets dreigde te gaan gebeuren. Ik heb altijd zoiets van, als je niets wil, wordt je er niet in betrokken (qua bijtgebeuren met de honden etc.)
Je hebt het niet altijd voor het zeggen en uiteraard weet zo'n hond het verschil niet maar de begeleider wel mag ik hopen.
als het zo hectisch is ga je daar sowieso niet voor je plezier tussenlopen en ziet een agent ook niet wie nou relschoppers zijn en wie niet, want ook jochies van 10 jaar kunnen er wat van, als ze met een paar honderd man ineens op ze af rennen.
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Vind het heel vervelend dat dit soort filmpjes op het net komen en te zien zijn. Waarom? Omdat het er spectaculair uitziet en dat mensen het wel stoer vinden om het hun eigen hondje ook aan te leren.

Uiteindelijk komen ze dan in het asiel met een leuk schrijven erbij: met een goede baas een gouden hond.

Weet ik veel wat er met mijn hond is gedaan toen hij jong was. Maar als het er ook maar op lijkt alsof er geschoten wordt, heb ik hem niet meer onder controle. Als mensen schreeuwen of ruzie hebben is het mis met hem.

Een spectaculair filmpje om te zien, maar ik vind het jammer dat dit soort filmpjes gewoon op het net verschijnen. Men ziet niet wat er vooraf gaat aan zo'n training. Alleen maar het eindresultaat.
estelle

Volgens mij wordt er uitgebreidt medegedeeld dat er honden los gelaten gaan worden en dat men zich dus nog kan verwijderen, doet men dat dan niet tsja.....
speurneus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door speurneus »

groetjes Ina en de doggies
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

speurneus schreef:http://www.famtreasures.com/VIDEOS/WUSV2.wmv
WK te Breda IPO
Ehm....was in Eindhoven :mrgreen:
Was het WK Duitse Herders :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

super!!!!
speurneus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door speurneus »

Ja, das waar sorry :denken:
foutje bedankt
groetjes Ina en de doggies
rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

Dat is een mooi filmpje. :ok:
Echt mooi om te zien.
Wij hebben bij de KNPV gezeten met Shinto.
Maar helaas vanwege Erwin zijn rug kon hij hier niet mee doorgaan.
En ik ben niet sterk genoeg.
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bernadette schreef:Vind het heel vervelend dat dit soort filmpjes op het net komen en te zien zijn. Waarom? Omdat het er spectaculair uitziet en dat mensen het wel stoer vinden om het hun eigen hondje ook aan te leren.
dacht je nu werkelijk dat elke hond dit kon? :roll:
Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

mooi filpje is hier wel verschillende keren al geplaatst .

wij trainen ongeveer hetzelfde met onze honden maar bij ons staat er meer appel op en wij dragen geen mutsen :mrgreen:
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

malinois schreef:
Bernadette schreef:Vind het heel vervelend dat dit soort filmpjes op het net komen en te zien zijn. Waarom? Omdat het er spectaculair uitziet en dat mensen het wel stoer vinden om het hun eigen hondje ook aan te leren.
dacht je nu werkelijk dat elke hond dit kon? :roll:
Nee, dat denk ik niet... Dat zeg ik ook niet. Zeg alleen dat ik het jammer vind dat iedere boeren*** zijn hond gek kan maken om bepaalde dingen te doen.
Er op een gegeven ogenblik genoeg van hebben en ze dan weer herplaatsen of naar het asiel brengen.
Mijn hond vloog alles aan wat politie agenterig eruit zag :eek: . Is niet leuk, daarnaast wilde hij ook bijvoorbeeld rijdende auto's aanvliegen? Door het bestuurdersraampje heen...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bernadette schreef:Nee, dat denk ik niet... Dat zeg ik ook niet. Zeg alleen dat ik het jammer vind dat iedere boeren*** zijn hond gek kan maken om bepaalde dingen te doen.
Er op een gegeven ogenblik genoeg van hebben en ze dan weer herplaatsen of naar het asiel brengen.
Mijn hond vloog alles aan wat politie agenterig eruit zag :eek: . Is niet leuk, daarnaast wilde hij ook bijvoorbeeld rijdende auto's aanvliegen? Door het bestuurdersraampje heen...
ja dat zie je toch ook bijna elk weekend op het journaal als er weer ergens rellen geweest zijn. Alleen moet je dan wat meer opletten maar als je goed kijkt....
Natuurlijk is dat niet leuk als je zo'n hond hebt, maar is het je vooraf gezegd bij het asiel?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”