Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cane corso

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

billy schreef:
little-wolf schreef:
Mol schreef:elk doel met compentitie strijt of beoordeling van, is het niet toegestaan een hond voor te brengen met gecoupeerde oren.
enkel en alleen mag de staart gecoupeerd zijn en dit alleen als de hond gecoupeerd is in land van herkomst waar dit nog toegestaan is.
en ik vind persoonlijk dat het foei lelijk gedaan is

mol :8):
ff voor de zekerheid vragen, het mag dan dus ook als de hond hier gefokt is?
Neeeeeeeeeeeeeeeeee :mrgreen:
Groetjes Els
me dom. :roll:

ging over de staart.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

little-wolf schreef:
billy schreef:
little-wolf schreef:
Mol schreef:elk doel met compentitie strijt of beoordeling van, is het niet toegestaan een hond voor te brengen met gecoupeerde oren.
enkel en alleen mag de staart gecoupeerd zijn en dit alleen als de hond gecoupeerd is in land van herkomst waar dit nog toegestaan is.
en ik vind persoonlijk dat het foei lelijk gedaan is

ff voor de zekerheid vragen, het mag dan dus ook als de hond hier gefokt is?
Groetjes Els

ging over de staart.
nee die mag hier ook niet gecoupeerd worden alleen in landen waar het toe gestaan is mag het gedaan worden als de hond in kwestie ook daar geboren is

little-wolf
Zeer actief

Mol schreef:
little-wolf schreef:
billy schreef:
little-wolf schreef: ff voor de zekerheid vragen, het mag dan dus ook als de hond hier gefokt is?
Groetjes Els

ging over de staart.
nee die mag hier ook niet gecoupeerd worden alleen in landen waar het toe gestaan is mag het gedaan worden als de hond in kwestie ook daar geboren is

ok. tnx voor de uitleg.
heb soms een klein snappertje :roll:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

little-wolf schreef:
Mol schreef:
little-wolf schreef:
billy schreef: Neeeeeeeeeeeeeeeeee :mrgreen:
Groetjes Els

ging over de staart.

ok. tnx voor de uitleg.
heb soms een klein snappertje :roll:
Ach, alles wat je hierover nu al opslaat heb je al geleerd voor je KK1 cursus :wink:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Het invoeren van een gecoupeerde hond is ook verboden.
Je hond meenemen naar naar het buitenland en daar couperen is net zo illegaal. Walgelijk ook trouwens! :evil:
Iemand die hetzelfde had gedaan met een Staff kreeg daarvoor een aantal jaren geleden een zeer hoge boete.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
little-wolf
Zeer actief

Branka schreef:
Ach, alles wat je hierover nu al opslaat heb je al geleerd voor je KK1 cursus :wink:
yep.
maar ik denk da'k hier toch het meerendeel zal leren, dan wanneer ik op zo'n cursus doe. :roll:
Branka
moderator

little-wolf schreef:
Branka schreef:
yep.
maar ik denk da'k hier toch het meerendeel zal leren, dan wanneer ik op zo'n cursus doe. :roll:
Moet zeggen dat ik inderdaad al veel kennis uit de praktijk had. Door het werken op shows wist ik b.v. al de meeste kynologische termen en ook dat deel van de reglementen.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Branka schreef:
little-wolf schreef:
Branka schreef:
yep.
Moet zeggen dat ik inderdaad al veel kennis uit de praktijk had. Door het werken op shows wist ik b.v. al de meeste kynologische termen en ook dat deel van de reglementen.
das idd wel beter, vanuit de praktijk.
ik ben zo slecht in dat suffe theorie.
Branka
moderator

little-wolf schreef:
Branka schreef:
little-wolf schreef:
Branka schreef:
yep.
das idd wel beter, vanuit de praktijk.
ik ben zo slecht in dat suffe theorie.
Met goede docenten is het op zich wel interessant. Ik had wat dat betreft geluk. Maar goed, we gaan nu een beetje :offt:
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Sjalot schreef:Het invoeren van een gecoupeerde hond is ook verboden.
.
Nee Sjalot dit is niet waar, want je mag zelfs honden showen die in land van herkomst gecoupeerd zijn aan de staart.
En ik mag b.v gewoon een gecoupeerde cc in Italie kopen en deze meenemen naar Nederland.

En ik blijf erbij dat ik het helemaal de beslissing van Bie vindt en deze respecteerd.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

cane corso schreef:
.
Nee Sjalot dit is niet waar, want je mag zelfs honden showen die in land van herkomst gecoupeerd zijn aan de staart.
En ik mag b.v gewoon een gecoupeerde cc in Italie kopen en deze meenemen naar Nederland.

En ik blijf erbij dat ik het helemaal de beslissing van Bie vindt en deze respecteerd.
Alleen omdat het in Italie nog mag. Maar je mag dus niet je nederlandse hond laten couperen in een ander land.
Groetjes Els
Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

cane corso schreef:
.

Precies,mijn volgende dog komt ook uit Italie en dit wordt een gecoupeerde,want die zijn gewoon mooier :N: :sst: En over gedragsproblemen van andere honden af naar een gecoupeerde hond heb ik echter nog nooit iets van gemerkt.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
cane corso
Zeer actief

billy schreef:
cane corso schreef:
.

Alleen omdat het in Italie nog mag. Maar je mag dus niet je nederlandse hond laten couperen in een ander land.
Groetjes Els
Jawel dit mag wel omdat je het in een land laat doen waar het geen strafbaarfeit is. :boos:
Afbeelding
Branka
moderator

greatdane schreef:
cane corso schreef:
.

Precies,mijn volgende dog komt ook uit Italie en dit wordt een gecoupeerde,want die zijn gewoon mooier :N: :sst: En over gedragsproblemen van andere honden af naar een gecoupeerde hond heb ik echter nog nooit iets van gemerkt.
Deze hond komt niet uit Italië, maar uit Nederland en is daarheen gebracht om gecoupeerd te worden.
En gecoupeerde honden zijn niet mooier, die vind jij mooier. Net zoals ik honden met een paar hele oren mooier vind.
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Branka schreef:En gecoupeerde honden zijn niet mooier, die vind jij mooier. Net zoals ik honden met een paar hele oren mooier vind.
Dit zijn eindeloze discussies en hier moet je elkaar in respecteren. :wink: Maar ik heb er nog nooit een hond slechter van zien worden integendeel ik ken meer voordelen van couperen dan nadelen.
Afbeelding
billy
Erelid

cane corso schreef:
billy schreef:
cane corso schreef:
.

Groetjes Els
Jawel dit mag wel omdat je het in een land laat doen waar het geen strafbaarfeit is. :boos:
Dat is niet waar, jeetje zeg
Effe over mijn ras dan als voorbeeld.
Ik mag geen Russische terrier bezitten die gefokt is in Nederland en gecoupeerd is aan zn staart in Rusland.
Dan moet die hond gefokt zijn in Rusland en dan mag ik hier ook shows lopen.
Dus een Nederlandse russische terrier hier gefokt mag niet elders gecoupeerd worden, ook al mag het daar, dan moet de hond daar vandaan komen,
Ik verbaas me erover dat jullie dat niet weten.
Groetjes Els
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Vertel me waar ik deze wet/regel kan vinden.

Als het verboden is dan moet het dus ergens beschreven staan.!!!!!!!
Afbeelding
billy
Erelid

Dat weet ik niet :mrgreen: Ik weet wel dat het zo is omdat ik vanavond een russenfokker erover heb gebeld.
Dan zou ook het hele coupeerverbod geen zin hebben toch.
Ik mail morgen anders wel de fokker waar het te vinden is
Het lijkt me dat de fokker van bie dat ook wel weet hoe het zit

Groetjes Els
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

billy schreef:Dat weet ik niet :mrgreen: Ik weet wel dat het zo is omdat ik vanavond een russenfokker erover heb gebeld.
Dan zou ook het hele coupeerverbod geen zin hebben toch.
Ik mail morgen anders wel de fokker waar het te vinden is
Het lijkt me dat de fokker van bie dat ook wel weet hoe het zit

Groetjes Els
klopt els, het mag niet, je bent gewoon strafbaar... je mag alleen een gecoupeerde hond in het bezit hebben in Nederland als hij/zij gefokt/geboren en gecoupeerd is in een land waar het nog wel mag....of wanneer het uiteraard van voor het coupeer verbod is :wink:

je komt met zo'n hond niet op showd ed dus veel controle is er niet op... dus tja tuurlijk kan het, maar het mag gewoon niet.....
greatdane
Zeer actief

Afbeelding
billy
Erelid

Ja en :19:
Groetjes Els
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:
Groetjes Els
het enige zinnetje waar wat twijfel over kan zijn is dit...

de eigenaar van het dier papieren heeft waarmee hij/zij kan aantonen dat het dier niet in Nederland is gecoupeerd

maar ik heb hier al eens navraag over gedaan en het moet dan dus ook aantonen dat het dier ook niet in ned geboren is... :19:

dus....
greatdane
Zeer actief

billy schreef:
Groetjes Els
De Wet/Regel die ergens beschreven moest worden :19: Hier is ie :ok:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

greatdane schreef:
cane corso schreef:
.
Precies,mijn volgende dog komt ook uit Italie en dit wordt een gecoupeerde,want die zijn gewoon mooier :N: :sst:.
Smaken verschillen. Ik vind al die honden die vroeger aan oren en staart gecoupeerd waren en nu niet meer, nu veel mooier en beter ogen. . Maar vooral vind ik het bespottelijk om in een gezond lijf te gaan snijden.

Machtig zo'n mooie zwiepende staart waar ze mee kunnen spreken. Ik vind het vreselijk om zo'n afgeknipt stompje te zien kwispelen. Nog afgezien van het feit dat je een pup totaal onnodig dat soort vreslelijke dingen laat doorstaan. Het is maar een pup en een doodsnoodpiep, maar ach het is "mooier".

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Bie schreef: Ik vind het niet zielig en ik vind het ook geen verminking, mits het op een professionele gedegen manier wordt gedaan natuurlijk.
Dat wordt ook van clitorectomie gezegd in bepaalde landen. Zo gebeurd en er zitten zoveel voordelen aan en het is mooier.

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Bie schreef: Ik vind het niet zielig en ik vind het ook geen verminking, mits het op een professionele gedegen manier wordt gedaan natuurlijk.
Dat wordt ook van clitorectomie gezegd in bepaalde landen. Zo gebeurd en er zitten zoveel voordelen aan en het is mooier.

Anne
zught
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

cane corso schreef:Vertel me waar ik deze wet/regel kan vinden.

Als het verboden is dan moet het dus ergens beschreven staan.!!!!!!!
bel raad van beheer die zal het je vertellen.

ik vind gecouperde honden van rassen waar het hoord ook mooier alleen vind ik het lelijk gedaan bij jou hond.
echter moet je wel een beter reden hebben voor het couperen dan alleen omdat je het mooier vind de reden waar voor het gedaan werdt en wordt staat boven aan.

little-wolf
Zeer actief

starfleet schreef:
greatdane schreef:
cane corso schreef:
.
Precies,mijn volgende dog komt ook uit Italie en dit wordt een gecoupeerde,want die zijn gewoon mooier :N: :sst:.
Smaken verschillen. Ik vind al die honden die vroeger aan oren en staart gecoupeerd waren en nu niet meer, nu veel mooier en beter ogen. . Maar vooral vind ik het bespottelijk om in een gezond lijf te gaan snijden.
achja, zolang sterelisatie/castratie wel normaal is en voor het gemak van de mens gedaan wordt, moet hier ook niet over gezeurd worden.
little-wolf
Zeer actief

greatdane schreef:
Branka schreef:En gecoupeerde honden zijn niet mooier, die vind jij mooier. Net zoals ik honden met een paar hele oren mooier vind.
Dit zijn eindeloze discussies en hier moet je elkaar in respecteren. :wink: Maar ik heb er nog nooit een hond slechter van zien worden integendeel ik ken meer voordelen van couperen dan nadelen.
als ik de foto's zo zie van de d.d met gecoupeerde oren, blijft er nog aardig wat over om mee te communiceren.
mensen doen alsof heel het oor eraf gehaald wordt.
cane corso
Zeer actief

In de wet staat het ingrepenbesluit, dat zijn de ingrepen die verboden zijn om uit te voeren in Nederland. Niet over het houden van ... Het ministerie zelf heeft indertijd dit aangehaald met de Worddogshow. De Raad heeft toen dispensatie gevraagd om honden met gecoupeerde oren en staarten toe te laten. De Raad heeft geen dispensatie gekregen. Waarom? Omdat het niet een verbod was.De Raad zat hier helemaal fout.

Als ik een hond aan een Italiaan verkoop, en die coupeert zijn hond in Italie, mag ik die hond gewoon terug kopen. Die man heeft immers geen strafbaar feit gepleegd?

Maar ff andersom. In Amerika is het verboden om te blowen. Veel Amerikanen komen naar Nederland en struinen de coffeeshops af. Die worden in Amerika ook niet gestrafd omdat ze hier geblowd hebben.

Nog een voorbeeld. Hier is de max. snelheid 120 km, als ik in Italie 150 km rij op wegen waar dat in Italie is toegestaan, wordt ik ook niet gestrafd in Nederland. Ik heb nl in Italie niets strafbaars gedaan.

Er ligt jurisprudentie over een fokker van bouviers, die zijn hele nest in Belgie heeft laten couperen (toen het in Belgie nog mocht). De Raad weigerde het nest de chippen. Die fokker is het hogerop gaan zoeken en uiteindelijk hebben de puppen gewoon een stamboom gehad omdat die fokker geen strafbaar feit heeft gepleegd, immers in Belgie is het niet verboden.

Dat je geen gecoupeerde honden mag importeren is helemaal onzin, dat mag gewoon, je mag ze aankeuren, maar als ze aan de oren gecoupeerd zijn mag je ze alleen showen als ze voor een bepaalde datum geboren zijn.

Fokken mag gewoon. Dat mag weer niet met een in Nederland geboren hond die gecoupeerd is....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”