Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet ik nou doen...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Wat moet ik nou doen...

Ongelezen bericht door Lysette »

Het lijkt wel of Job het allemaal een beetje zat is. Sinds ik weet dat hij HD heeft ben ik gestopt met breitensport en heb alle actie trucjes stopgezet. Ik train nog wel met hem maar allerlei trucjes die weinig tot niet belastend zijn voor zijn heupen. Hij vindt het allemaal opzich wel leuk alleen hij mist iets... Nu had ik van de week de tunnel neergelegd en toen zag je hem gewoon echt opleven. Die oogjes echt van: YES en hij heeft ook echt heerlijk door die tunnel geraced en er een paar keer overheen gesprongen en alles :roll: Gewoon weer echt Job.
Ook met wandelen is het allemaal een beetje of het hem allemaal niet meer zo boeit. Als ik hem roep komt ie wel aangesjokt maar zijn koekje hoeft hij niet (werd eerder altijd half uit mn hand gerukt). Hij vindt het wel weer helemaal super om achter Flint (vriendinnetje ) aan te racen, en dan natuurlijk lekker scherp draaien enzo...
Ik weet het gewoon niet meer. Job is echt een hond die gemaakt is om te rennen, springen en klauteren en ik dacht dat ik er wel redelijk in geslaagd was hem vervangend werk te bieden maar ik denk dat hij op deze manier ook niet echt gelukkig is... :cry:
Ik zit er nu ook weer aan te denken om toch maar weer te beginnen met breiten en dan maar extra pijnstillers die dagen....
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Lastig! Heb je enig idee hoeveel pijn hij heeft als hij bv Breitensport doet? Als hij echt pijn heeft tijdens en na de Breitensport zou ik het niet doen, of je moet hem eventueel extra pijnstillers geven. Maar een hond die geen lol in zijn leven heeft omdat hij niks meer mag is natuurlijk ook niks.
Houdt hij van zwemmen? Kun je hem daar moe en tevreden mee krijgen?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:Lastig! Heb je enig idee hoeveel pijn hij heeft als hij bv Breitensport doet? Als hij echt pijn heeft tijdens en na de Breitensport zou ik het niet doen, of je moet hem eventueel extra pijnstillers geven. Maar een hond die geen lol in zijn leven heeft omdat hij niks meer mag is natuurlijk ook niks.
Houdt hij van zwemmen? Kun je hem daar moe en tevreden mee krijgen?
Hij heeft wel last daarna als ik hem geen extra pijnstillers geef dus hij zal wel extra moeten krijgen...
Zwemmen doet hij nog niet maar hij wordt wel steeds minder bang van water. Hij gaat nu al tot halverwege zijn buik het water in en van de zomer wil ik een keer mee het water in om het echt te leren zwemmen. Maar tevreden krijg ik hem daar niet mee. Hij gaat ook alleen het water in achter Flint aan en die zie ik dus niet iedere dag... En aporteren vindt ie niks aan :denken:

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Poeh..... heel erg moeilijk dit :denken:

Zelf heb ik een beetje de stelling 'liever een korter en leuker leven dan een langer en saai leven', maar ik begrijp heel goed dat het erg moeilijk is als je hond er werkelijk pijn van heeft.

Zoals je misschien weet is Kaya aan ed geopereerd en heeft ze flinke artrose in beide voorpoten. Ik laat haar niet alles doen, maar wel heel veel en soms ook dingen die slecht voor haar voorpoten zijn. Zo is een balletje of stok apporteren haar lust en haar leven en verrot slecht voor haar voorpoten.
Toch doe ik dit wel; weliswaar met mate en dus niet zo lang, maar ik wil het haar niet helemaal ontnemen.

Misschien kan je toch nog een tussenweg vinden? De dingen eruit pikken bij breitensport die het minst belastend zijn voor zijn heupen, maar die hij toch heel leuk vindt?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Stang schreef:Poeh..... heel erg moeilijk dit :denken:

Zelf heb ik een beetje de stelling 'liever een korter en leuker leven dan een langer en saai leven', maar ik begrijp heel goed dat het erg moeilijk is als je hond er werkelijk pijn van heeft.

Zoals je misschien weet is Kaya aan ed geopereerd en heeft ze flinke artrose in beide voorpoten. Ik laat haar niet alles doen, maar wel heel veel en soms ook dingen die slecht voor haar voorpoten zijn. Zo is een balletje of stok apporteren haar lust en haar leven en verrot slecht voor haar voorpoten.
Toch doe ik dit wel; weliswaar met mate en dus niet zo lang, maar ik wil het haar niet helemaal ontnemen.

Misschien kan je toch nog een tussenweg vinden? De dingen eruit pikken bij breitensport die het minst belastend zijn voor zijn heupen, maar die hij toch heel leuk vindt?
ja zo denk ik ook monky heeft ook artrose in zijn voorpoten en meneer is behoorlijk actief en weet zeker dat hij diep ongelukkig is als hij sommige dingen niet meer mag doen dus ik doe het wel maar wel met mate ik geef hem een standaard dosis primeval maar als ik merk dat hij last heeft geef ik hem een paar dagen extra primeval door die primeval hoeft monky gelukkig nog niet aan de pijnstillers en dat probeer ik zo lang mogenlijk uit te stellen
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Dat is dus de reden dat wij Ghaya (En Sam) gewoon alles laten doen wat ze wil. Wij beperken haar nergens in. Wil ze achter ballen aanracen; prima. Wil ze de bal uit de lucht vangen; prima. Wil ze met haar vriendje Ullic spelen; prima. Wil ze heuvels op en af rennen; prima.

Ik heb net als mijn voorgangers liever dat ze iets minder oud wordt maar wel heeft genoten dan dat ik haar bijv. tot haar 13e bij me heb zonder dat ze mag wat ze het liefst doet.

Ghaya is ook een hond die ik niet tevreden kan houden als ze bovenstaande dingen niet zou mogen doen.
Natuurlijk kan ik elke dag een spoortje uittrappen voor d'r of binnen zoekspelletjes doen maar het ravotten en het denderen door het bos heeft ze ook gewoon nodig.
Als Ghaya loops is mag ze 3 weken niet mee met de rest en ik merk dan alleen al de impact daarvan op haar.

Overigens slikt Ghaya geen medicijnen. Sam ook niet.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Als ik zou moeten kiezen, koos ik voor het leuke leven zonder beperkingen maar met medicatie om pijn te vermijden.

Liever kort maar leuk, dan lang maar saai...

Een vriendin van me zit op dit moment met hetzelfde, flatcoat van 7 jaar met spondylose en felle artrose in de achterpoten. Ze is gestopt met flyball en agility omdat springen voor hem bijna niet meer mogelijk was, maar de jachttraining geeft ze niet op omdat hij er zo gek op is. Voor de rest mag hij alles, maar hij krijgt dus wel vaak medicatie.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

estelle schreef:Dat is dus de reden dat wij Ghaya (En Sam) gewoon alles laten doen wat ze wil. Wij beperken haar nergens in. Wil ze achter ballen aanracen; prima. Wil ze de bal uit de lucht vangen; prima. Wil ze met haar vriendje Ullic spelen; prima. Wil ze heuvels op en af rennen; prima.
Ik doe hetzelfde met Nika. Ben wel gestopt met behendigheid maar voor de rest doet en mag ze alles. Als ik Marouck op het KNPV-terrein wat in het bos ligt weleens over de haag laat springen en Nika wil dat ook dan doet ze dat ook maar :wink: :wink: Nika slikt ook geen medicijnen, alleen op dagen dat ze echt zichtbaar last heeft geef ik haar wat metacam. Dit komt misschien 1 of 2x per maand voor.

Ik zou dus de breiten weer oppikken als dat is wat ie mist, hij geeft zelf wel aan als het teveel voor hem is. Misschien dat hij dan geen 6 parcoursjes loopt tijdens de training maar 4....dat geeft niks :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bij Donar zei ik ook altijd liever 5 jaar genieten dan 8 jaar mee gaan en nooit wat mogen. Maar daar ben ik wel een beetje op terug gekomen na Alano. Die heb ik dus wel laten opereren en ik ben er heel blij om, mijn hond gaat nu net zo lang mee als dat hij normaal ook zou gaan. Niets een paar jaar eerder maar wel veel plezier, dankzij de operatie nu juist een paar jaar langer met heel veel plezier en bovenal geen pijn :wink:

Wat geef je voor pijnstillers?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:
Ik geef rimadyl en sacha's blend om het soepel te houden.

Ik ben ook wel van liever een korter fijn leven dan een lang, saai leven. Ik had alleen gehoopt dat ik hem met minder belastende dingen tevreden kon houden maar daar is hij dus echt het type hond niet voor...
Morgen gaat ie mee naar de breiten, en de Aschutting doen we gewoon niet (2e hindernis in de reeks dus we starten gewoon wat later :mrgreen: ) :cheer:

Ik ben benieuwd hoe hij het weer vindt :ok:

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
estelle schreef:
Ik zou dus de breiten weer oppikken als dat is wat ie mist, hij geeft zelf wel aan als het teveel voor hem is. Misschien dat hij dan geen 6 parcoursjes loopt tijdens de training maar 4....dat geeft niks :wink:
Dat is dus een beetje het probleem. Je ziet het in eerste instantie niet aan hem. Hij rent gewoon door :denken: Met wandelen mag hij ook nog wel alles maar dat is dus niet genoeg :S Ik zie het pas als we thuis zijn en hij gaat liggen slapen, net of hij het dan pas gaat voelen....

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:Bij Donar zei ik ook altijd liever 5 jaar genieten dan 8 jaar mee gaan en nooit wat mogen. Maar daar ben ik wel een beetje op terug gekomen na Alano. Die heb ik dus wel laten opereren en ik ben er heel blij om, mijn hond gaat nu net zo lang mee als dat hij normaal ook zou gaan. Niets een paar jaar eerder maar wel veel plezier, dankzij de operatie nu juist een paar jaar langer met heel veel plezier en bovenal geen pijn :wink:

Ja, maar opereren is niet altijd een mogelijkheid :19: aan artrose opereren (zoals bv bij Kaya) of aan sommige soorten van hd, kan gewoon niet.
Anders zou ik uiteraard ook voor een operatie kiezen zodat er geen vooruitzicht is dat ze straks met 6 of 7 jaar misschien nauwelijks meer kan opstaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:
estelle schreef:
Dat is dus een beetje het probleem. Je ziet het in eerste instantie niet aan hem. Hij rent gewoon door :denken: Met wandelen mag hij ook nog wel alles maar dat is dus niet genoeg :S Ik zie het pas als we thuis zijn en hij gaat liggen slapen, net of hij het dan pas gaat voelen....
Dat is hier precies hetzelfde: tijdens het spelen/rennen gaat ze gewoon door. Als het aan Kaya ligt dus uuuuuuuuuuren.
Op een gegeven moment weet je wel wat je hond wel of niet kan hebben en tot hoe ver je kan gaan. Een enkele keer overkomt het me nog dat we toch teveel hebben gedaan en dan mankt ze een dag, maar gelukkig is dat zelden.

Ook hier trouwens nog steeds medicijnvrij. Ik heb wel Rimadyl liggen, maar dat is echt maar zeer zelden dat ik dit moet geven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Lysette schreef:
Inge schreef: Ik zou dus de breiten weer oppikken als dat is wat ie mist, hij geeft zelf wel aan als het teveel voor hem is. Misschien dat hij dan geen 6 parcoursjes loopt tijdens de training maar 4....dat geeft niks :wink:
Oh...da's wel jammer....voordat ik wist dat Nika HD had gaf ze het eigenlijk al aan, ze rende namelijk het behendigheidsparcours af richting de kantine. Toendertijd dacht ik dat ze gewoon wat dwars was, achteraf bleek dus dat dat haar manier was om aan te geven dat ze last had.
Bij Nika zie je het verder ook niet, ze geeft geen pijn aan. Het enige wat ik zie is dat ze haar staartje plat houdt en heel soms wat stijf loopt als ze last heeft. Maar daar ben ik ook pas achtergekomen toen ze 2 jaar geleden verlamd in haar mand lag omdat ze zich gewoon geforceerd bleek te hebben. :jank: Als ze dus nu met haar staartje plat loopt, krijgt ze wat metacam. Gelukkig heeft ze aan een hele lichte dosis dan voldoende. Tegenwoordig begint ze wel wat beter haar energie te verdelen, als we een aantal dagen flinke wandelingen hebben gemaakt rent ze wat minder en blijft wat meer bij mij in de buurt lopen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Stang schreef:
Brigitte schreef:Bij Donar zei ik ook altijd liever 5 jaar genieten dan 8 jaar mee gaan en nooit wat mogen. Maar daar ben ik wel een beetje op terug gekomen na Alano. Die heb ik dus wel laten opereren en ik ben er heel blij om, mijn hond gaat nu net zo lang mee als dat hij normaal ook zou gaan. Niets een paar jaar eerder maar wel veel plezier, dankzij de operatie nu juist een paar jaar langer met heel veel plezier en bovenal geen pijn :wink:

Ja, maar opereren is niet altijd een mogelijkheid :19: aan artrose opereren (zoals bv bij Kaya) of aan sommige soorten van hd, kan gewoon niet.
Anders zou ik uiteraard ook voor een operatie kiezen zodat er geen vooruitzicht is dat ze straks met 6 of 7 jaar misschien nauwelijks meer kan opstaan.
Een recectie kan bijna altijd, de ellebogen is wat anders natuurlijk. Alano had de arthrose van een oude hond in zijn heupen, maar omdat je bij een recectie alleen wat weghaald en er niets voor in de plaats komt kan er dus niets meer gaan slijten en niets meer pijn doen.

Een asielhond bij ons heeft na 2 mislukte bekkenkantelingen een recectie gehad en die loopt nu als een kieviet.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:
Stang schreef:

Een recectie kan bijna altijd, de ellebogen is wat anders natuurlijk. Alano had de arthrose van een oude hond in zijn heupen, maar omdat je bij een recectie alleen wat weghaald en er niets voor in de plaats komt kan er dus niets meer gaan slijten en niets meer pijn doen.

Een asielhond bij ons heeft na 2 mislukte bekkenkantelingen een recectie gehad en die loopt nu als een kieviet.
Dus bij iedere vorm van hd kan een recectie gedaan worden? met grote kans op succes?

Waarom gebeurt dat dan niet vaker? als een hond hiermee pijnvrij door het leven kan dan lijkt mij dit een uitstekende oplossing.
Afbeelding
A good dog never dies...

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Over die optie heb ik ook nagedacht. Alleen toch niet voor gekozen. Maar dat komt ook meer door Job's karakter. Ik kan hem geen 3 maanden in een bench of kleine ruimte doen want dan flipt ie (hij kan niet tegen benches of überhaupt een hek voor z'n neus). Bovendien is voor hem het gesjouw naar de dierenarts echt niks. Hij stresst daar echt de pan uit, net als vandaag moest ik erheen voor entingen, dan is hij echt 2 dagen moe door de stress :denken: En daarom is fysiotherapie ook weer niks. Dus dan maar op pijnstillers, het is verre van ideaal maar ik hoop dat ik voor hem de beste keus heb gemaakt...

Job staat nu op 's ochtends een half tablet, 's avonds een kwart. Ik kreeg de tip om één dosis 's ochtends te geven maar toen was ie overdag helemaal wild en 's avonds verrekte hij van de pijn. Leek me ook niet echt de bedoeling :denken: Morgen verdubbel ik het denk ik, en dan even kijken hoe hij daarop reageert...

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Lysette schreef:
estelle schreef:
Dat is hier precies hetzelfde: tijdens het spelen/rennen gaat ze gewoon door. Als het aan Kaya ligt dus uuuuuuuuuuren.
Op een gegeven moment weet je wel wat je hond wel of niet kan hebben en tot hoe ver je kan gaan. Een enkele keer overkomt het me nog dat we toch teveel hebben gedaan en dan mankt ze een dag, maar gelukkig is dat zelden.

Ook hier trouwens nog steeds medicijnvrij. Ik heb wel Rimadyl liggen, maar dat is echt maar zeer zelden dat ik dit moet geven.
Ja dat is bij Job dus ook. Stomme honden :boos: :mrgreen:

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Lysette schreef:
Inge schreef: Ik zou dus de breiten weer oppikken als dat is wat ie mist, hij geeft zelf wel aan als het teveel voor hem is. Misschien dat hij dan geen 6 parcoursjes loopt tijdens de training maar 4....dat geeft niks :wink:
Oh...da's wel jammer....voordat ik wist dat Nika HD had gaf ze het eigenlijk al aan, ze rende namelijk het behendigheidsparcours af richting de kantine. Toendertijd dacht ik dat ze gewoon wat dwars was, achteraf bleek dus dat dat haar manier was om aan te geven dat ze last had.
Bij Nika zie je het verder ook niet, ze geeft geen pijn aan. Het enige wat ik zie is dat ze haar staartje plat houdt en heel soms wat stijf loopt als ze last heeft. Maar daar ben ik ook pas achtergekomen toen ze 2 jaar geleden verlamd in haar mand lag omdat ze zich gewoon geforceerd bleek te hebben. :jank: Als ze dus nu met haar staartje plat loopt, krijgt ze wat metacam. Gelukkig heeft ze aan een hele lichte dosis dan voldoende. Tegenwoordig begint ze wel wat beter haar energie te verdelen, als we een aantal dagen flinke wandelingen hebben gemaakt rent ze wat minder en blijft wat meer bij mij in de buurt lopen. :wink:
Job snapt dus echt niet dat je het beter kunt verdelen :denken: :mrgreen: Ben wel blij dat ik nu zie als hij pijn heeft, die oogjes dan.... :cry:

monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Lysette schreef:Over die optie heb ik ook nagedacht. Alleen toch niet voor gekozen. Maar dat komt ook meer door Job's karakter. Ik kan hem geen 3 maanden in een bench of kleine ruimte doen want dan flipt ie (hij kan niet tegen benches of überhaupt een hek voor z'n neus). Bovendien is voor hem het gesjouw naar de dierenarts echt niks. Hij stresst daar echt de pan uit, net als vandaag moest ik erheen voor entingen, dan is hij echt 2 dagen moe door de stress :denken: En daarom is fysiotherapie ook weer niks. Dus dan maar op pijnstillers, het is verre van ideaal maar ik hoop dat ik voor hem de beste keus heb gemaakt...

Job staat nu op 's ochtends een half tablet, 's avonds een kwart. Ik kreeg de tip om één dosis 's ochtends te geven maar toen was ie overdag helemaal wild en 's avonds verrekte hij van de pijn. Leek me ook niet echt de bedoeling :denken: Morgen verdubbel ik het denk ik, en dan even kijken hoe hij daarop reageert...
wij hebben ook onwijs moeite om monky rustig te houden tot het dus moest omdat monky zijn kruisband heeft gescheurd wij hebben voor een operatie gekozen (TPLO) die een langere revalidatie tijd nodig heeft omdat deze in de toekomst minder problemen op leverd dan een bandje ertussen hier hebben we voor gekozen omdat monky al 2 slechte voorpoten heeft ik stond eigenlijk (heel vreemd misschien) op het punt om hem in te slapen :jank: omdat ik dacht dat hij dan waarschijnlijk 3 slechte poten zou hebben en ik weet zeker dat dat echt geen leuk leventje voor hem is (er gaat echt zoveel door je heen op zulke momenten) nu zijn we uit de revalidatie periode en je merkt niks meer aan zijn poot heb al een aantal honden gezien die op de normale manier zijn geopereerd en die hebben na lange tijd nog steeds last van hun poten overigens kreeg hij de gehele periode kalmeringsmiddelen voor een hond van 60 kilo (hij weegt 35 kilo) en nog was hij te druk pffff (niet voor ons maar voor zijn pootje was hij nog te heftig) maar nu weet ik wel dat we er goed aan hebben gedaan om voor die operatie te kiezen al was ie 5 maanden niet te genieten
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Vorig jaar kreeg ik te horen dat Max zware hd heeft. Ik kreeg meteen erbij te horen dat hij eigenlijk niet meer los mocht, geen lange wandelingen meer enz. Ik heb toen een paar weken rustig aan gedaan, maar daarna heb ik hem weer lekker laten rennen. Want zonder die goed bespiering in zijn achterhand zou hij nooit zo goed kunnen lopen. Ik zag ook dat Max er niet veel plezier meer in had. Toen dacht ik: Liever een hond die misschien niet zolang leeft maar een heel fijn leven heeft gehad dan een hond die mooi oud wordt en nauwelijks plezier heeft gehad. Toen was de beslissing snel genomen. Elk weekend met hem naar de hei of andere wandelingen en je ziet hem echt genieten :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Job heeft vandaag weer heerlijk over de baan geracet :ok: Hij vond het echt heerlijk :cheer: Hij is helemaal moe nu en ik denk de volgende keer toch nog ietsje meer rimadyl. Maar goed, dit had hij echt gemist dus het moet maar...
Oh ja hij heeft ook nog even met een hondje staan bakkesen. Die ging hem even attacken maar dat pikte die niet. Hij voelde zich daarna best stoer :roll: Hoop alleen dat dit een eenmalige actie is :denken:

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Lysette schreef:Job heeft vandaag weer heerlijk over de baan geracet :ok: Hij vond het echt heerlijk :cheer: Hij is helemaal moe nu en ik denk de volgende keer toch nog ietsje meer rimadyl. Maar goed, dit had hij echt gemist dus het moet maar...
Oh ja hij heeft ook nog even met een hondje staan bakkesen. Die ging hem even attacken maar dat pikte die niet. Hij voelde zich daarna best stoer :roll: Hoop alleen dat dit een eenmalige actie is :denken:
Fijn dat hij en jij dan dus ook, zo hebben genoten van de training :ok:

Het blijft schipperen natuurlijk. Barousse heeft arthrose in haar linkerelleboog. Ik rem haar wel af, soms. Ik liet haar ook lange tijd haar gang gaan maar vind toch dat ze als ze onbeperkt ragt dat ze dan wel erg veel last heeft 's avonds. Ze krijgt dan rimadyl maar ik wil toch ook wel een beetje zuinig op haar zijn. Ik heb ook een grote fietskar gekocht zodat ze mee kan op fietstochten maar niet de hele tijd ernaast hoeft te lopen. Behendigheid ben ik mee gestopt maar... zij gaf ook echt aan niet meer te willen springen. Soms lijn ik haar aan als ze in een hele wilde bui is, dat gebeurt na het zwemmen/apporteren. Dan moet ze even kalm worden anders blijft ze de hele wandeling woeste beweging nemen wat ze erna weer moet bezuren.
Ook in de auto heb ik een kussen liggen en bij het kamperen gaat voor haar een extra dik kussen mee, op de harde grond liggen dat is echt niet goed voor haar poot.
Ze mag wel veel blijven doen maar ik toom haar zo nu en dan wel in.
Maar goed, bij haar kan dat ook relatief simpel als ze maar een keer per dag echt uit haar bol kan gaan.

Groet, Sieneke
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik deed dat met mijn ouwe hond ook, als we naar het strand gingen kreeg ie van tevoren een pijnstiller en dan nog 2 keer en dan had ie er niet zoon last van.
Je moet wel voor de inspanning de dosis verhogen, dat werkt het best. En eventueel erna nog 1 keer meer geven.

Welke tranquilizer kreeg Monkey?
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”