Om te beginnen moest Kaya afliggen. Hond gaat dus af, begeleider gaat 30 meter verder staan met de rug naar de hond toe gedurende ongeveer 10 minuten.
Dit was het resultaat:

Afijn, dan moet er nog maar weinig fout gaan of je zakt, dus de moed zonk me toen al aardig in de schoenen.
De start voor het appelgedeelte:

Een gelukkig attente Kaya!
Dan is er een stuk volgen inclusief keerwendingen, snel en achtereenvolgens langzaam volgen.

Dit ging gelukkig redelijk goed.
Hierna gaat de hond eerst aangelijnd door een groep mensen (linksom/rechtsom)

en daarna dus aflijnen en het hele parcours los doen.
Hier ging het even mis, want Pieter, mijn man, was meegekomen ( :N: nooit doen!!!!) en Kaya zocht dus naar Pieter

Met het los door de groep lopen, wilde ze naar de toeschouwers toe om Pieter te zoeken. Gelukkig bleef ik rustig staan en riep haar weer bij me, wat ze meteen deed, zodat dit niet al teveel punten kostte.
Hierna volgde het los volgen (incl. keerwendingen, snel en langzaam volgen):

Keurig Kaya

Inmiddels was ik wit weggetrokken van de zenuwen. Kaya was eigenlijk te wild en reageerde enorm op mijn stress en het feit dat Pieter was meegekomen.
Afijn, met de moed der wanhoop dan de zitoefening: terwijl je doorloopt moet de hond gaan zitten, begeleider loopt 30 meter door, keert zich om en gaat weer rustig naast de hond staan terwijl de hond blijft zitten.
Kaya ging perfect zittten..... maar helaas....... ze ging staan toen ik terugliep

Weer een paar puntjes.......

Voor de laatste oefening van het A-gedeelte gooide ik alles uit de kast: het afgaan terwijl je doorloopt, 30 meter doorloper, omdraaien, hond voor roepen en aan de voet laten gaan.

En hier liet Kaya zien wat ze waard is!!! Werkelijk een sublieme oefening: afgaan perfect, kaarsrecht kwam ze op me afgerend bij commando zonder inwerking, recht voor me bleef ze keurig zitten en zonder een enkele moeite ging ze perfect aan de voet.
Terug naar de keurmeester met de zekerheid dat ik gezakt was, maar ze is toch m'n lieve meid hoor! Knap gedaan Kaya!! Vrouwtje deed het niet best, maar jij wel!

Toen volgde de beoordeling van de keurmeester: af blijven liggen zwaar onvoldoende (joh

Door de groep lopen met kleine afwijking van Kaya was zeer goed opgelost, de zit-oefening: jammer dat ze opstond, maar de af-oefening was zo perfect en de hond was zo attent en had veel potentie dat we werkelijk OP Z'N REET af GESLAAGD ZIJN

Op naar het b-gedeelte......... pffff....... doodmoe inmiddels.......
We moesten van locatie wisselen en met de auto richting ergens in A'dam bij een verkeersplein

Kaya deed het slecht, ze bleef Pieter zoeken en ze was inmiddels compleet van slag.
Maar dit was het sociale gedeelte en gaat er hoofdzakelijk om dat ze niet schrikt en niet agressief reageert. Dat deed ze dus niet.
Toen naast een fietspad laten zitten terwijl een brommer, fietser en jogger voorbijkomt. Ging ook goed.
Vastbinden aan een hek, begeleider uit het oog, dan wordt de hond aangehaald (kijken of ze niet agressief reageert) en wordt er met een andere hond langsgelopen.
Weer terug naar onze eigen locatie, hond los op het veld en spelen met de keurmeester en de hond terugroepen. Nou dat was allemaal het probleem niet

Moe maar voldaan en natgeregend........ knappe Kaya

En nog een hele leuke verrassing: de mensen van de Werkgroep hadden een maaltijd voor ons gemaakt! Patatjes, schnitzel en salade! Yammieeee!