Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doe je in zo'n situatie?
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Gewoon een enge Hedder kopen.
Op de een of andere manier zorgen andere mensen altijd dat hun hond niet bij Molli in de buurt komt. Helemaal niet als Molli gaat blaffen of borstelen. Is er toch een hond die niet komt als hij geroepen wordt dan komen de baasjes die hond altijd heel snel weer ophalen. Blijkbaar willen de meeste baasjes niet dat hun hond op z'n plaats gezet wordt door een grote herder. Ik blok andere honden ook wel door voor Molli te gaan staan, zodat Molli niet het idee krijgt dat ze het zelf op mag lossen. En dan gewoon de andere kant op lopen en de vreemde hond negeren. Vreemde honden hoeven mijn hond niet op hun plaats te zetten, net zoals mijn honden ook geen vreemde honden op hun plaats hoeven te zetten.

- Zoie
- Zeer actief
Ik heb besloten om nooit meer een discussie met een eigenaar aan te gaan als ik hem vraag zijn hond bij zich te houden. Ze doen het,of ze doen het niet, maar discussieren is zinloos en roept te veel ergenis in mij op.Baily schreef:Ik ben de laatste tijd met Buck ook steeds vaker in een situatie waarbij er kans is op vechten.
Ik kan Buck goed terugroepen en hij blijft ook bij mij maar nou had ik gisteren tot twee keer aan toe dat de andere hond niet teruggeroepen wordt.
Als de andere hond niet is aangelijnd en Buck ook niet dan mag hij van mij best met andere honden spelen. Maar als ik zie dat het fout gaat dan roep ik hem dus direct terug, en dan komt hij ook naar me toe.
Dan loop ik verder met hem, maar gisteren tot twee keer toe loopt die andere hond dan mee. En die wordt dan niet terug geroepen. Dus ik zeg de eerste keer tegen die eigenaar, 'ik wil niet dat ze vechten, roep je hond a.u.b. eventjes terug. Zegt ze "o, maar dat geeft niet hoor, hij moet het maar een keertje leren dat niet elke hond eht leuk vind dat hij op ze af komt denderen". Ik zeg "en toch wil ik graag dat u uw hond terugroept want ik wil niet dat mijn hond vecht". Zegt ze "nee, vechten moet ook niet, maar op zijn plaats zetten mag toch wel". Terwijl ik met een paar grommende borstelende honden die om elkaar en mij heendraaiden stond. Toen kwam ze toch haar hond maar halen. Ik pak Buck dus niet vast als hij zo is en de andere hond is ook nog los, want dan gaat hij helemaal uitvallen als hij vast zit en ik wil niet dat hij een vervelende associatie krijgt bij andere honden dus dat doe ik niet. Hij blijft gelukkig gewoon bij me staan.
Tweede keer liepen die mensen de hele tijd achter me. Ik zou persoonlijk een andere route kiezen als ik merkte dat het hommeles wordt met de andere hond, maar zij liepen alleen maar achter me te discusieren over hoe de honden aan het borstelen waren en lieten er een heel hondenboek op los volgens mij in de discussie ddie ze erover aan het voeren waren. En ik maar zweten. Buck bij me houden, en de andere hond proberen te blokkeren. Ik ben de discussie niet aangegaan en ben steeds harder gaan lopen. maar wat moet je dan nog doen om andere mensen duidelijk te maken dat je er niet van gedient bent.
Voordat ik Buck had ben ik nooit in deze situaties gekomen omdat mijn andere honden of honden negeren of met vrijwel iedere hond goed overweg kunnen. Maar nu kom ik ieder vooroordeel in eht echt tegen.Kleine hondjes worden opgetild als ze Buck zien en noem maar op.
Ik heb nu regelmatig kans op ruzie terwijl ik zeker twee en een half jaar daar nooit mee te maken heb gehad.

Heel herkenbaar maar ook wel vaak om te lachen vind ik wat mensen dan zeggen om te laten weten dat de hond niet vast gaat.Zoie schreef:
Ik heb besloten om nooit meer een discussie met een eigenaar aan te gaan als ik hem vraag zijn hond bij zich te houden. Ze doe het,of ze doen het niet, maar discussieren is zinloos en roept te veel ergenis in mij op.
Van simpelweg ik kan hem niet onder appel zetten tot ,de allerleukste die ik ooit gehoord hebt en tevens de meest onzinnige, mijn hond is een hele speciale reincarnatie en ik moest dus eigenlijk blij zijn dat hij mijn hond lastig viel.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Whahahaha Tineke, dat meen je niet!
Is dat echt gezegd?
Enne Martine, dit is de eerste keer dat dit gebeurt, Jinx heeft er verder niks aan overgehouden, dus waarom zou ik haar meteen bach bloesem geven? Ik heb t niet eens in huis. Het kan altijd gebeuren, zoiets, helaas. De reden dat ik Jinx niet losliet was omdat we naast een autoweg op de stoep liepen, en mijn meisje gek is op rijdende auto's (ze wil er altijd naartoe) dus dat leek me niet slim.
Is dat echt gezegd?
Enne Martine, dit is de eerste keer dat dit gebeurt, Jinx heeft er verder niks aan overgehouden, dus waarom zou ik haar meteen bach bloesem geven? Ik heb t niet eens in huis. Het kan altijd gebeuren, zoiets, helaas. De reden dat ik Jinx niet losliet was omdat we naast een autoweg op de stoep liepen, en mijn meisje gek is op rijdende auto's (ze wil er altijd naartoe) dus dat leek me niet slim.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
onzin! Als een hond gewoon bij z'n baas blijft vind ik het best als hij losloopt.... zolang hij mij maar niet lastig valt.. of dat nu mag of niet... als anderen er geen last van hebben is het geen probleem.martine schreef:Zelf als ik zie dat een hond niet aan de lijn is,
kaffer ik de eigenaar al uit ik wacht niet om te zien of die wel of niet sociaal is.
Als jij meteen begint te kafferen maak jij dus een probleem niet de hond

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Wat ik dus nog niet heb meegemaakt, maar wel eens aan denk is dat als ik met een van onze honden fiets (aan de springer omdat ik dat het fijnst en voor onze honden het veiligst vindt) er dan een hond op ons af komt. Dan is die springer natuurlijk niet meer veilig, want onze hond zit er aan vast en kan zich niet verdedigen en heeft kans dat als ik val dat de fiets op de hond terecht komt oid.
Dus als ik nu ergens fiets en zie iemand met een hond lopen die ik inhaal en die mij dus van achteren niet aan ziet komen roep ik altijd van te voren: "Pas op". Dan draaien ze om en denken volgens mij dat ik het tegen onze hond heb, maar ondertussen zien ze mij wel aankomen en houden hun hond wat korter.
Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren anders.
Loopt nu nog steeds goed af, afkloppen......
Dus als ik nu ergens fiets en zie iemand met een hond lopen die ik inhaal en die mij dus van achteren niet aan ziet komen roep ik altijd van te voren: "Pas op". Dan draaien ze om en denken volgens mij dat ik het tegen onze hond heb, maar ondertussen zien ze mij wel aankomen en houden hun hond wat korter.
Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren anders.
Loopt nu nog steeds goed af, afkloppen......
- Zoie
- Zeer actief
haha, ja, die is wel erg zot. Maar wat vind je van deze: " jouw hond is agressief. " Ik : aan de lijn kan ze uitvallen ja, dat doen wel meer honden. Hij: " ja, daarom laat ik mijn hond ook los. "tineke schreef:Heel herkenbaar maar ook wel vaak om te lachen vind ik wat mensen dan zeggen om te laten weten dat de hond niet vast gaat.Zoie schreef:
Ik heb besloten om nooit meer een discussie met een eigenaar aan te gaan als ik hem vraag zijn hond bij zich te houden. Ze doe het,of ze doen het niet, maar discussieren is zinloos en roept te veel ergenis in mij op.
Van simpelweg ik kan hem niet onder appel zetten tot ,de allerleukste die ik ooit gehoord hebt en tevens de meest onzinnige, mijn hond is een hele speciale reincarnatie en ik moest dus eigenlijk blij zijn dat hij mijn hond lastig viel.
Enfin, mijn uitleg heeft niet geholpen, en later liet hij z'n pup weer op Luna afstormen ( op straat ), en die pup heeft toen een knauw gehad. Was er niet bij overigens. Vervolgens dreigde hij de politie in te schakelen.
Het lukt me iha om tot op 1 1/2 meter een andere hond te passeren zonder dat Luna uitvalt door haar aanwijzingen te geven. Maar zelfs als ik de straat oversteek, en netjes vraag of ze hun hond bij zich willen houden, en die hond zit aan de lijn, dan zijn er nog mensen die het presteren de lijn zo te laten vieren dat die hond even kan komen snuffelen. Waarom nou toch, vraag ik me dan wanhopig af.

Lekker ding ben jij!martine schreef:Zelf als ik zie dat een hond niet aan de lijn is,
kaffer ik de eigenaar al uit ik wacht niet om te zien of die wel of niet sociaal is. Als dat niet lukt of te laat ben bescherm ik mijn hond(en) , een schop onder zijn kont , autosleutels .
Mijn honden lopen los waar dat kan. De mensen met tegemoetkomende honden aan de lijn, schat ik in. Soms lijn ik mijn honden aan, meestal niet. Mijn honden lopen namelijk langs die aangelijnde hond heen. Snuffen niet, dagen niet uit.
En als jij dan met autosleutels gaat gooien, alleen maar omdat mijn honden los zijn, dan krijg je die autosleutels terug. En ineens kan ik dan heel goed mikken, midden op je voorhoofd. Ben je nou helemaal belazerd!
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Sorry ik schiet er helemaal van in de lach, zie het al voor me.Marion. schreef:Lekker ding ben jij!martine schreef:Zelf als ik zie dat een hond niet aan de lijn is,
kaffer ik de eigenaar al uit ik wacht niet om te zien of die wel of niet sociaal is. Als dat niet lukt of te laat ben bescherm ik mijn hond(en) , een schop onder zijn kont , autosleutels .
Mijn honden lopen los waar dat kan. De mensen met tegemoetkomende honden aan de lijn, schat ik in. Soms lijn ik mijn honden aan, meestal niet. Mijn honden lopen namelijk langs die aangelijnde hond heen. Snuffen niet, dagen niet uit.
En als jij dan met autosleutels gaat gooien, alleen maar omdat mijn honden los zijn, dan krijg je die autosleutels terug. En ineens kan ik dan heel goed mikken, midden op je voorhoofd. Ben je nou helemaal belazerd!
Groetjes Els
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Laatst liet ik de beauceron van een kennis van ons uit. Zo'n grote van 74 cm die elke reu die hij tegenkomt het liefst in een paar stukken scheurt.
Tuurlijk heb ik 'm in het bos dus aan de lijn. Komt er iemand met een Golden me tegemoet die los loopt. Ik vraag of ie 'm wil aan lijnen.
Weet je wat ie zegt: "Hij doet niks hoor!" Ik wist niet dat mensen zo naief waren. Hij lijnde 'm trouwens wel aan hoor.
Tuurlijk heb ik 'm in het bos dus aan de lijn. Komt er iemand met een Golden me tegemoet die los loopt. Ik vraag of ie 'm wil aan lijnen.
Weet je wat ie zegt: "Hij doet niks hoor!" Ik wist niet dat mensen zo naief waren. Hij lijnde 'm trouwens wel aan hoor.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Van mij kreeg ze ze niet terug ik zocht gewoon de auto erbij en bedankte haar hartelijk voor het prachtige cadeauMarion. schreef:Lekker ding ben jij!martine schreef:Zelf als ik zie dat een hond niet aan de lijn is,

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Rataplan schreef:Van mij kreeg ze ze niet terug ik zocht gewoon de auto erbij en bedankte haar hartelijk voor het prachtige cadeauMarion. schreef:Lekker ding ben jij!martine schreef:Zelf als ik zie dat een hond niet aan de lijn is,

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Ik had vandaag toevallig ook zo'n muts!malinois schreef:Rataplan schreef:Van mij kreeg ze ze niet terug ik zocht gewoon de auto erbij en bedankte haar hartelijk voor het prachtige cadeauMarion. schreef:Lekker ding ben jij!martine schreef:Zelf als ik zie dat een hond niet aan de lijn is,
En als jij dan met autosleutels gaat gooien, alleen maar omdat mijn honden los zijn, dan krijg je die autosleutels terug. En ineens kan ik dan heel goed mikken, midden op je voorhoofd. Ben je nou helemaal belazerd!inderdaad... wedden dat ze het niet snel meer zal doen
Bonnie liep los, komt er een vrouw aan met een Jacky. ze ziet Bonnie, tilt Jack

Vreemde mensen!

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik ga voor Dingo staan, en geef de hond een enkeltje weg-terug. Geen gezeur meer, ik vraag meestal mensen de hond bij zich te houden, als het een hond is waarvan ik denk dat het fout gaat tussen die hond en Dingo. Gaat men hier niet op, of komt men mety het verhaal"hij doet niks
", dan gaat mijn hond voor en bescherm ik hem. Niet dat dat hij dat nodig heeft, maar om een ritje dierenarts met die andere hond te voorkomen.
Zijn ze al aan het vechten, dan trek ik het spul uit elkaar, en dat levert soms wat letsel aan handen en benen aan ja, maar beter dat dan een dode hond waarvan de baas eigenlijk de schuldige is

Zijn ze al aan het vechten, dan trek ik het spul uit elkaar, en dat levert soms wat letsel aan handen en benen aan ja, maar beter dat dan een dode hond waarvan de baas eigenlijk de schuldige is

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Jij bent toch hondengedragstherapeute?martine schreef: Zelf als ik zie dat een hond niet aan de lijn is,
Martine
En dan geef je ander honden(die dus nog niks gedaan hebben en dat misschien ook helemaal niet van plan zijn) een schop onder hun kont zodra jij ziet dat ze loslopen en denkt dat die het wel eens op jouw hond gemunt zouden kunnen hebben???????
Probeer je aan klantenbinding te doen of zo?Als je dat bij een van mijn honden zou doen ben ik bang dat je een gróót probleem zou hebben

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- starfleet
- Erelid
Ik roep tegenwoordig dat mijn hond loops is.Zoie schreef:
Ik heb besloten om nooit meer een discussie met een eigenaar aan te gaan als ik hem vraag zijn hond bij zich te houden. Ze doen het,of ze doen het niet, maar discussieren is zinloos en roept te veel ergenis in mij op.
Het zijn toch altijd van die mij onbekende grote ongecastreerde reuen die stram op mijn hond af willen lopen en dan niet meer willen luisteren naar de baas, dus dan hoef ik verder ook niet te discussieren.
Overigens gaat het er mij tegenwoordig alleen maar om dat ik geen enorme snauwer wil, dus dat soort ontmoetingen wil ik niet. Dat ze aangevallen wordt, daar ben ik niet meer bang voor, wel hinderlijk achtervolgen en dat moet ze niet. Ze gaat op haar kont zitten bij zo'n grote macho reu maar de volgende stap is vast snauwen en eenmaal succes heb ik een snauwer aan de lijn. Dus dat ben ik liever voor. Ik stuur zulke honden ook weg. Dat werd me niet in dank afgenomen maar "Ze is loops" blijkt een toverwoord.
Anne
- Zoie
- Zeer actief
Ik zeg tegenwoordig: "niet schrikken, ze kan uitvallen. " Dat is geheel in overeenstemming met de waarheid, en de baas moet het dan verder zelf maar weten of hij z'n hond bij zich wil houden of niet. Luna bijt niet, ze snauwt alleen maar weg ( althans, ik heb nooit iets anders meegemaakt ) , en als dat nog niet genoeg zou zijn, tsja, ik doe m'n best alles in goede banen te leiden, meer kan ik niet doen.starfleet schreef:Ik roep tegenwoordig dat mijn hond loops is.Zoie schreef:
Ik heb besloten om nooit meer een discussie met een eigenaar aan te gaan als ik hem vraag zijn hond bij zich te houden. Ze doen het,of ze doen het niet, maar discussieren is zinloos en roept te veel ergenis in mij op.
Het zijn toch altijd van die mij onbekende grote ongecastreerde reuen die stram op mijn hond af willen lopen en dan niet meer willen luisteren naar de baas, dus dan hoef ik verder ook niet te discussieren.
Overigens gaat het er mij tegenwoordig alleen maar om dat ik geen enorme snauwer wil, dus dat soort ontmoetingen wil ik niet. Dat ze aangevallen wordt, daar ben ik niet meer bang voor, wel hinderlijk achtervolgen en dat moet ze niet. Ze gaat op haar kont zitten bij zo'n grote macho reu maar de volgende stap is vast snauwen en eenmaal succes heb ik een snauwer aan de lijn. Dus dat ben ik liever voor. Ik stuur zulke honden ook weg. Dat werd me niet in dank afgenomen maar "Ze is loops" blijkt een toverwoord.
Anne

- mugo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Goh, die kan ik ook weleens proberen. Saar is nog wat te klein,starfleet schreef:Ik roep tegenwoordig dat mijn hond loops is.Zoie schreef:
Anne

Moos wil aan de lijn erg opdringerige giga-reuen (teefjes niet, die zijn heilig voor hem) nog weleens afsnauwen. Nu vind ik dat op zich niet zo heel erg, alleen ben ik steeds als de dood dat de Bouvier o.i.d. in kwestie denkt 'wat nou' en terug snauwt :N:
Alhoewel ik moet zeggen dat Moos schijnbaar zelf ook prima in kan schatten bij wie hij wel en niet kan snauwen; bij grote zelfverzekerde types laat hij het wel uit zijn koppie. die mogen op hem gaan zitten bij wijze van spreken........maar toch, ik blijf het niks vinden.
Maar ja, als ik tegen de andere baas roep of ze hun Bouvier bij zich willen houden omdat mijn Maltezer daar niet van gediend is en nog weleens wil snauwen, dan wordt ik alleen maar uitgelachen, want tja, hun hond kan daar wel tegen