Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Metacam en Dier&Zorg
Moderator: moderatorteam
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Metacam en Dier&Zorg
Metacam staat bekend als pijnstiller bij botaandoeningen, maar onze dierenarts geeft het ook gewoon als pijnstiller bij andere aandoeningen.
Venla was een keer geopereerd, na de operatie kreeg ze een injectie met Metacam en ook een flesje Metacam mee naar huis.
Borg had laatst een ontsteking in zijn bek. Hij kreeg als pijnstiller ook Metacam.
Nu moet ik iedere keer aan Dier&Zorg uitleggen dat Metacam door onze dierenarts als pijnstiller bij meerdere aandoeningen wordt gegeven.
Is het vreemd dat Metacam aan andere aandoeningen wordt gegeven, of is het vreemd dat Dier&Zorg dat niet begrijpt?
Venla was een keer geopereerd, na de operatie kreeg ze een injectie met Metacam en ook een flesje Metacam mee naar huis.
Borg had laatst een ontsteking in zijn bek. Hij kreeg als pijnstiller ook Metacam.
Nu moet ik iedere keer aan Dier&Zorg uitleggen dat Metacam door onze dierenarts als pijnstiller bij meerdere aandoeningen wordt gegeven.
Is het vreemd dat Metacam aan andere aandoeningen wordt gegeven, of is het vreemd dat Dier&Zorg dat niet begrijpt?
Groetjes van Charlotte

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ik heb me nog nooit hoeven verklaren bij dier & zorg en krijg toch geregeld metacam mee
wel raar hoor dat ze de 1 alles vragen en bij de ander niets 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Borg is een Bulldog en bij Bulldoggen zijn aandoeningen aan de botten niet meeverzekerd. Dat valt dus te verklaren.monky555 schreef:ik heb me nog nooit hoeven verklaren bij dier & zorg en krijg toch geregeld metacam meewel raar hoor dat ze de 1 alles vragen en bij de ander niets
Maar Venla heeft geen uitsluitingen en bij haar gingen ze ook moeilijk doen, terwijl ze de metacam-injectie die ze na de operatie had gehad wel hadden uitbetaald....
Groetjes van Charlotte

-
Hester
- Actief
Ik zou gewoon even bellen en het hele verhaal uitleggen. Ik heb zelf eens met D&Z moeten bellen i.v.m. operatie die mogelijk erg prijzig was en dan moet je daarvoor toestemming vragen. Ik kreeg toen een DA aan de lijn, heb het hele verhaal uitgelegd en kreeg direct toestemming. Was geen enkel probleem en alles is zonder problemen vergoed. Ik denk als je dit uitlegt dat dat ze er misschien niet moeilijk over doen. Misschien is het een idee om je DA een briefje te laten schrijven met de reden van voorschrijven van Metacam. Dat zou je ter ondersteuning van je verhaal naar D&Z kunnen sturen.
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...
Nelsons site!
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...
Nelsons site!
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Voor Venla heb ik inderdaad een brief van de dierenarts gekregen en opgestuurd. Dat is nog in behandeling.
Voor Borg heb ik gisteren de dierenarts gebeld. Ze zouden nu rechtstreeks aan Dier&Zorg een fax sturen. Ik zal volgende week eens bellen of het aangekomen is.
Ik vraag de volgende keer wel een andere pijnstillers. Ik heb geen zin in iedere keer dit gedoe. Hoewel Metacam wel makkelijker te geven is dan een pilletje.
Voor Borg heb ik gisteren de dierenarts gebeld. Ze zouden nu rechtstreeks aan Dier&Zorg een fax sturen. Ik zal volgende week eens bellen of het aangekomen is.
Ik vraag de volgende keer wel een andere pijnstillers. Ik heb geen zin in iedere keer dit gedoe. Hoewel Metacam wel makkelijker te geven is dan een pilletje.
Groetjes van Charlotte

-
Gast