Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat als je dood gaat?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Wat als je dood gaat?
Wat als je overlijdt? Waar gaan je beestjes naartoe? Heb je ze in je testament staan? Zeker als je wat ouder wordt, toch iets om bij stil te staan. Ik geloof dat er een heleboel van de beestjes in het asiel beland.
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
De jonges zijn al oud en ik denk dat wij die wel 'overleven'. Maar mocht mijn ouders iets overkomen, dan komen ze bij mij. Zulke oude honden wil ik het niet aandoen om bij vreemden te worden ondergebracht. M.n. voor Tagor zou dat vreselijk zijn.
Mijn eigen dieren gaan naar mijn ouders als mij wat overkomt.
Mijn eigen dieren gaan naar mijn ouders als mij wat overkomt.

-
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik weet het niet
Helaas geen familie of goede vrienden die onze honden willen/kunnen hebben.
Kaya gaat terug naar de fokker als ik voor die tijd niemand gevonden heb waar ik vertrouwen in heb en die haar wil hebben.
Moritz zou iemand opvangen en een gezin voor zoeken, maar met die persoon heb ik op dit moment geen contact
Vooralsnog ga ik (hopelijk terecht) ervan uit dat een aantal mensen op dit forum voor hem in de bres zullen springen en een goed gezin zullen zoeken totdat ik hier een oplossing voor heb.

Kaya gaat terug naar de fokker als ik voor die tijd niemand gevonden heb waar ik vertrouwen in heb en die haar wil hebben.
Moritz zou iemand opvangen en een gezin voor zoeken, maar met die persoon heb ik op dit moment geen contact

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Tuurlijk CarolineStang schreef:Ik weet het nietHelaas geen familie of goede vrienden die onze honden willen/kunnen hebben.
Moritz zou iemand opvangen en een gezin voor zoeken, maar met die persoon heb ik op dit moment geen contactVooralsnog ga ik (hopelijk terecht) ervan uit dat een aantal mensen op dit forum voor hem in de bres zullen springen en een goed gezin zullen zoeken totdat ik hier een oplossing voor heb.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
De honden zou hij geweldig vinden, maar de kinderen daar is hij echt heel bang voor en kan zich uitten bij benarde situaties in angstagressie.Rataplan schreef:Tuurlijk CarolineStang schreef:Ik weet het nietHelaas geen familie of goede vrienden die onze honden willen/kunnen hebben.
Moritz zou iemand opvangen en een gezin voor zoeken, maar met die persoon heb ik op dit moment geen contactVooralsnog ga ik (hopelijk terecht) ervan uit dat een aantal mensen op dit forum voor hem in de bres zullen springen en een goed gezin zullen zoeken totdat ik hier een oplossing voor heb.
Jammer dat ik ze niet kan opnemen. Moritz zou het vreselijk vinden hier
Bij voorkeur dus een gezin met honden, maar absoluut zonder kinderen.
Maar wel lief van je

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Volgens mij gaat het goedkomen als een drama zich aandient. Want het is duidelijk in wat voor situatie Moritz absoluut niet kan en waar ie wel kan.Stang schreef:De honden zou hij geweldig vinden, maar de kinderen daar is hij echt heel bang voor en kan zich uitten bij benarde situaties in angstagressie.Rataplan schreef:Tuurlijk CarolineStang schreef:Ik weet het nietHelaas geen familie of goede vrienden die onze honden willen/kunnen hebben.
Jammer dat ik ze niet kan opnemen. Moritz zou het vreselijk vinden hier
Bij voorkeur dus een gezin met honden, maar absoluut zonder kinderen.
Maar wel lief van je

- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
nog niet over negedacht eigenlijk. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ij eerder gaan dan ik. Ik denk wel dat kennissen en familie een goed thuis voor ze zou zoeken. Ze zijn echter vreselijk gehecht aan ruimte en een erf. Ik weet zo goed als zeker dat ze heel vervelend gaan doen als ze opeens naar een heel kleine ruimte zouden moeten verhuizen. 

Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Rocky1
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hier hetzelfde, al wel vaak over nagedacht en ik weet bv dat mijn ouders weten dat ik ze echt niet naar het asiel wil hebben en het liefste wil dat ze bij mekaar blijven, maar zelf kunnen en willen ze ze niet hebben...ook mijn zus niet...Inge O schreef:dit is voor mij een levensgroot probleem, waar ik al vaak heb over nagedacht en gepiekerd. ik ben alleen, dus dat probleem is extra reëel. en het gaat niet over één hond, maar zes
. op een gegeven ogenblik had ik met vrienden wel afspraken over de honden, maar de tijd gaat snel, en in enkele jaren zit je dan toch weer met andere individuutjes, waar de oorspronkelijke afspraken niet meer bij aansluiten.....probleem dus
.
nog een groter doembeeld : wat gebeurt met mijn honden als me hier thuis iets overkomt, waarbij ik of overlijd, of niemand meer kan bereiken :N: ? het kan dágen duren voor iemand daar achter komt....héél erg vind ik dat, en ik weet niet hoe dat op te lossen.
heb wel wat vrienden die er 1 of 2 kunnen opvangen/hebben... maar mmm moeilijk.. het gaat hier dus ook niet om 1 of 2 hondjes...
nou heb ik gelukkig wel lieve buren, als er mij wat overkomt hier in huis, dan lig ik niet zo lang (hoop ik hahaha)
- *Silvia*
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- starfleet
- Erelid
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
-
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Nou..uhmm ik hoop niet dat ik binnekort die kant op ga aangezien ik nog maar 18 ben.. En als het goed is... gaat minyo eerder naar de regenboogbrug.. maar als het plots is.. is yoni er nog..die zal em nooit naar het asiel sturen..of ik ga hem treiteren als geestzijnde...
Nee maar anders .. weet k het eigenlijk niet..verw8 eigenlijk ook niet dat ik binnekort plat ga...
(ff afkloppen)

-
- Zeer actief
Als één van ons beiden doodgaat, blijven de honden bij de ander. Daar is geen twijfel over mogelijk, en daar valt wel een mouw aan te passen.
Als we beiden doodgaan, dan blijven de honden hoe dan ook samen. Annemieke staat als eerste op de pleegmoeder-lijst, maar daar is wel een mensenkind gekomen nu. Mijn grote zus is tweede, en die zal ze met alle plezier in huis opnemen. Al dan niet een beetje onder druk van haar jongste stiefzoon en haar jongste dochtertje.
En als dat allemaal niet gaat, dan gaan ze naar mijn ouders. Daar zullen ze het prima hebben, hoewel mijn ouders daar niet erg op zitten te wachten. Voor mij zullen ze het doen, en de honden zullen het goed hebben.
En ik vind dat wel een heel geruststellend idee.
Als we beiden doodgaan, dan blijven de honden hoe dan ook samen. Annemieke staat als eerste op de pleegmoeder-lijst, maar daar is wel een mensenkind gekomen nu. Mijn grote zus is tweede, en die zal ze met alle plezier in huis opnemen. Al dan niet een beetje onder druk van haar jongste stiefzoon en haar jongste dochtertje.
En als dat allemaal niet gaat, dan gaan ze naar mijn ouders. Daar zullen ze het prima hebben, hoewel mijn ouders daar niet erg op zitten te wachten. Voor mij zullen ze het doen, en de honden zullen het goed hebben.
En ik vind dat wel een heel geruststellend idee.
-
- Zeer actief
Geen idee wat ik met de honden ga doen als ik dood ben
Yildah zou ik wel ergens kunnen plaatsen.
Sandro zou het beste af zijn bij mijn ex (waar hij nu nog woont) alleen is dan de consequentie dat hij de hele dag alleen moet zitten.
De katten gaan denk ik naar het asiel.
hhmm, niet slecht om daar eens wat over op papier te zetten.

Yildah zou ik wel ergens kunnen plaatsen.
Sandro zou het beste af zijn bij mijn ex (waar hij nu nog woont) alleen is dan de consequentie dat hij de hele dag alleen moet zitten.
De katten gaan denk ik naar het asiel.
hhmm, niet slecht om daar eens wat over op papier te zetten.
Als een van ons dood zou gaan blijft de hond gewoon bij de ander.
Gaan we samen dood, dan denk ik dat hij bij mijn moeder gaat wonen.
Als hij niet met de kinderen meegaat.
Als dat niet zou kunnen is er nog meer familie waar hij het goed zou hebben. Hij hoeft niet naar het asiel. Mijn moeder zou hem heel graag willen hebben ..
Maar zou dat wel nodig zijn, naar het asiel, dan is hij zo herplaatst.
Brrr, wat een naar idee.
De volgende keer dat wij naar de notaris moeten gaan we het vastleggen.
Dat hebben we voor de kinderen ook gedaan.
Gaan we samen dood, dan denk ik dat hij bij mijn moeder gaat wonen.
Als hij niet met de kinderen meegaat.
Als dat niet zou kunnen is er nog meer familie waar hij het goed zou hebben. Hij hoeft niet naar het asiel. Mijn moeder zou hem heel graag willen hebben ..
Maar zou dat wel nodig zijn, naar het asiel, dan is hij zo herplaatst.
Brrr, wat een naar idee.
De volgende keer dat wij naar de notaris moeten gaan we het vastleggen.
Dat hebben we voor de kinderen ook gedaan.