Beste hondenliefhebbers....
Onze hond Bas, is 17 jaar en 7 maanden oud. Hij is een gecastreerde hele lieve kruising tussen een schnauzer en een poedel.
Sinds enige tijd heeft hij, naast ouderdomskwalen, ernstige nierproblemen
Onze dierenarts heeft enkele maanden geleden verteld dat hij lusteloos zal worden, en dat wij het moment moeten bepalen waarop hij geen "menswaardig" bestaan meer zal hebben. Op dit moment is zijn conditie als volgt: hij is bijna blind en doof, is dement en incontinent.
Heeft last van reumatiek, wil niet meer wandelen en kan niet meer op de bank springen of traplopen. Geeft vaak over (ook gal) en is af en toe aan de diaree. Hij is de laatste maanden erg afgevallen. Drinkt en plast erg veel. Eet soms niet en soms heel veel. Ligt (bijna) de hele dag te slapen, maar kan vooral ´s avonds ook erg onrustig zijn. (heen en wer lopen)
We hebben de indruk dat hij nog wel af en toe plezier in het leven heeft, kwispelen en vaak dicht bij ons willen zijn.
We willen hem absoluut niet kwijt...maar willen hem ook niet onnodig kwellen. Help ons aub een standpunt in te nemen.
Tieme en Gerrie Middelbosch
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
help ons beslissen!
Moderator: moderatorteam
- rianneke
- Zeer actief
Re: help ons beslissen!
Hoi,ooghduyne200 schreef:Beste hondenliefhebbers....
Onze hond Bas, is 17 jaar en 7 maanden oud. Hij is een gecastreerde hele lieve kruising tussen een schnauzer en een poedel.
Sinds enige tijd heeft hij, naast ouderdomskwalen, ernstige nierproblemen
Onze dierenarts heeft enkele maanden geleden verteld dat hij lusteloos zal worden, en dat wij het moment moeten bepalen waarop hij geen "menswaardig" bestaan meer zal hebben. Op dit moment is zijn conditie als volgt: hij is bijna blind en doof, is dement en incontinent.
Heeft last van reumatiek, wil niet meer wandelen en kan niet meer op de bank springen of traplopen. Geeft vaak over (ook gal) en is af en toe aan de diaree. Hij is de laatste maanden erg afgevallen. Drinkt en plast erg veel. Eet soms niet en soms heel veel. Ligt (bijna) de hele dag te slapen, maar kan vooral ´s avonds ook erg onrustig zijn. (heen en wer lopen)
We hebben de indruk dat hij nog wel af en toe plezier in het leven heeft, kwispelen en vaak dicht bij ons willen zijn.
We willen hem absoluut niet kwijt...maar willen hem ook niet onnodig kwellen. Help ons aub een standpunt in te nemen.
Allereerst wil ik je vertellen dat je je als nieuwe gebruiker ook even moet voorstellen, je dan vervolgens bij stap 2 van lees hier alles over de aanmeldprocedure je aan moet melden bij de vaste gebruikersgroep en dan kun je overal op het forum berichten posten (m.u.v. veteranenhoekje) Je kan dan je bericht onder de juiste categorie plaatsen. Succes hiermee en welkom op dit forum.
Nu even wat betreft je hondje, ik vind dat hij wel heel veel problemen(mankementjes) heeft, maar ik denk dat je zelf het beste ziet hoe hij zich voelt en of hij nog gelukkig is, dat kan ik van zo'n afstand niet inschatten. Toch wil ik jullie heel veel sterkte wensen met het nemen van de beslissing.
Groetjes,
Rianne en Layka
Groetjes,
Rianne en Layka
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: help ons beslissen!
Moeiljk hoor......denk je dat "af en toe" voor hem nog voldoende is?ooghduyne200 schreef:We hebben de indruk dat hij nog wel af en toe plezier in het leven heeft,
17 Jaar is voor elke hond een mooie leeftijd en die gun je dus een mooi en waardig einde.Het is altijd moeilijk om te bepalen wanneer de tijd van gaan gekomen is,maar ééns zul je de beslissing moeten nemen...
Wat je ook doet:ik wens je er sterkte mee.
PS:Hartelijk welkom trouwens.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
bandit
- geregistreerd lid
Wat een k***e situatie zitten jullie nu in zeg!
We hebben er zelf vorige maand voor gestaan.
Onze Cindy, 13 jaar oud met standaard ouderdomskwalen, zoals slecht lopen, verslapte achterhand. Alleen zo bleek werkte haar nieren nog maar voor minder dan 30%. In huis was ze zeer onrustig, wist niet hoe ze haar kop neer moest leggen. Ze zat gewoon niet lekker in haar vel.
De dierenarts had ons meegegeven, dat indien er complicaties kwamen, bv. bloed in ontlasting, we eigenlijk al te ver waren gegaan en ze dus al pijn had en zich zeer ziek voelde.
Het viel mij dus heel erg zwaar een beslissing te nemen. Ik wilde dus meer aanwijzingen zien, aangezien dit dan écht het moment zou zijn, dat we ze moesten laten gaan.
We zijn door onze beslissing, om haar dus te helpen, een heleboel ellende voor geweest. Er komt een moment dat je ze moet laten gaan en je ze daar bij moeten helpen. Het is zwaar, maar gelukkig mogen we hier in mee beslissen. Volg je gevoel is het enige wat ik je verder mee kan geven.
Heel veel sterkte!
We hebben er zelf vorige maand voor gestaan.
Onze Cindy, 13 jaar oud met standaard ouderdomskwalen, zoals slecht lopen, verslapte achterhand. Alleen zo bleek werkte haar nieren nog maar voor minder dan 30%. In huis was ze zeer onrustig, wist niet hoe ze haar kop neer moest leggen. Ze zat gewoon niet lekker in haar vel.
De dierenarts had ons meegegeven, dat indien er complicaties kwamen, bv. bloed in ontlasting, we eigenlijk al te ver waren gegaan en ze dus al pijn had en zich zeer ziek voelde.
Het viel mij dus heel erg zwaar een beslissing te nemen. Ik wilde dus meer aanwijzingen zien, aangezien dit dan écht het moment zou zijn, dat we ze moesten laten gaan.
We zijn door onze beslissing, om haar dus te helpen, een heleboel ellende voor geweest. Er komt een moment dat je ze moet laten gaan en je ze daar bij moeten helpen. Het is zwaar, maar gelukkig mogen we hier in mee beslissen. Volg je gevoel is het enige wat ik je verder mee kan geven.
Heel veel sterkte!
- Rocky1
- Zeer actief
- Contacteer: