Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel of niet roken bij de hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

johan1969 schreef:Als ik een pint drink, heeft niemand anders daar last van, en het ondermijnt niemands gezondheid (behalve die van mij, maar daar kies ik zelf voor).

Het gaat er niet om dat roken stinkt, maar dat je ongevraagd de gezondheid ondermijnt van mensen die wel gezond willen leven.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je in gesloten openbare gebouwen en op het werk in een rookvrije omgeving zit, enkel spijtig dat het in cafés en concertzalen nog mag. En zeker in restaurants ! Dat is echt walgelijk ! Zulke zaken zal ik dan ook nooit bezoeken.

Het gaat er niet om om de rokers hun pleziertje af te pakken, het gaat gewoon om respect en elementaire beleefdheid.

Roken mag nog altijd, maar niet waar iemand anders er hinder van heeft. Wat je thuis doet, daar heeft niemand anders zaken mee. En in de open lucht mag het ook nog , dus ...
precies!
little-wolf
Zeer actief

Stang schreef:Tja, ik rook :19: ben een absolute verslaafde.
Ik rook ook in huis bij de honden en katten en zelfs ( :N: ) rook ik in de auto als de honden erin zitten bij een lange rit. In de auto merk ik weleens dat Moritz dan een soort 'niesje' heeft en ik probeer dat ook te laten, maar dat lukt niet altijd.
das helemaal ranzig in een auto :kotz:
maar dat vind ik heh. dat je t doet, moet je zelf weten. :wink:

mag wel hopen dat er een raampje openstaat als de honden erbij zijn.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

little-wolf schreef:
Ik rook ook in huis bij de honden en katten en zelfs ( :N: ) rook ik in de auto als de honden erin zitten bij een lange rit. In de auto merk ik weleens dat Moritz dan een soort 'niesje' heeft en ik probeer dat ook te laten, maar dat lukt niet altijd.

nee tuurlijk niet ik doe juist altijd blowen in de auto waar de honden bij zijn worden ze lekker rustig van :mrgreen:

mol :8):
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Mol schreef:
little-wolf schreef:

nee tuurlijk niet ik doe juist altijd blowen in de auto waar de honden bij zijn worden ze lekker rustig van :mrgreen:

:smile:
little-wolf
Zeer actief

Mol schreef:
little-wolf schreef:

:smile:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mol schreef:
little-wolf schreef:

:smile: :smile: :smile:

Maar Jolanda: ja, tuurlijk een raampje staat er altijd voor ze open en het in de auto roken probeer ik ook echt te beperken. Ik ben alleen echt giga verslaafd; een ramp die viezige rotzooi!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
little-wolf
Zeer actief

Stang schreef:
Mol schreef:
little-wolf schreef:

:smile: :smile: :smile:

Maar Jolanda: ja, tuurlijk een raampje staat er altijd voor ze open en het in de auto roken probeer ik ook echt te beperken. Ik ben alleen echt giga verslaafd; een ramp die viezige rotzooi!
dat geloof ik graag. ook dat stoppen moeilijk is.
ik ben blij dat ik t roken niet doorgezet heb toen ik t uitgebrobeerd heb.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

nee de niet rokers moeten niet zo egoistish zijn lijkt wel een obsessie van die lui laat ieder in zijn eigen waarde man wij zeggen toch niet wat je moet eten of drinken mag straks ook geen pint meer zeker lollllll
:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik zeg niks.

Ik rook niet, dus ook niet bij mijn toekomstige hond.

Peace on earth! :flower: :flower: :flower:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Wij roken niet in huis (mama, zusje en ik) want mijn vader is super de super anti-rook.
Dus daarom hebben wij ons "rookhol" in de schuur.
En elke keer als we daar heen gaan, gaat Joy met ons mee. Die gaat dan bij ons zitten in de schuur.

Ernie heeft het ook altijd gedaan. Volgens mij was Ernie ook hardstikke nicotine verslaafd :smile: Daarom ging ie altijd mee!

geintje hoor :roll:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Inge schreef:Ik rook binnen in mijn eigen huis, en als de dames het niet bevalt gaan ze maar buiten staan :pffff: :mrgreen:
Dat doe ik dus wel :mrgreen:
Vind niet dat mijn huisgenoten moeten opdraaien voor mijn rookgedrag.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Ik ben al twee jaar gestopt met roken en binnen word er bij ons ook niet gerookt. Gelukkig ben ik niet zo'n vervelende anti-ex-roker geworden. We nemen Duncan wel geregeld mee op café en daar word wel gerookt natuurlijk. Maar ja, ik zit graag op café en Duncan zit graag bij mij, dus...
Ik denk dat het ook wel meevalt voor een hond. Ze inhaleren nooit rechtstreeks + ze worden ook niet zo oud. Als je vijftig jaar rookt zijn je longen natuurlijk zo zwart als steenkool. Een hond wordt nooit zo lang en zo intens blootgesteld aan sigarettenrook.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Ik leef in alles als een niet roker.
Rook niet bij mijn huisdieren, rook niet in de auto, en steek niet te pas en onpas een sigaretje op.
Ik ben een voorbeeldige roker *ha ha ha ah ha ha*.
Het is superongezond en ik wil mijn omgeving daar niet mee belasten.
Mijn Utah heeft er ook een hekel aan en om bij schildpadden te roken is heeeeeel slecht
En mijn katten wil ik er ook niet aan blootstellen.Bij de hondenschool waar ik met utah train word ook niet gerookt
Afbeelding
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

johan1969 schreef:Als ik een pint drink, heeft niemand anders daar last van, en het ondermijnt niemands gezondheid (behalve die van mij, maar daar kies ik zelf voor).

Het gaat er niet om dat roken stinkt, maar dat je ongevraagd de gezondheid ondermijnt van mensen die wel gezond willen leven.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je in gesloten openbare gebouwen en op het werk in een rookvrije omgeving zit, enkel spijtig dat het in cafés en concertzalen nog mag. En zeker in restaurants ! Dat is echt walgelijk ! Zulke zaken zal ik dan ook nooit bezoeken.

Het gaat er niet om om de rokers hun pleziertje af te pakken, het gaat gewoon om respect en elementaire beleefdheid.

Roken mag nog altijd, maar niet waar iemand anders er hinder van heeft. Wat je thuis doet, daar heeft niemand anders zaken mee. En in de open lucht mag het ook nog , dus ...
niks meer aan toe te voegen :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het is superongezond en ik wil mijn omgeving daar niet mee belasten.
Een roker naar mijn hart!! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ja ik rook gewoon waar de honden bij zijn...
Nog ff en je mag er buiten ook geen meer opsteken...want mss vallen de mussen wel van het dak
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

ja, ik rook dus wel in bijzijn van de honden.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik rook niet en mijn vriend is gestopt voor mij (wat een schat :mann: :I: ) Maar zijn vrienden komen nog wel regelmatig langs,rokend.. In de zomer schop ik ze eruit.. maar in de winter hou ik minyo gewoon bij mij.. gezellig in een andere kamer.. Khoef niet tussen die stinkrook te zitten.... en ik vind dat een roker zelf mmoet doen wattie wil.. als ander man er maar niet nlast van heeft.. Vind het ook goed van de restaurants e.d
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Ha leuk, een topic over roken :mrgreen:
Ik zelf ben gek op roken, dus ik rook bij de honden en ook in de auto.

Ik steek af en toe expres een peuk op om de honden weg te jagen, ff rust aan me'n kop :pffff:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Leanne schreef:Ja ik rook gewoon waar de honden bij zijn...
Nog ff en je mag er buiten ook geen meer opsteken...want mss vallen de mussen wel van het dak
:mrgreen:
Groet,
Dorien
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Vorige baasjes van Nanni rookte wel, nu rookt er niemand meer. Als Nanni nu sigaretten ruikt, moet ze meestal niezen :smile:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik rook wel, maar niet binnen. Ik sta altijd netjes op het balkon :pffff: Niet perse om de honden...maar meer omdat ik het zelf smerig vind ruiken, raar he?! En toch vind ik het wel fijn dat mijn honden niet in mijn rook hoeven te zitten...
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik rook ook bij de woefkes ben wel aan het minderen hou het op 5 sigaretjes per dag (als ik niet in een stress situatie zit) ik heb echt nog nooit aan monky of amy gemerkt dat ze er last van hebben ik heb dus hondjes die bij een roker passen :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Wij roken allebei niet, mijn ouders beiden wel. Als we dan na een middagje bij kletsen, dan stinkt de hond inderdaad helemaal naar rook, echt goor gewoon. Meestal laat ik hem dan zwemmen, dan gaat de lucht er weer een beetje af.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Donja
Actief

Ongelezen bericht door Donja »

ik rook ook, tja heb maar een weg naar me longen en die moet ik goed asfalteren hihi en gerookt vlees is lekkerder toch??? :wink:
honden van me ouders hebben er in principe geen last van, alleen als Sara de rook per ongeluk rechtstreeks in d`r gezicht krijgt draait ze zo heel verwaand d`r kop om :pffff:
maar in de auto rook ik niet waar honden bij zijn, omdat ik dat gewoon n te kleine ruimte vind
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”