Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie behandeld zijn of haar hond wel eens met Reiki?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

larahond
geregistreerd lid

Wie behandeld zijn of haar hond wel eens met Reiki?

Ongelezen bericht door larahond »

Lara vindt heerlijk om af en toe met Reiki te worden behandeld. Ze heeft er ook veel baat bij gehad toen ik haar net uit het asiel had gehaald. Rustiger en stabieler geworden hierdoor.
Wie herkent dit
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Ik! Haha, herken het... De moeder van mijn ex deed het ook bij mijn hondje. Zelfde effect met Ttouch :ok:
starfleet
Erelid

Re: Wie behandeld zijn of haar hond wel eens met Reiki?

Ongelezen bericht door starfleet »

larahond schreef:Lara vindt heerlijk om af en toe met Reiki te worden behandeld. Ze heeft er ook veel baat bij gehad toen ik haar net uit het asiel had gehaald. Rustiger en stabieler geworden hierdoor.
Wie herkent dit
Ik geloof niet in die dingen.

Anne
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik heb het zelf nog niet ervaren maar ik weet van veel honden (en ook andere dieren trouwens) dat die er veel baat bij hebben. Ik heb in mijn hondenboek een ervaring beschreven van de eigenares van een hondje dat puur door reiki van haar uitvalsverschijnselen is genezen. Zij zei 'hernia', en dat heb ik ook overgenomen, maar op basis van wat ik nu weet betwijfel ik of het een hernia was. Maar dus wel uitvalsverschijnselen plus pijn.

Reiki kan fantastisch werken, ik zou me er zelf ook nog wel eens in willen verdiepen. Hoe meer ik erover te weten kom, hoe meer het verschijnsel me boeit.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mijn vorige hond Laika kreeg ik als drama uit het asiel. Ze had nogal wat problemen (agressie naar alles op straat, onbereikbaar buiten vanwege te veel opgefoktheid) en ik ben dus vrij snel terecht gekomen bij een gedragstherapeut. We zijn in eerste instantie druk begonnen met trainen..we zagen een klein beetje vooruitgang, maar minimaal. Bachremedie's zijn toen ingezet en eigenlijk reageerde Laika ook daar minimaal op. Inmiddels waren we dus bijna een half jaar verder. Uiteindelijk heeft Laika een reikibehandeling gehad van deze therapeut en ik heb werkelijk een aantal dagen een totaal andere hond gehad. Kalm, rustig en bereikbaar. Ze was niet van haar problemen af, maar er was insteek om haar te begeleiden.
Ik ben toen zelf reiki gaan doen en sinds die tijd gaf ik haar zeer regelmatig reiki en Laika kwam dat ook halen.
Zij is er absoluut evenwichtiger en stabieler van geworden. Ze was bereikbaar om gestuurd te worden door mij en het gaf dus ingang om verder te gaan met trainen.
Ik geloof niet in genezende krachten of dat soort shit van reiki. Ik hou ook niet van de hele rituele onzin om reiki heen. Eiegnlijk verafschuw ik dat omdat ik vind dat iets normaals wordt opgeblazen tot een soort van religie en dat vind ik bah!! Iedereen kan reiki geven en er is niets bijzonders of geneeskrachtigs aan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

ik geef t zelf... :wink:
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Eline* schreef: Ik geloof niet in genezende krachten of dat soort shit van reiki. Ik hou ook niet van de hele rituele onzin om reiki heen. Eiegnlijk verafschuw ik dat omdat ik vind dat iets normaals wordt opgeblazen tot een soort van religie en dat vind ik bah!! Iedereen kan reiki geven en er is niets bijzonders of geneeskrachtigs aan.
Eline, kun je mij dan misschien uitleggen wat reiki nog meer kan zijn? Ik ken reiki dus alleen maar als iets "geneeskrachtigs" en inderdaad met een hoop poespas en geheimzinnigheid en daar wordt ik al helemaal kriegelig van.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

de eerste 2 jaar van happy haar leven was ze heel ziek
ik heb toen geen reikie gegeven maar gemagnetiseert en daar knapte ze altijd weer van op
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:
Eline* schreef: Ik geloof niet in genezende krachten of dat soort shit van reiki. Ik hou ook niet van de hele rituele onzin om reiki heen. Eiegnlijk verafschuw ik dat omdat ik vind dat iets normaals wordt opgeblazen tot een soort van religie en dat vind ik bah!! Iedereen kan reiki geven en er is niets bijzonders of geneeskrachtigs aan.
Eline, kun je mij dan misschien uitleggen wat reiki nog meer kan zijn? Ik ken reiki dus alleen maar als iets "geneeskrachtigs" en inderdaad met een hoop poespas en geheimzinnigheid en daar wordt ik al helemaal kriegelig van.
Ik ook. Sterker nog, ik kan me er zelfs druk over maken. :mrgreen:
De mafketels (mag ik dat zeggen? :denken: ) bestempelen reiki als goddelijke kracht, maar dan blijkbaar wel eentje die je alleen kan gebruiken als je je hebt laten inwijden voor een gedrag van xxx euro bij een reikimaster. Nou, ik geloof niet in een god, maar als er eén bestaat hoop ik toch niet dat deze god selectief zijn spulletjes uitdeelt.
Ik vind die hele opvatting dus al bij voorbaat iets wat niet klopt..en die opvatting is ook typisch westers. Japan, daar waar de term reiki oorspronkelijk vandaan komt, ziet dat dan ook heel anders. :wink:
Reiki is energie. Energie kan je voelen. Hou je handen maar eens vlakbij iemand..dan voel je warmte. Dat is energie.
Er zit verschil in Energie. Je kan de sfeer die ergens hangt bv ook zien als energie. Een sfeer kan warm en gezellig zijn, maar je kan ook een ruimte instappen die kil en gespannen aanvoelt. Die energie voelt dus anders. Met reiki kan je leren bepaalde energieen te herkennen en als je ze herkent kan je ze oproepen. Als ik tegen jou Blauw roep kan jij je ogen sluiten en het blauw zien. Zo kan ik bij mezelf een bepaalde energie oproepen.
Energie kan je ook uitstralen. Met reiki kan je leren energie op te vragen en je kan leren het te geven. Meer dan dat is het niet eigenlijk.
Een lichaam heeft chakra's. Dat zijn punten waar energie van buiten het lichaam inkomt. Dat is gewoon een wetenschappelijk feit en geen zweverig raar gedoe. Er kan onbalans bestaan in de energietoevoer in die chakra's. Met reiki kan je dat soort dingen oplossen. Energie is immers trilling en met trilling kan je dingen losmaken. Blokkade's opheffen bijvoorbeeld. Op die manier kan je iemand weer in balans brengen.

Ik ben al met al toch een redelijk nuchtere meid met welliswaar een nieuwsgierigheid naar spirituele dingen, maar mijn verstand regeert.
Ik heb ervaringen gehad met reiki die mijn wantrouwen en scepsis hebben weggenomen. Wel ben ik nog altijd op zoek naar plausibele verklaringen voor ervaringen. Zoals ik het hier nu vertel is de manier waarop ik het kan begrijpen. Reiki vind ik dus niet zweverig of een kwestie van geloven. Voor mij is er niets te geloven aan. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Dank je, dat is een heldere uitleg. Ik heb dus iemand in de familie die beweert allerlei ziektes (van diabetes tot kanker) te kunnen genezen d.m.v. reiki. Ook heeft ze contact met de overledenen. Ze verdient daar (zwart) een inkomen mee waar Rob en ik samen niet tegenop kunnen werken. Daar sta ik dus zeer sceptisch tegenover. Mede door haar praktijken heb ik een nogal negatieve kijk gekregen op reiki.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Dank je, dat is een heldere uitleg. Ik heb dus iemand in de familie die beweert allerlei ziektes (van diabetes tot kanker) te kunnen genezen d.m.v. reiki. Ook heeft ze contact met de overledenen. Ze verdient daar (zwart) een inkomen mee waar Rob en ik samen niet tegenop kunnen werken. Daar sta ik dus zeer sceptisch tegenover. Mede door haar praktijken heb ik een nogal negatieve kijk gekregen op reiki.
Ja, dat zijn mensen die doordraven. Zonde, want ik vind dat je inderdaad schromelijk jezelf aan het overschatten bent als je denkt dat je mensen kan genezen. Dat is gewoon echt niet zo.
Wel kan het zijn dat doordat je met reiki bepaalde blokkade's op kan lossen er dus daarmee samenhangende klachten kunnen verdwijnen.
Zie het alsdat door een nekmassage je hoofdpijn verdwijnt omdat je bloed beter doorstroomt als de spanning er wat uit is gekneedt.
Zo kunnen sommige plekken weer beter energie krijgen als er blokkade's weg zijn. Sinds ik reiki heb gedaan heb ik bv nog maar zelden koude handen of voeten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Aldidado
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aldidado »

Ik geloof absoluut in de werking van reiki. Het hele gedoe wat er vaak bij komt kijken dat hoeft voor mij ook niet zo, maar dat er werking zit in energiebanen, chakra's e.d. is voor mij (door ervaring) zo klaar als een klontje.

Of reiki ook genezend kan werken weet ik niet, ik heb het inderdaad meer over (spannings)hoofdpijn etc. die zijn verdwenen.
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Eline, van wie heb jij geleerd reiki toe te passen?
Naar de rest ben ik eigenlijk ook nieuwsgierig overigens.
Want opzich ben ik ook wel geinteresseerd, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen en als je die cursus prijzen ziet :eek: . Ik probeer het afentoe zelf wel op gevoel bij de honden en cavia, maar of het echt werkt op de manier die ik doe :denken: Ik weet het niet.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Vraagje van mijn kant :mrgreen:

Hoe kan je dan bv energie voelen als bv iemand anders elders is? Ik kan nml iemand die krijgt reiki terwijl ze geeneens bij die geen is die dat geeft..Snap je het nog?

Ik zelf snap dat dus nml niet...Kee, als je bij die gene bent dan kan je idd de energie voelen, maar toch niet op een afstand van weet ik veel hoeveel km???
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

volgens mij heeft gewoon ieder mens wat reikie of magnetisme van naturen bij zich dragen
denk alleen maar aan moeders met kinderen ze voelen waneer en waar een babby vaak pijn heeft als je naar je gevoel luisterd
zo ze bij een baby die huild om buik krampjes al van zelf over de buikjes wrijfen waar een baby dan weer stil van word
vald een kind dan wrijft men over de zere plek ook dat helpt
voral mensen in de minder ond wikkelde landen luisteren nog heel erg naar dat oer instink
in de euro landen grijpt men lieven snel naar medicijne of dokters
zo ook bij dieren die bv heel on rustig zijn die kan je heel erg kalm meren door ze rustig bij je te nemen en te aaien werkt anders om ook als jij heel erg verdrietig bend of pijn hebt zal je zien dat hond of kat enz bij je kruipt en je troost geeft
is eigelijk niks vaags aan
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”