Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

staaroperatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

chancho
nieuw lid

staaroperatie

Ongelezen bericht door chancho »

Als gevolg van suikerziekte is Boelie blind geworden. (zie topic 5 maart).
Hij was in het begin moeilijk tot niet te reguleren, nu zit hij op een dosis van 40 eenheden insuline (hij weegt 25 kg, normale dosis is 1 eenheid per kg. lichaamsgewicht) en schommelt zijn bloedsuikerwaarde rond de 12. (was 30 of meer). Plassen en drinken doet hij weer vrijwel normaal.
In overleg met de dierenarts hebben wij besloten om een staaroperatie
te laten doen bij in ieder geval 1 oog. Dan wordt er een lens verwijderd
zodat hij in ieder geval weer iets kan zien.
Boelie is verzekerd bij dier&zorg en aan hen heb ik gevraagd of dit vergoed wordt. Je moet altijd toestemming vragen als het notabedrag boven de 350 euro is maar ze willen het me niet vertellen. Ik moet eerst declareren en dan gaan ze beslissen of het vergoed wordt. Beetje raar vindt ik.
Mijn vraag is, is er iemand die al eens een staaroperatie gedeclareerd heeft en is het gehonoreerd?

Groet, Hans.
Toen ik de mens leerde kennen, ben ik van Dieren gaan houden....
mister
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mister »

beetje raar, dat ze dit niet van tevoren weten ze weten toch wel of zo'n ingreep wel of niet door hun wordt gedekt. :denken:

voor info zou je de praktijk waar je hond wordt behandeld voor deze ingreep kunnen vragen of zij er ervaring mee hebben of het wel of niet door dier & zorg wordt gedekt???

succes ermee :ok:
Afbeelding
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik zou hierover contact met een rechtswinkel zoeken.
:denken: Ik het trouwens hetzelfde gehad met mijn eigen ziekenkostenverzekering, ik moest een onderzoek laten doen naar een kaakprobleem en ze betaaldenhet onderzoek alleen als ik het inderdaad had, ik had het niet en moest zelf 500 gulden betalen.
weg gehaald zit een virus in
Suzan
Zeer actief

Re: staaroperatie

Ongelezen bericht door Suzan »

[quote="chancho"]Als gevolg van suikerziekte is Boelie blind geworden. (zie topic 5 maart).
Hij was in het begin moeilijk tot niet te reguleren, nu zit hij op een dosis van 40 eenheden insuline (hij weegt 25 kg, normale dosis is 1 eenheid per kg. lichaamsgewicht) en schommelt zijn bloedsuikerwaarde rond de 12. (was 30 of meer).
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”