Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb mijn hond uit het asiel uit spanje gehaald. Ze heeft een schofthoogte van 58 cm. Ze draagt haar staart heel vaak als een krul over haar lichaam, maar in rust hangt hij naar beneden.
wie weet wat voor kruising/ras het is?
Zeker husky met een klein beetje iets anders herderigs. In Spanje zijn belachelijk veel husky's voor zo'n warm land. Mensen vinden het alleen maar mooie honden en verder weten ze niet wat ze in huis halen.
Grote kans dat het nestgenoten zijn, vooral als het teven zijn. Die trekken vaak met elkaar op op straat.
barbara+pepe schreef:Zeker husky met een klein beetje iets anders herderigs. In Spanje zijn belachelijk veel husky's voor zo'n warm land. .
dat is mij ook al eens opgevallen, is het jou ook opgevallen dat ze in koude landen als scandinavie "gek"zijn op naakthonden en honden met ultrakort haar zonder ondervacht zoals basenjis en gladharige podenco ibicencos/ pharaohhonden/ cirnecci?? heel wonderlijk
maar goed die honden kan je in elk geval een jas aandoen 's winters
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
barbara+pepe schreef:Zeker husky met een klein beetje iets anders herderigs. In Spanje zijn belachelijk veel husky's voor zo'n warm land. .
dat is mij ook al eens opgevallen, is het jou ook opgevallen dat ze in koude landen als scandinavie "gek"zijn op naakthonden en honden met ultrakort haar zonder ondervacht zoals basenjis en gladharige podenco ibicencos/ pharaohhonden/ cirnecci?? heel wonderlijk
Inderdaad.... En Samoyeden zijn er ook belachelijk veel in Spanje....
Inderdaad.... En Samoyeden zijn er ook belachelijk veel in Spanje....
samoyeden ook? ik kan me wel herinneren van onze vakanties eerder in spanje dat er heel veel malamutes waren
en we hebben toen ook een bouvier des ardennes gezien maar goed das weer een ander verhaal maar wel exclusief haha
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Diegene die dacht dat er misschien een Podenco in zit, weet zeker niet hoe een podenco eruit ziet? want als iets zeker is, dan is het wel zo dat er geen podenco-bloed in haar zit.
de suggestie van een husky uit de werklijnen klinkt ook wel erg goed. dat zou kunnen, daar heb ik geen verstand van.
in ieder geval bedankt voor al jullie suggesties
het zouden best nestgenootjes geweest kunnen zijn, de ander was nl ook een teefje. Ik had alleen het idee dat het andere teefje ouder was dan mijn hond, omdat haar tepels veel groter waren
avstee schreef:Diegene die dacht dat er misschien een Podenco in zit, weet zeker niet hoe een podenco eruit ziet? want als iets zeker is, dan is het wel zo dat er geen podenco-bloed in haar zit.
weet je wat het is, je vertelde dat je hond uit een Spaans asiel komt en dan denken veel mensen dat er dan automatisch podenco inzit
Anna Penta schreef:Vooral door die lichte blauwe ogen van de onderste hond werd mijn vermoeden van huskey bevestigt. Is volgens mij een van de raskenmerken?!
of t echt een raskenmerk is, weet ik niet.
het komt vaak voor.
maar er zijn er ook die gewoon 2 bruine ogen hebben.
Ik heb pas nog het rasstandaard van een american indian dog zitten doorlezen en ze leek wel op enkele foto's. wat vinden jullie?
er zit hier iemand op het forum met a.i.d.'s. ik weet alleen haar naam niet.
misschien wilt zij ernaar kijken.
Denk je dat een hond die sowieso zo weinig voorkomt in Europa dan aan de basis staat van een kruising van de straat in Spanje? Het lijkt me vrij sterk.... Dat valt me trouwens sowieso op in topics over buitenlandse hondjes, er worden echt rassen gesuggereert die hier al bijna niet voorkomen, laat staan in Spanje... Natuurlijk kán het wel, maar die kans is zo klein dat t verwaarloosbaar is...