Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige KNPV Clubs in mijn ogen te hart tegen hun honden.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Mechelfanaat
Actief

Sommige KNPV Clubs in mijn ogen te hart tegen hun honden.

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Ik ben gisteren bij een KNPV club wezen kijken omdat ik nu zelf niet kan trainen vanwegen mijn arm.

Ik heb de conclusie voor me zelf getrokken dat het niks voor mij is.
Vond dat er een aantal ( dus niet iedreen) veel te hart met zijn hond omgingen.
Vooral één man gaf de hond geregeld zo hart op zijn lazer dat ik dacht moet dat nou? :denken:
Je hoeft een hond omdat ie niet goed op zijn plek blijft liggen, toch niet 6 keer snoeihart met de riem over zijn donder te slaan?
en vervolgens (alsof het nog niet genoeg was) kreeg ie er ook nog een paar flinke trappen over heen. :boos:

Dat kan ik echt niet waarderen. :devil:

Ik weet wel dat het er bij de knpv en ipo harder aan toe gaat dan bij ons.

Maar ik vind dat je wel eerlijk moet blijven tegen je hond.
Een correctie is prima maar ik heb wel het idee dat de mensen in het knpv weereldje de handen en voeten wat te los hebben zitten. en zeker te vaak te lang door gaan met corriceren op de hond.
In mijn ogen hebben ze te weinig geduld om de hond goed en eerlijk op te voeden.

Gelukkig waren ze niet allemaal zo met de hond bezig :wink:

Wat me ook tegen viel van de andere was: dat niemand er wat van zij.
Zeg nou zelf je hond verot slaan en schoppen das toch geen sport? :jank:

Ook dacht ik dat in de loop van de jaren zowel bij de ipo als knpv eerlijker met de honden wordt omgegaan.
Helaas is dit dus niet het geval :evil:
Dit was namelijk al de drede knpv verening die ik heb bezocht.
En waar dus door bepaalde mensen oneerlijk met de honden wordt omgegaan.( als een hond zich over geeft moet je stoppen met corriceren!!!!)

Hoe denken jullie hier over?
Laatst gewijzigd door Mechelfanaat op 06 apr 2005 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Ik denk dat je bij 3 verkeerde knpv verenigingen bent geweest ,

Ik denk wel dat het daar harder gaat als in de IPO wereld maar het gaat zeker niet overal zo , ik zou zeggen ga is kijken bij NBG verenigingen enzo
Ik ben nu wel een paar clubs geweest en heb toch ook veel goede clubs meegemaakt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ragverp schreef:Ik denk dat je bij 3 verkeerde knpv verenigingen bent geweest ,
precies, ik ben zowel bij knpv als IPO verenigingen geweest maar daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit zoiets gezien als jij opnoemt.
Daarnaast denk ik niet dat je KNPV en IPO kan vergelijken, KNPV honden zullen toch vaak de praktijk in gaan, en IPO honden niet.
Dus KNPV honden zullen misschien wel strakker aangepakt worden omdat een politieagent weinig heeft aan een hond die een arrestant niet meer wil loslaten bijvoorbeeld
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik doe helemaal niets in deze tak van sport, maar ook ik heb hele verschillende verenigingen gezien.
Verenigingen zoals jij ze beschrijft, maar ook verenigingen waar wel heel leuk en goed met de honden getraint wordt.
Ik denk dat je inderdaad de pech hebt gehad en bij 3 verkeerde vereniginen bent gaan kijken.
Veel succes met het vinden van een wel leuke vereniging.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ben ontzettend blij dat ik 2 jaar geleden bij een KNPV-club terecht ben gekomen waar een aantal africhters wél met de tijd was meegegaan. Die africhters gebruikten hun koekjes en balletjes naar hartelust :wink:
Helaas heb ook ik de andere kant gezien, mensen die hun hond in mijn ogen oneerlijk en te hard straften. Was ik op een dergelijke club begonnen dan was ik waarschijnlijk totaal afgeknapt op de africhting :19:
Het is soms een kwestie van zoeken, maar er zijn dus wel degelijk goede clubs :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tsja ik blijf erbij dat heel veel africhters geen geduld hebben met hun hond. Alles moe het liefst in 2 weken erin zitten, zoniet dan slaan/schoppen we het er wel in of er komen geslepen prikkers aan te pas. Heel erg sneu om te zien omdat de hond totaal niet weet wat hij nou toch in vredesnaam moet doen.
Uiteraard zeg je daar wat van maar het probleem is dat ik net kom kijken en zij al 10 jaar of langer in de africhting zitten dus wat weet ik nou in hun ogen????????? en positief trainen???? ze lachen je uit.....
Ik mocht met mijn hond, die behoorlijk wat potentie heeft, op het zijveldje trainen omdat ik niet aan de geslepen prikker wilde en ik haar niet op haar kop wilde rammen.....ik moest het dan maar zelf uitzoeken.

Nu train ik op een club waar je dus het veld kunt verlaten als je aan je hond komt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Tsja ik blijf erbij dat heel veel africhters geen geduld hebben met hun hond.
en ik blijf erbij dat er net zoveel africhters zijn die heel veel geduld hebben met hun hond.
Nu train ik op een club waar je dus het veld kunt verlaten als je aan je hond komt.
nou ja, helemaal niet aan je hond komen vind ik ook weer wat overdreven. Een hond mag best een correctie hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

van mij mag een hond ook best een terechte correctie krijgen maar niet dmv een pak slaag op een hond zijn kop of een schop tussen z'n ribben.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:van mij mag een hond ook best een terechte correctie krijgen maar niet dmv een pak slaag op een hond zijn kop of een schop tussen z'n ribben.
mijn hond heeft best eens een tik gehad omdat hij geen zin had om z'n balletje af te geven en dat maar met veel gegrom verdedigde. Het ligt natuurlijk aan de manier waarop het gebeurd en aan de hond.
Afbeelding
estelle

ik vind een tik geven iets anders als een knal met je vuist tussen een hond zijn ogen geven alleen maar omdat hij niet snel genoeg 'af' gaat!!!!
het mecheltje van onze buren is een behoorlijke felle tante, die het niet laat om het gevecht met je aan te gaan als iets haar niet zint, dan wordt ik ook even minder vriendelijk, anders hangt ze mij in me arm.
Maar dat vind ik dus even iets anders.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

estelle schreef:ik vind een tik geven iets anders als een knal met je vuist tussen een hond zijn ogen geven alleen maar omdat hij niet snel genoeg 'af' gaat!!!!
het mecheltje van onze buren is een behoorlijke felle tante, die het niet laat om het gevecht met je aan te gaan als iets haar niet zint, dan wordt ik ook even minder vriendelijk, anders hangt ze mij in me arm.
Er zit een verschil tussen hard zijn tegen je hond of vals en oneerlijk zijn tegen een hond. Gehoorzaamheid erin slaan is vals en oneerlijk. Dan heb je namelijk iets niet gesnapt aan het wezen hond. :19:
Ik vind het iedere keer weer schokkend dit soort dingen te lezen. Ik snap niet dat dit nog mag en kan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

sommige clubs zijn idd wat hard voor hun hond maar probeer ze maar eens uit te leggen dat ze het anders moeten doen . zij spelen wedstrijden niet jij . dus jij bent in hun ogen een groentje die er niets van kent .
ik geef gerust toe dat ik mijn hond af en toe een tik verkoop of de leiband eens gooi , maar soms zie je dingen waar je van schrikt .maar in mijn geval lijkt het hoe meer ik het zie hoe meer ik eraan gewoon raak maar ik keur het zeker niet goed .persoonlijk vind ik dat in de ipo harder wordt getraind als bij ons . als de hond niet volgt nemen ze hem op met zijn rugvel en gooien ze hem op zijn plaats , dat zijn van die dingen waar ik boos van wordt , en dan enkele maanden later hoor je dat de hond de man in de borst heeft gebeten eigen schuld dikke bult :smile2:
estelle

Eline* schreef:
estelle schreef:ik vind een tik geven iets anders als een knal met je vuist tussen een hond zijn ogen geven alleen maar omdat hij niet snel genoeg 'af' gaat!!!!
Er zit een verschil tussen hard zijn tegen je hond of vals en oneerlijk zijn tegen een hond. Gehoorzaamheid erin slaan is vals en oneerlijk. Dan heb je namelijk iets niet gesnapt aan het wezen hond. :19:
Ik vind het iedere keer weer schokkend dit soort dingen te lezen. Ik snap niet dat dit nog mag en kan.
Ik heb weleens aan iemand gevraagd, die zijn hond meerdere malen op zijn kop sloeg, waar dat nou goed voor was en of hij dacht dat die hond daar iets van leerde.... ik kreeg als antwoord 'ja maar hij vind dat leuk hoor!!!, anders zou die niet kwispelen hoor!' ....uiteraard was dat geen kwispelen van blijheid maar joh dat verschil zien ze niet!
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

wat een trieste lui... anders informeren ze eerst..over de HOND.....sjonge jonge
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:als de hond niet volgt nemen ze hem op met zijn rugvel en gooien ze hem op zijn plaats , dat zijn van die dingen waar ik boos van wordt , en dan enkele maanden later hoor je dat de hond de man in de borst heeft gebeten eigen schuld dikke bult :smile2:
Het nare vind ik van dit soort dingen dat de hond hoe dan ook de sigaar is. Ze worden bestempeld als vals en belanden in vage circuit of worden ingeslapen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef: Ik heb weleens aan iemand gevraagd, die zijn hond meerdere malen op zijn kop sloeg, waar dat nou goed voor was en of hij dacht dat die hond daar iets van leerde.... ik kreeg als antwoord 'ja maar hij vind dat leuk hoor!!!, anders zou die niet kwispelen hoor!' ....uiteraard was dat geen kwispelen van blijheid maar joh dat verschil zien ze niet!

Ik betrap mezelf erop dat ik keer op keer de mooie kanten van africhting gewoon niet op vind wegen tegen dit soort excessen..als het al excessen zijn en niet gewoon normale dingen die bij africhting horen.
Ik merk dat ik de tegenstrijdigheden te groot vind om er nou eens echt iets van te gaan vinden. Ik HAAAT die figuren zoals hier nu aangehaald in dit topic. Ze zijn dom, kortzichtig en simpel, niet bereidt zich te verdiepen in het dier waarvan ze zeggen te houden. Walgelijk.
Honden worden een slachtoffer van notabene een sport. Dat is het nooit waard. Dat moet stoppen. Als ik dit dan zo weer lees denk ik schaf die hele sport maar lekker af, dan voorkom je ook dierenmishandeling...want daar hebben we het gewoon over. Gewoon dierenmishandeling.
En mishandeling die we onder onze ogen laten plaatsvinden en het soms nog weten recht te praten ook.
Ik merk dat ik ook onbegrip heb. Onbegrip dat mensen zich wel aansluiten bij clubs waar dit soort dingen gebeuren en het dus blijkbaar okee vinden. Wie zwijgt stemt toe toch? Wat bezielt je?
Wat blijft er over van je sport als er honden mishandelt worden in diezelfde sport?
Ik kan er met mijn pet niet bij. Ik wil er ook met mijn pet niet bij.
Dit soort verhalen stemt me ontzettend triest.
Laatst gewijzigd door Eline* op 04 apr 2005 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Re: KNPV Clubs in mijn ogen te hart tegen hun honden.

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Mechelfanaat schreef:Ik ben gisteren bij een KNPV club wezen kijken omdat ik nu zelf niet kan trainen vanwegen mijn arm.

Ik heb de conclusie voor me zelf getrokken dat het niks voor mij is.
Vond dat er een aantal veel te hart met zijn hond omgingen.
Vooral één man gaf de hond geregeld zo hart op zijn lazer dat ik dacht moet dat nou? :denken:
Je hoeft een hond omdat ie niet goed op zijn plek blijft liggen, toch niet 6 keer snoeihart met de riem over zijn donder te slaan?
en vervolgens (alsof het nog niet genoeg was) kreeg ie er ook nog een paar flinke trappen over heen. :boos:

Dat kan ik echt niet waarderen. :devil:

Ik weet wel dat het er bij de knpv en ipo harder aan toe gaat dan bij ons.

Maar ik vind dat je wel eerlijk moet blijven tegen je hond.
Een correctie is prima maar ik heb wel het idee dat de mensen in het knpv weereldje de handen en voeten wat te los hebben zitten. en zeker te vaak te lang door gaan met corriceren op de hond.
In mijn ogen hebben ze te weinig geduld om de hond goed en eerlijk op te voeden.

Gelukkig waren ze niet allemaal zo met de hond bezig :wink:

Wat me ook tegen viel van de andere was: dat niemand er wat van zij.
Zeg nou zelf je hond verot slaan en schoppen das toch geen sport? :jank:

Ook dacht ik dat in de loop van de jaren zowel bij de ipo als knpv eerlijker met de honden wordt omgegaan.
Helaas is dit dus niet het geval :evil:
Dit was namelijk al de drede knpv verening die ik heb bezocht.
En waar dus door bepaalde mensen oneerlijk met de honden wordt omgegaan.( als een hond zich over geeft moet je stoppen met corriceren!!!!)

Hoe denken jullie hier over?
Ik begrijp je frustratie heb zelf ook weleens raar staan kijken. Maar geloof mij alsjeblieft er zijn ook africhters die creatief en leuk met hun hond omgaan en die als ze corrigeren dit snel en 1 keer doen. Anders is namelijk het hele effect van je correctie weg. Ik geloof je zeker wanneer je zegt dat er van die debielen rondlopen en ik zal de laatste zijn die ontkent dat dit in de KNPV voorkomt. Het nadeel is dat deze mensen vaak al heel lang bezig zijn en inderdaad niets aannemen van iemand die net begint. Eerst zullen diegene die op een normale manier trainen hun strepen moeten verdienen om andere te laten zien dat het ook anders kan vordat het een norm wordt. Heel vervelend maar zo is het helaas.

Daarom is het denk ik voor vele op dit forum zo frustrerend als er weer gesproken wordt over IPO of KNPV als een stelletje dierenbeulen. Juist omdat vele juist laten zien dat het anders kan.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:
estelle schreef: Ik heb weleens aan iemand gevraagd, die zijn hond meerdere malen op zijn kop sloeg, waar dat nou goed voor was en of hij dacht dat die hond daar iets van leerde.... ik kreeg als antwoord 'ja maar hij vind dat leuk hoor!!!, anders zou die niet kwispelen hoor!' ....uiteraard was dat geen kwispelen van blijheid maar joh dat verschil zien ze niet!

Ik betrap mezelf erop dat ik keer op keer de mooie kanten van africhting gewoon niet op vind wegen tegen dit soort exessen..als het al exessen zijn en niet gewoon normale dingen die bij africhting horen.
Ik merk dat ik de tegenstrijdigheden te groot vind om er nou eens echt iets van te gaan vinden. Ik HAAAT die figuren zoals hier nu aangehaald in dit topic. Ze zijn dom, kortzichtig en simpel, niet bereidt zich te verdiepen in het dier waarvan ze zeggen te houden. Walgelijk.
Honden worden een slachtoffer van notabene een sport. Dat is het nooit waard. Dat moet stoppen. Als ik dit dan zo weer lees denk ik schaf die hele sport maar lekker af, dan voorkom je ook dierenmishandeling...want daar hebben we het gewoon over. Gewoon dierenmishandeling.
En mishandeling die we onder onze ogen laten plaatsvinden en het soms nog weten recht te praten ook.
Ik merk dat ik ook onbegrip heb. Onbegrip dat mensen zich wel aansluiten bij clubs waar dit soort dingen gebeuren en het dus blijkbaar okee vinden. Wie zwijgt stemt toe toch? Wat bezielt je?
Wat blijft er over van je sport als er honden mishandelt worden in diezelfde sport?
Ik snap niet waar de controle is? Waarom worden dit soort clubs (dus alle africhtingsclubs) niet gecontroleerd?

Dat je bij zo'n soort club traint, ook al mishandel je zelf je hond niet, vind ik ook een onbegrijpelijke zaak!! Inderdaad: wie zwijgt stemt toe....

Ik weet dat de africhting ook prachtig kan zijn, dat honden het fantastisch vinden en staan de popelen van enthousiasme om het veld op te mogen.
Daarom ben ik niet voor afschaffing, ik weet dat het totaal maar dan ook totaal anders kan allemaal! Maar controle: ja, absoluut!!!

Ik train bij een Rottweilerwerkgroep en daar wordt dus ook pakwerk gedaan (dezelfde waar Ragverp traint). En hoe ze daar met de honden omgaan is gewoon fantastisch! Liefde voor de hond, het ras, staan absoluut centraal. Belonen, tussendoor even spelen, rustig aan doen, dat zijn de sleutelwoorden daar.
Samen met ons traint ook een vrouw met een DOVE Rottweiler, hoeveel geduld en liefde daar niet voor nodig is. Nooit wordt er druk op de hond gelegd 'het kwartje moet gewoon rustig aan vallen'.

Dus het kan gelukkig zeker op een hele leuke en fijne manier allemaal.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
estelle

Eline* schreef:

Ik betrap mezelf erop dat ik keer op keer de mooie kanten van africhting gewoon niet op vind wegen tegen dit soort exessen..als het al exessen zijn en niet gewoon normale dingen die bij africhting horen.
Ik ben ook weggegaan bij die club omdat de trainingsmethodes me dus niet aanstonden en heb dus nu een club gevonden waar het er zo niet aan toe gaat.
maar ik ga niet totaal stoppen met de africhting omdat een aantal liu,op een club waar ik dus niet train, zo met hun honden omgaaat. Hera vind het prachtig om te doen, ze is er ook voor gefokt, de combinatie speuren, appel en manwerk vind ik super.

Nee ik vind niet dat ik maar moet stoppen met iets waar ik en mijn hond veel plezier aan beleven omdat een ander niet van zijn hond af kan blijven......
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:of worden ingeslapen.
denk niet dat dat veel gebeurd in de africhting. Denk dat daar bijten meer geaccepteerd wordt dan ergens anders.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ik betrap mezelf erop dat ik keer op keer de mooie kanten van africhting gewoon niet op vind wegen tegen dit soort exessen..als het al exessen zijn en niet gewoon normale dingen die bij africhting horen.
dat gebeurd overal, ook bij gewone huishonden. Dat voorkom je nooit. Ik heb op een EG cursus gezeten waar de excessen die je hier noemt nog bij verbleken. En ja dan zeg je er wat van en wat zeggen ze dan.. wij hebben ervoor geleerd jij niet.
Moet je dan alles maar afschaffen, ook waar mensen met veel liefde en plezier met hun hond bezig zijn?
Omdat een paar het verpesten voor anderen. Onzin.
Ik ben het niet tegengekomen dat een hond helemaal verrot geschopt wordt en ik loop al wat jaartjes mee.
Ja je ziet weleens iets waar je niet mee eens bent, maar dat zie ik dagelijks als ik kijk naar hoe mensen hier hun hond uitlaten.
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Maar zijn het wel excessen?
Steeds maar weer hoor je dit soort verhalen uit de africhting.
Het kan wel waar wezen dat het bij andere sporten ook gebeurd maar dan is het toch vreemd dat je dat bijna nooit leest.
Omdat het dus daar bijna nooit gebeurd, da zijn excessen.
Het is een mooie sport, africhting, maar ook een sport waar in mijn ogen een heleboel mis mee is.
Niet de sport maar eerder de mensen.

Een veel gehoord advies is dat je maar met eigen ogen moet gaan kijken bij een club.
Dat heb ik dus gedaan.
Op 3 honden na vond ik het allemaal zielige hoopjes ellende die overgeleverd waren aan de grillen van hun "gefrustreerde" bazen.
En dan hoor je altijd weer dat je bij de verkeerde club bent wezen kijken.

Inge,
Ik kan me vergissen hoor maar had jij ook niet een nare ervaring met Marouck aangaande een prikband die ze zomaar om moest terwijl er helemaal geen aanleiding voor was.
Tenminste, zo een verhaal kan ik mij herinneren maar kan het niet meer terug vinden.
Toen trainde je nog KNPV.
(Of ik heb het verkeerd, dat kan ook :wink: )
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ja, de laatste training die ik bij de KNPV gehad heb heeft Marouck inderdaad bij een oefening (volgen naast de fiets) een pennenband gedragen. Eigenlijk werd ik daardoor toen ook overvallen, achteraf baalde ik ontzettend dat ik dat had laten gebeuren zonder eerst een duidelijke uitleg te krijgen waarom dat zou moeten.
Heb dat toen dus ook direct nadat het gebeurde aangekaart en er is toen ook door die persoon aangegeven dat hij dat niet had moeten doen. Hij heeft daarvoor dus zijn excuses aangeboden. Het huilen stond mij toen nader dan het lachen.

Ik zal ook niet beweren dat er alléén maar met koekjes en balletjes wordt gewerkt, er wordt wel degelijk ook gestraft. Maar dingen die Mechelfanaat beschrijft, onredelijk hard straffen en doorstraffen, heb ik gelukkig bij de leden van die club nooit gezien.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Daphne schreef:Maar zijn het wel excessen?
ja, want ik kom ze blijkbaar weinig tot niet tegen en met mij nog veel mensen.
Steeds maar weer hoor je dit soort verhalen uit de africhting.
Het kan wel waar wezen dat het bij andere sporten ook gebeurd maar dan is het toch vreemd dat je dat bijna nooit leest.
Omdat het dus daar bijna nooit gebeurd, da zijn excessen.
Het is een mooie sport, africhting, maar ook een sport waar in mijn ogen een heleboel mis mee is.
Niet de sport maar eerder de mensen.
daar ben je dan toch zelf bij...
Een veel gehoord advies is dat je maar met eigen ogen moet gaan kijken bij een club.
Dat heb ik dus gedaan.
Op 3 honden na vond ik het allemaal zielige hoopjes ellende die overgeleverd waren aan de grillen van hun "gefrustreerde" bazen.
En dan hoor je altijd weer dat je bij de verkeerde club bent wezen kijken.
dat denk ik dan inderdaad.
Afbeelding
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Kijk dat bedoel ik nou :wink: ben het helemaal met je eens :ok:

Op het KNPV forum heb ik het bericht natuurlijk ook geplaast.
Maar er kwamen uit het KNPV hoekje zulke felle reacties dat ze het naar een besloten topic hebben geplaast alleen voor KNPV leden.
Kan er nu zelf dus ook niet meer op reageren :boos:
Als we het over vrije menings uiting hebben :wink:

Nou ik heb in ieder geval weer wat mensen waker gemaakt en hoop dat daar een aantal mensen en honden hun voordeel mee kunnen doen.

En voor de KNPV Clubs die wel eerlijk en met respect voor honden omgaan, en toch hetzelfde met hun honden bereiken petje af :ok:
Ik ben heel blij dat die dus toch bestaan :wink: En hoop er zelf dan ook nog een paar van te vinden want het lijkt me toch een leuke sport.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ik zal ook niet beweren dat er alléén maar met koekjes en balletjes wordt gewerkt, er wordt wel degelijk ook gestraft.
tuurlijk, maar je hebt straffen en straffen. Natuurlijk straf ik mijn honden, maar dat doe ik thuis ook niet alleen op het veld.
Maar zonder beloning werkt een hond echt niet voor je voor de volle 100%.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Inge schreef:Ik zal ook niet beweren dat er alléén maar met koekjes en balletjes wordt gewerkt, er wordt wel degelijk ook gestraft.
tuurlijk, maar je hebt straffen en straffen. Natuurlijk straf ik mijn honden, maar dat doe ik thuis ook niet alleen op het veld.
Nee inderdaad. :wink: Een hond die alleen maar gestraft wordt zal nooit het enthousiasme laten zien als die honden die met name beloond worden en alleen gestraft worden als het nodig is. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
malinois schreef:
Nee inderdaad. :wink: Een hond die alleen maar gestraft wordt zal nooit het enthousiasme laten zien als die honden die met name beloond worden en alleen gestraft worden als het nodig is. :wink:
precies :wink:
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Mechelfanaat schreef:Op het KNPV forum heb ik het bericht natuurlijk ook geplaast.
Maar er kwamen uit het KNPV hoekje zulke felle reacties dat ze het naar een besloten topic hebben geplaast alleen voor KNPV leden.
Kan er nu zelf dus ook niet meer op reageren :boos:
Als we het over vrije menings uiting hebben

:neenee: PARDON??????????????????????? :19:

Jij hebt nog steeds toegang tot die discussie hoor... hij is slechts tijdelijk gesloten geweest wegens een "moddereters" overleg, iets wat o.a. op dit forum ook wel eens gebeurd :idea: .
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Dezelfde eeuwige discussie in een nieuw jasje.
Ik ben er niet voor om honden te mishandelen, verre van zelf, neemt niet weg dat de honden een bepaalde hardheid moeten hebben, zeker als ze de praktijk in gaan. Ik heb het nu een paar keer gezien en de verdachten reageren niet met aaien van de hond.

Begrijp me goed, ik ben TEGEN het onnodig mishandelen en straffen van honden (alle dieren). En ja er zijn zat verenigingen waar het ook anders kan.
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”