Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
terugkomen
Moderator: moderatorteam
- bobientje
- Actief
terugkomen
zoals ik al in een ander topic heb gezegd komt bob altijd bij me terug als ik hem roep behalve dan als hij een andere hond ziet die in de buurt is .
hij gaat dan zo op in zijn spel, dan kan ik op mijn kop gaan staan maar hij komt niet. maar soms ook weer wel, kan er geen peil op trekken.
laatst liep hij ook gewoon een heel eind met die andere hond mee, tja wat doe je dan?
ik ben hem toch maar gaan halen.
ik lijn hem altijd aan als ik een ander zie maar soms ben ik te laat.
soms krijg ik wel zijn aandacht en ga dan de andere kant oprennen en dan komt hij wel achter mij aan.
lokken met lekkers helpt dan meestal niet.
en dan zie ik honden spelen met een andere hond of met bob en die lopen dan weer netjes met het baasje mee maar hij dan niet whehe.
ik doe ook wel oefeningen met hem, ook aandachtsoefeningen en hierkomen.
weet iemand nog iets wat ik zou kunnen proberen? hij is nu net 1 jaar.
of moet ik me erbij neerleggen dat dat altijd een "heikel"punt zal blijven.
ik had altijd goede hoop dat het wel goed zou komen maar nu twijfel ik daar toch wel aan hoor, haha
hij gaat dan zo op in zijn spel, dan kan ik op mijn kop gaan staan maar hij komt niet. maar soms ook weer wel, kan er geen peil op trekken.
laatst liep hij ook gewoon een heel eind met die andere hond mee, tja wat doe je dan?
soms krijg ik wel zijn aandacht en ga dan de andere kant oprennen en dan komt hij wel achter mij aan.
en dan zie ik honden spelen met een andere hond of met bob en die lopen dan weer netjes met het baasje mee maar hij dan niet whehe.
ik had altijd goede hoop dat het wel goed zou komen maar nu twijfel ik daar toch wel aan hoor, haha

- Zoie
- Zeer actief
Re: terugkomen
Nooit opgeven, je kunt altijd proberen het te verbeteren. Dat ben ik tenminste vast van plan.bobientje schreef:zoals ik al in een ander topic heb gezegd komt bob altijd bij me terug als ik hem roep behalve dan als hij een andere hond ziet die in de buurt is .
Geen idee of ik het goed aanpak, maar dat ophalen, daar zie ik niks in. Wat ik meestal doe als ik voorzie dat hij niet mee gaat lopen, is vragen aan de andere baas of hij/zij een loopse teef heeft, en zo niet, dan vertel ik dat hij mee kan lopen, maar wel weer terug gaat en vraag of dat een probleem is. Vaak krijg ik dan te horen dat ze het snappen, en wel op me wachten als het echt te gek wordt. Ondertussen zorg ik er dan wel voor dat ik niet meer sta waar ik stond, zodat hij weet dat als hij z'n eigen gang gaat, ik dat ook doe.
Verder maak ik maximaal gebruik van de vele keren dat het wel goed gaat. Ik prijs hem de hemel in, en ben ongelooflijk trots op hem. Als je het meent, voelen ze dat. Ik kan Spok al bijna net zo makkelijk aanlijnen als Luna.
Ik onderbreek spel ook zo weinig mogelijk, of voor een beloning. Vaak vraag ik dan wederom of het goed is dat ik even meeloop. Ik probeer een soort gevoel te ontwikkelen voor het juiste moment dat hij wel komt, en van daar uit kan ik het dan steeds iets moeilijker maken.
Dit schiet me zo even te binnen. Waarom lijn je aan als je andere hond ziet ?

- Zoie
- Zeer actief
- bobientje
- Actief
ik lijn hem o.a aan omdat ik bang ben dat hij meehobbelt. maar mischien moet ik dat niet doen, wordt daardoor de spanning groter??
en als een andere hond aangelijnd is die we tegemoetkomen doe ik dat ook, ga ervan uit dat er dan een reden achterzit.
wat je zegt over dat vragen over meelopen, zal ik over nadenken.
ik weet wel dat het niet de bedoeling is dat ik hem niet haal maar vind dat moeilijk, hij was toen al uit mijn zicht verdwenen. maar goed als ik het zou proberen zoals jij zou dat kunnen.
maar wat als hij onderweg een nog leukere hond ziet? dan weet ik helemaal niet waar hij is, vind ik zeer onprettig.
ik wil er ook geen druk op leggen hoor en prijs hem ook de hemel in als hij het wel goed doet en ik ben ook heel blij met wat hij allemaal wel kan.
ik slik gewoon een keer en denk, volgende keer beter. ik wordt ook absoluut niet boos ofzo.
het aanlijnen is absoluut geen probleem, als hij dan komt.
en als een andere hond aangelijnd is die we tegemoetkomen doe ik dat ook, ga ervan uit dat er dan een reden achterzit.
ik weet wel dat het niet de bedoeling is dat ik hem niet haal maar vind dat moeilijk, hij was toen al uit mijn zicht verdwenen. maar goed als ik het zou proberen zoals jij zou dat kunnen.
maar wat als hij onderweg een nog leukere hond ziet? dan weet ik helemaal niet waar hij is, vind ik zeer onprettig.
ik wil er ook geen druk op leggen hoor en prijs hem ook de hemel in als hij het wel goed doet en ik ben ook heel blij met wat hij allemaal wel kan.
ik slik gewoon een keer en denk, volgende keer beter. ik wordt ook absoluut niet boos ofzo.

- bobientje
- Actief
heb ik ook al geprobeert, zijn favo speeltje mee, maar nee.Zoie schreef:o ja, schiet me nog iets te binnen. Spok kan niet apporteren, maar ik heb hem wel al gek op een balletje gemaakt, en vaak kan ik hem daar even mee van een hond afweken, en dat kan net genoeg zijn.
en zoals ik al zei bij de ene hond speelt hij ff en loopt dan weer mee en bij de andere niet.

- Zoie
- Zeer actief
Ik doe het iig zo weinig mogelijk en geef hem zo veel mogelijk ruimte om andere honden te ontmoeten en met ze te spelen. Ik denk dat als je een hond daarin frustreert hij zijn vrijheid maximaal gaat uibuiten eens hij die heeft, maar daar zullen velen anders over denken.bobientje schreef:ik lijn hem o.a aan omdat ik bang ben dat hij meehobbelt. maar mischien moet ik dat niet doen, wordt daardoor de spanning groter??
Doe ik ook.
Ja, ik moet ook zeggen dat ik deze tactiek toe kan passen omdat ik weet dat hij uiteindelijk toch wel komt. Daar kom je alleen achter door het te proberen natuurlijk. Als dat niet zo blijkt te zijn, is het geen goede tactiek.

- bobientje
- Actief
ja dat zou best kunnen van dat aanlijnen hoor.
maar het is niet zo dat hij niet met andere honden mag spelen, dat gebeurt wel.
zou het ook met de leeftijd te maken kunnen hebben? want voorheen ging het vaker goed dan nu.
ik denk wel dat als hij is uitgespeeld hij wel naar ons terugkomt. het is ook wel eens gebeurt dat ie weer druk aan het spelen was, ik kon hem toen nog net zien, hij ineens ophield en om zich heen ging kijken. toen ik hem daarop riep kwam hij er heel snel aan.
ik moet dus gewoon vertrouwen blijven houden ws. ook omdat hij verder absoluut niet de neiging heeft om weg te lopen, integendeel zelfs. en hem dus minder snel aanlijnen, eerst afwachten
maar het is niet zo dat hij niet met andere honden mag spelen, dat gebeurt wel.
zou het ook met de leeftijd te maken kunnen hebben? want voorheen ging het vaker goed dan nu.
ik denk wel dat als hij is uitgespeeld hij wel naar ons terugkomt. het is ook wel eens gebeurt dat ie weer druk aan het spelen was, ik kon hem toen nog net zien, hij ineens ophield en om zich heen ging kijken. toen ik hem daarop riep kwam hij er heel snel aan.
ik moet dus gewoon vertrouwen blijven houden ws. ook omdat hij verder absoluut niet de neiging heeft om weg te lopen, integendeel zelfs. en hem dus minder snel aanlijnen, eerst afwachten

- Zoie
- Zeer actief
Heel veel honden vinden een bal reuze interessant en hollen er achter aan. Ik sta wel eens met op een uitlaatveldje met een bal, en dan staan er zo zes honden om mij heen om hem op te halen. Zo wordt het balletje een zeer begerenswaardig ding ( alleen met sociale honden doen ).bobientje schreef:heb ik ook al geprobeert, zijn favo speeltje mee, maar nee.Zoie schreef:o ja, schiet me nog iets te binnen. Spok kan niet apporteren, maar ik heb hem wel al gek op een balletje gemaakt, en vaak kan ik hem daar even mee van een hond afweken, en dat kan net genoeg zijn.
en zoals ik al zei bij de ene hond speelt hij ff en loopt dan weer mee en bij de andere niet.
Laatst gewijzigd door Zoie op 02 apr 2005 06:49, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zoie
- Zeer actief
Maak het hem niet te makkelijk. Als hij weet dat jij hem toch wel ophaalt, blijft roepen, blijft aangeven waar je staat enz. dan is er voor hem ook weinig reden jou in de gaten te houden. Ik hou hem natuurlijk wel in de gaten, en roep hem ook wel periodiek, maar ik probeer het wel zo te doen dat het voor hem duidelijk is dat als ik roep ik niet eindeloos op hem ga staan wachten.bobientje schreef:ik denk wel dat als hij is uitgespeeld hij wel naar ons terugkomt. het is ook wel eens gebeurt dat ie weer druk aan het spelen was, ik kon hem toen nog net zien, hij ineens ophield en om zich heen ging kijken. toen ik hem daarop riep kwam hij er heel snel aan.
Ik heb er trouwens ook de zenuwen van hoor, en ik ben er voorzichtiger in geworden dan vroeger. En nogmals, je kunt het alleen doen als hij binnen een redelijke tijd op topsnelheid komt teruggerend, als hij erg zelfstandig is en niet bang je kwijt te raken, werkt het natuurlijk niet.
Een andere manier is om met de lange lijn te gaan trainen, maar dat ligt mij dan weer niet.
Er zijn dagen dat het prima gaat, en soms heeft hij het weer. Geeft niet, probeer gewoon steeds een beetje te verbeteren, en uiteindelijk luistert hij als een speer !!!

Je kunt als je hem gaat halen, op hele korte afstand van hem zijn aandacht proberen te vangen en hem dan bij je roepen. Dan belonen met een voertje(iets wat hij heel lekker vind). Op een gegeven moment kun je zijn aandacht dan vangen als je iets verder weg staat van de voor hem interressante andere hond
En nog later kun je hem dan van afstand roepen. Maar altijd belonen als hij bij je komt in het begin, zelfs al is de afstand dertig centimeter.......
En dan langzaam opbouwen en de afstand vergroten.
En nog later kun je hem dan van afstand roepen. Maar altijd belonen als hij bij je komt in het begin, zelfs al is de afstand dertig centimeter.......

- Zoie
- Zeer actief
Vaak rent hij gewoon ver weg, en ik denk dat het dan een heel verkeerd signaal zou zijn hem steeds achterna te hobbelen ( soms doe ik het wel, maar niet standaard. )Baily schreef:Je kunt als je hem gaat halen, op hele korte afstand van hem zijn aandacht proberen te vangen en hem dan bij je roepen. Dan belonen met een voertje(iets wat hij heel lekker vind). Op een gegeven moment kun je zijn aandacht dan vangen als je iets verder weg staat van de voor hem interressante andere hond
En nog later kun je hem dan van afstand roepen. Maar altijd belonen als hij bij je komt in het begin, zelfs al is de afstand dertig centimeter.......En dan langzaam opbouwen en de afstand vergroten.
Maar zoals jij het zegt doe ik het ook wel als hij niet te ver weg is.
Vaak heb ik al een tijdje met de baas staan praten terwijl de honden aan het spelen zijn, en dan ga je uit elkaar, en is de vraag wat Spok doet. In dergelijke situaties leg ik het uit, roep hem mee, en als hij dan niet direkt volgt, loop ik in principe niet terug en lijn ook niet aan ( tenzij er een reden voor is. ) Laatst gebeurde me dit op een heel lang pad waarop we elkaar heel lang konden volgen. Ik had het uitgelegd en de baas had me beloofd op me te wachten mocht Spok niet komen. Dus ik durfde het aan ver weg te lopen van die baas die de andere kant opliep. Het duurde lang, maar toen maakte hij toch rechtsomkeer en kwam op me af rennen. Afstanden zijn voor Spok natuurlijk ook heel iets anders dan voor mij.

Als hij gewoon weg rent zou ik er ook niet achter aan gaan maar de andere kant op lopen. maar als hij naar een andere hond gaat en hij na een tijdje niet terug geroepen kan worden dan ga ik hem wel halen. Ik vind dat twee hele verschillende situaties.
Als het lukt dat als je weg loopt als de hond heeft gespeeld, dat hij dan achter je aan komt is natuurlijk goed. maar als hij dan ook niet komt kies ik er wel voor om hem op een voor hem leuke manier op te halen.
Als het lukt dat als je weg loopt als de hond heeft gespeeld, dat hij dan achter je aan komt is natuurlijk goed. maar als hij dan ook niet komt kies ik er wel voor om hem op een voor hem leuke manier op te halen.
- Zoie
- Zeer actief
ja, het punt is dat hij meestal gewoon meeloopt, of vrij vlot mee loopt. Soms duurt het ff langer, en soms dus heel lang. haha. En alleen in het laatste geval is ophalen aan de orde, maar dan hobbel je dus weer achter je hondje aan. Dus liever niet, al doe ik het soms ook wel.Baily schreef:Als hij gewoon weg rent zou ik er ook niet achter aan gaan maar de andere kant op lopen. maar als hij naar een andere hond gaat en hij na een tijdje niet terug geroepen kan worden dan ga ik hem wel halen. Ik vind dat twee hele verschillende situaties.
Ik zeg niet dat ik het goed doe hoor, maar ik zie het gewoon niet zitten dat Spok het idee krijgt dat hij z'n gang kan gaan, en het baasje hem wel achterna loopt.

- starfleet
- Erelid
Ik ook eerlijk gezegd. Als ik denk dat mijn hond niet komt ga ik haar halen zonder dat ik haar eerst roep. Als ze druk aan het spelen is wil ze wel komen, maar wordt onmiddellijk getackeld door de andere hond en dan is ze weer afgeleid en weer aan het spelen. Dan ga ik liever even ophalen. i.p.v. voor jan joker te gaan roepen.Baily schreef:Als hij gewoon weg rent zou ik er ook niet achter aan gaan maar de andere kant op lopen. maar als hij naar een andere hond gaat en hij na een tijdje niet terug geroepen kan worden dan ga ik hem wel halen. Ik vind dat twee hele verschillende situaties.
.
Anne
- Zoie
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Job was ook helemaal gek van andere honden en hij kon soms wel een kilometer vooruit rennen als ie een hond in beeld kreeg. Wat ik hem gedaan is, elke keer als ik een andere hond tegenkwam hem aan de lange lijn doen. Zo kon hij wel ruiken en een beetje spelen maar daarna moest hij ook wel mee. Als hij dan meekwam kreeg hij iets heel lekkers. Hij heeft het nu goed door. Echt terugroepen kan ik hem nog niet als ie een andere hond ziet maar hij loopt niet meer heel ver vooruit en loopt daarna tenminste ook mee 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- starfleet
- Erelid
- Zoie
- Zeer actief
Haha, ja, wat je wilt. Er staat hier vaak een vrouw op het uitlaatveldje met een spamiël of zoiets, en die past mij taktiek toe, roepen en niet halen dus. Ik bewonder haar engelengeduld, maar die hond komt dus echt nietstarfleet schreef:Fluiten voor Jan JokerZoie schreef:
In dergelijke gevallen fluit ik altijd.![]()
Die van mij komt dadelijk in de puberteit, ik ben benieuwd hoe het dan zal lopen.
Anne

- bobientje
- Actief
het hier komen kent hij wel en normaliter komt hij dan ook behalve dan als er een hond is.
brokjes e.d heeft hij dan echt geen oog voor, daar krijg ik hem niet mee.
hij rent ook niet naar een hond toe die hij in de verte ziet, pas als hij dichtbij is.
zijn aandacht kan ik dan gewoon niet krijgen, hij gaat zo in zijn spel op. hij stond op de cursus ook bekend als de hond die zich 200% geeft, echt superenthousiast en daat schoot hij ook in door. veel oefeningen met hem gedaan, en nu nog, om hem zich leren te beheersen en dat gaat prima. maar ik denk dat dat het grootste probleem is bij het spelen met een hond. als ik zijn aandacht maar te pakken kan krijgen dan komt hij ook wel. het is absoluut geen wegloper, altijd bij mij in de buurt en steeds achterom kijken of ik er aan kom. daarom denk ik ook dat het met het doorschieten in zijn enthousiasme te maken heeft. ik zat zelf te denken aan een hondenfluitje. heeft iemand daar ervaring mee en zo ja, hoe heb je hem gebruikt?
brokjes e.d heeft hij dan echt geen oog voor, daar krijg ik hem niet mee.
hij rent ook niet naar een hond toe die hij in de verte ziet, pas als hij dichtbij is.
zijn aandacht kan ik dan gewoon niet krijgen, hij gaat zo in zijn spel op. hij stond op de cursus ook bekend als de hond die zich 200% geeft, echt superenthousiast en daat schoot hij ook in door. veel oefeningen met hem gedaan, en nu nog, om hem zich leren te beheersen en dat gaat prima. maar ik denk dat dat het grootste probleem is bij het spelen met een hond. als ik zijn aandacht maar te pakken kan krijgen dan komt hij ook wel. het is absoluut geen wegloper, altijd bij mij in de buurt en steeds achterom kijken of ik er aan kom. daarom denk ik ook dat het met het doorschieten in zijn enthousiasme te maken heeft. ik zat zelf te denken aan een hondenfluitje. heeft iemand daar ervaring mee en zo ja, hoe heb je hem gebruikt?

- rianneke
- Zeer actief
bobientje schreef:ik lijn hem o.a aan omdat ik bang ben dat hij meehobbelt. maar mischien moet ik dat niet doen, wordt daardoor de spanning groter??
Hoi,
Wat wij hebben geleerd is haar vooral niet te gaan halen, als het goed is komt ze je altijd achterna. Als ze niet komt, roep haar dan en loop eens weg( ga b.v uit het zicht staan achter een boom, struik) Die van ons schrikt dan en komt dan echt wel. Tegenwoordig hebben we haar geleerd als ze niet hier komt dan gaan we en roepen we doeii, haha dat hoeven we maar 1 keer te zeggen en ze staat al naast ons. Of dit de goede methode is weet ik ook niet, maar bij ons heeft het geholpen.
Op de cursus leerden ze het trouwens met een ketting, hier komen en met een speeltje belonen. Op een gegeven moment als ze dat niet deden gooide de trainer met een ketting naar de hond (bij hele grote soms raak , bij kleintjes gewoon ernaast) ze schrikken daarvan en komen de volgende keer echt wel. Zo niet dan ff rammelen en ze staan voor je neus. Of je deze methode wilt gebruiken is natuurlijk afhankelijk hoe je met je hond om wilt gaan, ben je meer van de gauss manier? dan zal deze methode je waarschijnlijk niet aanspreken.
groetjes
rianne

Groetjes,
Rianne en Layka
- bobientje
- Actief
met een ketting gooien? nou nee, dat lijkt me niet zo en daarbij dan zal ik alsnog met een ketting achter hem aan moeten lopen. als hij bij mij in de buurt is dan kan ik hem wel mee krijgen. het gaat mij erom dat als er een hond op hem afkomt en met hem gaat spelen weer terug rent naar zijn/haar baas dan bobbie dan mee rent. zoals ik al eerder zei dan kan ik een spagaat in de lucht maken maar ik krijg zijn aandacht niet. roepen helpt dan ook niet. met bobbie hebben we ook echt beloningsgericht gewerkt. ik denk dat ik eens ga proberen wat iemand anders hier heeft gezegd. nl als dit weer gebeurt, hij komt een hond tegen en de baas staat erbij hem/haar uitleggen wat het probleem is.dat degene dan verder loopt, ik ga kijken of ik hem zo eerst meekrijg., zo niet of het goed is dat hij meeloopt en dan maar kijken of hij het licht ziet, ga ik wel via een sluiproute achter hen aan. maar aan de andere kant heb ik dan toch zoiets van zal dit niet zelfbelonend werken?rianneke schreef:bobientje schreef:ik lijn hem o.a aan omdat ik bang ben dat hij meehobbelt. maar mischien moet ik dat niet doen, wordt daardoor de spanning groter??
Hoi,
Wat wij hebben geleerd is haar vooral niet te gaan halen, als het goed is komt ze je altijd achterna. Als ze niet komt, roep haar dan en loop eens weg( ga b.v uit het zicht staan achter een boom, struik) Die van ons schrikt dan en komt dan echt wel. Tegenwoordig hebben we haar geleerd als ze niet hier komt dan gaan we en roepen we doeii, haha dat hoeven we maar 1 keer te zeggen en ze staat al naast ons. Of dit de goede methode is weet ik ook niet, maar bij ons heeft het geholpen.
Op de cursus leerden ze het trouwens met een ketting, hier komen en met een speeltje belonen. Op een gegeven moment als ze dat niet deden gooide de trainer met een ketting naar de hond (bij hele grote soms raak , bij kleintjes gewoon ernaast) ze schrikken daarvan en komen de volgende keer echt wel. Zo niet dan ff rammelen en ze staan voor je neus. Of je deze methode wilt gebruiken is natuurlijk afhankelijk hoe je met je hond om wilt gaan, ben je meer van de gauss manier? dan zal deze methode je waarschijnlijk niet aanspreken.
groetjes
rianne
offtopic. wat een allerschattigs hondje heb jij zeg!!!

- rianneke
- Zeer actief
bobientje schreef:met een ketting gooien? nou nee, dat lijkt me niet zo en daarbij dan zal ik alsnog met een ketting achter hem aan moeten lopen. als hij bij mij in de buurt is dan kan ik hem wel mee krijgen. het gaat mij erom dat als er een hond op hem afkomt en met hem gaat spelen weer terug rent naar zijn/haar baas dan bobbie dan mee rent. zoals ik al eerder zei dan kan ik een spagaat in de lucht maken maar ik krijg zijn aandacht niet. roepen helpt dan ook niet. met bobbie hebben we ook echt beloningsgericht gewerkt. ik denk dat ik eens ga proberen wat iemand anders hier heeft gezegd. nl als dit weer gebeurt, hij komt een hond tegen en de baas staat erbij hem/haar uitleggen wat het probleem is.dat degene dan verder loopt, ik ga kijken of ik hem zo eerst meekrijg., zo niet of het goed is dat hij meeloopt en dan maar kijken of hij het licht ziet, ga ik wel via een sluiproute achter hen aan. maar aan de andere kant heb ik dan toch zoiets van zal dit niet zelfbelonend werken?rianneke schreef:bobientje schreef:ik lijn hem o.a aan omdat ik bang ben dat hij meehobbelt. maar mischien moet ik dat niet doen, wordt daardoor de spanning groter??
Hoi,
groetjes
rianne
offtopic. wat een allerschattigs hondje heb jij zeg!!!
Ja van die ketting dat is persoonlijk, wij hebben een kleine hond dus doen dat niet, maar onze trainer heeft wel eens gegooid, en natuurlijk niet met de intentie om ze te mishandelen maar gewoon een schrikreactie op te roepen, bij sommige honden is dat echt nodig. Maar idd als hij te ver weg is heeft dat ook geen zin. Wat dacht je van gewoon weglopen en doei zeggen? Kijk als jij hem/haar blijft volgen dan zal hij/zij denken van laat maar, en als je nu echt wegloopt en ergens achter een stuik gaat staan, zo hebben wij het haar ook geleerd. Maar het is nog een jonge hond net als die van ons en ja dan zijn andere honden nog ontzettend aantrekkelijk. Layka is ook pas 16 maanden, en bedankt voor je compliment ze is ook super lief. Het is een lhasa apso. Die van jou een bobtail of een bearded collie?
groetjes
rianne

Groetjes,
Rianne en Layka
- Niekie
- Zeer actief
Mijn eigen ervaring is dat het ook beter gaat naarmate je hond gewoon wat ouder wordt. Een jaar is nog erg jong en spelen is voor je hond zo leuk dat hij alles om zich heen vergeet en minder belangrijk vindt.
Ik zou hem in deze situaties ook niet steeds gaan roepen, je weet toch al dat hij niet luistert als hij met andere honden aan het spelen is. Gewoon een keer kort proberen zijn aandacht te trekken met iets leuks. Lukt dit niet, haal je hem even op.
Doerak rende toen hij zo jong als Bob was ook gezellig mee met de andere hond, ging helemaal op in het spel.
Nu is hij ruim 2,5 en als we andere honden tegenkomen speelt hij even en hoe leuk het ook is, hij loopt gelijk weer keurig mee. Komt goed zou ik zeggen....
Ik zou hem in deze situaties ook niet steeds gaan roepen, je weet toch al dat hij niet luistert als hij met andere honden aan het spelen is. Gewoon een keer kort proberen zijn aandacht te trekken met iets leuks. Lukt dit niet, haal je hem even op.
Doerak rende toen hij zo jong als Bob was ook gezellig mee met de andere hond, ging helemaal op in het spel.
Nu is hij ruim 2,5 en als we andere honden tegenkomen speelt hij even en hoe leuk het ook is, hij loopt gelijk weer keurig mee. Komt goed zou ik zeggen....
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- Zoie
- Zeer actief
Daar heb je helemaal gelijk in. Soms denk ik wel eens, als je niet al te stom doet, maakt het weinig uit hoe je het doet, je hond leert het heus wel. Maar dat zou ook weer een beetje een oversimplificatie zijn.Niekie schreef:Mijn eigen ervaring is dat het ook beter gaat naarmate je hond gewoon wat ouder wordt. Een jaar is nog erg jong en spelen is voor je hond zo leuk dat hij alles om zich heen vergeet en minder belangrijk vindt.
..

- Niekie
- Zeer actief
Nee precies, zo simpel is het ook weer niet, maar bepaalde dingen komen met de juiste basis echt wel goed als de hond wat ouder en kalmer wordt.Zoie schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Soms denk ik wel eens, als je niet al te stom doet, maakt het weinig uit hoe je het doet, je hond leert het heus wel. Maar dat zou ook weer een beetje een oversimplificatie zijn.Niekie schreef:Mijn eigen ervaring is dat het ook beter gaat naarmate je hond gewoon wat ouder wordt. Een jaar is nog erg jong en spelen is voor je hond zo leuk dat hij alles om zich heen vergeet en minder belangrijk vindt.
..
Groetjes Anique

- Zoie
- Zeer actief
Over stom doen gesproken. Vandaag zag ik iemand die z'n hond gehoorzaam dacht te krijgen door een stok, eigenlijk meer een balk naar haar te gooien. Niet raak, maar zo half in de richting. Want als ze komen, moet je lief zijn, maar als ze niet komen, mag je straffen, dacht hij.Niekie schreef:Nee precies, zo simpel is het ook weer niet, maar bepaalde dingen komen met de juiste basis echt wel goed als de hond wat ouder en kalmer wordt.Zoie schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Soms denk ik wel eens, als je niet al te stom doet, maakt het weinig uit hoe je het doet, je hond leert het heus wel. Maar dat zou ook weer een beetje een oversimplificatie zijn.Niekie schreef:Mijn eigen ervaring is dat het ook beter gaat naarmate je hond gewoon wat ouder wordt. Een jaar is nog erg jong en spelen is voor je hond zo leuk dat hij alles om zich heen vergeet en minder belangrijk vindt.
..
In tegenstelling tot wat je zou denken was hij helemaal niet onanspreekbaar, en stond hij open voor advies. Het was hem gewoon te veel geworden, zei hij. Hopelijk gaat hij een cursus volgen of de hond terugbrengen naar het asiel.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nog even over een ketting oid gooien..... als een hond goed snapt wat de bedoeling is.. maar gewoon niet luisterd? is dit voor mij nog steeds geen manier van doen... dan doe ik namelijk iets verkeerd en moet ik iets anders proberen om mezelf en het hierkomen aantrekkelijk te maken... wanneer een hond nog niet zover getraind is en dus bv ook op cursus is vind ik het helemaal uit den boze... machtsvertoon van een iegenaar en erg misplpaatst vind ik het... en ik geloof ook werkelijk niet dat het de manier is...
- Zoie
- Zeer actief
Ik denk dat als de band met je hond goed is stemverheffing of intonatie genoeg moet zijn om je hond te laten weten wat je ervan vindt als hij een goed aangeleerd commando negeert.yamie schreef:nog even over een ketting oid gooien..... als een hond goed snapt wat de bedoeling is.. maar gewoon niet luisterd? is dit voor mij nog steeds geen manier van doen... dan doe ik namelijk iets verkeerd en moet ik iets anders proberen om mezelf en het hierkomen aantrekkelijk te maken... wanneer een hond nog niet zover getraind is en dus bv ook op cursus is vind ik het helemaal uit den boze... machtsvertoon van een iegenaar en erg misplpaatst vind ik het... en ik geloof ook werkelijk niet dat het de manier is...

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dat zeg ik...ongeveer hahhaa...als je zulke middelen dan nodig hebt.... doe je/is er iets foutZoie schreef:Ik denk dat als de band met je hond goed is stemverheffing of intonatie genoeg moet zijn om je hond te laten weten wat je ervan vindt als hij een goed aangeleerd commando negeert.yamie schreef:nog even over een ketting oid gooien..... als een hond goed snapt wat de bedoeling is.. maar gewoon niet luisterd? is dit voor mij nog steeds geen manier van doen... dan doe ik namelijk iets verkeerd en moet ik iets anders proberen om mezelf en het hierkomen aantrekkelijk te maken... wanneer een hond nog niet zover getraind is en dus bv ook op cursus is vind ik het helemaal uit den boze... machtsvertoon van een iegenaar en erg misplpaatst vind ik het... en ik geloof ook werkelijk niet dat het de manier is...
- Niekie
- Zeer actief
Bij mij op cursus deed de trainer die ik één bepaalde groep had het bij Doerak. Met een sleutelbos. Mijn stoere beestje schrok zich een ongeluk. De volgende keer dat hij met de bos rammelde kromp het arme ding helemaal ineen. En dat is dan Doerak; een stoere, onverschrokken Jack.yamie schreef:nog even over een ketting oid gooien..... als een hond goed snapt wat de bedoeling is.. maar gewoon niet luisterd? is dit voor mij nog steeds geen manier van doen... dan doe ik namelijk iets verkeerd en moet ik iets anders proberen om mezelf en het hierkomen aantrekkelijk te maken... wanneer een hond nog niet zover getraind is en dus bv ook op cursus is vind ik het helemaal uit den boze... machtsvertoon van een iegenaar en erg misplpaatst vind ik het... en ik geloof ook werkelijk niet dat het de manier is...
Ik vond die trainer veel te streng en te hard....
Nog heel lang daarna zag je Doerak schrikken van de sleutelbos.
Als ik hem roep komt hij gewoon lekker blij naar mij toe rennen. Altijd. Hij weet dat er dan iets leuks komt. Ik moet niet zo'n laagkruipende hond die gewoon bang is dat hij op z'n flikker krijgt!
Groetjes Anique