Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lohosssss!

Moderator: moderatorteam

Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Lohosssss!

Ongelezen bericht door Joy C »

N.a.v. het topic dat ik las onder africhting, schoot mij nog een vraag te binnen.

Eerst even de achtergrond:
Terry, 6 (bijna 7) jaar oud heb ik in huis gehaald toen ze 4,5 was. Zoals ik wel vaker in topics heb aangegeven, is haar verleden enigszins duister. Ze zou zijn afgekeurd voor politietraining o.i.d., maar ik heb het idee dat ze daar tegen beter weten in te lang mee door zijn gegaan. Ze is gewoon niet geschikt, punt uit. Ze was toen ik haar net had echt nerveus en angstig.

Ik wilde gewoon een leuke hond, die erfhond kon worden en vriendinnetje van Nick. Dat is allemaal goed gegaan en ze ziet er heel happy uit. Zeker als je dit vergelijkt met hoe ze was toen ik haar uit de kennel had gehaald. Ze is ons supertrouw en als ze nu met het mooie weer languit los op het erf aan het zonnen is, geniet ik ook met volle teugen. En dat terwijl ze de eerste dagen geen raad wist met al die ruimte en het liefst meteen weer naar binnen snelde.
Ik verwacht dan ook van haar geen leuke trucjes of wat dan ook, alleen basic gehoorzaamheid, zoals hier, af, zit, blijf e.d. Dit gaat ook allemaal prima. Ze is een enorme knuffelaar en dat vind ik fijn aan haar.

Het volgende gebeurt er en is voor zover ik weet altijd zo geweest: als Terry een speelte of stok heeft, krijgt echt niemand het voor elkaar dat ze die weer op commando loslaat. Echt vergeet het maar. Ze doet het gewoon niet. Nou ja prima, dan niet. :mrgreen:

Toch, is er voor haar een leuke manier om toch het speeltje los te laten?
Met een snoepie ruilen, werkt eigenlijk ook niet echt. Het gekke is, dat als ik haar koppie aai en ze heeft het speeltje vast, ze dan wel helemaal met haar koppie naar voren komt, maar ik wijt dat meer aan onderdanigheid. Maar loslaten doet de muts niet. :mrgreen: Oh, behalve als ze iets pakt wat niet mag en je schrekt gemeend nijdig: NEE, ja dan wel, maar zo wil ik er niet een spelletje van maken.

Iemand een grappige suggestie? Nogmaals, het is verre van een halsszaak, maar ik ben gewoon beniewd. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Re: Lohosssss!

Ongelezen bericht door Inge »

Joy C schreef:
Het volgende gebeurt er en is voor zover ik weet altijd zo geweest: als Terry een speelte of stok heeft, krijgt echt niemand het voor elkaar dat ze die weer op commando loslaat. Echt vergeet het maar. Ze doet het gewoon niet. Nou ja prima, dan niet. :mrgreen:

Met een snoepie ruilen, werkt eigenlijk ook niet echt.
Met 2 speeltjes werken een idee?
Het gekke is, dat als ik haar koppie aai en ze heeft het speeltje vast, ze dan wel helemaal met haar koppie naar voren komt, maar ik wijt dat meer aan onderdanigheid. Maar loslaten doet de muts niet. :mrgreen:
Bedoel je met de kop naar voren dat ze naar beneden kijkt???
Een hond bij ons op de club doet dat, in mijn ogen stukje onderdanigheid naar de baas gecombineerd met een enorme buitdrift. :wink: Ã
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Inge schreef:
Joy C schreef:

Met een snoepie ruilen, werkt eigenlijk ook niet echt.
Met 2 speeltjes werken een idee?
Het gekke is, dat als ik haar koppie aai en ze heeft het speeltje vast, ze dan wel helemaal met haar koppie naar voren komt, maar ik wijt dat meer aan onderdanigheid. Maar loslaten doet de muts niet. :mrgreen:
Bedoel je met de kop naar voren dat ze naar beneden kijkt???
Een hond bij ons op de club doet dat, in mijn ogen stukje onderdanigheid naar de baas gecombineerd met een enorme buitdrift. :wink: Ã
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Joy C schreef: Iemand een grappige suggestie? Nogmaals, het is verre van een halsszaak, maar ik ben gewoon beniewd. :wink:
Twee nieuwe speeltjes die wat op elkaar lijken. Heeft ze de een, dan bungel je de ander voor haar neus. Op het moment dat ze het speeltje laat vallen zeg je los en geef je het andere. Paar keer herhalen en op een later moment weer even oefenen. Zo zou ik het proberen als het geen eetgek is.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”