Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenras (mijn intro)
Moderator: moderatorteam
-
Myrrhe
Hondenras (mijn intro)
Hoi, ik ben Myrrhe. Ik heb geen hond en nog nooit gehad. Maar, ik hou erg veel van honden en de reden dat ik geen hond heb is omdat ik nu nog thuis woon en mijn moeder geen hond wilt. Zodra ik op mezelf ga wonen wil ik graag een hond. Maar, ik werk 36 uur in de week en nu ben ik op zoek naar een hondenras wat goed alleen kan blijven (8 uur per dag). Ik hoop dat er zulke rassen bestaan en dat iemand mij informatie wilt geven.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- rianneke
- Zeer actief
Re: Hondenras (mijn intro)
Myrrhe schreef:Hoi, ik ben Myrrhe. Ik heb geen hond en nog nooit gehad. Maar, ik hou erg veel van honden en de reden dat ik geen hond heb is omdat ik nu nog thuis woon en mijn moeder geen hond wilt. Zodra ik op mezelf ga wonen wil ik graag een hond. Maar, ik werk 36 uur in de week en nu ben ik op zoek naar een hondenras wat goed alleen kan blijven (8 uur per dag). Ik hoop dat er zulke rassen bestaan en dat iemand mij informatie wilt geven.
Alvast bedankt!
welkom
wat voor een ras klein of groot? 8 uur per dag elke dag? lijkt me wel lang, voor ieder ras.
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik werk ook 36 uur in de week, maar kan veel thuiswerken. Als dat niet kan, lijkt het me wel lastig worden. Je kunt natuurlijk wel een uitlaatservice inschakelen, dat is de hond minder uren alleen. Dat doe ik ook voor de drie dagen in de week dat ik en m'n vriend er niet zijn.Maar, ik werk 36 uur in de week en nu ben ik op zoek naar een hondenras wat goed alleen kan blijven (8 uur per dag).
Kijk eens op http://www.hondenras.com. Daar kun je via eigenschappen bekijken welke rassen bij je passen.
Een collega van mij heeft een labrador die de hele dag alleen is als hij werkt, misschien kunnen liefhebbers van dit ras je vertellen of ze in het algemeen goed alleen kunnen zijn. Oh ja, en een andere collega heeft twee Jack Russells, die zijn ook een flink gedeelte van de dag alleen. Maar een collega van m'n vriend heeft zonder goed na te denken een Jack Russell pup gekocht die snel weer weg was. Dat ging helemaal niet: een pup en hele dagen alleen zijn. Dat kun je van tevoren ook wel bedenken, denk ik dan.
Wat je ook doet, denk er goed en lang over na en bereid het goed voor!
- Rocky1
- Zeer actief
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Lidy
- Vaste gebruiker
- selina en dallas
- Vaste gebruiker
- Zoek stok!
- Zeer actief
Tis toch pas de 30e. Maar bedankt, je hebt me wel even op scherp gezet voor de fijne grappen op m'n werk morgen. Zucht.Dit is vast de 1 aprilbijdrage van Michiel.
Overigens ben ik het niet eens met de stelling dat je per definitie niet 36 uur kunt werken en een hond kunt hebben. Een vriendin van me brengt haar hond vier dagen in de week naar haar moeder en haalt de hond na het werk weer op. Als je zoiets kunt regelen, is dat toch perfect? Er zijn genoeg kinderen die vier dagen per week naar de creche gaan.....
- Lidy
- Vaste gebruiker
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, maar ik reageerde op een bericht daaronder waarin stond dat 36 uur werken en een hond niet samengaan. Vandaar....Als ik het berichtje lees is dat niet wat Myrrhe bedoelt...? "en nu ben ik op zoek naar een hondenras wat goed alleen kan blijven (8 uur per dag)" En ik vind dat DAT niet kan, mijn honden zijn ook bij mn ouders en dat is niet alleen zijn.
- Lidy
- Vaste gebruiker
- BoVictoria
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Re: Hondenras (mijn intro)
Myrrhe schreef:ik werk 36 uur in de week en nu ben ik op zoek naar een hondenras wat goed alleen kan blijven (8 uur per dag). Ik hoop dat er zulke rassen bestaan en dat iemand mij informatie wilt geven.

Veel plezier ermee

-
Evita
- geregistreerd lid
- Contacteer:
heej....
Ik denk niet dat er zo'n hond bestaat,
alleen wij doen het zo...
Ik zit op school, mijn broer zit op school (allebij middelbare school) en mijn moeder werkt fulltime. Vader en moeder zijn gescheiden.
Wij hebben een bernersennenteefje van 10 jaar.
Ze is 's ochtends van 8 uur (na een lange wandeling) tot 12 uur alleen, dan komt mijn zus (die woont een paar huizen verderop, maar je kunt natuurlijk ook de buurvrouw of wie dan ook vragen), maar die laat haar voor plassen en daarna legt ze haar vast aan de ketting bij ons voor.
Dan ligt ze van die tijd tot ongeveer half 3 buiten en komt mijn broer thuis.
Die laat haar lekker lang uit en dan blijft ze buiten of komt ze naar binnen. Vanaf die tijd is er dus wel iemand thuis.
aan het eind van de middag gaat ze weer uit, en na het eten nog een keer.
Als laatst laten we haar plassen voordat we naar bed gaan.
Ze is dus in totaal bijna 7 uur alleen. We doen dit altijd al en het gaat heel goed.
Ze is al 10 jaar, en kerngezond!
Het ligt er net aan wat je hond gewent is en natuurlijk wat voor hond!
Gewoon een luie lobbes (zoals die van ons) kunnen het beter dan een bordercollie bijvoorbeeld.
Wat WEL belangrijk is, is dat je je hond heel goed uitlaat en veel aandacht geeft als je dan wel thuis bent!
Ik denk niet dat er zo'n hond bestaat,
alleen wij doen het zo...
Ik zit op school, mijn broer zit op school (allebij middelbare school) en mijn moeder werkt fulltime. Vader en moeder zijn gescheiden.
Wij hebben een bernersennenteefje van 10 jaar.
Ze is 's ochtends van 8 uur (na een lange wandeling) tot 12 uur alleen, dan komt mijn zus (die woont een paar huizen verderop, maar je kunt natuurlijk ook de buurvrouw of wie dan ook vragen), maar die laat haar voor plassen en daarna legt ze haar vast aan de ketting bij ons voor.
Dan ligt ze van die tijd tot ongeveer half 3 buiten en komt mijn broer thuis.
Die laat haar lekker lang uit en dan blijft ze buiten of komt ze naar binnen. Vanaf die tijd is er dus wel iemand thuis.
aan het eind van de middag gaat ze weer uit, en na het eten nog een keer.
Als laatst laten we haar plassen voordat we naar bed gaan.
Ze is dus in totaal bijna 7 uur alleen. We doen dit altijd al en het gaat heel goed.
Ze is al 10 jaar, en kerngezond!
Het ligt er net aan wat je hond gewent is en natuurlijk wat voor hond!
Gewoon een luie lobbes (zoals die van ons) kunnen het beter dan een bordercollie bijvoorbeeld.
Wat WEL belangrijk is, is dat je je hond heel goed uitlaat en veel aandacht geeft als je dan wel thuis bent!

Quinta...10 jaar{bernersennenhond} en Kyra {Heidewachtel/Bordercollie}Kyra is pas overleden...3 jaar geworden
- linda
- Zeer actief
-
Myrrhe
- Zoek stok!
- Zeer actief