Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kristallen in urine

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Annemieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded collie
Aantal honden: 1

Kristallen in urine

Ongelezen bericht door Annemieke »

Ik heb een bearded collie teef van 13 jaar oud die sinds een paar weken iedere dag in huis plast. In eerste instantie dacht ik dat het ouderdom was maar toch maar even naar de DA geweest. Vandaag moest ik urine brengen, ze heeft een blaasontsteking en hij ontdekte kristallen in de urine, die uiteindelijk stenen kunnen worden.
Nu moet ze dus een speciaal dieet en dat zijn brokken. Ik voer Bibi natuurmix en ik weet dat dierenartsen natuurlijk snel een dieetbrok voorschrijven. Wat moet ik doen, wie heeft hier ervaring mee???
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Je moet weten welke kristallen het zijn en wat voor dieet er gegeven moet worden (verzurend oid).
weg gehaald zit een virus in
Annemieke
Zeer actief

Het zijn struviet kristallen. Ik heb nu een zak royal canin urinary. De eigemschappen van deze brok zijn, urineverzurend, een laag magnesiumgehalte en eem beperkt aantal aan eiwitten.
dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]

kristallen in de urine

Ongelezen bericht door dana »

Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad met mijn shih tzu.
Ik voer ook alleen maar vers en was niet van plan om dieetbrokken te gaan voeren .
Op barfplaats ben ik heell goed geholpen en heb dus geheel tegen mijn dierenarts in hun advies opgevolgt.
Ben gewoon vers blijven geven , s,morgens een portie soepvlees( werkt iets verzurend) en s,avonds gewoon kvv .
Daarbij vitamine c met ascorbinezuur en cranberrytabletten.
Het heeft mijn dierenarts versteld doen staan , de ph ging omlaag en de gruis werdt minder en in een paar weken tijd was ze gruisvrij.
Misschien een idee om je verhaal op barfplaats te zetten.
Ik ben blij dat ik niet meer in de dieettroep ben gestonken en ze heeft nooit geen problemen meer gehad.
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
Annemieke
Zeer actief

Re: kristallen in de urine

dana schreef:Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad met mijn shih tzu.
Ik voer ook alleen maar vers en was niet van plan om dieetbrokken te gaan voeren .
Op barfplaats ben ik heell goed geholpen en heb dus geheel tegen mijn dierenarts in hun advies opgevolgt.
Ben gewoon vers blijven geven , s,morgens een portie soepvlees( werkt iets verzurend) en s,avonds gewoon kvv .
Daarbij vitamine c met ascorbinezuur en cranberrytabletten.
Het heeft mijn dierenarts versteld doen staan , de ph ging omlaag en de gruis werdt minder en in een paar weken tijd was ze gruisvrij.
Misschien een idee om je verhaal op barfplaats te zetten.
Ik ben blij dat ik niet meer in de dieettroep ben gestonken en ze heeft nooit geen problemen meer gehad.
Ik heb inderdaad ook mijn verhaal op barfplaats gezet. Het gaat ook helemaal tegen mijn gevoel in om die brokken te geven. Ik heb ook maar een klein zakje gekocht. Waar heb jij die vitamine c en cranberry gekocht???
dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]

kristallen in de urine

Ongelezen bericht door dana »

Ik heb de cranberry en vit c bij een natuurwinkel gekocht ( net zoiets als de tuinen).
Geloof me het komt allemaal goed en laat je niet gek maken door de dierenarts.
Ik heb echt mijn poot stijf moeten houden want kreeg een hele riedel :blah: maar het is mijn hond en ik ben blij dat ik het zo gedaan heb !!!!!!!!!
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

En erop letten dat je hond voldoende blijft drinken wil ook helpen, aan de zuurmakers ben je al geholpen.
weg gehaald zit een virus in
Hester
Actief

Ongelezen bericht door Hester »

Nelson had ook struviet kristallen in zijn urine destijds. Hij is toen niet op dieetvoer gezet maar kreeg wel e.e.a. voorgeschreven: elke dag vitamine C, elke dag twee keer zure melkprodukten als yoghurt of karnemelk en elke dag een heel klein scheutje appelazijn en een extra scheut water door zijn voer en verder veel drinken. Na twee weken waren ze verdwenen. De DA wilde niet meteen dieetvoer voorschrijven, maar het eerst zo proberen. En dat heeft dus perfect gewerkt.
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...

Afbeelding
Nelsons site!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”