Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
overgeven en diarree
Moderator: moderatorteam
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
overgeven en diarree
Onze pup(9maanden oud) is erg aan de diaree en geeft een uur na gegeten te hebben over(onverteerde brokken)
Nou zijn we afgelopen maandag,dinsdag en woensdag op strand geweest en hij loopt contineu in het water met zijn snoet dus krijgt waarschijnlijk veel water binnen.
Zou het kunnen dat hij daardoor zo aan de schijterij is en overgeeft?
Ook heeft hij dinsdag of woensdag met een smartie(chocola) lopen rotzooien,ik zag het op tijd dus hij heeft er alleen maar op gesabbeld en het kleurtje eraf gesoft.
En ja het houdt niet op,hij heeft van de week ook geprobeerd hoe een wasknijper smaakt,deze heeft hij in 100stukjes gekauwd en ik weet niet of hij wat binnen heeft gekregen(het ijzer in ieder geval niet)
Ik heb dus 2 tellen niet opgelet en dacht dat hij zijn kluif had wat dus een knijper bleek te zijn.
Wie oh wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Hij drinkt goed(waterbak gaat leeg)en is verder ook levendig enzo...
groetjes eefje
Nou zijn we afgelopen maandag,dinsdag en woensdag op strand geweest en hij loopt contineu in het water met zijn snoet dus krijgt waarschijnlijk veel water binnen.
Zou het kunnen dat hij daardoor zo aan de schijterij is en overgeeft?
Ook heeft hij dinsdag of woensdag met een smartie(chocola) lopen rotzooien,ik zag het op tijd dus hij heeft er alleen maar op gesabbeld en het kleurtje eraf gesoft.
En ja het houdt niet op,hij heeft van de week ook geprobeerd hoe een wasknijper smaakt,deze heeft hij in 100stukjes gekauwd en ik weet niet of hij wat binnen heeft gekregen(het ijzer in ieder geval niet)
Ik heb dus 2 tellen niet opgelet en dacht dat hij zijn kluif had wat dus een knijper bleek te zijn.
Wie oh wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Hij drinkt goed(waterbak gaat leeg)en is verder ook levendig enzo...
groetjes eefje
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Eefje83
- Zeer actief
ook als het echt water is wat er aan de achterkant uitkomt?
dit was vanmorgen,en ik ben woensdag voor het laatst op strand geweest.
wat ik vergeten was,ik ben gister op ringtraining geweest en daar heeft hij ook aardig wat beloningkjes op,dit zou er ook nog meet te maken kunnen hebben.
ik heb vanmorgen een boterham(bruin)bij zijn voer gegeven en als het aanhoud geef ik hem vanavond rijst en kip denk ik of zou een beschuitje ook helpen?
groetjes eefje
dit was vanmorgen,en ik ben woensdag voor het laatst op strand geweest.
wat ik vergeten was,ik ben gister op ringtraining geweest en daar heeft hij ook aardig wat beloningkjes op,dit zou er ook nog meet te maken kunnen hebben.
ik heb vanmorgen een boterham(bruin)bij zijn voer gegeven en als het aanhoud geef ik hem vanavond rijst en kip denk ik of zou een beschuitje ook helpen?
groetjes eefje
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja hoor,dat kan er aan voor-en achterkant uit komeneefje+huig schreef:ook als het echt water is wat er aan de achterkant uitkomt?
groetjes eefje
Een bruine boterham is niet zo handig;dan kun je beter een witte boterham(waterbrood) geven en rijst,kip enz.
Maar ik zou er niet al te veel aan doen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Eefje83
- Zeer actief
bruine boterham was omdat ik bang was dat hij verstopt zou zitten door die knijper(klinkt tegenstrijdig maar had het idee dat het poepen niet goed lukte,het kwam alleen links en niet rechts uit de anus,tja moet je gezien hebben anders snap je het misschien niet sorry)
Nou ja ik kijk het even aan van het weekend en gaat het niet rij ik alsnog naar de DA.
thanx!
groetjes eefje
Nou ja ik kijk het even aan van het weekend en gaat het niet rij ik alsnog naar de DA.
thanx!
groetjes eefje
- rianneke
- Zeer actief
Zorg ervoor dat hij/zij wel genoeg drinkt, een pup droogt snel uit. Wij hebben onze hond als pup altijd speciaal voer van eukanuba gegeven speciaal tegen diarree. Rijst is ook erg goed ja.eefje+huig schreef:bruine boterham was omdat ik bang was dat hij verstopt zou zitten door die knijper(klinkt tegenstrijdig maar had het idee dat het poepen niet goed lukte,het kwam alleen links en niet rechts uit de anus,tja moet je gezien hebben anders snap je het misschien niet sorry)
thanx!![]()
groetjes eefje
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka
- Barely legal
- Actief
- Contacteer:
-
Eefje83
- Zeer actief
nou hij ligt er volgens mijn moeder een beetje lusteloosbij en kon het vanmorgen ook niet ophouden dus heeft zich leeggepoept op het balkon...
Mijn vriend is net met hem uitgeweest en hij heeft nog steeds hele dunne ontlasting.
Hij heeft wel gedronken maar ja we hebben nog meer beesten dus is niet te controleren of het veel of weinig is.
ik heb toch even de dierenarts gebeld en het geval uitgelegd en die wilde hem toch even zien omdat het al vanaf maandag is.
Het schijnt te heersen zei zij dus misschien toch een buikgriepje.
groetjes eefje
Mijn vriend is net met hem uitgeweest en hij heeft nog steeds hele dunne ontlasting.
Hij heeft wel gedronken maar ja we hebben nog meer beesten dus is niet te controleren of het veel of weinig is.
ik heb toch even de dierenarts gebeld en het geval uitgelegd en die wilde hem toch even zien omdat het al vanaf maandag is.
Het schijnt te heersen zei zij dus misschien toch een buikgriepje.
groetjes eefje
-
Eefje83
- Zeer actief
we zijn vrijdag naar de DA geweest en hij heeft een spuit gehad en pilletjes.
Iemand een idee hoelang het nu duurt voordat het over is?
want hij heeft nog steeds dunne ontlasting en heeft vanmorgen ook weer gespuugd....
de pilletjes die hij krijgt is diarace en nog zoiets waarvan ik de naam niet weet/zorgt er in ieder geval voor dat hij niet uitdroogt(veelvuldig drinken)
groetjes eefje
Iemand een idee hoelang het nu duurt voordat het over is?
want hij heeft nog steeds dunne ontlasting en heeft vanmorgen ook weer gespuugd....
de pilletjes die hij krijgt is diarace en nog zoiets waarvan ik de naam niet weet/zorgt er in ieder geval voor dat hij niet uitdroogt(veelvuldig drinken)
groetjes eefje
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
misschien een maagdarmontsteking... tja die kan een tijdje duren ook al heb je medicijnen dan is het nog niet dezelfde dag over

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Eefje83
- Zeer actief
dat verwacht ik ook niet maar ben vrijdag begonnen(de hond heeft al vanaf maandag diarree) en heeft nu nog steeds last maar dat kan toch niet goed zijn?
Ik moet morgen de laatste pilletjes geven en dan zou het dus over moeten zijn lijkt mij?
hij krijgt ook speciaal voer van eukanuba intestinal geloof ik.
daar moest ik van de 1 op de andere dag op overstappen en een week geven.
Dit betekend ook dat ik als de week over is weer over moet gaan op het gewone voer....dit kan dan toch ook weer diarree veroorzaken?
groetjes eefje
Ik moet morgen de laatste pilletjes geven en dan zou het dus over moeten zijn lijkt mij?
Dit betekend ook dat ik als de week over is weer over moet gaan op het gewone voer....dit kan dan toch ook weer diarree veroorzaken?
groetjes eefje
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat zou ik ook niet doen, zou sowieso de DA informeren dat het nog niet over is, dus misschien een verlenging van de kuur, of nog een keer na laten kijken. En qua voer, kip met rijst geven en het rijstewater te drinken geven.eefje+huig schreef:dat verwacht ik ook niet maar ben vrijdag begonnen(de hond heeft al vanaf maandag diarree) en heeft nu nog steeds last maar dat kan toch niet goed zijn?
groetjes eefje

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Eefje83
- Zeer actief
eerst het speciale voer opmaken of daarbij rijst met kip geven?
want de DA zei er expliciet bij dat ik hem helemaal niks anders meer mocht geven dan dit voer(geen snoepjes enzo)dus dat kriijgt hij dus ook niet maar ja rijst en kip is dus ook weer iets anders....
ik weet het echt niet hoor vind het heel moeilijk om hierin de juiste beslissingen te maken.
Hij is verder niet doodziek ofzo,slaap alleen iets meer en verder niet.
groetjes eefje
want de DA zei er expliciet bij dat ik hem helemaal niks anders meer mocht geven dan dit voer(geen snoepjes enzo)dus dat kriijgt hij dus ook niet maar ja rijst en kip is dus ook weer iets anders....
ik weet het echt niet hoor vind het heel moeilijk om hierin de juiste beslissingen te maken.
groetjes eefje
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk dat ik hetzelfde voer heb gehad voor een van m'n honden toen die een maagdarmontsteking had. Mijn dierenarts zei dat ik dat mocht mengen met kip en rijst... en juist veel kip en rijst en weinig voer en vervolgens langzaamaan steeds meer brokjes en minder kip en rijst.eefje+huig schreef:eerst het speciale voer opmaken of daarbij rijst met kip geven?
groetjes eefje
Maar goed, als jouw dierenarts dat gezegd heef zou je het eerst kunnen opmaken, maar je zou hem ook even kunnen bellen en vragen of je het niet mag vermengen met kip en rijst omdat het blijkbaar niet echt beter wordt. Zit er helemaal geen verbetering in of wordt het wel iets harder?

-
Eefje83
- Zeer actief
er is 2 keer in de afgelopen dagen normale ontlasting geweest en de rest van de dagen was het water of drap maar niet vast in ieder geval.
Ik zit nu op me werk en de telefoon werkt niet dus kan momenteel niet bellen voor advies(ik baal hiervan maar ben afhankelijk van de monteur)
Is het slecht voor een hond als het zolang aanhoudt?want hij drinkt wel goed en eet ook redelijk(vind het voer niet zo lekker als zijn eigen voer)
groetjes eefje
Ik zit nu op me werk en de telefoon werkt niet dus kan momenteel niet bellen voor advies(ik baal hiervan maar ben afhankelijk van de monteur)
Is het slecht voor een hond als het zolang aanhoudt?want hij drinkt wel goed en eet ook redelijk(vind het voer niet zo lekker als zijn eigen voer)
groetjes eefje
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
goed is diarree natuurlijk niet, oke het spoelt de darmen, maar de kans op uitdroging is erg groot dus daar moet je gewoon goed op letten. Daarnaast houdt hij weinig binnen qua voedingsstoffen dus gezond is het niet, maar goed het hoort er zo af en toe bij natuurlijk...net als bij ons.eefje+huig schreef:er is 2 keer in de afgelopen dagen normale ontlasting geweest en de rest van de dagen was het water of drap maar niet vast in ieder geval.
groetjes eefje
Als je straks thuis bent of als je eerder de kans hebt om je da te bellen zou ik het gewoon even vragen. Voor zover ik weet kan kip met rijst altijd en het afgietsel van de gekookte rijst het rijstewater dus, te drinken geven.
Ik geef altijd zo min mogelijk brokken en zoveel mogelijk rijst met kip en als ik het idee krijg dat het iets beter wordt dan draai ik het zo langzaam om...

-
Eefje83
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
succes hoop dat het snel over is, en als je twijfeld.. gewoon weer naar de DA, beter een keer teveel dan te weinigeefje+huig schreef:ik zal kijken of ik hier dan morgen mee kan starten.
Hij drinkt gelukkig genoeg hier let ik wel heel erg op want vind het toch een beetje eng.
telefoon werkt nog niet maar ik ga kijken wat ik kan doen....
alvast bedankt![]()
groetjes eefje