Ik zie oren achterwaarts, mondhoeken ver weg getrokken en tanden en kiezen (bij Marouck dus heeel duidelijk)..alles wat je ziet bij angstagressie. Maroucks houding lijkt ook wat gedrukt en de staart wisselt, maar blijft hoger dan neutraal.Inge schreef:Als je andere foto's op diverse sites bekijkt zie je hetzelfde beeld eigenlijk steeds terugkomen, zowel tijdens het bijten als tijdens het aanblaffen vallen de oren achterwaarts. Het zegt dus volgens mij heel weinig in die situatie over de gemoedstoestand in die zin dat het weinig zegt over angst of onzekerheid. Of vergis ik me nou?
Ik zie dus inderdaad vaker dit soort houdingen bij de africhting/pakwerk. Ik ben dus ook nog steeds benieuwd naar de meningen van de meer doorgewinterde africhters over hoe hun dit interpreteren.
Ik zie namelijk een ambivalente hond..bang, maar dapper genoeg zich te verdedigen. Als je het hebt over buitdrift..ik zie niks wat iets te maken heeft met buitdrift bij Marouck. Ik zie een onzekere hond, die zich verdedigt en niets wat enige spelintentie weergeeft.