Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sjonge wat een prijzen voor entingen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Anna*

sjonge wat een prijzen voor entingen

Ongelezen bericht door Anna* »

Gister bij de da: driemaal rabies, driemaal Weil en driemaal Europees paspoort. Mag ik even afrekenen: 183,50 :jank:

Sjonge, ik heb wel even nagevraagd hoe dat bedrag tot stand is gekomen (krijg standaard geen gespecificeerde rekening mee dus blijft het gissen).
Rabiesenting: 31,50 p.s.
Weil/Parvo: 31,50 p.s.

En daar zit 't 'm in. Je kunt weil niet los laten enten. Het zit in een combiverpakking met parvo, dat gewoon weggegooid wordt. Vorig jaar was de cocktail 35,00 euro dus het verschil tussen 1 enting en 4 entingen is te verwaarlozen.

Vind dit niet eerlijk. Heel voordelig voor de farmaceut maar de client heeft niet de vrije keus. Ik ga hierover naar Intervet mailen. Vind eigenlijk dat ze Weil los moeten verkopen...

Maar het goede nieuws is dat de hondjes weer zijn goedgekeurd en klaar zijn om naar de Ardennen mee te gaan in juni :cheer:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Maar ze rekenen wel één consult?
AfbeeldingAfbeelding
Sjanette
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sjanette »

Mijn honden (4 stuks) moeten ook geent worden, dus afgelopen week maar eens een rondje gebeld. De duurste zat rond de 250 euro en de goedkoopste was 124 euro en daar zit het volgende in:

3 grote cocktail
1 parvo/weil
4 rabies
1 paspoort

Maar wat een verschil!!! Jullie begrijpen wel waar ik de entingen ga halen!!
Groetjes
Sjanette, Charmed, Diva, Ace & *Jinxter
Anna*

bram en thijs schreef:Maar ze rekenen wel één consult?
pfoe dat weet ik niet eens. Ik heb alleen gevraagd hoe duur de entingen waren. Heb nog niet eens aan consult gedacht.

Ik dacht zo:

3 x 31,50 = 94,50
3 x 31,50 = 94,50

is 189,00

minus 15 euro korting (ik denk voor drie hondje)

plus nog wat voor de Europese paspoorten

Dus daaruit blijkt weer dat ik een financieel voordeel heb want er zijn geen consultkosten berekend :cheer:
bram en thijs
Zeer actief

Wij betaalden vorige jaar alle entingen maar betaalden voor één consult en één paspoort. Was nog een flinke smak geld. Titer bepalen voor rabiës was over de € 200,-- maar dat is gelukkig maar eenmalig.
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Weet je zeker dat het de DA was en geen overvaller die het geld uit je zak toverde? :roll:

183,50 euro is ongeveer 440 gulden, toch?

Eén enting kost de DA hóógstens 6 euro. En sommige nog veel minder. Als hij jouw geen rekening geeft kan hij zelfs de BTW nog in zijn zak steken.

Volgens mij is de DA die jouw dit berekent heeft gewoon van de pot gepleurd.
bram en thijs
Zeer actief

Wil de hond schreef:Weet je zeker dat het de DA was en geen overvaller die het geld uit je zak toverde? :roll:

183,50 euro is ongeveer 440 gulden, toch?

Eén enting kost de DA hóógstens 6 euro. En sommige nog veel minder. Als hij jouw geen rekening geeft kan hij zelfs de BTW nog in zijn zak steken.

Volgens mij is de DA die jouw dit berekent heeft gewoon van de pot gepleurd.
Het is de harde nederlandse realiteit Wil. Thats all.
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef: Het is de harde nederlandse realiteit Wil. Thats all.
Het is over de hele wereld zo dat er profiteurs bestaan die óók nog eens DA zijn.

Kijk maar naar wat Sjanette ontdekte, wat een prijsverschillen kwam zij tegen!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Als Ziekte van Weil = Leptospirose dan is dat vaccin ook gewoon los te koop, niet icm. Parvo of wat dan ook.
Anna*

Sjonge ben er stil van...

Eerlijk gezegd was ik allang blij dat ik bij het eerste telefoontje een d.a. had gevonden die niet alleen vlakbij zit maar ook nog eens meteen 'ja' antwoordde op mijn vraag of ik ook ALLEEN weil kon enten.

Vergelijk dat met vorig jaar, toen ik VIJF d.a's had gebeld die alle vijf ofwel 'nee' antwoordden of in discussie gingen, zodat ik maar gauw afhaakte.

Tja, het wordt er allemaal niet eenvoudiger op... heb ook weleens gehad dat ik naar een da ging en zei dat ik alleen weil wilde enten... en voordat ik het wist had ze de cocktail erin gepland. 'Als iedereen dat zou doen zouden we binnen de korste keren weer allerlei ziekten hebben', zei ze.

Volgend jaar ga ik niet alleen op flexibele houding letten maar ook prijzenslag houden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik betaal dat ook hoor voor parvo/weil inenting, zelfs nog iets meer.
De cocktail is rond de Euro 40,00 en parvo/weil rond de Euro 35,00.

Ik mag ook weer met de hondjes deze maand :jank: :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Anna*

Wil de hond schreef:Als Ziekte van Weil = Leptospirose dan is dat vaccin ook gewoon los te koop, niet icm. Parvo of wat dan ook.
Maar niet alle merken zullen het los verkopen.

Veel d.a.'s hebben intervet als fabrikant en die levert het gecombineerd

Heb dit vaker gehoord.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

In principe kan een DA gewoon de entingen inkopen die jij wilt hebben.
bram en thijs
Zeer actief

Anna Penta schreef:Tja, het wordt er allemaal niet eenvoudiger op... heb ook weleens gehad dat ik naar een da ging en zei dat ik alleen weil wilde enten... en voordat ik het wist had ze de cocktail erin gepland. 'Als iedereen dat zou doen zouden we binnen de korste keren weer allerlei ziekten hebben', zei ze.
"Grappig". De jongens zijn vorige jaar nog volledig geënt, omdat Thijs op dat moment nog 2 was, maar de dierenarts gaf toen al aan dat het dit jaar wel wat minder kon. Ze zijn in augustus weer aan de beurt en dan gaan we dat maar eens doorpraten.
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Toevallig zijn wij gisteren ook geweest met onze twee.

Cocktail + rabies 1e hond € 51,50
idem 2e hond € 44,00
neusenting kennelhoest € 24,50 per hond
+ wormenkuur voor 100 kg hond

totaal € 166,00

't Is inderdaad altijd even schrikken als je bij de pinautomaat staat. :denken:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben laatst geweest voor de parvo/weil enting en was voor 2 honden 63,60 euro kwijt. Dat vond ik eigenlijk al veel geld.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

:eek: :eek: :eek:

Wat een bedragen! Ik betaal hier iets van een 40 euro per hond, of ik nu de cocktail laat zetten, alleen parvo/lepto of alleen lepto (wat zeker alleen bestaat). Raya is de laatste 2 jaar alleen tegen leptospirose ingeënt. Ook doet de DA nog een algemeen onderzoek.

Ik laat geen kennelhoest en rabiës zetten. Maar toen ik dat ooit wel heb gedaan, betaalde ik geen 30 euro meer voor dat vaccin, eerder een 15 euro.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Winny heeft dit jaar enkel weil gehad, 29.75.

Cathy heeft nog een cocktail gehad, 42.30.

Groetjes Jet.
Anna*

Wil de hond schreef:Kijk Anna,

Intervet verkoopt Lepto ook gewoon los.
Bedankt Wil, het is in elk geval goed dit te weten want DIT zegt de da dus niet! Ze zeggen gewoon dat het niet los kan omdat het nu eenmaal samen met parvo wordt geleverd.

Voor dit jaar ben ik weer even voorzien maar volgend jaar ga ik het anders aanpakken. Hoewel de prijzen zo te lezen nagenoeg gelijk blijven, of je nu weil alleen neemt of weil met parvo maar dan zonder parvo...
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik was vorig jaar 230 euro kwijt :denken: Bij een andere DA was het 160 kwam ik later achter. 3x raden naar welke ik dit jaar ga :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Een catalogus uit het jaar 2003 geeft enkele prijzen:

Merk "Fort Dodge"
-Cocktail tegen hondeziekte, hepatitis, leptospirose en parainfluenza, 10 doses 23,85 euro+BTW.
-Cocktail hondeziekte, hepatitus, leptospirose, 10 doses 13,18+BTW.
-Rabïes, 10 doses 7,20 euro+BTW.
-Enkel Lepto van dit merk ben ik niet tegengekomen, maar de prijzen per fabrikant ontlopen elkaar niet zo heel veel.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Prijzen in ieder geval die zo laag liggen dat het haast niet te geloven lijkt dat ze jou 185 euro hebben laten ophoesten zonder dat ze daarbij in de lach schoten van plaatsvervangende schaamte.
bram en thijs
Zeer actief

Wil de hond schreef:Een catalogus uit het jaar 2003 geeft enkele prijzen:

Merk "Fort Dodge"
-Cocktail tegen hondeziekte, hepatitis, leptospirose en parainfluenza, 10 doses 23,85 euro+BTW.
-Cocktail hondeziekte, hepatitus, leptospirose, 10 doses 13,18+BTW.
-Rabïes, 10 doses 7,20 euro+BTW.
Is dit inclusief inkoopgeintje dat het per 10 doses verkocht wordt maar de prijs voor één doses is? En voor welke gewichtsklasse is dit?
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dit zijn doosjes van tien flesjes, elk flesje is voor één hond, groot of klein. De doos met tien flesjes kost dus in totaal wat hierboven staat.

Oftewel, bvb. één rabïes-enting kost de DA 0,72 euro+BTW en injektiespuitje.
plenty
Zeer actief

Het verelende er van is de hoedbaarheid als zo'n flesje open is, één tot anderhalve dag , dicht zijn ze langer houdbaar.

Je moet eigenlijk naar een boerengehucht gaan, daar rekend een d.a vaak maar de helf van wat je nu betaalt.

Groetjes Jet.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

plenty schreef:Het verelende er van is de hoedbaarheid als zo'n flesje open is, één tot anderhalve dag , dicht zijn ze langer houdbaar.
Wat bedoel je, zo´n ampulletje gaat toch pas open op het moment dat er een hond mee geënt gaat worden?
plenty schreef:Je moet eigenlijk naar een boerengehucht gaan, daar rekend een d.a vaak maar de helft van wat je nu betaalt.
Da´s een goeie tip, alleen, iemand die in het centrum van Rotterdam woont is weer een hoop kwijt aan benzine voordat hij/zij bij een gehucht aankomt. :mrgreen:

Verkopen ze entstoffen niet gewoon op de veemarkt?
plenty
Zeer actief

Wil de hond schreef:
plenty schreef:Het verelende er van is de hoedbaarheid als zo'n flesje open is, één tot anderhalve dag , dicht zijn ze langer houdbaar.
Wat bedoel je, zo´n ampulletje gaat toch pas open op het moment dat er een hond mee geënt gaat worden?
plenty schreef:Je moet eigenlijk naar een boerengehucht gaan, daar rekend een d.a vaak maar de helft van wat je nu betaalt.
Da´s een goeie tip, alleen, iemand die in het centrum van Rotterdam woont is weer een hoop kwijt aan benzine voordat hij/zij bij een gehucht aankomt. :mrgreen:

Verkopen ze entstoffen niet gewoon op de veemarkt?
Uit één ampul gaan meerdere entingen hoor, als ik mijn honden laat enten komt het altijd uit de ijkast van mijn d.a en het wordt ook weer terug gezet, ik weet niet hoe veel er in zit, moet ik even na kijken.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Oh,

Mijn DA gebruikt altijd één ampul per hond/kat.

Hij heeft wel eens verteld dat je feitelijk ook met minder als een hele ampul een hond kunt enten, maar dat dat niet :neenee: de bedoeling is.

Volgens mij doet jouw DA dit om zo nóg minder onkosten te hebben cq nóg meer te verdienen. Of het moet zo zijn dat hij/zij reuze-ampullen gebruikt die ik nog nooit gezien heb.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Buiten de kosten van de entingen waarbij je het gevoel heb dat je uitgekleed word, wat denk je van de bezoekkosten.
Normaal betaalde ik dat nooit, dus moet eerlijk zijn, ik wist niet eens wat het koste.
Laatste keer even 23,50 :eek:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

chrico schreef:Buiten de kosten van de entingen waarbij je het gevoel heb dat je uitgekleed word, wat denk je van de bezoekkosten.
Normaal betaalde ik dat nooit, dus moet eerlijk zijn, ik wist niet eens wat het koste.
Laatste keer even 23,50 :eek:
Ik was laatst 30 euro kwijt voor 5 minuutjes babbelen over eventuele mogelijkheden voor Job :eek:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”