Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwakke darmen bij het ras de Saarlooswolfhond.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Zwakke darmen bij het ras de Saarlooswolfhond.

Ongelezen bericht door idorh »

Tican kregen wij met plm een halfjaar oud.
Vrouwtje had een hersenbloeding gehad en met een zusje en moeder van Tican werd het haar te veel.
Wij vingen hem op voor tijdelijk, en 9 jaar later zit onze levens grote pup nog steeds bij ons.

Tican had al vroeg onregelmatig dunne ontlasting, met bloedachtige slijm en vellen er bij, hij wou dan ook niet meer eten.
Natuurlijk naar de dieren arts, maar niets hielp.
Tot dat ik er achter kwam dat nest genoten het ook hadden, maar ook halfbroers en zussen van vaderskant van Tican.
Ik kreeg steeds meer van te horen bij andere SWH's, en nu ook bij jonge honden, plus allemaal de zelfde afstamming.
Er waren die behoorlijk zware medicijnen kregen, en natuurlijk ook paniek bij de eigenaren want iedereen heeft het beste voor met hun hond.
Om het af te sluiten, jullie hoeven je hier geen zorgen over te maken, het zit in de aanleg van bepaalde lijnen, er is niets tegen te doen .

De ene keer wordt het opgewekt door iets verkeerds gegeten te hebben of ergens van geschrokken , dan willen ze 9 van de 10 keer ook niet eten, en wat later heb je de rare ontlasting.
Dus beste SWH's eigenaren het is een erfelijk gebrek maar gaat er niet mee experimiteren dmv medicijnen.

Gr Bertus.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Helpt ander voer niet? Versvlees of barfen?
Nouba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nouba »

sypke schreef:Helpt ander voer niet? Versvlees of barfen?
Wilde ik ook vragen. Dat wil wel eens heel goed uitpakken voor honden met zwakke darmen. Wel een ramp hoor, zowel voor baasje als hond. Het dier voelt zich dus nooit fit.

Ik hoop wel dat de rasvereniging adviseert om met deze lijnen niet meer te fokken?
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”