Eline* schreef:Raar gedoe, een hond op zijn rug dwingen. Beetje overdone als correctie. Dan heb je als baas of de boel laten versloffen of je bent hondje aan het bang maken. Als je een goede rangorde hebt en die duidelijk met je hond communiceert zijn dit soort correctie's nooit nodig.
Als je een hond al op zijn rug legt als correctie behoort daar een heel scala aan waarschuwingen aan vooraf te gaan. Als de hond tijdens dat hele riedeltje zich niets van jou aantrekt heb je dus inderdaad daarvoor ergens behoorlijk wat steken laten vallen.
Bij pups vind ik dit soort correctie's uit den boze. Met pups moet je vertrouwen opbouwen.
waarom moet dat met je eigen rangorde te maken hebben??
een hond die echt net de baas kan of zelfs wil spelen hoeft toch niet percee een hond te zijn die goed luisterd of een hond die niet echt een keer te ver gaat!!
sven graap yka omdat zij een beetje mot had met een andere hond,sven staat hier als laagst en zag zijn kans schoon,maar ik pik dat niet ten eertse omdat hij yka in dr rug pakt,yka maakt dus geen schijn van kans meer,ten tweede kan hij haar rug flink beschadigen,dat soort dingen pik ik niet en wil ik niet hebben,en met foei sven hoef ik dan echt niet aan te komen!
Hij ging veelste ver,dit was ook de eertse keer dat hij dat flikte normaal neemt hij het voor yka wel op maar valt itan af,nu koos hij doelbewust yka uit om die te pakken,zelfs itan die meestal zoiets heeft van zoek het maar uit,kwam op dat moment en greep sven,yka draaide zich ook om en huppa met zijn tween hadden ze sven te pakken,heb het even laten gaan,wnat sven staat gewoon laag en moet zijn plek weten,daarna itan en yka weg gehaald en sven op zijn rug gegooid,hij heeft het ook niet meer gedaan!Waarom zou ik niet in mogen grijpen met een forse correctie terwijl de "roedelgenoten"die zelf hond zijn het wel doen!