Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update pag. 2 uitslag foto's

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Update pag. 2 uitslag foto's

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Mijn beste Barousse, beauceron van bijna 8 jaar oud is kreupel.
Vorige week zondag bij het uit het water springen schoot het in haar rug waardoor ze dinsdagochtend nog zo vreselijk pijnlijk was dat ze bij de d'arts een rimadyl injectie kreeg. En pillen natuurlijk. En alleen aan de lijn uit.
Gister overdag leek het beter te gaan, ze was woesterig en jolig. Bij het laatste rondje gisteravond laat weer opnieuw zoveel pijn. Lijkt nu vanuit haar slechte elleboog te komen. Ze loopt op eieren en tilt liever haar kop niet boven de ruglijn. Ze is verder wel aandoenlijk en goedgehumeurd.

Ik kan er alleen zelf zo ontzettend slecht tegen. Een hond met pijn (m.n. kreupelheid). Ik kan daar zo sjagrijnig van worden. Ik ben helemaal niet toe aan een hond die achteruit gaat, ben bang voor het begin van het einde. Wil daar ook niet aan en steek liever mijn kop in het zand. Maar een kreupele, absoluut pijnlijke hond maakt het wel heel concreet. Bah...! Ik wil blije, vitale honden die eindeloos lol kunnen hebben en buiten enden kunnen raggen. Met zanderige lolhoofden en natte lijven.

Van de week ga ik weer met haar naar de fysiotherapeut, wellicht ook acupunctuur proberen.

Triestige groet, Sieneke
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 28 mei 2005 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Veel sterkte met Barousse.
:ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

veel sterkte sieneke en barousse, ik hoop voor jullie dat het beter wordt :ok:
Bas Rouge
Zeer actief

Dank jullie wel voor de beste wensen.

Hoe is het eigenlijk met jouw reu, Rob? Met zijn heuppijnlijkheid.

Groet, Sieneke
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat erg voor jullie! Wat is de oorzaak van de kreupelheid?
rob80
Actief

Bas Rouge schreef:Dank jullie wel voor de beste wensen.

Groet, Sieneke
Niet goed, met name zijn rugwervels. Alhoewel we afgelopen week bij de orthomanueel therapeut zijn geweest heeft het nog niet mogen baten :(:

die ervaring had jij ook geloof ik?
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Sieneke,

Een hond met pijn is vreselijk, ik weet er alles van...
Geef je Barousse de hoogst mogelijke dosering Rimadyl? Dat zou ik nu op dit moment in elk geval doen om de pijn te bestrijden. Waarom zou je je hond pijn laten lijden die niet nodig is?
Met fysiotherapie heb ik met Lana hele goede resulaten. Met acupunctuur niet. Je kunt ook nog ortho-manuele therapie overwegen. Dat heeft Lana ook een periode gehad.
Bas Rouge
Zeer actief

Ja, ze krijgt de hoogste dosering rimadyl op het moment.
Wat precies de oorzaak is weet ik niet. Jaren geleden was Barousse anders dan anders, voorzichtiger met zichzelf. Toenmalige d'arts heeft haar bekeken, heup, knie, elleboog alle in orde. Zijn oordeel krachtige, vitale hond die zich heeft verstapt.

Barousse heeft nooit hoog willen springen en galoppeert hoogst zelden. Verder is ze een hoofd met een blok beton er achter, heel stram, wel enorm sterk maar totaal geen souplesse. Anderhalf jaar geleden heb ik haar eens laten bekijken door een fysiotherapeut. Zij vond haar ook stram bovendien vond ze dat Barousse onvoldoende stuwde met haar achterhand (vind ik niet). Ze heeft haar een tijdje behandeld, ik vond niet dat er noemenswaardige verbeteringen optraden. Daarna naar orthomanuele therapie, Aharon, die heeft Barousse haar ruggewervels rechtgezet, daar kwamen de klachten vandaan zei ze. Verder ontdekte ze de arthrose in haar linkerelleboog en waren de dijspieren van Barousse aangespannen. Het gevolg van een oude blessure waar ze naar was gaan staan en bewegen. Elke volgende behandeling vond Aharon Barousse enorm opgeknapt. Ik vond haar niet verslechterd noch verbeterd.

Barousse deed haar ding en ik heb het voorlopig zo gelaten, wel geef ik glucosamine. De laatste paar weken vind ik haar weer slecht zo nu en dan. Er zit iets niet goed, maar wat niet? Gisteren heeft ze een reuze-saaie dag gehad. Gister aan het eind van de dag toen ik terugkwam van het fietsen met de beide heren stond ze bij de deur en wilde uit. Buiten wilde ze trekspelletjes doen met de riem en was wel blij. Vanochtend stond ze te joelen toen duidelijk werd dat zij ook mee ging lopen. Kort en aan de riem weliswaar. Ze is alweer veel beter dan gister maar zoveel pijn als ze soms heeft dat gaat me door merg en been.

De d'arts dinsdag bevoelde en beduwde haar. Onder in haar rug gaf Barousse pijn aan, verder niet.
Ik moet toch maar weer een ronde maken langs behandelaars en foto's laten maken. Maar waarvan; hele rug, heupen, nek, ellebogen?

Dank voor jullie meedenken en medeleven!

Groet, Sieneke
Bas Rouge
Zeer actief

rob80 schreef:

Groet, Sieneke
Niet goed, met name zijn rugwervels. Alhoewel we afgelopen week bij de orthomanueel therapeut zijn geweest heeft het nog niet mogen baten :(:

Ja, het spijt me het je te zeggen. Ik merkte niets van verbetering aan Barousse na de behandeling daar.

Kun je Beau redelijk pijnvrij houden met pijnstilling?

Sterkte met 'm!

Groet, Sieneke
rob80
Actief

Bas Rouge schreef:
rob80 schreef:

Groet, Sieneke

Ja, het spijt me het je te zeggen. Ik merkte niets van verbetering aan Barousse na de behandeling daar.

Sterkte met 'm!

Groet, Sieneke
Nee ik kan beau nu absoluut niet pijnvrij houden, zelfs niet met dubbele dosis metacam :evil:

Ik hoop voor je dat je een goede weg kunt vinden en dat de vooruitgang van blijvende aard is. Ik heb nu ook gemerkt dat er veel wegen naar rome kunnen leiden, maar dat er ook veel wegen doodlopen :roll:
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Heb je hier al op gekeken. http://www.kreupeldier.nl/

Groetjes Jet.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:De d'arts dinsdag bevoelde en beduwde haar. Onder in haar rug gaf Barousse pijn aan, verder niet.
Ik moet toch maar weer een ronde maken langs behandelaars en foto's laten maken. Maar waarvan; hele rug, heupen, nek, ellebogen?

Groet, Sieneke
Hoi Sieneke,

Ik zou een doorverwijzing vragen naar een orthopeed en daar je verhaal doen. Hij/zij kan dan zelf wel bepalen waar foto's van gemaakt moeten worden.
Uit jouw verhaal opmakende denk ik aan de heupen, maar ik denk dat een othopeed daar het meeste verstand van heeft.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

plenty schreef:Heb je hier al op gekeken. http://www.kreupeldier.nl/

Groetjes Jet.
Hoi Jet,

Dit is de site van Dorith Aaron waar Sieneke het hier boven al over heeft.
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Scooby schreef:

Groetjes Jet.
Hoi Jet,

Dit is de site van Dorith Aaron waar Sieneke het hier boven al over heeft.
Ja dat weet ik , ben zelf ook al een keer met Winny bij haar geweest.

Groetjes Jet.
Bas Rouge
Zeer actief

Groetjes Jet.
Hoi Jet,

Ik ben daar geweest en het heeft me weinig gebracht. Maar toch bedankt voor de tip hoor.

Groet, Sieneke
Bas Rouge
Zeer actief

rob80 schreef:
Bas Rouge schreef:
rob80 schreef:

Groet, Sieneke

Sterkte met 'm!

Groet, Sieneke
Nee ik kan beau nu absoluut niet pijnvrij houden, zelfs niet met dubbele dosis metacam :evil:

Ik hoop voor je dat je een goede weg kunt vinden en dat de vooruitgang van blijvende aard is. Ik heb nu ook gemerkt dat er veel wegen naar rome kunnen leiden, maar dat er ook veel wegen doodlopen :roll:
Hmmm..., dat klinkt niet best m.b.t. Beau. Wat kun je wel doen dan om hem zich beter te laten voelen. Wat zijn de opties?

Die goede weg waar je over spreekt, daar hoop ik ook op. Ik denk alleen niet dat ik er op moet rekenen dat het beter wordt. Barousse is natuurlijk niet piepjong meer en ouder wordt helpt natuurlijk niet bij gewrichtsklachten. Ik moet alleen uitvinden wat wel en niet kan en in welke mate en hoevaak.

Groet, Sieneke
Bas Rouge
Zeer actief

Scooby schreef:
Bas Rouge schreef:De d'arts dinsdag bevoelde en beduwde haar. Onder in haar rug gaf Barousse pijn aan, verder niet.

Groet, Sieneke
Hoi Sieneke,

Ik zou een doorverwijzing vragen naar een orthopeed en daar je verhaal doen. Hij/zij kan dan zelf wel bepalen waar foto's van gemaakt moeten worden.
Uit jouw verhaal opmakende denk ik aan de heupen, maar ik denk dat een othopeed daar het meeste verstand van heeft.

Hoi Karen,

Ja, dat is waarschijnlijk het meest wijze en het meest effectief. Een doorverwijzing vragen..... ik zie er alleen zo tegenop. Stel je voor dat ze echt wat heeft wat niet meer gemaakt kan worden (wat ik eigenlijk vrees)... brrr!

Groet, Sieneke
ingridm
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door ingridm »

Sieneke,

Ik kan me helemaal in je verhaal vinden. Het is vreselijk om te zien dat je hond pijn heeft. Heb je overigens al voedingssupplementen geprobeerd? Ik gebruik voor Pepper (met HD klachten) nu Sasha's Blend en Primeval. Hij krijgt 2 x daags Rymadil en ook is hij sinds vrijdag onder behandeling bij een homeophate. Er lijkt bij hem toch enige verbetering op te treden in het lopen. Bovendien zitten er in al die supplementen allerlei zaken die een goede invloed hebben op gewrichten, kraakbeen en spieren. Overigens sta ik ook doodsangsten uit voor wat de orthopeed woensdag zal gaan zeggen.
Nanc
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nanc »

Wij geven onze honden Luposan, een poeder dat je door het eten doet. Is niet goedkoop, maar het is heel goed voor de gewrichten. Is eigenlijk voor alle grote honden. Ik weet alleen niet zeker of dat het in Nederland te koop is. Vrienden van ons nemen het uit Duitsland mee.

Sterkte met de hond, ik kan me voorstellen hoe erg het is als ie niet lekker mag/kan rennen etc.
Beterschap...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:
Scooby schreef:

Groet, Sieneke
Hoi Sieneke,

Hoi Karen,

Ja, dat is waarschijnlijk het meest wijze en het meest effectief. Een doorverwijzing vragen..... ik zie er alleen zo tegenop. Stel je voor dat ze echt wat heeft wat niet meer gemaakt kan worden (wat ik eigenlijk vrees)... brrr!

Groet, Sieneke
Hoi Sieneke,

Maar stel dat er nog wèl wat aan gedaan kan worden?! Er is veel mogelijk tegenwoordig, hoor.
Bas Rouge
Zeer actief

Barousse is inmiddels weer veel beter. Ik ben met haar naar de dierfysiotherapeut geweest. Omdat ze veel pijn in haar hele rug had en een zwelling in de spieren van haar hamstrings heb ik een magnetocure mee naar huis gekregen en daarmee heb ik haar twee maal daags behandeld. Daar heeft ze erg goed op gereageerd. Pijnstilling is nog wel op een hoge dosering.

De therapie is er nu op gericht om die rug en spieren wat soepeler te krijgen. Ze is erg opgeknapt gelukkig. Voorlopig besloten geen foto's te maken, de behandeling wordt daar niet anders van bovendien zijn de reflexen in orde. Ik wil wel ook met haar naar de acupuncturist gaan.

Rein is nu kreupel sinds woensdag, ik dacht zijn nek aangezien hij afwisselend voor links/rechts kreupel loopt maar de d'arts heeft enostosis gediagnosticeerd (zonder foto) maar op alle lange pijpbeenderen gaf hij een pijnreactie aan, hij loopt ook op eieren.
Die groeipijn verbaasd me wel enigszins aangezien Rein 13 maanden is nu en ik dat eigenlijk niet meer had verwacht. Volgens de d'arts kan het echter prima ook nog op deze leeftijd. Ook hij krijgt pijnstilling. Heb gisteren maar een pot van 100 tabletten rimadyl gekocht.

Bolke van bijna 11 mankeert echt nooit wat, toch maar honden van onder de 10 kilo gaan houden...?

Groet, Sieneke
Nanc
Zeer actief

Hallo Sieneke,

Fijn dat nu wat beter gaat met Barousse!!!
Maar wat jammer joh van Rein....
Ik ken ook iemand die een Duitse Herder heeft gehad en die had op die leeftijd ook nog last van groeipijnen.
Die gaf de 'm Royal Canin voor grote rassen. Later hoorde we van meerdere mensen dat hun hond last had van groeipijnen en die bleken het zelfde voer te gebruiken. Kan toeval zijn natuurlijk. Maar stel dat jij dat ook aan Rein voert dan zou je misschien eens een ander merk kunnen proberen.
Nou veel sterkte met de honden en beterschap natuurlijk.
Bas Rouge
Zeer actief

Afgelopen woensdag zijn er foto's gemaakt van Barousse. Heupen, prima. Rechterelleboog en knieen waren ook prima in orde. Maar rug en linkerelleboog niet. Ze heeft spondylose in een behoorlijk vergevorderd stadium en LPC in haar linkerelleboog met aan de binnen- en buitenkant veel arthrose.

De foto's zijn gisteren voor second opinion naar de orthopeet How gegaan in Den Haag en opereren is geen optie. Het plan is nu om wat gewrichtsvloeistof uit het gewricht te halen om te kunnen bepalen welk type ontsteking het is. Ook laten ze dan wat moderin achter in het gewricht om het tijdelijk te ontlasten, het geneest er niet van maar moet verlichting brengen. Als dat aanslaat kan dat nog een aantal keer herhaald worden alhoewel het op lange termijn niet goed is voor het gewricht.
Heeft iemand ervaring met deze manier van behandelen (pappen en nathouden).

Waarschijnlijk zal ze niet oud worden omdat ik moet besluiten dat het op een moment niet meer gaat, dat ik de pijn niet meer onder controle kan houden met pijnstilling en dat het t.o. de hond niet meer fair is haar te laten leven.
Het is nu nog zoiets onwerkelijks, ze is acht en verder super.

Maar goed, nu weet ik het en kan ik er naar handelen.
Kan niet zeggen dat ik er blij mee ben op het moment, wat ik vreesde is bewaarheid, ik was er al bang voor.

Het gaat op het moment best goed met haar, ik merk niet dat ze veel last heeft. Dus ik ga die behandeling ook pas laten uitvoeren als ze echt weer veel pijn heeft.
Verder houd ik het met pijnstilling onder controle, gedoseerd bewegen en tja, kijken hoever ik hier mee kom. Ik ga van de week naar de dierfysiotherapeut om te kijken of we een behandelplan kunnen opzetten om Barousse te ondersteunen.
Nanc
Zeer actief

HI Sieneke,

Wat erg voor jullie joh.
Ik hoop dat ze nog een lange tijd niet echt veel last er van zal hebben en dat als ze dat wel krijgt deze behandeling goed zal werken.
Ik heb ook ooit een hond in moeten laten slapen :jank: maar dat was toch anders, want die was al ruim 12 jaar.
Allebei veel sterkte hoor!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

jee zeg....... :(:
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte toewensen en ik hoop dat ze dankzij de behandeling nog een tijd meekan zonder (veel) pijn.

Voor artrose geef ik 'Glucobest' (een voedingssupplement) en daar ben ik erg tevreden over. Maar de rest van de aandoeningen van Barousse, daar heb ik echt geen verstand van.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Ik gebruik voor Biru spondyvetsem als ondersteuning van haar spondylose
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Bas Rouge
Zeer actief

Wie van de twee is Spiru? En Spondyvetsem is homeopatisch en te koop bij Puur Natuur toch?

Wat doet het bij/voor Spiru?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:Afgelopen woensdag zijn er foto's gemaakt van Barousse. Heupen, prima. Rechterelleboog en knieen waren ook prima in orde. Maar rug en linkerelleboog niet. Ze heeft spondylose in een behoorlijk vergevorderd stadium en LPC in haar linkerelleboog met aan de binnen- en buitenkant veel arthrose.
Hoi Sieneke,

Dat is geen goed nieuws. Die lpc was ik al bang voor. Daar hadden we het tijdens die winterwandeling al over, weet je nog? Omdat je niet meer kunt opereren, denk ik dat de Glucobest-optie van Caroline een hele goed is.
Onze Freek had ook spondylose en wij gaven hem daar ook Spondyvetsem voor.
Misschien is het ook een idee om met Barousse een keer langs Dorith Aaron te gaan (zie: www.kreupeldier.nl)? Zij is dierenarts en gespecialiseerd in orthomanuele therapie. Ik denk dat zij zowel voor de lpc als voor de spondylose heel veel kan betekenen voor Barousse. Lana heeft er vorig jaar ook veel baat bij gehad.
Bas Rouge
Zeer actief

Scooby schreef:
Bas Rouge schreef:Afgelopen woensdag zijn er foto's gemaakt van Barousse. Heupen, prima. Rechterelleboog en knieen waren ook prima in orde. Maar rug en linkerelleboog niet. Ze heeft spondylose in een behoorlijk vergevorderd stadium en LPC in haar linkerelleboog met aan de binnen- en buitenkant veel arthrose.
Hoi Sieneke,

Dat is geen goed nieuws. Die lpc was ik al bang voor. Daar hadden we het tijdens die winterwandeling al over, weet je nog? Omdat je niet meer kunt opereren, denk ik dat de Glucobest-optie van Caroline een hele goed is.
Onze Freek had ook spondylose en wij gaven hem daar ook Spondyvetsem voor.
Misschien is het ook een idee om met Barousse een keer langs Dorith Aaron te gaan (zie: www.kreupeldier.nl)? Zij is dierenarts en gespecialiseerd in orthomanuele therapie. Ik denk dat zij zowel voor de lpc als voor de spondylose heel veel kan betekenen voor Barousse. Lana heeft er vorig jaar ook veel baat bij gehad.
Ja, dat herinner ik me, dat jij aangaf dat je dacht dat ze LPC had. Ik ga zeker de glucobest proberen. Ik meen dat er in mijn woonplaats een cb-verkooppunt zit, ik ga daar eens vragen of ik er ook glucobest kan krijgen.

Aharon, ja daar ben ik al eerder geweest. Ik heb niet het idee dat Barousse er iets aan heeft gehad. Bovendien heb ik moeite met haar manier van communiceren, ik kan haar niet volgen.
Wat voor baat heeft Lana er bij gehad? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik hoor van eigenlijk iedereen dat ze razend enthousiast zijn over de behandelingen van Aharon. Dus wellicht dat ik wat mis?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:Ja, dat herinner ik me, dat jij aangaf dat je dacht dat ze LPC had. Ik ga zeker de glucobest proberen. Ik meen dat er in mijn woonplaats een cb-verkooppunt zit, ik ga daar eens vragen of ik er ook glucobest kan krijgen.

Aharon, ja daar ben ik al eerder geweest. Ik heb niet het idee dat Barousse er iets aan heeft gehad. Bovendien heb ik moeite met haar manier van communiceren, ik kan haar niet volgen.
Wat voor baat heeft Lana er bij gehad? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik hoor van eigenlijk iedereen dat ze razend enthousiast zijn over de behandelingen van Aharon. Dus wellicht dat ik wat mis?
Hoi Sieneke,

Die Glucobest kun je ook gewoon in Ermelo zelf bestellen, dan wordt het naar je opgestuurd. Je kunt het ook bij mij bestellen, dan stuur ik het naar je op als je wilt. :wink:

Lana was vorig jaar zomer erg slecht door haar ellebogen met zware arthrose. Ze kon eigenlijk nog maar stukken van 20-25 minuten volhouden, ondanks de fysiotherapie die ze regelmatig had. Toen ben ik toch naar Dorith Aaron gestapt om te kijken of Lana daar misschien baat bij zou hebben. Ze heeft Lana drie keer behandeld en vooral de eerste keer veel gemanupuleerd in haar hele rug. Direct vanaf die keer kon ik een enorme verbeteringt bij Lana merken en vooralsnog loopt ze nog steeds iedere dag de lange wandeling van een uur met gemak mee. Dat hadden we vorig jaar om deze tijd nooit meer durven hopen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”