Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kruisbanden
Moderator: moderatorteam
- rianneke
- Zeer actief
kruisbanden
haha daar ben ik weer eens met een topic over kruisbanden. Het gaat al een stuk beter met onze Layka. Ze is zoals jullie misschien al weten 8 weken geleden geopereerd aan haar kruisband. Ze loopt al vrij netjes maar hinkt nog steeds. Het gekke vinden wij dat ze aan het begin van de wandeling een paar keer flink hupt, en dan de rest van de wandeling nauwelijks meer ( heel soms). We lopen al gauw weer een half uur, en 20 minuten daarvan loopt ze bijna hinkloos. (niet helemaal hoor, maar heel sporadisch af en toe een hinkje) Ik wilde ff weten of dat bij andere honden die ook aan de kruisbanden geopereerd zijn, ook zo was. Liepen die ook alleen in het begin slecht?
groetjes
rianne en layka
groetjes
rianne en layka
Groetjes,
Rianne en Layka
- marcindy
- Actief
Hoi Hoi
We zitten met zaira op precies 4 weken na operatie en ook hier gaat het heel goed(we gaan wel 3 keer in de week naar aquadog om te revalideren)
ook hier goed lopen met af en toe een hupje,maarja ik zit op de helft van jouw revalidatie.Ik vraag me alleen af of je niet al te ver loopt???
Een half uur vind ik al best lang.
groetjes en beterschap verder
Ik ga dit topic natuurlijk wel volgen
We zitten met zaira op precies 4 weken na operatie en ook hier gaat het heel goed(we gaan wel 3 keer in de week naar aquadog om te revalideren)
ook hier goed lopen met af en toe een hupje,maarja ik zit op de helft van jouw revalidatie.Ik vraag me alleen af of je niet al te ver loopt???
groetjes en beterschap verder
- rianneke
- Zeer actief
Hoi,marcindy schreef:Hoi Hoi
groetjes en beterschap verder![]()
Nee hoor die dierenarts zegt als het maar rechtlijnig is. De spiermassa moet aansterken. Toch vind ik dat layka nog wel vaak hupt, met name vandaag ik denk dat ze zich verstapt heeft of zo, ze was alleen thuis en is toen op een stoel gesprongen, maar ja dat houdt je toch niet tegen. Aquadog is dat aan te bevelen? Is wel duur of niet?
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka
- marcindy
- Actief
Ik ben ervan overtuigd dat zaira nu al zo goed is door aquadog,was voor ons de tweede keer na haar elleboogoperatie zijn we ook daar geweest.
En daarvan is zo ook 100% herstelt nooit meer mank geweest.
Onze da is ook zeer te spreken over het toch wat snellere herstel,zeker ook omdat spiermassa niet terug zakt maar toeneemt.
Wij zijn bewust gelijk na 12 dagen weer gegaan,ze bewoog al direct goed door,de eesrte 2 keren nog niet nu wel volledig.
En heel belangrijk zaira is ook niet bang om haar poot te belasten (dat is een probleem wat je vaak ziet)
Je moet ongeveer rekenen op 10 a 15 behandelingen,de ene hond gaat gewoon sneller dan de ander is afhankelijk van wat er is gebeurt en bv de leeftijd van de hond.Zaira had bv hele goede bespiering dat scheelt natuurlijk al enorm.
Een behandeling kost 25 euro een 10 ritten kaart is wat goedkoper .
Als ik zie hoe voorspoedig ook nu alles weer gaat heb ik het er 100% voor over al moet ik iedere keer 140 km op en neer
Het zwemmen word heel rustig opgebouwd,gelijk een kwartier zou veel teveel zijn .Op het eind is het dus een 15 minuten met 3 keer pauze en dat is heel intensief hoor.
groetjes Cindy
Onze da is ook zeer te spreken over het toch wat snellere herstel,zeker ook omdat spiermassa niet terug zakt maar toeneemt.
Wij zijn bewust gelijk na 12 dagen weer gegaan,ze bewoog al direct goed door,de eesrte 2 keren nog niet nu wel volledig.
En heel belangrijk zaira is ook niet bang om haar poot te belasten (dat is een probleem wat je vaak ziet)
Je moet ongeveer rekenen op 10 a 15 behandelingen,de ene hond gaat gewoon sneller dan de ander is afhankelijk van wat er is gebeurt en bv de leeftijd van de hond.Zaira had bv hele goede bespiering dat scheelt natuurlijk al enorm.
Als ik zie hoe voorspoedig ook nu alles weer gaat heb ik het er 100% voor over al moet ik iedere keer 140 km op en neer
Het zwemmen word heel rustig opgebouwd,gelijk een kwartier zou veel teveel zijn .Op het eind is het dus een 15 minuten met 3 keer pauze en dat is heel intensief hoor.
groetjes Cindy
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Rianne,
Lana heeft na haar kruisbandoperatie nooit mank gelopen. Wel heeft de haar poot nog wel tot ruim drie maanden na de operatie licht ontlast. Dat werd steeds minder en nu (zes maanden na de operatie) zie je het af en toe nog heel licht. Dat kan zo blijven, volgens de dierenarts. Ook kunnen honden af en toe mank blijven lopen na een kruisbandoperatie vertelde hij ons. Ik denk dus dat het zeker niet vreemd is dat jouw hond, nu 'pas' acht weken na de operatie nog mank loopt. De revalidatieperiode na een kruisbandoperatie kan wel tot zes maanden duren.
Maar, eerlijk gezegd, vind ik een half uur lopen acht weken na de operatie ook heel erg veel. Volgens mij liep ik toen met Lana net een kwartiertje achter elkaar. Ik ben pas 3 maanden na de operatie weer echt langere wandelingen gaan lopen. En dan in het begin eerst ook aangelijnd.
Lana heeft na haar kruisbandoperatie nooit mank gelopen. Wel heeft de haar poot nog wel tot ruim drie maanden na de operatie licht ontlast. Dat werd steeds minder en nu (zes maanden na de operatie) zie je het af en toe nog heel licht. Dat kan zo blijven, volgens de dierenarts. Ook kunnen honden af en toe mank blijven lopen na een kruisbandoperatie vertelde hij ons. Ik denk dus dat het zeker niet vreemd is dat jouw hond, nu 'pas' acht weken na de operatie nog mank loopt. De revalidatieperiode na een kruisbandoperatie kan wel tot zes maanden duren.
Maar, eerlijk gezegd, vind ik een half uur lopen acht weken na de operatie ook heel erg veel. Volgens mij liep ik toen met Lana net een kwartiertje achter elkaar. Ik ben pas 3 maanden na de operatie weer echt langere wandelingen gaan lopen. En dan in het begin eerst ook aangelijnd.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- rianneke
- Zeer actief
Hoi,Scooby schreef:Hoi Rianne,
Nou wat wij zien is heel vreemd, hoe verder we lopen hoe minder ze gaat hinken tijdens de wandeling. nU ligt het er ook aan hoe ze zich gedraagd, ze is pas 15 maanden en is ze erg druk geworden, soms trekt ze aan de riem ( wat we niet toestaan) maar dan zie je wel dat ze af en toe hinkt, maar dat is misschien ook niet heel gek als je kijkt naar hoe ze dan op die achterpoot gaat staan. Ja is een half uur lopen te ver? zou kunnen hoor onze dierenarts zegt dat het geen kwaad kan als je maar rechtlijnige stukken loopt. Uiteraard loopt ze alleen aangelijnd, ook mag ze nog niet alleen in de tuin spelen. Ik denk dat het herstel bij Layka ook wat langer kan duren omdat ze 4 ochtenden in de week alleen is, en dan springt ze af en toe wel op de bank. We zijn 6 weken thuis gebleven maar nu moest ze toch echt weer alleen. Ons leven moet ook doorgaan, maar die 6 weken heeft ze weinig gesprongen. Maar layka is een klein bewegelijk overactief hondje en loopt dus ook heel snel, als ze rustig loopt naast de voet ( wat ze altijd zou moeten doen) hinkt ze niet. Maar ik vind het wel vreemd dat hoe verder we wandelen hoe minder vaak ze hinkt. In het begin hinkt ze het meest. Ontlasten van die poot doet layka niet geloof ik, alleen met hinken dan, maar als ze staat of ligt of zit, is het gewoon goed.
Zouden we minder ver moeten lopen?
groetjes
rianne en layka
Groetjes,
Rianne en Layka
- rianneke
- Zeer actief
marcindy schreef:Ik ben ervan overtuigd dat zaira nu al zo goed is door aquadog,was voor ons de tweede keer na haar elleboogoperatie zijn we ook daar geweest.
Als ik zie hoe voorspoedig ook nu alles weer gaat heb ik het er 100% voor over al moet ik iedere keer 140 km op en neer![]()
groetjes Cindy
Wat is zaira voor een hond, layka is een lhasa apso, en staat niet echt bekend als een zwemhond zal dat uitmaken?
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Wij moesten het lopen weer opbouwen:
Na de operatie tot 1 week niet lopen
1 tot 2 week 3 maal daags 5 min langzaam lopen
2 tot 3 week 3 maal daags 10 min langzaam lopen
3 tot 4 week 3 maal daags 15 min langzaam lopen
enz enz enz
Dit minimaal 8 week, inmiddels fietsen we weer zo'n 4 km en kan hij weer gek doen.
Na de operatie tot 1 week niet lopen
1 tot 2 week 3 maal daags 5 min langzaam lopen
2 tot 3 week 3 maal daags 10 min langzaam lopen
3 tot 4 week 3 maal daags 15 min langzaam lopen
enz enz enz
Dit minimaal 8 week, inmiddels fietsen we weer zo'n 4 km en kan hij weer gek doen.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Rianne,
Ik weet het niet. Ik zou het aan je dierenarts vragen als je je er zorgen over maakt. Maar er staat 3-6 maanden voor het herstel van ene kruisbandoperatie, dus ik zou het gewoon nog even aankijken, denk ik.
Wat voor bewegingsadvies hebben jullie meegekregen van jullie dierenarts bij de revalidatie?
Wij mochten met Lana de eerste twee weken helemaal niet lopen en daarna met 100 meter per week uitbouwen. Vanaf ongeveer 3-3,5 maand mocht ze weer langere wandelingen maken. Nu, zes maanden later, zit ze weer helemaal op haar oude wandelniveau.
Ik weet het niet. Ik zou het aan je dierenarts vragen als je je er zorgen over maakt. Maar er staat 3-6 maanden voor het herstel van ene kruisbandoperatie, dus ik zou het gewoon nog even aankijken, denk ik.
Wat voor bewegingsadvies hebben jullie meegekregen van jullie dierenarts bij de revalidatie?
Wij mochten met Lana de eerste twee weken helemaal niet lopen en daarna met 100 meter per week uitbouwen. Vanaf ongeveer 3-3,5 maand mocht ze weer langere wandelingen maken. Nu, zes maanden later, zit ze weer helemaal op haar oude wandelniveau.
Groetjes, Karen
- rianneke
- Zeer actief
Scooby schreef:Hoi Rianne,
hoi,
Ja de dierenarts heeft er nagekeken en zei het volgende:
Het gewricht voelt heel soepel en ze gebruikt de poot erg goed. Als ze over 3 maanden nog hupt ff foto maken om eventueel naar fysio of aquadog te gaan. Wij hebben niet echt bewegingsadvies meegekregen, gewoon in het begin heel rustig aan doen en daarna gewoon opbouwen met 5 min. Maar ze zei dat we nu al wel weer een stuk konden lopen als het maar rechtlijnig is, maar we gaan nu toch ff terug naar 20 minuten. We zijn deze week pas met een half uur begonnen, dus valt het nog mee. De dierenarts is een beetje vaag, en zegt dat het per hond verschilt, zowieso heeft layka in het begin na de operatie de poot te veel belast, ze liep er al een dag na de operatie weer op.
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka
- rianneke
- Zeer actief
Hoi,
Net wezen wandelen en maar 1 keer gekinkt omdat ze over een takje struikelde. Verder super gelopen! Maar zaterdag en zondag is ze niet alleen thuis en dan springt ze dus ook niet, doordeweeks wel denk dat het daar mee te maken heeft. Was wel blij dat ze vandaag weer netjes liep.
groetjes
rianne
Net wezen wandelen en maar 1 keer gekinkt omdat ze over een takje struikelde. Verder super gelopen! Maar zaterdag en zondag is ze niet alleen thuis en dan springt ze dus ook niet, doordeweeks wel denk dat het daar mee te maken heeft. Was wel blij dat ze vandaag weer netjes liep.
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka
- marcindy
- Actief
Zaira is een witte duitse herder,dus geen kleintje
.
Voor ons begint nu ook een zeer lastige periode om die zotte clown in bewang te houden.ook voor de operatie liep ze dwars door haar grenzen heen wij gaan dus zeker 4 mnd zeer beperkt wandelen en zeker niet los.
Door het zwemmen blijft haar conditie toch wel op peil en beweegt ze gecontroleerd.
groetjes Cindy
Voor ons begint nu ook een zeer lastige periode om die zotte clown in bewang te houden.ook voor de operatie liep ze dwars door haar grenzen heen wij gaan dus zeker 4 mnd zeer beperkt wandelen en zeker niet los.
Door het zwemmen blijft haar conditie toch wel op peil en beweegt ze gecontroleerd.
groetjes Cindy
- rianneke
- Zeer actief
onze lastige periode begon al de dag na de operatie, ze deed er al weer veel te veel mee en ja ook wij hebben ze nu nog aan de lijn, en wandelen nu zo ongeveer 20 minuutjes.HAndig dat door dat zwemmen de conditie op peil blijft.marcindy schreef:Zaira is een witte duitse herder,dus geen kleintje.
groetjes Cindy
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka