Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stroom toedienen op hond... normaal?
Moderator: moderatorteam
weet je ik heb eens een tt gebruikt onder toezicht van een ervaren iemand . wat bleek dat de hond helemaal niet meer los liet . daarna heb ik hem gewoon kort laten stellen met een prikband en de lange lijn .
maar ik zie het niet graag als er misbruik van wordt gemaakt . ben es in een club geweest waar de hond 2 tt omhad 1 rond zijn nek en 1 in de lies .
als de hond niet losliet gaven ze hem een zware schok dat hij met zijn hooft begon te schudden en daarna kreeg hij een harde trap in zijn ribben . bij zulke mensen moetsen ze tt verbieden . bij normaal en verstandig gebruik is het alleen een verlengstuk van je eigen lichaam .
maar ik zie het niet graag als er misbruik van wordt gemaakt . ben es in een club geweest waar de hond 2 tt omhad 1 rond zijn nek en 1 in de lies .
als de hond niet losliet gaven ze hem een zware schok dat hij met zijn hooft begon te schudden en daarna kreeg hij een harde trap in zijn ribben . bij zulke mensen moetsen ze tt verbieden . bij normaal en verstandig gebruik is het alleen een verlengstuk van je eigen lichaam .
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zoals al zovaak gezegd, overal zijn excessen in, en dat is ook geen normaal gebruik wat jij hier beschrijft door ervaren iemand of niet.... daar is hij gewoon simpelweg niet voor.scooby doo schreef:weet je ik heb eens een tt gebruikt onder toezicht van een ervaren iemand . wat bleek dat de hond helemaal niet meer los liet . daarna heb ik hem gewoon kort laten stellen met een prikband en de lange lijn .
Ik zie liever dat een TT op een normale manier en door iemand die er verstand van heeft gebruikt wordt dan dat een hond helemaal verrot geschopt en geslagen wordt omdat hij nooit meer lost.
En met een TT is het net zo als alle andere hulpmiddelen het moet niet voor altijd zijn... dan werkt een hulpmiddel niet meer.
en voor mij zal een TT altijd als laatste middel gebruikt worden, omdat dat eigenlijk het laatste is wat je hebt...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ik begrijp niet dat je je hond voor een hobby zo moet martelen. je doet aan africhting als hondensport. waarom moet je hond in godsnaam pijn lijden omdat jij een hobby hebt?scooby doo schreef:weet je ik heb eens een tt gebruikt onder toezicht van een ervaren iemand . wat bleek dat de hond helemaal niet meer los liet . daarna heb ik hem gewoon kort laten stellen met een prikband en de lange lijn .
ik doe ook aan hondensport (obedience). ik werk met een clicker en een zak koekjes. mijn honden werken als een tierelier. gaat het eens wat minder of hebben ze moeite met een oefening dan doe ik even rustig aan of ik verzin met de trainster een andere aanleermethode. ik heb een hobby, mijn honden hoeven daar niet onder te lijden.
malinois schreef:zoals al zovaak gezegd, overal zijn excessen in, en dat is ook geen normaal gebruik wat jij hier beschrijft door ervaren iemand of niet.... daar is hij gewoon simpelweg niet voor.scooby doo schreef:weet je ik heb eens een tt gebruikt onder toezicht van een ervaren iemand . wat bleek dat de hond helemaal niet meer los liet . daarna heb ik hem gewoon kort laten stellen met een prikband en de lange lijn .
Ik zie liever dat een TT op een normale manier en door iemand die er verstand van heeft gebruikt wordt dan dat een hond helemaal verrot geschopt en geslagen wordt omdat hij nooit meer lost.
En met een TT is het net zo als alle andere hulpmiddelen het moet niet voor altijd zijn... dan werkt een hulpmiddel niet meer.
en voor mij zal een TT altijd als laatste middel gebruikt worden, omdat dat eigenlijk het laatste is wat je hebt...
ik wou aantonen . dat er ergere onbeschaafdere dingen zijn dan een tt
voor mij is het geen sport het is gedeeltelijk werken .maar mijn hond lost nu niet bij het bijten en als hij lost gaat hij nog eens naat de pw zijn vingertjes happen . dan krijg ik weer de naam jij kweekt een gevaarlijke hondsypke schreef:ik begrijp niet dat je je hond voor een hobby zo moet martelen. je doet aan africhting als hondensport. waarom moet je hond in godsnaam pijn lijden omdat jij een hobby hebt?scooby doo schreef:weet je ik heb eens een tt gebruikt onder toezicht van een ervaren iemand . wat bleek dat de hond helemaal niet meer los liet . daarna heb ik hem gewoon kort laten stellen met een prikband en de lange lijn .
ik doe ook aan hondensport (obedience). ik werk met een clicker en een zak koekjes. mijn honden werken als een tierelier. gaat het eens wat minder of hebben ze moeite met een oefening dan doe ik even rustig aan of ik verzin met de trainster een andere aanleermethode. ik heb een hobby, mijn honden hoeven daar niet onder te lijden.

maar jij hebt toch besloten dat je juist deze hondensport wil doen? je hond lost niet. ik zou zeggen, nou en? misschien is hij wel een ster in behendigheid of flyball. je bent toch niet verplicht om een tt of andere in mijn ogen hondonvriendelijke methoden te gebruiken?scooby doo schreef: maar mijn hond lost nu niet bij het bijten en als hij lost gaat hij nog eens naat de pw zijn vingertjes happen . dan krijg ik weer de naam jij kweekt een gevaarlijke hond
ja heb je wel gelijk in . maar jij bent een uitzondering die dat vindsypke schreef:maar jij hebt toch besloten dat je juist deze hondensport wil doen? je hond lost niet. ik zou zeggen, nou en? misschien is hij wel een ster in behendigheid of flyball. je bent toch niet verplicht om een tt of andere in mijn ogen hondonvriendelijke methoden te gebruiken?scooby doo schreef: maar mijn hond lost nu niet bij het bijten en als hij lost gaat hij nog eens naat de pw zijn vingertjes happen . dan krijg ik weer de naam jij kweekt een gevaarlijke hond

nu heb ik er wat op gevonden . ik neem zijn balletje van toen hij pup was mee op het veld . ik geef het commando LOS en laat het balletje zien
dan komt hij na mij toegelopen en krijgt hij de bal . allemaal zeer goed .
maar als wij dan een oefening doen in een cafe ofzo mag dat niet gebruikt worden en dan heb ik pech

dat is wel jammer, zeker omdat het een oefening is zou je toch wel een hulpmiddel moeten mogen gebruiken vind ik.scooby doo schreef: maar als wij dan een oefening doen in een cafe ofzo mag dat niet gebruikt worden en dan heb ik pech
ik denk wel dat er grote cultuurverschillen bestaan tussen mensen die africhting als hobby hebben en mensen die aan andere hondensporten doen. ik vind vooral dat mijn honden het leuk moeten vinden. natuurlijk moeten ze wel luisteren en ze moeten ook wel eens wat doen wat ze niet leuk vinden maar ik zou niet naar een tt of een prikband grijpen als de hond niet luistert of een commando niet wil uitvoeren.
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Het feit blijft dat er honden zijn die op deze manier getraind worden en die heel wat boeven en mensenleven kunnen redden. Tuurlijk moet het gedaan worden met beleid en gezond verstand. Ik heb de band zelf omgehad en de correctie valt best mee. Schrikdraad is veel en veel sterker (om een vergelijking te maken).Addy schreef:Hoe dan ook, het blijft een bijzonder dieronvriendelijke methode, of het nou door ervaren mensen of door leken gebruikt wordt en juist van ervaren hondemensen verwacht ik meer gezond verstand.
Addy
Misbruik is nooit goed maar dat is het ook niet met een halti, GL, slip, brabander, pinnenband, negeren, correcties, onduidelijkheid en ga zo maar door.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Bij zulke mensen moeten ze honden verbieden!!scooby doo schreef:weet je ik heb eens een tt gebruikt onder toezicht van een ervaren iemand . wat bleek dat de hond helemaal niet meer los liet . daarna heb ik hem gewoon kort laten stellen met een prikband en de lange lijn .

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Voor veel mensen die KNPV trainen is het niet alleen een sport. De hond moet zijn certificaat halen en die moet ingezet kunnen worden op straat. Dat moet de hond lossen! Veel bewakers werken met de hond. Die hond moet wel kunnen lossen. Ik denk als je het als sport beoefent je het net zo bedreven doet maar dat je je er sneller bij neer kunt leggen als iets niet lukt dan dat je de hond aan de politie verkoopt. (of zit ik hierin verkeerd?)sypke schreef:maar jij hebt toch besloten dat je juist deze hondensport wil doen? je hond lost niet. ik zou zeggen, nou en? misschien is hij wel een ster in behendigheid of flyball. je bent toch niet verplicht om een tt of andere in mijn ogen hondonvriendelijke methoden te gebruiken?scooby doo schreef: maar mijn hond lost nu niet bij het bijten en als hij lost gaat hij nog eens naat de pw zijn vingertjes happen . dan krijg ik weer de naam jij kweekt een gevaarlijke hond

ja daar geef ik je volledig gelijk in . maar de lat wordt ook heel hoog gelegd : met meer snelheid stellen harder bijten , sneller lossen en terugkomen het is allemaal heel veel voor een hond . zeker als je zo een beest hebt lopen, waarvan ik soms denk heb jij er vandaag wel zin in . want hij levert alleen goed werk als hij zin heeft .Ca Cajuina schreef:Voor veel mensen die KNPV trainen is het niet alleen een sport. De hond moet zijn certificaat halen en die moet ingezet kunnen worden op straat. Dat moet de hond lossen! Veel bewakers werken met de hond. Die hond moet wel kunnen lossen. Ik denk als je het als sport beoefent je het net zo bedreven doet maar dat je je er sneller bij neer kunt leggen als iets niet lukt dan dat je de hond aan de politie verkoopt. (of zit ik hierin verkeerd?)sypke schreef:maar jij hebt toch besloten dat je juist deze hondensport wil doen? je hond lost niet. ik zou zeggen, nou en? misschien is hij wel een ster in behendigheid of flyball. je bent toch niet verplicht om een tt of andere in mijn ogen hondonvriendelijke methoden te gebruiken?scooby doo schreef: maar mijn hond lost nu niet bij het bijten en als hij lost gaat hij nog eens naat de pw zijn vingertjes happen . dan krijg ik weer de naam jij kweekt een gevaarlijke hond
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bullshit!!!malinois schreef:tuurlijk jij hebt er verstand van....jacq1970 schreef:Leek of niet, iedereen moet met zijn poten van dat soort middelen afblijven!!
Dit soort dingen zijn voor de gemak van de mens en niet voor het beest!
Als je zoiets nodig heb om je hond telaten doen wat je wilt ben je verkeerd bezig, alleen maar om zelf telaten zien wat je hond allemaal wel niet kan en niet voor een positieve ontwikkeling van de hond.
Dit soort 'hulpmiddelen' zouden bij de wet verboden moeten worden!
Groetjes Jacqueline![]()
ooit zoiets in je handen gehad?

Ik hoef zoiets niet in handen tehebben om er verstand van tehebben.Ik weet namelijk al dat een beest een pijngrens heeft en dat het heel erg gemakkelijk is om een hond van de pijn of uit angst voor iets te laten gehoorzamen of een opdracht telaten vervullen.
Als je dat soort middelen gebruit om je hond te laten luister of een opdracht beter te laten doen dan doe je de 'sport ' voor jezelf en om te laten zien aan andere hoe geweldig jou hond het allemaal doet, en niet voor de 'hond zijn sport '
Als je die hulpmiddelen nodig hebt houd dus in dat je wat anders moet gaan doen wat je hond wel leuk vind, of hulpmiddelen vinden die niet naar zijn voor de hond, maar wel effectief zijn.
Groetjes Jacqueline
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kijk en dat is nu precies wat mijn honden doen! Ze vinden het fantastisch!sypke schreef:ik denk wel dat er grote cultuurverschillen bestaan tussen mensen die africhting als hobby hebben en mensen die aan andere hondensporten doen. ik vind vooral dat mijn honden het leuk moeten vinden. natuurlijk moeten ze wel luisteren en ze moeten ook wel eens wat doen wat ze niet leuk vinden maar ik zou niet naar een tt of een prikband grijpen als de hond niet luistert of een commando niet wil uitvoeren.
als ik maar 1 sec. het idee zou hebben dat het niet het geval was, stopte ik alla minuut!
Maar de driften van een hond gefokt met bepaalde werkdriften zijn wel iets anders dan de driften van jouw hond waarschijnlijk...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe dacht je dat de meesten in de africhting iets aanleren... door beloning! Zonder beloning zal de hond het waarschijnlijk niet eens doen want hij moet wel leren!sypke schreef:ik begrijp niet dat je je hond voor een hobby zo moet martelen. je doet aan africhting als hondensport. waarom moet je hond in godsnaam pijn lijden omdat jij een hobby hebt?
Hier krijgen ze altijd een balletje als ze een oefening goed gedaan hebben. ALTIJD! En ook bij de mensen die ik ken die wel met een TT trainen krijgen ze een balletje of voertje als ze het goed doen!
Ja ik train af en toe wel met een prikband, waarom? Omdat ik dat diervriendelijker vind dan een slipketting!
Maar al die dingen zijn niet om iets aan te leren....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de honden die niet lossen zijn vaak de beste! Waarom? omdat ze doorgaan met wat ze doen wat er ook gebeurd... en zeker in de KNPV is dat van belang... stel dat een dienshond jou vast heeft (foutje verkeerde gepakt oeps...) en die agent zegt: los... en de hond denkt.. ach laat ik nog es effe roppen.... denk niet dat je daar heel gelukkig mee bent.sypke schreef:maar jij hebt toch besloten dat je juist deze hondensport wil doen? je hond lost niet. ik zou zeggen, nou en? misschien is hij wel een ster in behendigheid of flyball. je bent toch niet verplicht om een tt of andere in mijn ogen hondonvriendelijke methoden te gebruiken?scooby doo schreef: maar mijn hond lost nu niet bij het bijten en als hij lost gaat hij nog eens naat de pw zijn vingertjes happen . dan krijg ik weer de naam jij kweekt een gevaarlijke hond
Mijn hond doet geen KNPV maar moet ALLES lossen wat hij vastheeft op het moment dat ik het zeg! Straks heeft hij een konijn of andere hond of nog erger mens vast en denkt... bekijk jij het effe!
Mijn hond moet gewoon altijd lossen... zou waarschijnlijk heel veel erger voorkomen als meer mensen hun hond dat zouden leren.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
duidelijk jij hebt er echt verstand vanjacq1970 schreef:Bullshit!!!![]()
Ik hoef zoiets niet in handen tehebben om er verstand van tehebben.Ik weet namelijk al dat een beest een pijngrens heeft en dat het heel erg gemakkelijk is om een hond van de pijn of uit angst voor iets te laten gehoorzamen of een opdracht telaten vervullen.
Als je dat soort middelen gebruit om je hond te laten luister of een opdracht beter te laten doen dan doe je de 'sport ' voor jezelf en om te laten zien aan andere hoe geweldig jou hond het allemaal doet, en niet voor de 'hond zijn sport '
Als je die hulpmiddelen nodig hebt houd dus in dat je wat anders moet gaan doen wat je hond wel leuk vind, of hulpmiddelen vinden die niet naar zijn voor de hond, maar wel effectief zijn.
Groetjes Jacqueline

heb je ooit met een hond gelopen die zulke hoge driften heeft die vrijkomen met pakwerk?
Dat hoop ik dan niet voor je, want als jij wil proberen om dan de mouw of arm te ruilen voor een stukje worst....

En ja ik gebruik een prikband en ja mijn hond vind de sport prachtig! Moet je eerst eens gaan kijken bij meerdere africhtingsverenigingen en je laten informeren over het hoe en wat...
dan spreek ik je wel weer!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Driften die er door jou zijn ingebracht ja, een hond word met een bepaald instinct geboren maar het ligt eraan wat je ermee doet ,( uiteraard gaat dat niet voor elke hond op) hoe de hond zich ontwikkeld.malinois schreef:duidelijk jij hebt er echt verstand vanjacq1970 schreef:Bullshit!!!![]()
Groetjes Jacqueline![]()
heb je ooit met een hond gelopen die zulke hoge driften heeft die vrijkomen met pakwerk?
Dat hoop ik dan niet voor je, want als jij wil proberen om dan de mouw of arm te ruilen voor een stukje worst....![]()
En ja ik gebruik een prikband en ja mijn hond vind de sport prachtig! Moet je eerst eens gaan kijken bij meerdere africhtingsverenigingen en je laten informeren over het hoe en wat...
Ik heb met 1 hond van mij ook cursussen gevolgd maar dat was echt voor de lol.
En zolang jij de hulpmiddelen die je nodig heb om je hond te laten luisteren kan goedpraten zal er wel niets aan de hand zijn toch?

Groetjes Jacqueline
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
niet? worden ze niet met een bepaald karakter en dus ook driften geboren? goh waarom zal er dan op gefokt worden?jacq1970 schreef:Driften die er door jou zijn ingebracht ja, een hond word met een bepaald instinct geboren maar het ligt eraan wat je ermee doet ,( uiteraard gaat dat niet voor elke hond op) hoe de hond zich ontwikkeld.
En zolang jij de hulpmiddelen die je nodig heb om je hond te laten luisteren kan goedpraten zal er wel niets aan de hand zijn toch?![]()
Groetjes Jacqueline

als je iets niet kent kun je er simpelweg niet over oordelen, dat kun je pas als je bij verschillende verenigingen geweest bent en gekeken hebt hoe een training gaat en waarom eventueel bepaalde honden met bepaalde hulpmiddelen trainen.
Mijn hond moet ten alle tijde lossen... als dat niet meer zo zou lukken zou ik het een gevaar voor de samenleving vinden en het dus ook eventueel met TT doen. De redenen heb ik al gegeven hierboven.
als jouw hond een andere hond vast heeft en niet meer los wilt laten wat doe je dan? en zeg niet dat dat nooit gebeurd.. want dat weet je niet.
Op dat moment zou je misschien willen dat je het ooit had geleerd je hond te leren lossen. En ja, bij sommigen ligt dat moeilijker dan bij anderen.
ja ik doe de sport ook voor het plezier van m'n hond, als ik zie hoeveel plezier die er in heeft... ja dan vind ik het ook leuk. Zo niet, was ik er ook accuut mee gestopt en had wat anders gedaan.

ik wed met jouw als jij een hond in huis haalt voor de ring of knpv dat je hem na 6maanden al moet herplaatsen want je weet niet waar je over praat hij breekt je huis of en jouw . het zijn geen schoothondjesjacq1970 schreef:Driften die er door jou zijn ingebracht ja, een hond word met een bepaald instinct geboren maar het ligt eraan wat je ermee doet ,( uiteraard gaat dat niet voor elke hond op) hoe de hond zich ontwikkeld.malinois schreef:duidelijk jij hebt er echt verstand vanjacq1970 schreef:Bullshit!!!![]()
Groetjes Jacqueline![]()
Dat hoop ik dan niet voor je, want als jij wil proberen om dan de mouw of arm te ruilen voor een stukje worst....![]()
En zolang jij de hulpmiddelen die je nodig heb om je hond te laten luisteren kan goedpraten zal er wel niets aan de hand zijn toch?![]()
Groetjes Jacqueline
-
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:niet? worden ze niet met een bepaald karakter en dus ook driften geboren? goh waarom zal er dan op gefokt worden?jacq1970 schreef:Driften die er door jou zijn ingebracht ja, een hond word met een bepaald instinct geboren maar het ligt eraan wat je ermee doet ,( uiteraard gaat dat niet voor elke hond op) hoe de hond zich ontwikkeld.
Groetjes JacquelineIk denk niet dat iedereen met mijn honden overweg kan, puur door het karakter. En ja, dat was er al voordat er maar iets qua pakwerk etc. gedaan is, want dat wordt hier niet meteen als pup geleerd.
als je iets niet kent kun je er simpelweg niet over oordelen, dat kun je pas als je bij verschillende verenigingen geweest bent en gekeken hebt hoe een training gaat en waarom eventueel bepaalde honden met bepaalde hulpmiddelen trainen.
Mijn hond moet ten alle tijde lossen... als dat niet meer zo zou lukken zou ik het een gevaar voor de samenleving vinden en het dus ook eventueel met TT doen. De redenen heb ik al gegeven hierboven.
als jouw hond een andere hond vast heeft en niet meer los wilt laten wat doe je dan? en zeg niet dat dat nooit gebeurd.. want dat weet je niet.
Op dat moment zou je misschien willen dat je het ooit had geleerd je hond te leren lossen. En ja, bij sommigen ligt dat moeilijker dan bij anderen.
Ik zei ook dat honden met instinct ( karakter, driften) worden geboren maar het is aan de baas wat die ermee doet.
Ook zijn er ( mijn inziens) andere manieren om je hond te laten lossen, het ligt eraan hoe je het hem/haar leert.
Helaas word bij de meeste africhtingsverenigingen op de manier gewerkt zoals de meeste op dit forum hun 'sport' bedrijven.
Ik zal ook nooit zeggen dat mijn hond nooit een andere hond zou pakken en daarom heb ik hem ook geleerd om los telaten en dat word ook regelmatig getraind en gaat ook altijd goed, alleen niet op de manier waarop jullie trainen, omdat ik mijn hond vanaf het begin zo getraind heb.
Ik ben zelf absoluut tegen hulpmiddelen zoals de TT of prikband en zal daarom dat soort middelen niet gebruiken voor mijn honden.
Groetjes Jacqueline
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, maar ik denk ook niet dat ze het zal overwegenscooby doo schreef:ik wed met jouw als jij een hond in huis haalt voor de ring of knpv dat je hem na 6maanden al moet herplaatsen want je weet niet waar je over praat hij breekt je huis of en jouw . het zijn geen schoothondjes

-
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:precies, maar ik denk ook niet dat ze het zal overwegenscooby doo schreef:ik wed met jouw als jij een hond in huis haalt voor de ring of knpv dat je hem na 6maanden al moet herplaatsen want je weet niet waar je over praat hij breekt je huis of en jouw . het zijn geen schoothondjes
Vergissen is menselijk

Groetjes Jacqueline
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oke, wat doe ik ermee als pup, anders dan jij doet denk je?jacq1970 schreef:Ik zei ook dat honden met instinct ( karakter, driften) worden geboren maar het is aan de baas wat die ermee doet.
zeker, maar als je eens zou gaan kijken wat je waarschijnlijk toch niet zult doen, zul je zien dat sommige honden dan wel even jou zullen gaan opknappenOok zijn er ( mijn inziens) andere manieren om je hond te laten lossen, het ligt eraan hoe je het hem/haar leert.

bij hoeveel ben je al geweest dan?Helaas word bij de meeste africhtingsverenigingen op de manier gewerkt zoals de meeste op dit forum hun 'sport' bedrijven.
hoe weet jij hoe ik train?
hoe trainen 'wij' dan?

prima, maar ik doe het ook zonder TT en de prikband heb ik niet om voor het lossen...Ik zal ook nooit zeggen dat mijn hond nooit een andere hond zou pakken en daarom heb ik hem ook geleerd om los telaten en dat word ook regelmatig getraind en gaat ook altijd goed, alleen niet op de manier waarop jullie trainen, omdat ik mijn hond vanaf het begin zo getraind heb.

dat is je goed recht! Hoop ik nooit voor je dat je een hond tegenkomt met het karakter van een werkhond... want ik gebruik GEEN TT maar zal nooit zeggen dat ik die nooit zal gebruiken. Ik heb gezien hoe ver honden kunnen gaan.Ik ben zelf absoluut tegen hulpmiddelen zoals de TT of prikband en zal daarom dat soort middelen niet gebruiken voor mijn honden.
Groetjes Jacqueline

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik hoop het niet voor de hond want dan wordt het een onherplaatsbare asielhond of een hond voor een spuitje ben ik bangjacq1970 schreef:malinois schreef:precies, maar ik denk ook niet dat ze het zal overwegenscooby doo schreef:ik wed met jouw als jij een hond in huis haalt voor de ring of knpv dat je hem na 6maanden al moet herplaatsen want je weet niet waar je over praat hij breekt je huis of en jouw . het zijn geen schoothondjes
Vergissen is menselijk![]()
Groetjes Jacqueline

wat is dat voor een onzinpost .jacq1970 schreef:malinois schreef:precies, maar ik denk ook niet dat ze het zal overwegenscooby doo schreef:ik wed met jouw als jij een hond in huis haalt voor de ring of knpv dat je hem na 6maanden al moet herplaatsen want je weet niet waar je over praat hij breekt je huis of en jouw . het zijn geen schoothondjes
Groetjes Jacqueline
een hond uit een africhtingslijn wordt geboren en na 6weken bijten ze je al het bloed uit je poten . zelfs als je het hem afleerdt , het zit in het karakter en het zal erin blijven zitten . na een tijdje raakt de hond zo gefrustreerd dat hij iedereen gaat bijten in zijn omgeving .
maar ik zou zeggen koop er eentje en na 6maanden is hij zo gegroeid dat je hem niet maar aankan . en dan wil ik hem met alle plezier van je overnemen

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Of ze worden 14 en niks aan het handje.malinois schreef:ik hoop het niet voor de hond want dan wordt het een onherplaatsbare asielhond of een hond voor een spuitje ben ik bangjacq1970 schreef:malinois schreef:precies, maar ik denk ook niet dat ze het zal overwegenscooby doo schreef:ik wed met jouw als jij een hond in huis haalt voor de ring of knpv dat je hem na 6maanden al moet herplaatsen want je weet niet waar je over praat hij breekt je huis of en jouw . het zijn geen schoothondjes
Groetjes Jacqueline
Waarom denk jij dat jou methode beter is en ik alleen maar onherplaatsbare honden opvoed of ze in moet laten slapen?
Uit jullie reacties blijkt al dat jullie de methodes die jullie gebruiken het beste vinden en dat vind ik ook van die van mij.
Kijk het is voor mij heel makkelijk om tezeggen dat met jullie methodes er angsthonden en angstbijters worden gecreerd, voorbeelden van honden die inelkaar kruipen bij gebruik van TT of ander ( naar mijn inzien) dieronvriendelijke methodes zijn er ook tot in de treuren.
Ik zeg toch ook niet dat jullie je honden zo trainen dat het machines worden, ik ben het alleen niet eens met de manier waarop.
Ik zie ook genoeg voorbeelden ( gelukkig meer) dat het wel heel goed gaat maar de de manier waarop staat mij niet aan.
Enne je hoeft met mijn dieren geen medelij tehebben hoor.

Groetjes Jacqueline
E
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
met alle respect en ik vind het super wat je doet, maar een windhond is wel iets anders dan een uit werklijnen gefokte mechelaar. 't zijn rassen die je werkelijk niet kan vergelijken qua karakter!jacq1970 schreef:Of ze worden 14 en niks aan het handje.
Waarom denk jij dat jou methode beter is en ik alleen maar onherplaatsbare honden opvoed of ze in moet laten slapen?
Ik heb geen 'methode', ik heb 4 honden en kijk bij alle honden wat het best werkt en wat het best bij de hond past.
ik ben nog steeds benieuwd naar de antwoorden op m'n vragen hierbovenUit jullie reacties blijkt al dat jullie de methodes die jullie gebruiken het beste vinden en dat vind ik ook van die van mij.

maar waarom ga je dan niet eerst KIJKEN voor je oordeeltKijk het is voor mij heel makkelijk om tezeggen dat met jullie methodes er angsthonden en angstbijters worden gecreerd, voorbeelden van honden die inelkaar kruipen bij gebruik van TT of ander ( naar mijn inzien) dieronvriendelijke methodes zijn er ook tot in de treuren.
Ik zeg toch ook niet dat jullie je honden zo trainen dat het machines worden, ik ben het alleen niet eens met de manier waarop.
Ik zie ook genoeg voorbeelden ( gelukkig meer) dat het wel heel goed gaat maar de de manier waarop staat mij niet aan.

Enne je hoeft met mijn dieren geen medelij tehebben hoor.![]()
Groetjes Jacqueline
E