Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En nog een vraagje: waarom heb je niet een paar weken doorgespaard voor een beauceron?
Hahaha ...weet je wat een beetje rottweiler kost in duitsland ...daar koop je 3 Beauceron's voor , nee zonder gekheid vind ik de Beaucereon ook een zeer mooie hond zeg maar 2e op mijn lijstje
En nog een vraagje: waarom heb je niet een paar weken doorgespaard voor een beauceron?
Hahaha ...weet je wat een beetje rottweiler kost in duitsland ...daar koop je 3 Beauceron's voor , nee zonder gekheid vind ik de Beaucereon ook een zeer mooie hond zeg maar 2e op mijn lijstje
Ik vind de Beauceron ook prachtig hoor, maar ik snap de vergelijking niet helemaal? Is toch een totaal ander type hond qua karakter en eigenschappen
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jullie kennen ze tenminste
Vaak vragen mensen mij of het een kruising is tussen een rottweiler en een dobermann......en dan nog van die rare tenen aan de achterpoten, of dat niet gevaarlijk is en zo.
Het zijn ook hele fijne honden. Voor mij nooit geen andere meer hoor, maar dat zullen jullie ook wel hebben met je eigen ras.
Nanc schreef:Jullie kennen ze tenminste
Vaak vragen mensen mij of het een kruising is tussen een rottweiler en een dobermann......en dan nog van die rare tenen aan de achterpoten, of dat niet gevaarlijk is en zo.
Het zijn ook hele fijne honden. Voor mij nooit geen andere meer hoor, maar dat zullen jullie ook wel hebben met je eigen ras.
gr Nancy
De wolfsklauwen zie je ook vaak bij rottweilers alleen worden ze daar verwijdert, Hebben de beaucerons daar nooit problemen mee met ergens achter blijven haken ofzo ?
Nee hoor, hebben we nooit last van gehad en ik heb het ook nog niet van andere honden gehoord. Die hubertusklauwen zijn ook echte tenen.
Zelfs aan de nagels hebben we nog nooit wat gedaan. Wel zien we dat de hond als ze te lang worden ze er zelf op gaat knagen.
Ik heb me trouwens eens laten vertellen dat vroeger de beauceron is gebruikt voor het verbeteren van de rottweiler. De beauceron is ook een veel ouder ras dan de rottweiler, dus het zou kunnen kloppen.
Ik denk dat er daarom misschien bij de rottweiler zo nu en dan er nog eentje met wolfsklauw geboren wordt. Zou kunnen natuurlijk.
Weet je trouwens waarom ze die dubbele wolfsklauwen hebben?
Vroeger werden ze niet alleen gebruikt om schapen te drijven, maar moesten ze ook de kudde 's nachts bewaken en beschermen tegen beren etc. Als ze dan aan de andere kant van de kudde iets hoorde, was de snelste manier om daar te komen gewoon over de schapen te lopen. En door die wolfsklauwen zakten ze dan niet weg tussen de schapen. Pups die er geen twee aan elke achterpoot hadden, werden dan ook meteen afgemaakt omdat ze niet geschikt waren voor het werk.
Misschien ken je de film "The Bear"? Daar komen ook beaucerons in voor. Voor die film hebben ze een hele hoop rassen getest en de beauceron was toen het enige ras dat geen angst had voor beren.
Nanc schreef:Nee hoor, hebben we nooit last van gehad en ik heb het ook nog niet van andere honden gehoord. Die hubertusklauwen zijn ook echte tenen.
Zelfs aan de nagels hebben we nog nooit wat gedaan. Wel zien we dat de hond als ze te lang worden ze er zelf op gaat knagen.
Ik heb me trouwens eens laten vertellen dat vroeger de beauceron is gebruikt voor het verbeteren van de rottweiler. De beauceron is ook een veel ouder ras dan de rottweiler, dus het zou kunnen kloppen.
Ik denk dat er daarom misschien bij de rottweiler zo nu en dan er nog eentje met wolfsklauw geboren wordt. Zou kunnen natuurlijk.
Weet je trouwens waarom ze die dubbele wolfsklauwen hebben?
Vroeger werden ze niet alleen gebruikt om schapen te drijven, maar moesten ze ook de kudde 's nachts bewaken en beschermen tegen beren etc. Als ze dan aan de andere kant van de kudde iets hoorde, was de snelste manier om daar te komen gewoon over de schapen te lopen. En door die wolfsklauwen zakten ze dan niet weg tussen de schapen. Pups die er geen twee aan elke achterpoot hadden, werden dan ook meteen afgemaakt omdat ze niet geschikt waren voor het werk.
Misschien ken je de film "The Bear"? Daar komen ook beaucerons in voor. Voor die film hebben ze een hele hoop rassen getest en de beauceron was toen het enige ras dat geen angst had voor beren.
Dat van het verbeteren zo heel goed kunnen , misschien dat ik het daarom ook zo'n mooi ras vind omdat ik iets terug vind in de rottweiler ?
He dat is leuk om te weten , zo zie je maar dat de een denk van goh wat onhandig en het toch een functie blijkt te hebben . Het ziet er een beetje ongemakkelijk uit vind ik persoonlijk maar dat blijkt dan weer niet zo te zijn. Het komt bij de rottweiler id vaak voor maar ze worden altijd in de eerste week verwijderd.