Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!! Geslaagd!!!!!!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!! Geslaagd!!!!!!

Ongelezen bericht door Inge »

Hè hé.....het VZH-examen zit erop :wink:

Vanmorgen om half 6 ging de wekker al. Om 6 uur liep ik buiten met Nika en Marouck, en de drie kwartier erna heb ik buiten doorgebracht met Ciga, Maxim en Selly de Duitse Herders en Danco :wink:
Rond 5 voor 7 ben ik maar aangereden richting Mierlo, waar ik me om half 8 moest melden.

Veel te vroeg was ik daar (geen verkeer op de weg, dat rijdt lekker door :19: ) waar ik eerst om koffie smeek :mrgreen:
Langzaam druppelt de rest binnen, de ene wat luidruchtiger dan de ander. Zenuwen begonnen al behoorlijk op te komen voor een aantal mensen.
Rond 8 uur vertrokken de eerste examen-deelnemers naar de speurvelden voor het IPO-speurgedeelte. Ik ben niet meegegeaan, maar ben lekker met Marouck een half uur het bos ingegaan, waar ik de ergste energie eraf gehaald heb door met een balletje te gooien.
Als ik weer terugben op de club en Marouck weer in de auto ligt, zijn Sonja en Harry (de trainers :wink: ) ondertussen ook gearriveerd. Harry vertelt dat ik wat wit zie :mrgreen: :devil:
Rond kwart over 9 zijn de speurders terug en wordt er langzaam een start gemaakt voor het VZH-examen.
Ik krijg van Harry het advies Marouck nog even een keertje extra uit te laten en nog wat laatste aanwijzingen.

Terwijl de eerste 2 deelnemers hun resultaten te horen krijgen, sta ik op de parkeerplaats met Marouck, ondertussen wat heen en weer lopend om haar alert te houden. Ze is blafferig (niet een heel gunstig teken). Dan krijg ik een seintje dat ik het veld op mag om me aan te melden.
Eenmaal op het veld zet Marouck het meteen op een blaffen, ze is springerig en heel druk. De moed zakt me in de schoenen :oeps: :oeps:
De keurmeester stelt me gerust, geeft aan dat ik best wat mag praten tijdens het volgen en dan moet ik me klaarmaken.
Afbeelding

Tijdens het volgen is Marouck er niet goed bij. Ze kijkt niet naar me, dringt voor, in de bochten gaat ze te ruim....eenmaal door de groep volgend is ze er ineens wel bij, netjes draait ze mee.
Afbeelding

Dan lijn ik haar af en loop onaangelijnd opnieuw door de groep, dit gaat goed. Bij de rest van het loopprogramma krijg ik hetzelfde beeld als bij het aangelijnd volgen....echt erbij is ze niet en het lukt me ook niet om haar aandacht vast te houden.
Afbeelding

Voordat ik me klaarmaak voor de zit-oefening stelt de keurmeester me nog een keer gerust (ik zie ondertussen lijkbleek krijg ik later te horen).
Zoals afgesproken met Harry hou ik iets in tijdens de zit-oefening (inwerken) maar die oefening verloopt verder vlot.
Dan de af-oefening die heel netjes gaat. Tijdens het hierkomen komt ze als een speer, tikt me even aan (die rem werkt nog niet altijd) en bij het aan de voet komen gaat ze wat scheef zitten.

Ik mag haar aanlijnen en naar de rand van het veld voor de oefening afliggen.....wat ik dus doodeng vind.
Op het teken van de keurmeester lijn ik Marouck af, geef haar het af-commando (waarbij ze schuin in de richting van het veld gaat liggen :? ) en ik verwijder me van haar, ondertussen in gedachten continu herhalend...liggen blijven, liggen blijven....
Halverwege de oefening krijg ik vanaf de kant een duimpje te zien...het gaat nog steeds goed.
Dan het schot.....2 duimen omhoog....het tweede schot, weer 2 duimen omhoog. Langzaam begin ik me te ontspannen, het lijkt erop dat dit goed gaat.
Afbeelding

Als ik het teken krijg dat ik Marouck mag ophalen ligt ze nog steeds :ok: , ik ga naast haar staan, geef haar het zit-commando....en ze blijft liggen :eek: . Nog een keer en dan zit ze dan toch en kan ik haar aanlijnen.
Ik meld me af bij de keurmeester en bibberend wacht ik op de beoordeling.

Het is geen vetpot maar het is genoeg.....geslaagd voor het A-gedeelte met 46 punten. Ik heb vooral punten verloren met het volgen, tja....geen verrassing :wink:

De volgende uren is het wachten....eerst moeten de SPH2-examens gedraaid worden, dan het appèlgedeelte van de IPO3-kandidaten nog, en dan eten.
En na het eten het B-gedeelte.

Ik moet ineens als eerste, krijg te horen wat ik moet doen en schiet ineens in de paniek....dit is niet het nieuwe B-gedeelte :eek: maar het oude B-gedeelte volgens mij. Ik geef nog aan dat dit iets anders is als ik gelezen heb maar dat helpt niet meer. :sst: Totaal chaotisch verloopt het B-gedeelte voor mij.
Het afliggen uit zicht als er een andere hond langs komt gaat goed, dan moet ik door een groep heenlopen en word ik ingesloten door die groep. Marouck vindt dat erg gezellig en gaat kwispelend tegen mensen opstaan. Door mijn paniek omdat het anders verloopt dan ik verwacht had reageer ik niet rustig genoeg, waardoor Marouck alleen maar drukker wordt. Dan moet ik ineens op een weg een stukje volgen en ondertussen de hond een keer laten zitten en laten liggen. Zitten gaat wel, liggen doet ze pas na 2 commando's....Marouck krijgt gewoon niet genoeg duidelijkheid van me. Dan word ik nog ingehaald door een fietser, waar ze niet op reageert en als ze ineens links iets ziet wat ze interessant vindt en ze dus wat naar links komt val ik ook nog eens zowat over haar heen.
Ik meld me af bij de keurmeester maar gelukkig.....ook al was het chaos en ging het helemaal niet zoals de bedoeling was....Marouck en ik zijn geslaagd!!!!!! :balon1:
Of nu het B-gedeelte anders was als ik verwacht had door de Belgische keurmeester??? Geen idee :mrgreen:

Ondertussen zie ik weer lijkbleek......maar eindelijk kan ik me ontspannen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

fijn joh gefeliciteerd :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

:cheer: :cheer:

gefeliciteerd!!!

ik weet van mn schooznusje nog dat ze ook zo wit als een vaatdoek was. :mrgreen:
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

jaaaaaaa Inge goed gedaan ,ook hier maar weer ,van harte en op naar ipo 1
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hey Inge!!!

GEfeliciteerd hoor!!!!!!!!!!!!! goed gedaan!!! altijd eng zo'n eerste keer!
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Gefeliciteerd :cheer: :cheer: :cheer:
Jullie hebben het iig gehaald en op naar IPO I :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

:cheer: :cheer: Gefeliciteerd :cheer: :cheer:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

Gegeliciteerd :balon1: GOED GEDAAN JULLIE 2
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Gefeliciteerd meid! :ok:
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

:ok: toppie , en dat bleke gezicht ken ik van mijn eerste examen toen ik in de spiegel keek ... dat word vanzelf minder . ik mag wegens voorspoedig]trainen een volle maand eerder op en ga dus 26 maart op met beer ... brrr
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Gefeliciteerd!!!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Van harte gefeliciteerd. :cheer: :cheer:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Yeahhhhhhhh :cheer: :cheer: gefeliciteerd!!! :ok: :ok: :ok:

Als ik jouw verhaal zo lees, krijg ik al de zenuwen....... :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Yeeeeaaaaaaahhhhhh, gelukt. Gefeliciteerd hoor en en dikke knuffel voor Rouckje, de het toch maar mooi doet met zo'n chaoot van een baas :mrgreen:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Gefeliciteerd joh, echt heel goed gedaan. Ik vind het zowiezo knap dat je de examenzenuwen de baas hebt gekunt. :ok:
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

:ok: gefeliciteerd :ok:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gefeliciteerd :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Gefeliciteerd Inge (en Marouck natuurlijk). Ik heb plaatsvervangend de zweetplekken in mijn oksels staan bij jouw verhaal, ik zou ook doodnerveus geweest zijn. :mrgreen: Maar jullie hebben het toch lekker gehaald. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”