Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fysiotherapie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

donna
Zeer actief

Fysiotherapie

Ongelezen bericht door donna »

Donna gaat maandagavond voor het eerst naar een dieren fysiotherapeut.Wij gaan hierheen omdat ze haar spieren verkeerd belast na haar ED operatie.Ze zit nu weer op de Metacam om de pijn een beetje dragelijk te maken,maar liever niet natuurlijk!Iemand hier die ook een hond heeft die fysiotherapie krijgt?Helpt het?Wat kunnen we verwachten?vinden de honden het vervelend?
Brigitte
Zeer actief

Re: Fysiotherapie

Ongelezen bericht door Brigitte »

donna schreef:Donna gaat maandagavond voor het eerst naar een dieren fysiotherapeut.Wij gaan hierheen omdat ze haar spieren verkeerd belast na haar ED operatie.Ze zit nu weer op de Metacam om de pijn een beetje dragelijk te maken,maar liever niet natuurlijk!Iemand hier die ook een hond heeft die fysiotherapie krijgt?Helpt het?Wat kunnen we verwachten?vinden de honden het vervelend?
Ik ben 3 weken geleden voor het eerst geweest met mijn Spaanse Bulldog omdat hij na 2 heupoperatie's een verkeerde houding heeft aan genomen waardoor hij zijn achterhand ontlast. Hij staat ook weer op de Metacam maar ik moet het hier nog ophouden omdat we nu met oefeningen bezig zijn om zijn spieren te onwikkelen op zijn billen :wink: en dit best pijnlijk kan zijn. Ik moet binnenkort pas voor de 2de keer maar ben er al erg te spreken over.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Onze Joep is ooit voor zijn rug geweest, alleen deed het bij hem toen meer kwaad dan goed :denken:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Donna,

Onze Lana krijgt sinds ruim twee jaar regelmatig fysiotherapie in verband met haar slechte ellebogen na l.p.a. en l.p.c.-operaties aan beide ellebogen. Lana heeft altijd erg veel baat bij de fysiotherapie. Ze knapt er echt van op en kan er dan weer even tegen aan. :wink: En ze vindt het héérlijk! :mrgreen:
donna
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi Donna,

Onze Lana krijgt sinds ruim twee jaar regelmatig fysiotherapie in verband met haar slechte ellebogen na l.p.a. en l.p.c.-operaties aan beide ellebogen. Lana heeft altijd erg veel baat bij de fysiotherapie. Ze knapt er echt van op en kan er dan weer even tegen aan. :wink: En ze vindt het héérlijk! :mrgreen:
hoi Scooby,
Wat goed dat Lana baat heeft bij de fysio!Hoe oud was ze toen ze geopereerd is en hoe oud is ze nu?Krijgt ze ook nog pijnstillers?En hoe zagen haar ellebogen er uit tijdens de operatie?Heeft het lang geduurd voordat ze weer een beetje normaal,zonder manken,kon lopen?Kan ze nu weer normaal haar dingen doen of moet je haar nog afremmen?
Hoe vaak krijgt ze nu nog een fysio behandeling?Wat een vragen he!
We worden een klein beetje moedeloos dat het na 3,5 nog steeds niet goed gaat maar misschien wil ik wel te snel.Heb me in elk geval voorgenomen om haar een half jaar onder controle te houden,niet te wild doen...niet te lang te lopen...niet met andere honden spelen enz...
donna
Zeer actief

Donna is bij de fisio geweest.Ik vond het zelf doodeng,zij niet!
Er werd gedraaid, getrokken en gedrukt maar ze vond het best.Ze gaf af en toe een reactie,vooral in het begin maar aan het eind van de behandeling vond ze bijna alles goed.Ze is aan haar rechter voorpoot behandeld omdat ze hier duidelijk de meeste pijn aan heeft.Ze is op het eind behandeld met laser,dit werkt pijnstillend.vandaag was ze wel wat stijfjes.vanavond heb ik dr elleboog gekoeld met ijs(10 minuten)dit tegen eventuele ontstekingen.Donderdag gaan we weer en daarna eerst 1 x in de week.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

donna schreef:hoi Scooby,
Wat goed dat Lana baat heeft bij de fysio!Hoe oud was ze toen ze geopereerd is en hoe oud is ze nu?Krijgt ze ook nog pijnstillers?En hoe zagen haar ellebogen er uit tijdens de operatie?Heeft het lang geduurd voordat ze weer een beetje normaal,zonder manken,kon lopen?Kan ze nu weer normaal haar dingen doen of moet je haar nog afremmen?
Hoe vaak krijgt ze nu nog een fysio behandeling?Wat een vragen he!
We worden een klein beetje moedeloos dat het na 3,5 nog steeds niet goed gaat maar misschien wil ik wel te snel.Heb me in elk geval voorgenomen om haar een half jaar onder controle te houden,niet te wild doen...niet te lang te lopen...niet met andere honden spelen enz...
Hoi Donna,

Lana is aan haar eerste elleboog geopereerd toen ze ruim 14 maanden was en zes weken later aan de andere elleboog. Ze wordt volgende maand 8 jaar.
Sinds 2,5 jaar zit ze wel continu op pijnstillers (Rimadyl) in combinatie met fysiotherapie. Dat gaat dus erg goed.
In haar ellebogen zat al veel arthrose toen ze geopereerd werd en dat is na de operatie alleen maar verergerd. Toen ze 3 jaar was, zei de orthopeed dat haar ellebogen er uit zagen als van een 12-jarige hond!
Omdat Lana aan beide ellebogen l.p.a. èn l.p.c. had, heeft ze eigenlijk nooit mank gelopen. Na haar eerste operatie was al heel snel duidelijk dat ze was opgeknapt (binnen een paar dagen) en na de tweede elleboogoperatie helemaal. De totale revalidatie heeft destijds bijna 4 maanden geduurd.
Lana is altijd een vrij rustige hond geweest en nu is ze voor een dog natuurlijk al behoorlijk op leeftijd. Dus ik heb haar eigenlijk nooit hoeven afremmen en ook nu heeft ze nog best regelmatig haar dolle buien en wil ze ook vaak nog spelen of racen met Levi en Bono, hoor.
Ze krijgt nu fysiotherapie 'op afroep'. Als ik vind dat het slechter met haar gaat, kan ik weer een afspraak maken. Ze heeft ongeveer één keer in de 6-8 weken fysiotherapie. Maar dat is soms ook wel even een periode wat vaker. Dat hangt er helemaal vanaf hoe het met haar gaat.

Enne..., als je nog meer vragen hebt; schroom niet. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”